Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hukumetten TMMOB'ye Mudahale


Myshkin

Öne çıkan mesajlar

Hükümet, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği'ne (TMMOB ) neşter vurmaya hazırlanıyor. Tüp geçit projesi, 3'üncü köprü, nükleer santral, Dubai Şeyhi El-Maktum'un Levent projesi, İzmir otoyolu, Galataport ve kentsel dönüşüm başta olmak üzere 150 milyarı geçen yatırımlara engel olmak amacıyla dava üstüne dava açan TMMOB'un yapısı değişiyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, TMMOB Kanunu'nun değiştirilmesi için harekete geçti. Hazırlanan kanun taslağına göre birliğin taşra teşkilatının yapısı değiştirilecek.

TMMOB bugüne kadar 150 milyar TL'yi geçen proje ile özelleştirme kararlarına karşı dava açmış ve birçok yatırımı engellemişti. İşte TMMOB'un dava açtığı ve engellemeye çalıştığı bazı dev projeler:

* Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu (Körfez geçiş projesi): 12 milyar TL (Çekeceği yatırımlarla birlikte 30 milyar TL)
* Kartal kentsel dönüşüm projesi: 20 milyar TL
* 3'üncü köprü projesi: 6 milyar TL
* Marmaray tüp geçiş projesi: 12 milyar TL
* Akkuyu nükleer santrali: 20 milyar dolar
* Galataport projesi: 5 milyar dolar
* Taksim Topçu Kışlası ve cami projesi: 3 milyar TL
* Levent garajı ihalesi: 1.1 milyar dolar


Sonunda buna da sıra geleceği belliydi. Usulsüz yapılan işlere karşı sürekli dava açıyor diye TMMOB'yi de parçalayacaklar, böylece odaların sesini de kısacaklar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

forgiver said:

hespi yapıldık ki şunların
nası dava açmış


Davaları sonuçlanmamıştır muhtemelen. Ankarada da oldu aynısı, kızılayda kavşak yapıldıktan sonra mahkeme usulsüz yapıldığını onayladı ama Melih başkan ankara felç olur dedi allemkallem ettiler sonuç olarak kaldı.

Adamlar şunu inşaa etti:



Mahkeme durdurma kararı verdi, yıllardır duruyordu olduğu yerde bir kaç ay önce sökülmeye başlandı sonunda belediye satmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

Yanlız körfez otoyolu lazım ya. Ona niye dava açmışlar ki. İhale sürecinden fln mı acep.


abi işte sen makineci kafanla (yanlış anlama) lazım diyorsun. ama bunun şehre etkileri nelerdir düşünmüyorsun. Bazı yapılan yenilikler şehrin gerek fiziki gerekse sosyal yapısını derinden etkiliyor. Örneğin Akay kavşağı muhabbeti var şehir plancıları odası tarafından itiraz edilen bayadır. arabası olan için belki über proje (ona da über midir bilmiyorum) ama tamamen yayaların kullanımı engellendi o kavşak sonrası. şehrin insanlar tarafından kullanımı değiştiriliyor ve tamamen bireysel taşıt kullanımına itiliyor halk bu tarz projelerle. bunu şu yüzden söylüyorum, her iyi gibi görünen şey iyi değildir, en azından bazı açılardan.

eyuanamambuğadar. hadhayrlıişler..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

calimero said:

SeaGle said:

Yanlız körfez otoyolu lazım ya. Ona niye dava açmışlar ki. İhale sürecinden fln mı acep.


abi işte sen makineci kafanla (yanlış anlama) lazım diyorsun. ama bunun şehre etkileri nelerdir düşünmüyorsun. Bazı yapılan yenilikler şehrin gerek fiziki gerekse sosyal yapısını derinden etkiliyor. Örneğin Akay kavşağı muhabbeti var şehir plancıları odası tarafından itiraz edilen bayadır. arabası olan için belki über proje (ona da über midir bilmiyorum) ama tamamen yayaların kullanımı engellendi o kavşak sonrası. şehrin insanlar tarafından kullanımı değiştiriliyor ve tamamen bireysel taşıt kullanımına itiliyor halk bu tarz projelerle. bunu şu yüzden söylüyorum, her iyi gibi görünen şey iyi değildir, en azından bazı açılardan.

eyuanamambuğadar. hadhayrlıişler..



Ya tabi ki kötü yönleri vardır. Mühendis bakışından çok trafik açısından değerlendiriyorum o projeyi ben. Ağır vasıtaların daha izole olması lazım fln, bunu sağlıyor.


Ama dediğin gibi biçok yönden etkisi olur bu tarz projelerin, pozitif ya da negatif. Ne yazık ki uzlaşmaya açık olmuyorlar ya da açık olsalar bile uzlaşamıyorlar taraflar projelerin daha uygun hale getirilmesi konusunda. Böyle mahkeme süreci oluyor, yapılırsa zararlı kısmı oluyor yapılmazsa yararlı kısmı yapılmamış oluyor fln.


Türkiye işte klasik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

adamlar en doğal haklarını kullanıp dava açıyorlar. Hukuk devleti demek bu demek. Dava açana hırlayan bir hükümetimiz ve insan profilimiz var. Cezayı veren, yaptırım koyan adalet sistemi davayı açan değil. Sorun varsa adalet sisteminde vardır. Erdoğan Bayraktar dediğin adam zaten katil. Dere yatağına konut yapıp sonra ben yapmadım miki yaptı diyen adamın teki. Gördük ne mal olduğunu geçen sene Suat Kılıç'la birlikte. Utanmasalar ölenler yüzme bilmiyordu diyeceklerdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Tatar Ramazan" said:

İyi guzel de bazi kurumlarda ona dava buna dava diye elini kolunu bagliyor yurutmenin, bilerek bir silah gibi kullaniyorlar zaten hantal olan burokratik yapiya karsi.

İyi de mahkeme haklı bulmadığı sürece yürütme durmuyor ki? Odalarbirliğinin ideolojik davrandığı ortada, değişim de lazım ama şekil ve sebep olarak mantıklı değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

konu geniş konu. yalnız bu belediyelerle ilgili konularda birşey diyeyim. belediyede 3-5 mühendis 50 sene önce bişeler çizmişler, belediye meclisinde 3-5 sığır el kaldırıp, indirmiş ve artık şehir bunun dışına çıkamıyor ne yaparsan yap. açıldığı söylenen davaların büyük çoğunluğunun içeriği bu şekilde gelişen olaylar. 50 sene içinde zaten o imar planlarının ırzına geçilmiş geçileceği kadar. ne planı uygulayabiliyorsun artık ne de siyasi amaçlı engellemelerin önüne geçebiliyorsun.

bu şekilde belediyecinin elini bağlamak ne kadar mantıklı? ya da bu şekilde engellemeleri ortadan kaldırmak için yapılacak değişiklik gerçekten işe yarayan/yarayacak davalara neden engel olsun?

hatta levent garajına itiraz neymiş diye de merak ettim, davanın gerekçesine bak az:

İBB'nin imar projesine tapki gösteren İstanbul İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Cemal Gökçe ise “Oradan belki 1 milyar lira gelecek ama belediye, bölgeye yapmak zorunda kalacağı altyapı harcamaları yüzünden daha fazla para harcayacak. Yeniden dava açabiliriz” diye konuştu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

calimero said:

SeaGle said:

Yanlız körfez otoyolu lazım ya. Ona niye dava açmışlar ki. İhale sürecinden fln mı acep.


abi işte sen makineci kafanla (yanlış anlama) lazım diyorsun. ama bunun şehre etkileri nelerdir düşünmüyorsun. Bazı yapılan yenilikler şehrin gerek fiziki gerekse sosyal yapısını derinden etkiliyor. Örneğin Akay kavşağı muhabbeti var şehir plancıları odası tarafından itiraz edilen bayadır. arabası olan için belki über proje (ona da über midir bilmiyorum) ama tamamen yayaların kullanımı engellendi o kavşak sonrası. şehrin insanlar tarafından kullanımı değiştiriliyor ve tamamen bireysel taşıt kullanımına itiliyor halk bu tarz projelerle. bunu şu yüzden söylüyorum, her iyi gibi görünen şey iyi değildir, en azından bazı açılardan.

eyuanamambuğadar. hadhayrlıişler..



Ya tabi ki kötü yönleri vardır. Mühendis bakışından çok trafik açısından değerlendiriyorum o projeyi ben. Ağır vasıtaların daha izole olması lazım fln, bunu sağlıyor.


Ama dediğin gibi biçok yönden etkisi olur bu tarz projelerin, pozitif ya da negatif. Ne yazık ki uzlaşmaya açık olmuyorlar ya da açık olsalar bile uzlaşamıyorlar taraflar projelerin daha uygun hale getirilmesi konusunda. Böyle mahkeme süreci oluyor, yapılırsa zararlı kısmı oluyor yapılmazsa yararlı kısmı yapılmamış oluyor fln.


Türkiye işte klasik.


mühendis bakısından değerlerkendirsek bile ağır tasıtların izole edilip verimleştirmesine yerine raylı tasımaya odem verilmesi gerekmiyomu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi f/p olarak rayli tasima imkansiz su an icin. Sifirdan rayli sisteme geciceksin, onun birim yolunun fiyati karayolundan ucuz mu ona bakicaksin. Demiryoluna hangi firmanin hangi urununu yonlendireceksin sonra, su anki lojistik yukunu demiryoluna iteleyemezsin ki. Illa ki karayolunu da gelistireceksin, bu otoyol sart yani. Demiryolu yapilir buna destek olur biraz en fazla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

Abi f/p olarak rayli tasima imkansiz su an icin. Sifirdan rayli sisteme geciceksin, onun birim yolunun fiyati karayolundan ucuz mu ona bakicaksin. Demiryoluna hangi firmanin hangi urununu yonlendireceksin sonra, su anki lojistik yukunu demiryoluna iteleyemezsin ki. Illa ki karayolunu da gelistireceksin, bu otoyol sart yani. Demiryolu yapilir buna destek olur biraz en fazla.


Birim yol fiyatından ziyade petrol rezervlerine bakılsa? Sonra astarı yüzünden pahalıya gelmesin?

Demiryolu ve denizyolu, karayoluna göre daha verimli, devlet olarak bu mevzularda uzun vadeli bakılması lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...