Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mühendis Asgari Ücreti Belirlendi


roket adam

Öne çıkan mesajlar

Biz de özen gösterdik, karşılığını da alıyoruz bir şekilde ama o sürede kendi potansiyellerinin altında bir başarı sergiliyor çoğu kişi. Mesela uç bir örnek olabilir; nükleer enerji müh. olmak isteyen biri az net yapıp çevre müh. oluyor, elektronik isteyen adam gidiyor fizik okuyor, tıp isteyen moleküler biyoloji-genetik, veya makina isteyen inşaat, bilgisayar müh. isteyen gidiyor benzer bir bölüme matematik okuyor gibi. Sonuçta amacından uzaklaşıyor mu? Orasına kim karar verebilir bir fikrim yok açıkçası.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi güzel diyorsun da, öss dediğin olay sırasındaki olgunluk, kişisel gelişmişlik ile McKinsey'e başvurduğun andaki arasında çok ciddi fark var. Öss'ye 17 yaşında, 14-17 yaşım arasındaki çalışmamla girdiysem, işe başvururken arada koskoca bir 'üniversite' dönemi oluyor. İnsanların aynı olmasını beklemek saçma gibi geliyor bana. Ve eğer dünyanın en ünlü danışmanlık şirketlerinden biri beni 17 yaşındaki sınav ile değerlendirecekse (en önemli kriter olarak) ben burada bir yanlışlık olduğunu düşünürüm. (Keza danışmanlık firmalarından da nefret ediyorum şahsen ayrı bi konu ama, hardcore mühendislik yapan bir firmaya girmeyi tercih ederim)

Yine Alman sisteminden hareketle, herifler lise karnesine, Abitur notlarına kadar inceleyip, 'Matematik 3, işaretleyelim soralım, hmm...' diye düşünüyorlar, ama asla TRdeki kadar önemli bir kriter olmuyor bu. Zaten doğrusu da, olmaması.

Ülkede mühendisliğin sikko olmasının ana sebeplerinden biri bu 'ezik' zihniyeti zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tamam iste ben o yuzden o insanın onundeyim ben kisisel gelismisligi 17 yasında gosterip o sınava yeterli ciddiyeti saglayıp o okula giriyorum. Sen(sen derken x kisisi) ozaman daha sonra benden daha iyi oldugunu kanıtlıycaksın. Girdigin okulda 4.0 ol + arastırma yap paper cıkar ne bileyim yurt dısına git gel hocalarla firmalarla hep beraber is yap onume gec. Gecemiyorsan sonra gelip de 17 yasımdaydım yeterince olgun degildim demiyceksin. Bunu kanıtlayabildigin zaman farklı oluyosun zaten arada bir insanlar bak sunu da yapabilen adam var diyolar.

Ben oss ye aglamayı anlamıyorum o yuzden. Hayır alman diplomam abiturum da var mesela ama okadar iyi degil cunku ugrasmadım amacım degildi. Oylesine girdim gectim. Ben simdi almanya ya gitmeyi tercih etseydim averaj bi okula gidicektim ve ondan sonra kendimi yukseltmeye calısıcaktım. E yukseltemiyorsam da sucu baska yerlere atmanın alemi yok.

ha burda baya konudan uzaklasmıs olduk ayrı mesele de. belki de daha bi temeline inmis olunur okullar ve giren ogrenciler arasındaki farklılıklar daha detaylı incelense.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi uzun uzun yazmayacağım. konuya çok ortadan baktım. son 2sf falan okudum.

lan öss dediğiniz şey biraz fazla kasan bi bulmaca eki gibi bişi be.
yapamayan adam da çıkıp "onu yapamadım ama daha zorunu elbette yaparım!" demesin tutup da.

diğer taraftan itü hakkında bişiler demiş ardeth. lol
çok doğru demiş :P

para verdiğiniz okullara gelen adamlar dersleri dumb downed bir versiyonda size veriyorlar genellikle.

sütçü imamı falan komple silin atın zaten. amerikan filmlerinde olduğu gibi 10000kişide 2kişi çıkması gibi istisnaları çok iplemeyin.

çünkü iyi hoca açığı var. fazlaca var.bölüm bölüm okulların kadrolarını tartışsanız. az sayıda iyi hoca çıkacaktır. iyi hoca sadece makale fabrikası demek değildir. hem yakından takip eder, yayın kasar. hem de iyi anlatabilir.

disipline branching denilen nane fazla yaygın değil bizde. kadro da yeterli değil.
senelik ders programları ve syllabuslar falan genelde gerçekçi olmuyor. süreler sorun yaratıyor zaten.

yarın daha toplu yazarızya. uyuyorum yorgunluktan

ek olarak bişi daha ekleyeyim. kadrolarımız çok çok yaşlı.
yaşlı adamlar feci inatçı oluyorlar. çok eski yöntemlere falan saplanıp vaktinizi harcıyorlar sadece.

bir de kampüs olayı var ki offf offf. arada sütçü imamdaki adam oraya başvuracak özgüvene sahip olmuyor falan denilmiş. abi o olayda kampüsteki etkileşim feci önemli bence. vizyon katıcak adamlarla bi arada isen özgüven değil, saf-damıtılmış bilgi akıyor arkadaş çevrenden. sonrasında da bu bilgi akışı kesilmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lan gene wot oldu!

random kadro baktım
şöle olunca adam olacağız abiler.
http://www.civil.engineering.utoronto.ca/staff/professors.htm
http://www.civil.engineering.utoronto.ca/staff/emeritus.htm
http://www.civil.engineering.utoronto.ca/staff/sessional.htm

gerisini sallayın siz. baba okullarda zor toplanıyor kaliteli kadro.
diğer vasat okullara bulaşmıyorum zaten hiç.

ist-ankara-izmir'deki baba okulları diğerlerinden ayırıp farklı kurallara tabi tutacağıız deseler sevinirdim doğrusu. kendi kurallarını kendileri yapmalılar baba okullar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi itüde mühendisliklerden birinde okuyan bir adam, bizim okula gelip patentlerle falan ilgili konular içeren bir dersi takip ediyordu. yani böyle hevesli gençlere zulmetmesinler %100 otomasyona bağlı bir kayıt programı ile.

diyeceksiniz o kadar hevesliyse almadan takip etsin dersi ama adam mühendis bütün o ders yükünün altında ekstra ders kısa sürede yalan olur. onun yerine istediği dersi resmi olarak alabilirse onu daha rahat takip eder.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dasaaa said:

ist-ankara-izmir'deki baba okulları diğerlerinden ayırıp farklı kurallara tabi tutacağıız deseler sevinirdim doğrusu. kendi kurallarını kendileri yapmalılar baba okullar.


bir kere akademik üniversite sayısı azalırsa akademisyenliğe ilgi azalır (iş olmayacağı için yeterince istekli olmayanlar elenir), akademisyenlerin kalitesi artar.

iki kalan az sayıda akademik üniversitede iyi imkanlar yaratılırsa, yurtdışında eğitim gören iyi insanları geri çekme oranı artar.

üç diye gider bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

heleki insanlara lise3ten meslek seçtiren bir sistemde, milletin istediği alanlara üniversitede hafif hafif kayabilmesi çok önemli. mühendisliğe giren kaç kişi mühendis olmak istiyor gerçekten?

boğaziçi fizikte bir sürü modül var ekonomi, saf fizik, bilgisayar vs. mezun olurken diplomanın yanında hangi modülden mezun olduğunu söyleyen bir belge veriyorlar. belki de bir çok kişinin hayatını kurtarmıştır bu sistem. adam quantum mekaniği 2 almak yerine gidip ekonomi dersleri alıyor. bana sorarsan quantum mekaniği 2 almamış (çalışmamış ya da görmemiş vs) adam fizikçi değildir ama bu insanlar zaten fizikçi olmak istemiyor. oturup da burda "fizikçi olmayı hak etmeyen insanlara fizikçi diploması veriyorlar" gibi bir gurur yapmam asla, bu insanların hayatları değişiyor belki faydalı üretken bireyler oluyorlar. Ülkenin koşulları bu sistem düzelene kadar da insanları harcamanın alemi yok.

böyle dandirik bir öss sisteminde öğrencilerin üniversitede özgür olabilmesi çok daha önemli oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@dusuncelihayvan

özel ünilere bu gözle bakmayın diyosun da kendi ağzınla üstü kapalı torpili izah ediyosun. özel okul piyasayla iyiyse bu onun başarılı olduğunu göstermez kötünün iyi öğrencisini piyasadaki iyi dostlarına iteler. yapmayın allah aşkına özeli devlete tercih ediyosanız gerçekten durum vahim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ardeth said:

heleki insanlara lise3ten meslek seçtiren bir sistemde, milletin istediği alanlara üniversitede hafif hafif kayabilmesi çok önemli. mühendisliğe giren kaç kişi mühendis olmak istiyor gerçekten?

boğaziçi fizikte bir sürü modül var ekonomi, saf fizik, bilgisayar vs. mezun olurken diplomanın yanında hangi modülden mezun olduğunu söyleyen bir belge veriyorlar. belki de bir çok kişinin hayatını kurtarmıştır bu sistem. adam quantum mekaniği 2 almak yerine gidip ekonomi dersleri alıyor. bana sorarsan quantum mekaniği 2 almamış (çalışmamış ya da görmemiş vs) adam fizikçi değildir ama bu insanlar zaten fizikçi olmak istemiyor. oturup da burda "fizikçi olmayı hak etmeyen insanlara fizikçi diploması veriyorlar" gibi bir gurur yapmam asla, bu insanların hayatları değişiyor belki faydalı üretken bireyler oluyorlar. Ülkenin koşulları bu sistem düzelene kadar da insanları harcamanın alemi yok.

böyle dandirik bir öss sisteminde öğrencilerin üniversitede özgür olabilmesi çok daha önemli oluyor.


ekonomi okuyacaksa fizikte ne işi var allasen o zaman sina.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

en dusuk maasta hangi muhendislik oldugu, hangi sehir oldugu falan önemli.mesela insaat, makine de istanbulda 2500le baslayan cok.okulda cok onemli degil.ayni adamlar antalyada, eskisehirde 1500 le baslar.
end.muh. istde 2000le baslarsa iyi, digerlerinde 1200.okulda önemli.bilg.muhte de önemli okul.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iktisat okudum, isteyerek okudum, ikinci öğretim okudurm

150 kişilik sınıfta isteyerek gelenler 15 kişi falandık gerisi (yakın arkadaşlarım da dahil) esasında mühendislik ve türevi bölümlerde okumak isteyip de açıkta kalmamak için benim bölümü yazanlardı

türkiyede eğitim sistemi böyleyken mühendis maaşı diye bir kavramı tartışıyor olmak çok komik

1200 e başlayıp da yaptığı katkı ve yeteneği sayesinde iki sene içinde maaşını 4 e katlayan üstüne askere gittiğinde şirketten ayrılmaması için askerliği boyunca yarım maaş da ödeme alan adam tanıyorum

şu maaş konusunu konuşabilmemiz için o kadar çok dinamik var ki yani en nihayetinde söz bireysel beceriye ve bu bireysel becerinin geliştirilebilme çalışmalarına geliyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senko said:

ekonomi okuyacaksa fizikte ne işi var allasen o zaman sina.


bir, fizik ve matematikten ekonomiye kayan tonla insan var sadece turkiyede degil dunyada, o kadar alakasiz bolumler degiller yani.

iki, allasen turk genclerinin ne kadari ossde dogru tercih yapiyo? insanlarin cogu sectikleri bolumde kendilerine en cok uyan yola dogru kaymaya calisiyorlar. universite programlari ne kadar esnek olursa en dogru noktaya gitme ihtimalleri o kadar fazla. lise3te adama meslek mi sectirilir ya sacmaligin daniskasi. adamin neyin ne oldugunu bilmeden sifir tecrube ile karar veriyor. universitede biraz elini camurun icine sokup karar vermesi lazim zaten
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fizik / matematik bölümlerinden ekonomiye geçiş gayet normal artık, hatta son yıllarda dünya çapında tüm iyi üniversiteler YL / Doktora'ya matematik tabanından gelenleri tercih etmeye başladılar. Lisans ekonomisi tam hobilik evet ancak iş postgraduate e gelince teorik ekonomi = matematik zaten. Burda bahsettiğim matematik de calculus ile sınırlı değil, bildiğin soyut matematik bilmen gerekiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ardeth said:

senko said:

ekonomi okuyacaksa fizikte ne işi var allasen o zaman sina.


bir, fizik ve matematikten ekonomiye kayan tonla insan var sadece turkiyede degil dunyada, o kadar alakasiz bolumler degiller yani.

iki, allasen turk genclerinin ne kadari ossde dogru tercih yapiyo? insanlarin cogu sectikleri bolumde kendilerine en cok uyan yola dogru kaymaya calisiyorlar. universite programlari ne kadar esnek olursa en dogru noktaya gitme ihtimalleri o kadar fazla. lise3te adama meslek mi sectirilir ya sacmaligin daniskasi. adamin neyin ne oldugunu bilmeden sifir tecrube ile karar veriyor. universitede biraz elini camurun icine sokup karar vermesi lazim zaten


de abi burda şeyi anlamadım, adamın doğru tercih yapamamasının yükünü niye üniversite seçiyor.
Bence çok daha spesifik olmaları lazım üniversitelerin şimdikinden. Endüstri müh diye bişi var mesela, nereye çekersen gidiyor garip gurup bişi. iki c dersi alıp ben programlama biliyorum ehe diye gezeni bile var içlerinde.

ha çoğu adam lise son'da napcağını bilemiyor, öss'si iyi olan tıp yazarım tutmazsa meendis olurum diyor.
Ben lise başından beri web programlamadır cart curt vs ilgilendiğim için başından beri belliydi yazılım müh. sececeğim.
ama başkalarına bu bilinç nası aktarılır bilmem artık sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fistan said:

kimse matematikten ekonomiye gecise laf etmediki.dunyanin en normal seyi hatta.


Ben direkt sana cevap olarak yazmamıştım. Ama fizikten geçmek de çok garip karşılanmamalı. Sonuçta fizik, matematiğin en yoğun kullanıldığı bilim. Birisi matematiği iyi bildikten sonra da kendine has nedenler ile ekonomiye geçiş yapabilir gayet.

Ben bu geçişlere soğuk bakmıyorum açıkçası, bazı üniversitelerin yakın alanları bu denli serbest bırakması güzel birşey. Asıl olay zaten iş bulmaya gelince başlıyor, kendini ne yönde geliştirdiğin önemli oluyor o noktada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...