Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Inside Koenigsegg Series by Drive


Kharon

Öne çıkan mesajlar

Program yeni bir youtube kanali olan Drive dan geliyor. 8 haftadir sali gunleri yayinlaniyor. 8. ve sonuncu episode bu hafta geliyor.

Koenigsegg in hem kurucusu hem de CEO su Christian von Koenigsegg sunuyor bolumleri. Yeni araclari Agera R in ve koenigsegg in tanitimi tadinda ama nerdgasm ayarinda gidiyor tum episodelar.

Enthusiastlara kanali da takip etmelerini siddetle oneririm.

http://www.youtube.com/watch?v=ejmhp7cdUk4

Bolumler soyle;

1 - Carbon Fiber Construction

http://www.youtube.com/watch?v=504I_hJDFck


2 - Triplex Suspension Explained

http://www.youtube.com/watch?v=bbgjRBT4ltM


3 - Million-Dollar Paint Job

http://www.youtube.com/watch?v=_-IYh8Ln0wQ


4 - Feels Like a Million Bucks

http://www.youtube.com/watch?v=dpIQI-YtMsA


5 - The Ultimate Test Drive

http://www.youtube.com/watch?v=nblIoM7zbwI


6 - Inside the Brain of a Swedish Bombshell

http://www.youtube.com/watch?v=EvHDdNzqdTs


7 - The Future of the Internal Combustion Engine

http://www.youtube.com/watch?v=Bch5B23_pu0

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Haydi İsveç'e gidip el sürüp gelelim araca; bir nevi hac ziyareti :P

Kardeşim Koenigsegg'in bir aracına Nurburgring'de yolcu olarak binmiş. Kendisi Toyota Aygo test ediyormuş :P Binmek istermisin diye teklif etmişler ve indikten sonraki yorumu; pist aslında kısaymış be!

Belki en über aracı yapmıyorlardır ama mühendisliğine hayranım :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada alakasiz bi konuda produksiyon ekibinden biriyle konustum, laf arasinda youtube kanalinda bi yanlislik oldugunu, bir tane daha yayinlanmamis footage oldugundan bahsettiler. Editi bitince bu hafta onu da yayinlayacaklarmis. 8+1 geliyor yani.

Cok uzun zamandir yapilmis en guzel yapim sanirim. nerdgasm, engineerporn falan diye bir suru genreye liderlik edebilir bi sure.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Selam,

Abi sürtünme kuvveti şöyle değil midir:
F=μ.m.g

Sonuçta sürtünme kuvveti yere aktarılan kuvvet değil midir?

g değeri sabit, μ sürtünme katsayısı da sabit(ideal koşulda ve statik/dinamik farkı yok sayılarak) kabul edilirse; kuvvetin yola aktarılması kütle ile doğru orantılı oluyor. Eğer >1000HP bir aracın kütlesini azaltıp durursak gücün yere aktarılması noktasında sıkıntı yaşamaz mıyız?

Asıl varmak istediğim nokta; lastik taban ölçüsünü arttırarak sürtünme yüzeyini arttırmaya çabalıyor fve gücün yere daha fazla aktarılmasını hedefliyorsak; lastiğin temas alanını arttırdığımızda da birim alana düşen kütlenin azalması ile yine başladığımız noktaya dönmüş olmuyor muyuz?

Çekiş kontrol sistemi, düşük devirlerde alınan düşük güç ve hızlandıkça oluşan yere basma kuvvetleri mi yardım ediyor bize bu aracın sağlıklı ilerlemesinde? Güç vs F arasında bir denge/oran mı vardır?

Çok mu teorik oldu? summon KHaRoN!

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi lastik yerine silindir koymuyolar heralde, beli eşik değerin altında tutuyolar genişliği. Ayrıca ciddi oranda aerodinamiye bağımlı kalıyo araba. Özellikle son hypercarlara bakınca rahatça görüyosun bunu.

Veyron'daki mühendisliğe bu yüzden hayranım ben. Adamlar arabanın şeklinden taviz vermemek için aerodinami yerine aracın ağırlığını kontrol altında tutup belli bir seviyenin üzerinde tutmuşlardı. Aerodinamik aksam yine ayrıca vardı, ama ağırlık da gücü yola aktarmak için planın içindeydi direkt olarak.

Şimdiki araçlarda her şeyi tüy gibi yapalım kafası var, ki bu öncelikle F1'den ve diğer yarışlardan gelen bişey zaten. Ama yavaşken ve aerodinami etkisini tam gösteremiyoken belli bir temas alanına ihtiyaç duyuyo aracın gücü/hafifliği yüzünden. İnce bi denge var. (Top gear'da Caparo T1'in testinde bunu bariz gösteriyodu.)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aslinda guzel soru da, kendi icinde cevabi da var =]

F = pressure X area dan gidersek lastik genisligi arttirildiginda, alan basina dusen agirlik azalicak; lastik alanini kuculttugumuzde ise alan basina agirligi arttirmis oluyoruz. Yani force lastik basina lastik ne olursa olsun sabit. Alandan bagimsisiz bu noktada.

Fakat olaylarin degistigi nokta su; ne lastik ne de temas yuzeyi kagit ustundeki gibi ideal degil. Ne kadar duz olursa olsun temas yuzeyimiz de ideal degil haliyle. Bu noktada guzel bi soru neden drag yarislarinda o kadar genis lastikler kullanildigi olurdu. Bu da kusurlu temas yuzeyinin grip kaybettigi noktayi kompanse edecek daha fazla alanin o sirada yolla temasini saglama olasiligini arttirmak icin.

Ondan sonra malzeme ve uretim teknolojisi geliyor elbette; surtunmeyi arttiracak en mantikli lastik nedir? soft lastikler. Fakat soft lastikler yeteri kadar genis olmadiklarinda lastik duvarlari temas yuzeyini duz tutacak kadar guce sahip olurlar mi? iste demek ki olmuyorlar, temas yuzeyinde minumum kayip icin yumusak lastikler (genelde spor lastikler) biraz daha genis oluyor. Ayni mantiktan yola cikarak mukavemetini de katmak lazim isin icine, hayli dar bi section lastik kullanirsak nasil yeteri kadar uzun omurlu olmasini bekleyebiliriz o yumusak lastikten?

Sonuc: genis lastik -> daha yumusak olmasina imkan taniyor. Yumusak lastikler daha sert duvarlara sahip. Haliyle yanal kuvvetlere daha direncliler. Ayrica puruzlu yuzeylerde grip kaybetme orani dar lastiklere gore daha az.

Lastikler, surtunme, temas/surtunme yuzeyi vs tamam. Peki esas kritik soru , aracin kutlesini azaltip duruyorken bi zaman sonra nasil gucu yere aktaracagiz?

Bu ideal kosullarda dogru bi soru. Fakat su andaki araclar ideal olmaktan cok uzak. Bunun da en buyuk etkeni saniyorum eylemsizlik ve agirlik transferi. Brake bias ile alakali bi konuda biraz aciklamistim. Aracin agirligi her zaman sabit hizda giderken ki gibi esit olarak dagilmiyor lastiklere. Haliyle -lastigin yapisindan da bahsettik- temas yuzeyi zaman zaman ideal kosullardan oldukca uzaklasabiliyor. Bu kayiplari en aza indirmek icin lastigin yuzeyle tamasini minumum kesecek kadar hizli rebound a sahip fakat agirlik transferini de sonumleyecek kadar sert suspansiyon sistemleri gelistiriliyor. 3 nokta suspansiyon konusunda guzel bi konusu vardi bunun.

Sonra bir de aerodinami geliyor elbette. Mekanik grip disinda aeorodinamik grip devamli bi drag coefficient ile downforce arasinda gidip gelen bi mevzu. Aracin yeteri kadar az karsi koymasi bekleniyor ama hiz arttikca da aracin ustunden gecen havanin altindan gecen havadan daha hizli olmasi istenmiyor. O mevzu cok uzun.

Veyrondaki aerodinami falan bu acidan biraz havada kaliyor.
Veyron tam tersine coook ciddi dusuk bir drag coefficient a sahip (cd) 0.4-0.35 arasi bisey. Neredeyse adam gibi downforce uretmedigi icin handling de genel itibariyle biraz sikintili.

Ote yandan cok iyi downforce ureten araclarda haliyle fazla drag uretmek zorundalar, dolayisiyla CD ratingleri yuksek. Haliyle hava surtunmeleri fazla oldugu icin yuksek hizlara cikamiyorlar vs vs vs.

Su videoyu izlemesi lazim lastik alani ve aerodinami ve suspansiyonun duzgun kompozisyonunda neler yapilabildigini gormek icin;
http://www.youtube.com/watch?v=c_INdbXMqsw
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Yani temelde hava direnci ile yapay ağırlık oluşturup aracın yere daha fazla kuvvet aktarmasını sağlıyoruz.

Teorik olarak havada asılı duran bir aracı(süper über egzotik spor bir araç) tam gaz yapıp yere bıraktığımızda eğer yardımcı destek üniteleri yoksa patinajdan olduğu yerde kalacağını varsayabilir miyiz? Bunu aşırı kaygan bir buz olarak da düşünebiliriz.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...
Aslinda ikinci bir seri geldi One:1 hakkinda. Fakat burda pek ilgi gormedigi icin paylasmadim.
Ikinci seriyi de koyayim bari.

Inside Koenigsegg 2

http://www.youtube.com/watch?v=6Sivt84RuTk&index=5&list=PLHa6PXrV-yIgnXSYFT07BouKhEhyFuWnf

http://www.youtube.com/watch?v=OMLnmvLYTVw&index=4&list=PLHa6PXrV-yIgnXSYFT07BouKhEhyFuWnf

http://www.youtube.com/watch?v=jOoS6FBoQZM&index=3&list=PLHa6PXrV-yIgnXSYFT07BouKhEhyFuWnf

http://www.youtube.com/watch?v=PGGiuaQwcd8&index=2&list=PLHa6PXrV-yIgnXSYFT07BouKhEhyFuWnf

http://www.youtube.com/watch?v=DNedUZxP8NU&index=1&list=PLHa6PXrV-yIgnXSYFT07BouKhEhyFuWnf

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...