Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Protoss


Proxa

Öne çıkan mesajlar

fenix'in repliğiydi. Hep tane tane konuşuyor normalde. Ama orda dıguun diyince şaşırdım, acaba ben mi yanlış biliyorum diye düşünmeye başladım :)
neyse öyle değilmiş...[signature][hline]I fear no enemy!
I fear not death!
For the khala is my strength!
En Taro Adun!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
said:
Proxa, 10 Eylül 2004 23:19 tarihinde demiş ki:
corsair den 6-7 tane basarsan hiç bi orduya karşı etkili olmaz
zaten 5 vuruyor anca dediğim gibi scoutların arkasına koyarsan işe yarar


ay gülesim geldi ii mi ? 6-7 tane corsa ile adamin overlordlarina bi giriş bakayim noluyo adamin yuz ifadesi ?[signature][hline]Sometimes smartness is a weapon, sometimes a weakness...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

over almak icin 6-7 corsa gereksiz . bunun disinda corsanin etkili oldugu uniteler özellikle wraith muta . 5 explosive damage vuruyor ama genis bir splash alani var ve cool of time i cok dusuk . bu yuzden corsa guzel unite. fiyat performans orani da dikkate alindiginda daha da iyi .[signature][hline]You must be silent in front of my famous presence .

[Bu mesaj huun tarafından 12 Ekim 2004 00:32 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Guide gibi başlayıp sapmış bir başlık olmuş toparlıyalım.
Hatırladığım bir iki taktikle yardımcı oluyum. ama önce
reaver: yer ünitesidir carrier benzeri bir yapısı vardır scrab adında ufak robotlar atar hedefi takip eder ve splash damage verir kara ünitelerinin içinde en güçlü vuranı İDİ eğer değişmediyse ama menzili uzun olan değildir 2. en uzun menzile sahiptir. upgrade edildiğinde 10 scrab alır sürekli kontrol edip yenileri üretilmelidir.
Dark Archon: iki dark templar'dan yapılır aynı archon gibi mind control feedback diye büyüleri vardır (aslında 3 tane idi ama diğerini hatırlayamıyorum) mind control düşman üniteyi size geçirir sizin olur yani sonsuza dek ben genelde ya carrier ya battlecrusier ya da ultralisklere kullanak dışında combatta sokmam en zevklisi newbie bir oyuncunun SCV ya da Drone'unu çalmaktır bütün bir ırkı çalmış olursunuz. feedback ise mana gücü ünitelerin manası kadar dmgi kendisine verir ya da diğer büyüydü o tam hatırlayamıyorum

ilk base kurulma taktiklerini bilindiğini varsayarak (ya da öyle isteyerek) anlatmıyorum.

Rush: en hızlı şekilde gateway yapılıp önce 2 zealot gönderilir rakibinizin ne tür bir yerleşim yada gelişim planladığına dair bir fikir elde etmeye çalışılır sonra uygun ise 4 zealot yollanır bu sırada ikinci gatewat açılır rakip savunma ağırlıklı oynayacak gibi görünüyor sa savunma ünitelerinden uzak durulup direkt probe drone SCV katledilir bu arada 6 zealot daha üretilir genel olarak açılış taktiğiniz iyi ise 6 zealot vardığında 2 zealotunuz hala hayatta olur tabi karşınızdaki rakibinde bunda etkisi oldukça büyüktür ama genelde kim olursa olsun siz 6 zealotu ulaştırdığınızda 2 zealotunuz kalmışsa yok olmaya mahkumdur 6 zealotla basa çıkmış olsa bile mineral toplamada sizden çok çok geride kalmış olacağı için yok olur.
bu taktiğin bir iki farklı versiyonu vardır ama en acımasız olanı bu taktiktir harita ne kadar küçükse o kadar daha acımasız olur
örneğin: Lost Temple'da 2 dakika'ya yakın bir sürede bütün base yok ettiğimi hatırlarım ama tabi karşımdakida newbie denilebilecek birisiydi 2 zealot vardığında adamda hiç bir savunma yoktu..

Defansif: genel olarak bütün oyuncular cannon'ları savunmanın yapı taşı olarak görür ancak en büyün yanılgıdır eğer savunma yapacaksanız en büyük ihtiyacınız observer yada uygun aralıklarla yapılmış abartılmamış cannonlardır sadece observ yeteneği için bunun yanında genellikle ben dragoon dark templar high templar reaver ve corsair kullanırım bu aslında kişisel tercihimden kaynaklanıyor savunma tipi bir oyunda en önemli nokta base'inize giren çıkan her şeyi ama her şeyi görmenizdir. mesela uzun zamandır kullanan görmedim ama tam aha ordumu yaptım şimdi dalıyım(Chee'tah) parçalıyım (destroy) yok ediyim (annihilate) derken Nucleer Launch Dedected diyebilir ve akıllı bir oyuncu ise bütün ordunuzu yerle yehsan edebilir bu durumda marinelerin üssünüzde cirit atmasını mediclerin mal mal dolanmalarını izlemek zorunda kalırsınız. Anlaşılacağı üzere defansif oyun tarzında tamam oldu bu ordu diyene kadar üssünüzde kalır ve minimal adam kaybı yaşamaya çalışarak ordunuzu geliştirisiniz. genelde bu taktik 2v2 3v3 taktiklerde herkezin üslerini korumaya yönelik kullanılır ve ordu yapmakla değil üsleri korumakla uğraşırsınız diğer oyuncu ya da oyuncularsa sadece ihtiyaçları olduğunu düşündükleri ünitelerinizle destek isterler 1v1'de ise eğer iyi bir dagılım ve güzel bir defans yaparsanız haritada mineral kalmadığında sizde hala bir ordu ve bir sürü mineral kalır ve hükmen yenmiş olursunuz ya da hemen saldırı aldıktan sonra saldırıya geçersiniz protoss'ların sahip oldukları karizma gereği ben tasnip etmiyorum o kadar defans yapmak isteyen varsa gitsin terran oynasın :) (bokta atarım hiç dinlemem)

Agresif: Bu tip bir oyun tarzında amacınız rakip size gelmeden sizin ona olabildiğince sert bir darbe vurmanızdır. genellikle 12 zealot oldukça sert bir darbedir ama öyle dımdızlak göndermekte ayıptır günahtır araya destek için 6 dragoon ve 4 dark templar iyi gider üssü girer girmez dark'ları scv probe drone avına yollamak genelde çok olumlu sonuçlara yol açar. Ufak hatırlatma siz bu boyutta bir birlik hatta ordu yaptığınızda karşı taraf boş durmamış olacaktır. Bu sebeple savaştığınız haritaya göre uygun bir saldırı birliği kurup rakibe sürekli kan kusturmak gerekir protoss'ların zor üretildiğini hesaba katsak bile eğer yeteri kadar hızlı iseniz rakip counter attacka geçemeden ikinci üçüncü saldırıları gerçekleştirebilirsiniz. Agresif oyun tipinin en büyük eksisi defansınızın çok çok zayıf kalmasıdır ve eğer rush yerseniz hiç bir şekilde kurtuluşu yoktur.

şimdi StarCraft'la ilgili bir iki özlü söz söyliyim adet yerini bulsun

1- Engellenemiyecek hiç bir saldırı kırılamayack hiç bir savunma yoktur. Bunu belirleyen sadece oyunculardır.

2- Sayı üstünlüğü çok önemlidir. (Protoss'ların en çok dikkat etmesi gereken düstur budur. Unutmayın sayı üstünlüğü hiç bir zaman sizde olmayacak akıllı olun)

3- Protoss'un goon'u sonra çıkar oyunu. (B
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir rush yedim daıldım (2v2 lost temple). toplaya na kadar ben adam haritaya pylonlarla adını yazdı (yarısını. sıgmadı gerisi) 40 tane carier çktı..
sorum şu. rush yedik iyi guzel. ne yapmalıyım?
zealot pobe basmaya basıyorum hemen ama ben dengeleyene kadar gidiyor. pylonlarla kapıyı kapasam arkaya goon dizsem. yine tutmuyo?. ne yapsam ne yasam?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2v2'de rush yedikten sonra tutunmak çok zor
çünkü 2v1 dalıyorlar sana.

bu durumda birkaç şey yapabilmen gerekiyor.

1- daha iyi ve hızlı oynaman gerekiyor, 2v2 karşılayamassan bile, en azından 2v1.5 olarak karşıla onları.

2- yandaşınla birbirinizi desteklemelisiniz. Sana daldılar mı? hemen yandaşın arkadan destek göndermeli.

3- recon iyi yapmalısın. Araştır bakiyim ne yapiyor onlar? Mutlaka yapacakları taktiğe karşı antitaktik üret.

4- hala yenemiyorsan, onlar dalmadan önce sen dal.[signature][hline]I fear no enemy!
I fear not death!
For the khala is my strength!
En Taro Adun!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun basında mateini kaybettınten sonra cok zor kurtarmak.

Ama ayıptır sorması 2v2 de nasıl rush yedınız orasını anlamadım ben. siz neydınzı rakıp neydı bırı protoss onu anladım ama[signature][hline]Hangi cüce erkek, hangisi kadın anlamıyorlarmış.... Sanki kendi kadınlarını anlıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya rush yenir.

haritanın lost oldugunu dusunursek terranın kapısnı acıp kalkıp gelmesi yaş iş zaten gelsede cok adamı olmıycaktır rush halinde.

Corss a gelince
O süper bi ünite
wraith e karsı en etkili savunma
mutaya karşı
ve scourge a karşı.
ayrıca cok seri vurması ve splash alanın fzala olması bir aradaki hava unitesi ne olursa olsun işe yarar
tek sorunu dmg ı az oldugu icin armor faktorunden cook tekilenir.
Ayrıca
ucuz ve etkili unite.

karşı takımın scoutunu harcamada da kullanılır ve etkilidir.
sadece agır hava unitelerine karşı zayıf.

Web çok güzel bi özellik. feedback yiyo ama işte bi dark archon alır 5 ini tabi dikkat etmedim 250 dmg da oluyomu ama buyuk ihtimal ölüyordur.

ucuz.
ve cıktıgı anda cok süratli hava unitesi

scout cıkınca yavas kalıyor onun yanında.
ama işte
o böle bu böle diye yarıstırmak doru degil oyunda her birine ihtiyac olaiblir.
zerg overlordunu harcamak kolayda terran dropshipleri armor luı gelmesi ilk droplari engellemeyi pek kesmiyor

yanlarinda bi scout varsa işler bambaşka
ama socut yavas cıkıyor
cok pahalı
cors hızlı cıkıyor ucuz
upgradesiz scout kadar hızlı
carrier ın yanına lazım
hele goli varsa yere web atmak avantajli
hidralar varsa
kalabaligin bi kısmıını susturur
carrier iyi kullanılırsa guclu unite.
ama oyunda deigisk bi denge var
unite yarıstırmak yanlış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
×
  • Yeni Oluştur...