Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

kış lastigi topiği


senko

Öne çıkan mesajlar

Kotu oldugu icin degil, o sayfada gordugum hepsini direk yazmistim.

Hangi lassayi aldin bilmiyorum ama tam olculerden biriyse muhtemelen bridgestone blizzak desenli biseydir. Kotu degil ama underperformer diyebiliriz bazi durumlarda. Aldiktan sonra uzucek bisey degil, ama almadan once kiyaslamak icin bi kriter diyelim.

falken ve petlas tabii bambaska bi kategori. o ayri asdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

Kotu oldugu icin degil, o sayfada gordugum hepsini direk yazmistim.

Hangi lassayi aldin bilmiyorum ama tam olculerden biriyse muhtemelen bridgestone blizzak desenli biseydir. Kotu degil ama underperformer diyebiliriz bazi durumlarda. Aldiktan sonra uzucek bisey degil, ama almadan once kiyaslamak icin bi kriter diyelim.

falken ve petlas tabii bambaska bi kategori. o ayri asdf


abi petlasi uzun yolda,karda,buzda,performans gerektiren bozuk arazide kullandinmi? petlas bayiisi degilim ama 15 senede 30 cesit marka denedim.arkadan ve onden cekisli araclarima ve sirket araclarina 3 senedir petlas kullaniyorum.yaz-kis hic bir sorun yasamiyorum.ncap v.s hikaye bence gelsin elmadagdan asagi indirsinler 40 tonluk araci o kislik lastikleriyle bakalim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

Kotu oldugu icin degil, o sayfada gordugum hepsini direk yazmistim.

Hangi lassayi aldin bilmiyorum ama tam olculerden biriyse muhtemelen bridgestone blizzak desenli biseydir. Kotu degil ama underperformer diyebiliriz bazi durumlarda. Aldiktan sonra uzucek bisey degil, ama almadan once kiyaslamak icin bi kriter diyelim.

falken ve petlas tabii bambaska bi kategori. o ayri asdf


turkıye de satılan lassa - brıdgestone gram farkı yok kalite olarak
aynı hammadde, ayni firin, ayni press, ayni kimyasallar, kisaca ayni uretim bandi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

@maesselam
Sonuçta o kurumlar binek lastik inceliyorlar. Değişik ölçülerde değişik markaların üst sıraları aldığını görebilirsin.

Kaldı ki o listedeki birçok lastik kullanıcısına sorun yaşatmayacak lastikler. Fren yapıp 40 metrede durmak varken neden 45 metrede duran bir lastik alayım ki? Daha iyisi varken neden ortalama bir performans ile idare edeyim ki?

Petlas'ı lastik toptancısı Abdülkadir Özcan satın almadı mı? 1976'da kurulup 1989 yılında ilk lastiğini üretti. 2005 yılı gibi de Abdülkadir Özcan A.Ş. satın aldı. Uçak lastiği yaptığı için fiyaka yaptılar güya ama uçak lastiklerindeki detay otomobil lastiklerinden daha azdır ve belirli periyotlarda aşınmalarına ve sorun çıkartmalarına bakılmaksızın değiştirilirler. Ağır vasıta lastiklerinde beklenen özelliklerle otomobiller aynı değil. Zaten ağır vasıta mevcut ağırlığı ile bir otomobile oranla daha rahat lastiklerini kara ve suya gömebilir. Bu sayede yola temaslarını daha kolay sağlarlar. Otomobil gibi yüksek hızlara çıkmadıkları için suda kızaklanma, cornering, handling gibi performans kriterlerine bakılmadığı gibi iç/dış gürültü, aşınma kriterlerine bakılmaz. Aşınma durumunda zaten kaplama yaptırırlar ki lastiğin orijinal hamuru yalan olur. Otomobil lastiğinde bile kullanıcılar yakıt tüketimine etkilerine bakmadıkları için ağır vasıtalarda bakıldığını hiç düşünmüyorum. Zaten dikkat edin yağmurda falan otobüsler daha rahat ilerler; binek lastiğe oranla çok geniş ve derin kanallar vardır lastiklerinde.

'Testler yalan, Petlas şahane' yorumu taksici muhabbetini aşmayan mesnetsiz bir tasvirden öteye geçemiyor. Çok merak ediyorum Kuzey Avrupa ülkeleri Petlassız ne yapıyorlar? Scania falan fabrika lastiği neden yapmıyor?!?


1955 yıllarında ticari hayatına başlayan Abdulkadir Özcan, 1970 yılında Abdulkadir Özcan A.Ş.’ni kurmuştur. Lastiğin hurdasını satarak işe başlayan Abdulkadir Özcan lastiğin yeterli olmadığı o dönemlerde yapılan basit işlemlerle diş açılarak ve kaplatılarak lastiğin yeniden satışını sağlayan firmalara lastik tedarik etmiştir.

1970 yılında lastiğin hurda satışı bırakılarak artan gereksinim doğrultusunda yeni lastik satışına başlanmıştır.

1971 yıllarında Koç’un ürettiği Uniroyal bayiliği alınmıştır. Artan talebi karşılamak amacıyla aynı dönemde 1975 yılında Lassa bayiliği de alınmıştır. Normal şartlarda iki markanın bayiliğinin bir firmaya verilmeyeceği dönemlerde Abdulkadir Özcan iki markayı da bünyesine katarak sektörde hızlı ve emin adımlarla yer almaya devam etmiştir.

1986 yıllarında artık şubeleşme başlamıştır ve ilk şube Mersin’de kurulmuştur.

1990’lı yıllarda ithalatla tanışılmış ve dünyanın ileri gelen markalarını ülkemize getirilmesini sağlayarak; bu ülkelerin tek temsilcisi olarak sektörde yer almaya başlamıştır.

Abdulkadir Özcan A.Ş., Kore’nin Hankook, Tayvan’ın Maxxis, Japonya’nın Toyo markalarını Türkiye’ye taşıyarak bu markaların ülkemizdeki tek temsilcisi olmuştur.

1993 yılında ise İstanbul Yolu’nda 3500 m2 kapalı alanda tüm lastiklerin soğuk kaplamasını yapmaya başlayan şirket; 1995’te Türkiye’de ilk defa iş makinelerinin lastiklerine soğuk kaplama uygulamasına geçmiştir.

Abdulkadir Özcan Türkiye’de jant satışını da başarılı bir işletmecilik anlayışıyla geliştirmiş, Türkiye’de birinci kalite üretim yapan CMS, DJ, KORMETAL gibi firmalarla birlikte ithal jant satmaya devam ederek; otobüs, kamyon, tubeless jantlarının da toptan ve perakende satışını gerçekleştirmektedir.. Yine 1978 yılında Mutlu Akü’nün bayiliğini alarak akü satışını da faaliyetlerine ekleyen AKO, Ankara Bölge Başbayii olmayı sürdürmektedir.

2005 Nisan ayında Türkiye’nin 1976 yılında kurulmuş tek yerli sermayeli lastik firması olan Petlas alınmıştır. Perakendeci ve toptancı kimliğinde olan Abdulkadir Özcan A.Ş. sektörde sanayici kimliğini de katarak; bugün dünyanın 70’den fazla ülkesinde ülkemizi temsil etmektedir.




Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...