Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

30k benzin, sıfır araç tavsiyesi


Black_Hand

Öne çıkan mesajlar

paramecium said:

Selam,

66kW @ 5000rpm
135Nm @ 2500rpm

Torkun %90'ı 1700-5200rpm aralığında üretiliyor.



Rampa falan çıkarken bir Japon gibi yüksek devir istemeyecek gibi.

Saygılar.


ya şimdi bu tork, devir, beygir gücü, noluyore? ani hızlanmaya veya son sürat de, kısaca günlük kullanıma nasıl yansır, hepsi yüksek olunca direk daha mı hızlı demekdir ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

5inci vitesin oranı 0,66, son dişli oranı ise 4,21.

185/65R15 standart lastik ile bu aracın hesaplanan hızı şudur:
2000rpm -> 84km/h
2500rpm -> 105km/h
3000rpm -> 126km/h
3500rpm -> 147km/h
4000rpm -> 168km/h
4500rpm -> 189km/h
5000rpm -> 210km/h

Kaldı ki 185km/h sınır kabul edilirse, aradaki farkın rüzgar direncine kurban gittiğini söyleyebiliriz. 3500rpm civarında rahatlıkla 135-140km/h hıza ulaşabilir diye düşünüyorum.

3500rpm de 5 ileri vitesli bir araç için hiç de kötü değil. Ayrıca hızlanmak istediğinde hâlâ seni üzmeyecek bir miktarda tork üretimi söz konusu.

Motor gürültüsü falan tamemen aracın izolasyonu ile ilgili, motorun bağırmasını paraya kıyıp içeri girmeden durdurabilirler.

Yüksek tüketim dediğim gibi rüzgar direnci kaynaklı olacaktır; 3500rpm benzinli bir motor için uygun bana göre. Atmosferik bir motor o bantta sana o torku sunamayacaktır çoğunlukla.

Bu motora esas tüketimi ani ivmelenmelerde yaptırabilirsin. Çünkü büyük hacim ve yüksek güçlü bir motor sana gereken gücü daha çabuk üretecek ve seni -atıyorum- 1s sürede istediğin hıza çıkartacakken bu motorda o süre 2s olabilir. Bu da ortalama tüketimi yükseltir. Neticede kullanım karakteri ile ilgili.

Ben Dudullu-Tuzla arasındaki yolda, otoban kullanıyorum, 4.7 litre ortalamaya sahibim. Çok rahat aynı yolda 5.5 litre ortalama da yapabilirim ve zorladığımda 6 litreyi yakalamam kolay. Tek yapmam gereken bol fren kullanıp, önüm açıldıkça gazı köklemek. 1.5dci 100Hp motor ne yapsın ben öyle kullanırsam :D

KHaRoN hız hesaplamalarımı kontrol et, ilk defa hesapladım :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hepsi dogrudur abi, navyamphs in da senin de hesaplar birebir.
Ben turkiyede satilan 195/55/16 lastigi taban almistim. Bundan biraz daha bile ekonomik olabilir o durumda.

paramecium said:

Bu motora esas tüketimi ani ivmelenmelerde yaptırabilirsin. Çünkü büyük hacim ve yüksek güçlü bir motor sana gereken gücü daha çabuk üretecek ve seni -atıyorum- 1s sürede istediğin hıza çıkartacakken bu motorda o süre 2s olabilir. Bu da ortalama tüketimi yükseltir. Neticede kullanım karakteri ile ilgili.


Burasi onemli, sanirim kafalarin karistigi yer de burasi.

tork = newton.metre (kuvvet carpi mesafe)
beygir = (newton.metre) / min (birim zamanda kuvvet carpi mesafe )

yani tork ile beygir orantili, ve tork belli bi isi yapma suresini kisaltiyor diyebiliriz. Aynen paramecium un bahsettigi senaryonun okunusu bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

peki şöyle bi düşünce doğru mudur,


eşit beygirde dizel ve benzinli araç için benzin daha fazla devir döndürebildiğinden düşük tork, dizel daha az devir döndürebildiğinden yüksek tork diye bir orantı?

dolayısıyla aslında araçtan araca değişir tabi ama genel olarak benzinli araçlarda performans açısından dizele kıyasla yüksek devirle mi kullanmak gerek?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyle bisey soylemek mumkun degil ama soyle bi cikarim yapmak mumkun;

dizel motorlar yapilari geregi daha gucluler (yanma mekanizmalari vs) ve cok yuksek tork uretebiliyorlar. Fakat motoru belli bi devirin ustunde calistirmak atilan tasin vurulan kusa degmemesi manasina geliyor. Zira motora verdigimiz zarar fazla, aldigimiz verim az, yanma suresi vs gibi faktorler var.

Dolayisiyla az devir ceviren fakat cok guclu motorun birim zamanda yaptigi is goreceli dusuyor.

Ayni sekilde benzinli araclarda dusuk guc uretiyorlar fakat bunu yapma sureleri fazla. Dolayisiyla birim zamanda yapilan is fazla.

buradaki insanlar oyun oynayan insanlar, dps desem kafalarda canlanir mekanizma bence.
1000 dmg, attack speed 0.5 = dps 500
250 dmg, attack speed 1.5 = dps 375

bilmem dogru mu oldu analoji.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Analoji dedin ve beni kaybettin....

Atmosferik motorda gücü arttırmanın en iyi yolu birim zamandaki iş miktarını arttırmak ve bu da motorun daha devirli çalışmasını sağlamak oluyor. Mesela Honda S2000 veya Ferrari motoru. Ama yüksek devir de tüketim anlamına geliyor.

Hacimsel verimden yola çıkarsan 2000cc motor ile sen 240HP alabiliyor oluyorsun ve 120HP/litre değerine ulaşabiliyorsun. Fakat bu motor için benim anladığım esas verim değil. Sonuçta verim giren-çıkan dengesidir. Harcanan 1 litre yakıt karşılığı yapılan işe bakılır. FSI/GDI motorda verim %35, değişken turbo ve common-rail teknolojisi ile diesel için verim %50'lere dayanmış durumda.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Kullanacağın devir tamamen motorun ürettiği tork eğrisine bakar.

Mesela tork 1800-2200rpm'de başlayıp 4500rpm'e kadar devam ediyorsa, sana yüksek vitesde- düşük devirde kullanım şansı verir.

Ama tork 4500rpm'de üretilmeye başlıyorsa sen çekişi yakalayabilmek için vites küçültüp o devri yakalamak zorundasın.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni clio yu o kadar konustuk ki bugun meraktan nezirogluna gittim. Test araciyla baya bi yol yaptim. Diger araclarida baya bi kurcaladim.

turbo diye gecen, 900cc tce motorlu araci istedim ozellikle.

Oncelikle aracin disindan baslayacak olursak, karoser parcalarinin birlesim noktalari, plastik kozmetik parcalarin karoser ustune yedirilmesi, boyalarin kalitesi, hepsi goz dolduruyordu. Bir onceki clio hatta bu segmentteki diger araclarin hepsine kiyasla bi sinif atlamis eda vardi aracta. Begendim.

Ardindan aracin motor dizilimi, yuruyeni uzerinde yapilan degisiklikleri inceledim. Bu sefer dizilim onceki megane ve clio gibi "usta" dusmani olmaktan cikmis gibiydi. Ilk defa duzgun dizilimli bi renault gordugumu soyleyebilirim hatta. (buna micra vs gibi nissanlar dahil)
Farlarina bile ulasilamayan renaultdan sonra derli toplu ayri far kapaklariyla bile ufak detaylar (oncekilerde insani sinir eden) dikkatten kacmamis. Kaput amortisoru konmus olmasi guzel bi artiydi. Fakat kaput sacinin asiri ince olmasi ve sadece motor kapaginin ustunu orten bir pike gibi durmasi hos degildi. Diger rakiplerin hicbirinde bu kadar ince sac gormedim, dogruya dogru.

Aracin ses izolasyonu net bi sekilde cok iyiydi. Hic bir yerde izolasyon materyalinden kacinilmamis, bosluklar itinayla elimine edilmisti. Gerek arac icinden dis ses, gerek yuruyenden gelen ic ses basarili sekilde sonumlendirilmisti.
Mukemmel degil, cit cikmiyor degil, fakat sinifina gore hayli iyi.

Aracin surusune gelince; arka taraftaki amortisorlerin rebound u o kadar iyi ayarliydi ki, aracta 3x80kg insana ragmen bozuk yolda konfor problemi olmadi. Torsion beam olmasina ragmen basarisiz bagimsiz suspansiyonlu araclardan iyiydi. Frenler cok iyiydi. Fren hissiyati ve dolgunlugu tam ayarindaydi. Araclarda standart geliyor oldugunu sandigim (tum araclarda ayni lastik vardi) conti ecocontact2 lastikler vardi. Guzel bi secim olmus. Tek basina secim sebebi degil fakat guzel bi bonus. luzumsuz savrulmalar yoktu, viraj ortasinda gaz da biraktim esp caktirmadan tuttu. Inanilmaz sert tepki veren bir karakterde degil fakat zorlanmayi da sevmeyen bi kompozisyon.

Motor ise en ilginc seydi. Bir kere motora ne kadar git dersen o kadar gidiyor. 900cc icin cok ciddi bi performansla karsilastim. Kagit ustundeki seyden ve diger kucuk hacimli araclari cokca denedigim icin neyin bekledigini tahmin edebiliyordum, ama acikcasi bu kadarini degil. 3x80kg insanla birlikte zorlayinca 7-7.5 litre gibi birsey yakti. Konsolun bize soyledigi zamanlarda vites gecirdigimizde daha da dustu. Daha sakince davranildiginda ise yuksek suratte 4.5-5 litre gibi bisey yakacagini dusunuyorum. Bu hizlarda yolun hala sessiz oldugunu tekrar belirtmek istiyorum.

Vites ve pedallari begenmedim. Vitesler fazla uzun atimli, 1-2 nispeten kisa , 3 4 e gore biraz uzundu. Sehir ici ekonomi hedefleyen vitesler ve overdrive vitesleri olarak dusunmusler belli ki. cruiser olarak da kullanmak mumkun olacaktir o oranlarla. Debriyaj alisik olduguma kiyasla hayli yuksekti. Bas cek unut seklinde kullandigim icin konsolun altina ayagim deyicek kadar cekmek guzel bi tecrube degil. ciddi cok yuksekti. Sanki topuklu kadinlari mi dusunerek yapmislar diye dusunmeden edemedim.

Kabin ici malzeme kalitesi onceki clio ya gore hayli iyi, poloya gore kotuydu. Ekranin kullanilmasi verimsiz fakat boylesi bi renkli ekran da guzel bi dokunustu.

Direksiyon tum arabada en nefret ettigim yer olabilir. Uzerinde ucuz plastikten govde rengi bi kaplama vardi baktigim modellerde. Hem plastigin alti bos ses yapiyor, hem kaygan bir lak boyali materyal, hem de finish leri bos ve keskindi. Elimi kestim neredeyse . Bi direksiyonda asla olmamasi gereken ne varsa koyulmus. Daha kotu olamazdi. Pozisyonlama da genel olarak kotuydu. Ayar imkanlari uzun boylu bi insan icin cok yetersizdi.

EDC vitesin de 2013 de geleceginin sozunu aldim. dealer i biraz daha sikistirinca nisan sonu gibi siparis alacaklarinin sinyallerini verdiler. Su anda stok icindeki araclar icin de hayli guzel indirimler yapiyorlar. Alici gibi pazarlik edince kendilerinden guzel fiyat veriyorlar. Ciddiye bindirip belli bi arac ustunden devam etseydim daha da guzellesirdi fiyatlar.

edc geldigi an bu araba tam olur.
20000 de bir bakima giriyormus bide.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Direksiyon çok saçma yapılmış!

Kaputtaki amortisör en sonunda yani. Hadi benim kaput kısa ama Laguna'da bile yok bu basit şey.

Ben ampül değiştirmek için neredeyse farı söküp kanırtıyordum. Söylediğin şekil servisteki işçilik ücretlerinin de düşmesine neden olabilir.

Belki çok büyük bir teknolojik atılım falan sunmuyor ama Renault'un kendini aşması gibi olmuş bu model :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

önceki sayfadaki dps attack speed analojisi için kharonu tebrik ediyorum.

bu beygir tork formülünü hep ters orantılı düşünmüştüm ben. Genelde biri az olduğunda diğer fazla oluyor, devir saati az olanda tork fazla oluyor gibi bişi kurmuştum kafada.
yannışmış demekki

yani benim eski capon city, 7 ileri falandı az yakar falandı ama rampa gördümü beygir gibi zırlardı.

hele bide gaza abanınca abo.7-8-9 a vuruodu tüketim

ama prius örneği gibi, sürekli yavaş kullanınca, 2000 devirde takılıodu kendi çapında. evden staj yaptığım yere toplu ulaşımdan ucuza gidiodum 35km.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...