Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starcraft 2 Free to Play mi oluyor?


paladinpala

Öne çıkan mesajlar

Namessar said:

crasher said:


MMO'ların tutmasının bir sebebi de RTS gibi karmaşık olmamaları. Bu yüzden çok tutuyor zaten 7'den 70'e herkes oynuyor.


cok talihsiz bir açıklama.

mmo lar rts lerden cok daha karmasıktırlar. 3 talent agacında 100 e yakın talent, 20 skill, 5-6 skill lik rotasyonlar, bu sırada hareket gerektiren boss mekanikleri.

mmo ları bu kadar cok insanın oynaması sosyallesmeye izin veren yapılarıdır. zaten para kazandıran olayı da kitlesel bir market olması.

hatta mmo lar aslen daha karısık oldugundan sebeple pandaria da wow un kolaylasması ve talent sisteminin neredeyse kalkması, eq nun solo hale gelmesi, nge ile swg nin katledilmesi gibi seylerle ugrasıyor mmo dunyası son 3-4 senedir.

bırısıne 1 gunde starcraft oynatabilirsiniz rahatca, (iyi oynaması, elinin hızlanması ve strateji yapması aylar alacaktır ancak ogrenmesi kolaydır), mmo ogrenmesi ise 1 ay gibi bir süre rahat alır, hayatında hic gormemis bır adam icin.

1 günde öğretebilirsiniz dediğin olay senin mmo daki wasd ile ilerlemeye denk geliyor. Oyunun olayı strateji yapmak, elin hızlı olması, timingleri uygulayabilmek vs zaten. Yoksa b ye basıp sonra a ya basarak assimilator atmayı herkes öğrenir.

Benim rtslerde sevdiğim olay her oyunun yeni bir oyun olmasıdır. MMo'daki gibi gearının üstünlüğüne bakmaz. O oyunda daha iyi stratejiyi yapan daha iyi oynayan kazanır bu kadar. Ben şahsen mental stratejilere daha çok önem veriyorum. Doğru düzgün arena yapabilmek için önce bilmam kaç tane item bulmam gerekmiyor ya da saçma sapan paleleri, guild içi dramalarını çekmem gerekmiyor. Olay açık ve net seninle ilgili rtsde çoğu zaman başka birşey değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:

crasher said:


MMO'ların tutmasının bir sebebi de RTS gibi karmaşık olmamaları. Bu yüzden çok tutuyor zaten 7'den 70'e herkes oynuyor.


cok talihsiz bir açıklama.

mmo lar rts lerden cok daha karmasıktırlar. 3 talent agacında 100 e yakın talent, 20 skill, 5-6 skill lik rotasyonlar, bu sırada hareket gerektiren boss mekanikleri.

mmo ları bu kadar cok insanın oynaması sosyallesmeye izin veren yapılarıdır. zaten para kazandıran olayı da kitlesel bir market olması.

hatta mmo lar aslen daha karısık oldugundan sebeple pandaria da wow un kolaylasması ve talent sisteminin neredeyse kalkması, eq nun solo hale gelmesi, nge ile swg nin katledilmesi gibi seylerle ugrasıyor mmo dunyası son 3-4 senedir.

bırısıne 1 gunde starcraft oynatabilirsiniz rahatca, (iyi oynaması, elinin hızlanması ve strateji yapması aylar alacaktır ancak ogrenmesi kolaydır), mmo ogrenmesi ise 1 ay gibi bir süre rahat alır, hayatında hic gormemis bır adam icin.

facepalm.jpg
inanıyomusun bu yazdıklarına? isterse 10380912830912 tane talent olsun 9890123 skill olsun bi cookie cutter builde bakıyo herşey tbc de rog oynarken offhande deadly sürüp sadece shiv ve envenomla adam kesiyoduk lol hani nerde geri kalan skiller talentlar?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:

crasher said:


MMO'ların tutmasının bir sebebi de RTS gibi karmaşık olmamaları. Bu yüzden çok tutuyor zaten 7'den 70'e herkes oynuyor.


cok talihsiz bir açıklama.

mmo lar rts lerden cok daha karmasıktırlar. 3 talent agacında 100 e yakın talent, 20 skill, 5-6 skill lik rotasyonlar, bu sırada hareket gerektiren boss mekanikleri.

mmo ları bu kadar cok insanın oynaması sosyallesmeye izin veren yapılarıdır. zaten para kazandıran olayı da kitlesel bir market olması.

hatta mmo lar aslen daha karısık oldugundan sebeple pandaria da wow un kolaylasması ve talent sisteminin neredeyse kalkması, eq nun solo hale gelmesi, nge ile swg nin katledilmesi gibi seylerle ugrasıyor mmo dunyası son 3-4 senedir.

bırısıne 1 gunde starcraft oynatabilirsiniz rahatca, (iyi oynaması, elinin hızlanması ve strateji yapması aylar alacaktır ancak ogrenmesi kolaydır), mmo ogrenmesi ise 1 ay gibi bir süre rahat alır, hayatında hic gormemis bır adam icin.


...Ne?

http://i.imgur.com/7Oa44.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:

crasher said:


MMO'ların tutmasının bir sebebi de RTS gibi karmaşık olmamaları. Bu yüzden çok tutuyor zaten 7'den 70'e herkes oynuyor.


cok talihsiz bir açıklama.

mmo lar rts lerden cok daha karmasıktırlar. 3 talent agacında 100 e yakın talent, 20 skill, 5-6 skill lik rotasyonlar, bu sırada hareket gerektiren boss mekanikleri.

mmo ları bu kadar cok insanın oynaması sosyallesmeye izin veren yapılarıdır. zaten para kazandıran olayı da kitlesel bir market olması.

hatta mmo lar aslen daha karısık oldugundan sebeple pandaria da wow un kolaylasması ve talent sisteminin neredeyse kalkması, eq nun solo hale gelmesi, nge ile swg nin katledilmesi gibi seylerle ugrasıyor mmo dunyası son 3-4 senedir.

bırısıne 1 gunde starcraft oynatabilirsiniz rahatca, (iyi oynaması, elinin hızlanması ve strateji yapması aylar alacaktır ancak ogrenmesi kolaydır), mmo ogrenmesi ise 1 ay gibi bir süre rahat alır, hayatında hic gormemis bır adam icin.


bu arkadaş hayatında rts oynamamış heralde.

1 aydır sc2 oynuyorum sadece 1 ay.
nevrim döndü lan 1 ayda WoW da beya herhangi bi MMO'da bi classın rotasyonunu zırtını pırtını herşeyini kavrarım çok rahat bi şekilde

gel gelelim 1 aydır sadece terran oynamama rağmen terranın ünitelerine bile tamamen hakim değilim ne ne yapar hangisi neye counter falan şeklinde RTS'ler o kadar serbest bırakıyor ki adamı dımdızlak kalıyosun 1'e bas adama çok hasar ver 2'ye bas stunla yok. böyle bi ünite var bide böylesi var. kaç tane yapmak nasıl kullanmak veya hiç kullanmamak tamamen sana kalmış birşey çok karışık lan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:

bırısıne 1 gunde starcraft oynatabilirsiniz rahatca, (iyi oynaması, elinin hızlanması ve strateji yapması aylar alacaktır ancak ogrenmesi kolaydır), mmo ogrenmesi ise 1 ay gibi bir süre rahat alır, hayatında hic gormemis bır adam icin.


Arkadaş haklı, mesela satrancı 1 günde öğrenebilirsiniz; at L gidiyor, kale düz gidiyor, fil çapraz gidiyor vb. 1 günde öğrendin mi bitti gitti. mmo öyle mi ama !!!111birbirbir
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:

crasher said:


MMO'ların tutmasının bir sebebi de RTS gibi karmaşık olmamaları. Bu yüzden çok tutuyor zaten 7'den 70'e herkes oynuyor.


cok talihsiz bir açıklama.

mmo lar rts lerden cok daha karmasıktırlar. 3 talent agacında 100 e yakın talent, 20 skill, 5-6 skill lik rotasyonlar, bu sırada hareket gerektiren boss mekanikleri.

mmo ları bu kadar cok insanın oynaması sosyallesmeye izin veren yapılarıdır. zaten para kazandıran olayı da kitlesel bir market olması.

hatta mmo lar aslen daha karısık oldugundan sebeple pandaria da wow un kolaylasması ve talent sisteminin neredeyse kalkması, eq nun solo hale gelmesi, nge ile swg nin katledilmesi gibi seylerle ugrasıyor mmo dunyası son 3-4 senedir.

bırısıne 1 gunde starcraft oynatabilirsiniz rahatca, (iyi oynaması, elinin hızlanması ve strateji yapması aylar alacaktır ancak ogrenmesi kolaydır), mmo ogrenmesi ise 1 ay gibi bir süre rahat alır, hayatında hic gormemis bır adam icin.


Bilgilendirme için teşekkürler. Fazla MMO delisi ve bilgi sahibi değilim. Yalnız sanırım senin bahsettiğin MMO'Dan ziyade MMORPG oyunları (Benim bahsettiğim daha çok MMO'lardan LOL, DOTA vs.)

Benim Starcraft üzerinde durmamın nedeni, ne yazık ki Türk halkı olarak Strateji oyunları üzerinde pek bir ilgi sahibi değiliz. Bu satranç olur, sc2 olur, diğer oyunlar olur farketmez.

Bugün bir LOL, DOTA2, PB hatta S2 turnuvası düzenlesen; katılım 128'lere kadar dayanır (Tabi bu prodükiyon büyüklüğüne göre her zaman değişir). SC2 için biraz böyle değil, çünkü bu kesimin kitlesi belli, İngilizce'de Niche diyoruz; azınlık olarak çevirebiliriz sanırım. Oynayan kitle belli, azınlıkta. Ağırlıkta Starcraft Türkiye'nin; Zone eSports olark bizim ve pintipanda'nın ve diğer stream yapan arkadaşların çabalarıyla bir yere kadar geldi ve ilerliyor. Ve hiçbir zaman MMO'lar kadar kitlemiz olmayacak belki ama önemli değil.

Benim f2p'den kastım SC açısından daha çok Arcade oyunlarıyla olabilir. Zaten yanlış bilmiyorsam sc2 motoruyla kendi dota'larını yapıyorlar. Hazır kitle zaten var, bu Arcade oyunlarıyla daha da artacaktır.

Sonuç: Strateji f2p'ye açık bir platform değil. Ancak takip edeceğim, belki Internet üzerinde farklı makale ve fikirler yazan birileri vardır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...