Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Şu anda en dengeli match up hangisidir?


Oymanq

Öne çıkan mesajlar

yildirimokur said:

PvP derken ben de 4 Gate kapıştırmadım. Birinin 4 G diğerinin exp aldığını, biri hava giderken diğerinin dt gittiğini düşündüm. Yani oyun tek bi taktik üzerinden gitmiyor, 4Gate çok yapılıyor doğru fakat sen bunu diğer mirrorlarda sık gördüğümüz "baneling çok yapılıyor" ya da tvt'deki "tank çok basılıyor"la karşılaştıramazsın ki. Yani zvz VS pvp Vs tvt tartışması yapamazsın.


ben şunu anladım maçlar mirror olduğu için hiçbir zaman denge bozulmaz oyunda ne yapılırsa yapılsın mı demek istiyorsun ?
şimdi blizzardın zealota 2000 hp ve 1000 dmg verdiğini düşünelim?
o zaman pvp de zealottan başka birim basılmaz doğru mu?
doğru dediğini duyar gibiyim...
işte bu yüzden 4 gate çok yoğun yapılıyor. dps dmg ekonomi ve time avantajı yüzünden. oyunun bazı bölgelerinde ırkların diğer ırklardan ve kendı ırkından bile bariz üstün sayılabilecek buildler var. bunların düzeltilmesi gerekir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aceace said:

TvT'nin diğer mirror matchlerden farklı bir konumu var. Şöyle ki:
PvP ve ZvZ'de genel olarak kullanılan üniteler ve bu ünitelerin rolleri genellikle aynıdır.

PvP'yi ele alırsak stalkerlar core ünite colossus ve immortallar ise main dps olarak yer alıyorlar. Yani stalkersız bir PvP taaaaaa oyunun başında kore 4gate'i ve adını hatırlayamadığım bir oyuncu tarafından kullanılan başka bir buildteydi. Colosus savaşları, Colossusa karşı kullanılan immortal archon vs vs. Sonuçta mikro ve pozisyona dayalı bir yetenek olduğu kesin ama ünite rolleri değişmiyor.

ZvZ'de ise oyunun Zergling-Baneling kısmı, infestor-roach-hydra kısmı, ve BL infestor kısmı var. Tabii ki Oymanın'da çok sevdiği zerg oyuncusu Scarlett'ın sıklıkla yaptığı muta>map kontrol>erken 3. base>infestor geçişleri gibi var. Ancak bu oyunun tamamının farklı oynanmasını sağlamıyor. Ki ZvZ'de hala coin flip buildlerde duruyor. Life 3 ay boyunca 4 kişilik haritalarda aynı taktikle zergleri avlayıp durdu. Gerçi sanki hala aynı taktikle avlamıyomuş gibi konuştum:D

TvT'de ise Bio-Marine Tank-Mech 3lüsü var ki bir birleriyle alaaaakaları yok. Her birini tamamen farklı şekilde oynamak, farklı pozisyonlar almak ve en kötüsü karşı tarafın kullandığı kompozisyonu avcunun içi gibi bilmek gerekli. Olur da oyun bayaa uzar Vikingler Cattlebruiserlar oyuna girerse ayrıetten o duruma da aşina olmak şart.

Şu yukardaki matchuplarda hem en zoru ve hem de en dengelisi açık ara TvT.


herkes birbirinin ağzını yemiş bende seninkini yiyim bari güzel anlatmışın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

TvT de karşı tarafın kullandığı buildi avcunun içi gibi bilmek gerekir demişsin de, Allah sana Command center vermiş zaten bil diye. TvT maçları da klasik bi şekilde pozisyon alıp yavaş yavaş düşman base'ine doğru ilerlemeye bakıyor. Dropshipler bu klasiği bozmaya yarayan tek şey. Çok farklı buildler çok farklı taktikler görmüyoruz TvT'de de.

Life'ın ne taktikle 3 ay boyunca milleti yendiğini bilmiyorum ama demek ki dengesi varmış ki z-z'nin sonunda adamı yenmeye başlamışlar.
4g çok yapılıyor tamam da bu diğer ırklar için de geçerli, hatta diğer oyunlar için de geçerli. Her oyunda, satrançta bile en güçlü açılış diye bi şey var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi sizin tüm dediklerinizden yola çıkarsak en dengeli TvT maçları, TvTnin daha çok kullanılan buildleri daha taktiksel oyun anlayışı olduğunu söylüyorsunuz bunun da denge olduğunu savunuyorsunuz. TvT'nin TvZ'den ya da PvZ'den daha dengeli olamama şansı yok söylediklerinizden yola çıkarsak.
E sorarım, o zaman neden böyle bi anket yapma gereği duydun ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

PvP'nin dengesiz oluşunu ben şöyle görüyorum; örneğin zvz de 10 poolu 15 hatch ile tutabilirsin. Ya da TvT de çoğu tek base all in'i iyi kontrol sayesinde rax expand ile de tutabilirsin. Ama PvP'de exp aldığın sürece 4 gate'i tutmanın yolu yok, hatta tek base'de olsan bile erken çift gaz açılışlarından birine gitmediysen bile tutamıyorsun. Tam olarak dengesiz değil aslında bu durum, oyunu baltalıyor demek daha doğru.

PvP'de fazla stratejinin olması da bir etken dengesizliğe. Çünkü scout ettiğinde zaten iş işten geçmiş oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aynı birimleri, aynı anda, aynı özellikler ile kullanabildiğiniz halde mirror'lar için dengesiz diyorsunuz.
Adam army gidiyorken ekonomi gidersen yenilmen normal. Yok adam 4 gate yapmış yok karşısı exp. almış yenilmiş... Irkın bu olaylardaki (size göre) dengesizliğe etkisi nedir? Yok.
10 pool'u yakın pozisyonlarda, küçük haritalarda tutamazsın 15 hatch ile, haritanın olaya etkisini ırkın etkisi gibi değerlendirmek de priceless.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Micton said:

PvP'nin dengesiz oluşunu ben şöyle görüyorum; örneğin zvz de 10 poolu 15 hatch ile tutabilirsin. Ya da TvT de çoğu tek base all in'i iyi kontrol sayesinde rax expand ile de tutabilirsin. Ama PvP'de exp aldığın sürece 4 gate'i tutmanın yolu yok, hatta tek base'de olsan bile erken çift gaz açılışlarından birine gitmediysen bile tutamıyorsun. Tam olarak dengesiz değil aslında bu durum, oyunu baltalıyor demek daha doğru.

PvP'de fazla stratejinin olması da bir etken dengesizliğe. Çünkü scout ettiğinde zaten iş işten geçmiş oluyor.


(tu)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

doubtful said:


Adam army gidiyorken ekonomi gidersen yenilmen normal. Yok adam 4 gate yapmış yok karşısı exp. almış yenilmiş... Irkın bu olaylardaki (size göre) dengesizliğe etkisi nedir?


adam army giderken ekonomi gittiğinde yenilmen normal birşey değil, anlamadığın nokta da bu zaten. herkes aynı taktiği, buildi oynayacaksa bu oyunun türüne niye strateji diyoruz?


ekonomi gittiğin için bir avantajın ve bir dezavantajın olmalı. oyun şekline ve yeteneklerine göre tercih edeceğin avantaj ya da dezavantajların olmalı. karşıdaki 4 gate oynadığında sadece avantaja sahip oluyor. böylece pvp kendi içinde dengesiz bir match up oluyor. ırkın bu olaya etkisi aslında yok, zaten ırkı değil match up tartışıyoruz başlıkta belirtildiği üzere.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

adam army giderken ekonomi gittiğinde yenilmen normal birşey değil, anlamadığın nokta da bu zaten. herkes aynı taktiği, buildi oynayacaksa bu oyunun türüne niye strateji diyoruz?


ekonomi gittiğin için bir avantajın ve bir dezavantajın olmalı. oyun şekline ve yeteneklerine göre tercih edeceğin avantaj ya da dezavantajların olmalı. karşıdaki 4 gate oynadığında sadece avantaja sahip oluyor. böylece pvp kendi içinde dengesiz bir match up oluyor. ırkın bu olaya etkisi aslında yok, zaten ırkı değil match up tartışıyoruz başlıkta belirtildiği üzere.

(tu)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

adam army giderken ekonomi gittiğinde yenilmen normal birşey değil, anlamadığın nokta da bu zaten. herkes aynı taktiği, buildi oynayacaksa bu oyunun türüne niye strateji diyoruz?


ekonomi gittiğin için bir avantajın ve bir dezavantajın olmalı. oyun şekline ve yeteneklerine göre tercih edeceğin avantaj ya da dezavantajların olmalı. karşıdaki 4 gate oynadığında sadece avantaja sahip oluyor. böylece pvp kendi içinde dengesiz bir match up oluyor. ırkın bu olaya etkisi aslında yok, zaten ırkı değil match up tartışıyoruz başlıkta belirtildiği üzere.


Ekonomi gidiyorsan, karşı taraf army basıyorsa; army ünite sayın rakipten zayıf kalmıştır demektir, bu durumda yenilmek çok normal, rakip farketmeyip; geç farkedip saldırmamışsa artık oyunun ilerleyen noktalarında avantaja geçilir ama bu rakibin hatası ile olacak bir durum. Bunun nesini anlamamışım izah edersen sevinirim.

huun said:

ırkın bu olaya etkisi aslında yok, zaten ırkı değil match up tartışıyoruz başlıkta belirtildiği üzere.

Bu sözün bakış açımı değiştirdi, haklısın. Ama şu soru yerinde duruyor hala; aynı birimler, aynı anda, aynı özelliklerle kullanılabiliyorken dengesizlik nasıl olur? Harita, şans ve oyuncu tecrübe/yeteneği dışında etkileyen başka faktör var mı diyorsun?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

doubtful said:

Ekonomi gidiyorsan, karşı taraf army basıyorsa; army ünite sayın rakipten zayıf kalmıştır demektir, bu durumda yenilmek çok normal, rakip farketmeyip; geç farkedip saldırmamışsa artık oyunun ilerleyen noktalarında avantaja geçilir ama bu rakibin hatası ile olacak bir durum. Bunun nesini anlamamışım izah edersen sevinirim.


oyunda bazı şeyler çok sert, daha soft olmalı örneğin ekonomi vs x taktiğinde, ekonomi 30 probe vs 22 probe yapıp orduda 10 pop geri düşüyorsa bunun dezavantajı direk oyunu kaybetmek yerine 15 probe kaybetmek falan olmalı, yani oyun boyunca riskler, kararlar alınabilmeli ve bunların hepsi ufak yüzdelerle maç sonucunu etkilemeli, direk bitirici olmak yerine.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sana şöyle bir örnek veriyim doutbful. hasbel kader master oyuncusuyum. anti 4gate savunması yapıp ekonomi gitmek istiyorum. adamın 4gate gideceğini biliyorum her türlü savunmamı ona göre gidiyorum ve genede yenildiğim maçlar oluyor. bunu tutmak imkansız? hayır değil kapıya 5canon 4sentry koyar tutarım adamda döner exp alır oyunu gene adam alır.

yani bende adam gibi mal bir şekilde 4gate yapmak zorunda bıraklıyorsam işte biz buna dengesizlik diyoruz. tvt'de bu geçişler çok daha soft. biri birine banshe sokuyorken öbürü ona hellion drop yapıyor yada biri all in liyosa öbürü hem all ini tuttup hem tech gidebiliyor scouta bakıyor işler. pvpde adam oyun başı ben 4gate yapcam diyo geliyo yapıyo yeniyo bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...