Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

GSL Code S Season 4


_ILuVaTaR_

Öne çıkan mesajlar

yok allah korusun bı tane daha corrupter gibi ünite gelmesin.

iki sorun var ortada, daha doğrusu sorunu iki parcayaaa ayırmak lazım. birincisi infestorın overall'un allahı olması.

mesela toss, ah yeterince archonım vortexe sokamıycam, ah collosısım yok lignleri broodlignler temizliyemiycem, ah yeterince stalekrım yok blinkleyip blleri öldüremiycem, ah mothershipim yok, ah mothershipim enerjisi yok vs vs gibi endgame ordusunda cesitli elemanlardan biri eksik veya yetersiz kaldığında ciddi dez avantaja düşüyor. buna karsın broodlord infestor, gercekten sadece broodlord infestordan olusuyo, min 6 bl olsun, olabildiğince infestor olsun yeter. ah roachım yok napıcam gibi bir mevzu yok late game zerg ordusu için.
hani 8 corrupter batım mothershipi snipeladım, hadi 3 dakka bekle yeni vortex için gibi bir mudahale yapılamıyor zerg ordusuna.

ikinci sorun, inanılmaz verimli trade ediyo, ve aslında üretimide hiç yavas değil. onden roach lign verirken bi yandan gazla bl infestor biriktiriyorsunuz. zaten max range'den kitliyerek saldıran bir ordu, infested terranlar korkunc güclü, en baba toss ordusu bile, sahen vortexler ve 1-2 gateway warp iniyle kırabilirken, aslında 3 base'den birikebilen bir ordu infested broodlord.


bu kadar kallavi ordularla kapısmanın iki yolu vardır kabaca. birincisi marine tankı ling bling muta ile kıran zergler gibi, veya broodwarda terranın pushunu break eden tosslar gibi, haytde bre pehlivan diye kafa göz girip kırarsınız, rakipten daha ağır kayıplar vereren. lakin rakibin remax etmesi sizi cop ünteileri remax etmenizden zor olduğu ıcın, en azının bir süreliğine harita kontrolü kaznamıs olursunuz, avantajda insiyatifte size gecer.

ikinci method, broodwarda yine pvtde görülen, öküz mech ordusuna carrierlarla dadanmaktır. war of atration işte. iki tarafta biribirinden kemirir, atese atesle karsılık verilir.


sorun suki, ikiside olmuyo sc2de. kafa göz giremiysonuz bl infestora kolay kolay, cok avnatajda olsanız bile giremiyosunuz. zergün ciddi bir hata yapmıs olması lazımki, bllerin altına 20 stalekr blinkleyip öldüresin, veya 6 bl 10 infestorı falan vortexliyesin. veya inanılmaz bi combat la inanılma zkontrolle microyla durumu kurtarasın, 16 gatewayin olsun 16 stalker waprlayasınn onlarıda blinkleyesin kalan blleri snieplaıyasın falan gibi abartılı cözümler var kafa göz girme doktirini için. en acıklı kısmıda, oyunun an tırıvırı combat ünitesi stalkerla bunu yapmaya calısıyo tosslarki acıklı oluyo cidden.

ikinci yöntem içinse, iki sorun var. birincisi fungol vurkaca ızın vermiyo, yaklasanı affetmiyo kitliyo sonra silip süpütüyo. atrattiona en yatkın toss ünitesi yine carrier bl infestora karsı ama infeste terranlar interceptorları cılgın temizliyo, bide fungol yerse carrierlar aman aman demesin keyfine. zaten broodwardaki gibi 12 rangeden target değiştiremiyo carrierlar, her hedef öldüğünde tekrar 8 range'e girip yeni hedef vermek zorundalar, buda zırt pırt fungol range'ine sokuyo carrierları.



hani bir yolu vcardır elbette bu broodlord infestor ordusunu tepelemenin, ama şimdiye akdar bulununlar yeterince iyi cözümler değiller.

bugunde gördük hep görüyoruz zaten ehronun maclarında, broodlordlarınn yavaslığına gecen zerg'ün herseyini harasslıyo adam, max 4 gazla oynuyo zergler ama yinede catır cutur dövüyolar toss, cünkü endgame zerg ordusu cok öküz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Micton said:

BonePART said:

corrputer ve vikinigin yanında cok sonuk kalıyo

kalması da gerek.


Niye?

Protoss'un hiçbir compostion'da kullanılamayan niye 2 air ünitesi var?

Air toss diye birşey yok oyunda.

Oyun ilerledikçe rakipler yavaş yavaş göklere çıkarken toss gittikçe gateway kalmaya baslıyor.

Çünkü gateway hariç production inanılmaz yavaş kalıyor diger ırkların yanında.

Hani ya daha güçlü olur üniten ve yavaş çıkar. Yada güçsüz olur ama hızlı basarsın, harcanabilir olur.

Hem daha pahalı, yavaş çıkıyor bütün air üniteleri, ve hiçbir etkileri yok inanılmaz extreme durumlar dısında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben yanlış düşünüyo olabilirim ama protoss ordusunun hava uniteleri cidden çok gereksiz değil mi. Yani hava ordusu yok protossun.
Phoenix en fazla 3 tane üretiyosun early harass adına ancak pvp maçlarında fazladan kalırsa imoortal felan uçuruyosun. Benim hesabım sentrylerin ürettiği halüsünasyon prhonix sayısı gerçek phoenixzden fazla.
Void Ray sanırım son 1 senedir felan ne üreten gördüm ne adını duydum. Eskiden cheese felan için kullanılıyodu oda yok artık. Hane zerg sırf roach felan yaparsa belkiş yaparsında adam senin rüettiğinin 2 katı queen yapıyo onu denersen.
Carrier desen ayrı bi fantazi.

HoTS da örnek maçlarda felan işte HotS da protos stargate temelli bi ırk olcak dediler. Tempest diye ne idüğü belirsiz bi üniteyle mineral harass için oracle dışında bisi vermediler.
Hane bi mutalisk beklemiyo kimse ama a-t-a ünitesi bile bi ilerleme olabilir.

Bide fazla corrupter diye bişi olmaması kötü. Adam 6 7 tane corrupter basıyo mothership öldürünce broodlorda dönüştürüyo. Senin mesela phoenix basıyım birleşip voltran oluşturup carrier olsunlar deme sansın yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pvp de phoenix fazlasıyla güçlü hem de aşırı! anlat anlat bitmez

pvz de gayet iş yapıyor 1 void 3-4 fenix bastın mı direk 3-5 drone kendiliğinden sporea dönerek gidiyor, 1-2 queen alıyorsun, mapteki overlordları alarak rakipin scoutı kesiyorsun, gazlardaki droneları da keserek hem drone kesiyorsun, hem gazı aksatıyorsun, hem microsunu bozuyorsun, latee kadar da baya baya roach falan avlıyorsun.

pvt de air tamamen gereksiz yakın ama ^^

ben açıkcası memnunum :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

PastorOfMuppets said:

Yok Sleep biraz yanlıs anladın, bir işe yaramıyordan ziyade, hiçbir ordu kompozisyonuna oturmuyor.

Evet, şahane harass phoenix, lakin onunla böyle bi end game orduya geçemiyorsun.

Bak şimdi, zealot, stalker, phoenix gidicem, yamultucam diye birşey yok anlatabildim mi, dsfg.

Her ünitenin late game kompozisyonunda olması gerekmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Win almak için gerekenler:
Protoss : Huge Skill with Luck + No trust to any unit + 6th Sense
Zerg : Trust Game dynamics + (s+unit hotkey tuşuna ne kadar hızlı basabildiğin) + with free scouts
Terran: Mule + marine + upgrade

Defalarca dedim:
Bu oyun bozuk o yüzden çok da kafaya takmayın.
Blizz'in ek paketler boku püsürü yerine game dynamic'lerine full focus olması lazım ki önceliği değil o yüzden 2 ek pakette gelip çıkıp üstüne patchler geleseye kadar da düzelmez. Bir 3-5 sene for fun takılın işte beyler...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

inyourmind said:

Brood War da ona bakarsanız ha diye dengelenmemişti.


şu tez çöpe gitmedi mi hala? bw çıktığının ertesi senesi son halini almıştı. üstelik son halinden öncesi bile şu an sc2'den daha dengeli ve güzeldi.

sc desen belki haklı olabilirdin; ama orada da daha önce örneği olmayan bir oyun olduğunu, multiplayer'da bu kadar tutulacağının, profesyonel bir oyun olacağının hiç tahmin edilmediği vs gibi bir sürü tez sürülür ortaya.

balans konusunda blizzard çok net şekilde geri gitti, tartışma götürmez bir gerçektir bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...