Vodan Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 dasaa'ya genel olarak katılıyorum ama matematiksel düşündüğünüzde bu kadar basit olmayabilir. Neden derseniz uçak kendi kendine iniyor olabilir ama hava trafiği, pist lokasyonu, ILS gibi dış destekleri düşündüğünüzde 80 milyon dolarlık bir cihazın iniş yapabilmesi çok mucizevi gelmiyor bana. Orada da belirsiz etmen olan rüzgar devreye girdiğinde işler o kadar kolay olamıyor. Otomobil dünyasında ise aslında top oynayan çocuk, pideci motoru, ramazan davulcusu gibi daha fazla bilinmeyenli denklem var :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 arac ici guzel sistemler icin kuvvetli bir donanima ve islemci gucune degil, innovatif patentlere ihtiyaciniz var. bir de her sey sensor bazli oldugunda, sensor arttikca ariza riskiniz de artmaya baslayacaktir. surekli hareket halinde ve cukur, tumsek vs de sarsilan, ustelik 8-10 yil hic sorun cikartmamasini istediginiz bir araca ayni canbus uzerinden ne kadar sey ekleyebilirsiniz? bu arada bmw de multimedya-dvd sistemi, serit uyarisi, internet baglantisi, gece gorus sistemi, hud, cevresel kamera, aktif-cruise control (kendi yavaslayan), otomatik park ve otomatik yaya algilama, integral aktif direksiyon vs vs tonla donanim var. turkiye de tek bir bmw de bunlarin yarisini bir arada hic gordunuz mu? yarisini gecin bu saydiklarimdan iki-uc tanesini bir arada gordugunuz kac tane bmw oldu? biraz da bizim vergi politikamiz sebebiyle motor hacmine gelen otv nin donanimi da vurmasi nedeniyle de buyuk olasilikla pek fazla bir adet goremeyeceksiniz. ruzgar tunelinde mumkun olan minimum direnci sadece bir yan ayna icin gunlerce hesaplayan adam istese en kralindan bir elektronik sistemi neden entegre etmesin? boyle olmasinin tek sebebi minimum maliyet ya da minimum tech yatirimi ile maksimum tuketiciyi yolmak midir? yoksa araclarin gunumuzde ihtiyaci olan asil sorunlarin cozumunun hala mekanik ve fizik tabanli mi olmasidir elektronik oyuncaklar yerine? bir gercek var, ureticileri bazen cok abartiyoruz. aslinda bmw, audi falan halt yesin, ZF olmasa sanziman gormeyecegiz adam gibi ornegin. daha bir kac yil oncesine kadar otomatik sanzimanda start stop nasil olur lan diye kivraniyorduk. gunumuzde milletin sonradan taktigi dynavin falan ekranlar hep dandirik ufak tabletler degil mi zaten? adam istese bir tanede cin isi tablet gommez mi konsola? gommuyorsa baska bir sebebi yok mudur? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 teknolojik dediginiz yüksek işlemcili kullanıcı arayuzu süper seyleri cok rahat koyarlar araclara. bunların olmaması arabaların teknolojik olarak geri kalmisligini gostermez ki? namessar'ın dedigi gibi bunlar aracta sonradan düşünülecek, 3. 4. derecede falan özellikler. daha yol tutuş, aerodinamik, süspansiyonu tam manasıyla geliştirememişsin fizik ve mekanik etmenlerden dolayı. ne gerek var diğerlerine? nokia 3310 a iphone kasası takmak gibi bişey olur o dedikleriniz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 benim dedigim elektronik zimbirtilar degil zaten dedigim gibi arac sektorunde tek yenilikci sey otomatik vites, o da kac yil oncesinin zimbirtisi. onun disinda kullanmayi kolaylastiracak bisi yok. varsa da ultra luks sinif araclarda var. simdiye kadar kendi kendine park etme olayinin standart olmasi, fiat punto'da bile gelmesi gerekirdi. ama anca full+full jetta fln alinca geliyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 haksızsınız ve size laflar hazırladım. misal 2sene içinde o sensörlerin hepsinin nasıl da mucizevi bir şekilde bir anda "uzun süre çalışıyor abi" dedirtecek şekilde bulunacağını göstericem. aslında üreticilerin doğrusu fazla bi üretim amaçları da olduğunu sanmıyorum. üreticiden çok sabit kâr elde edicileri çünkü bunlar. misal yakıt tüketimi ve emisyon ile ilgili kararlar 96'da eu'da yayınlanınca adamlar bu konuyu düzelttiler. şimdi ne oluyor mesela ESC şart koşuluyor. adamlar illa ki koyacak electronic stability control sistemi yani. dolayısı ile innovasyonu bürokratlar yapıyor araçlar için. ki bu yaaaaaavaaaaaaaaş bir gelişim demek. şimdi bakıyorum mesela In addition, all heavy-duty vehicles will be required to have an advanced emergency braking system (AEBS) and a lane departure warning (LDW) system by 2013. This requirement may be extended to all vehicles in due course, but initially it will apply to large vehicles only. LOL The new 'car safety package' proposal also foresees the mandatory fitting of tyre-pressure monitoring systems (TPMS) on passenger cars and introduces a number of requirements for tyres aimed primarily at reducing fuel consumption and CO2 emissions. cidden bunun için beklemeniz bile hata özetle: Overview of new requirements Mandatory electronic stability control (ESC) systems on new models and commercial vehicles by 2012 and on all new cars by 2014. Advanced emergency braking (AEBS) on large vehicles from 2013 Lane departure warning (LDW) systems on large vehicles from 2013 Low rolling resistance tyres (LRRT) on new models by 2012 and all new cars by 2014 Tyre-pressure monitoring systems (TPMS) on all new models by 2012 and all new cars by 2014 Wet grip safety requirements ve evet bürokrasi dayatıyor diye olacak bunlar. İşte şimdi bir şekilde gerçekleştirebilecekler. Mucizevi bir şekilde mi gerçekleştirebilecekler peki bunları? yoo oldukça basit bir şekilde olacak. Arabaların Crash Testlerini anımsayın. EU 1998'de sert çıkmıştı firmalar. Bir anda "güvenli" arabalar üretilmeye başlandı. BUgün kullandığınız arabaların tamamı "bi kaç bürokratın sinirli açıklamaları" sayesinde yani. herhangi bir firmanın parmağı yok ne yazık ki. onu diyorum zaten. araba firmaları dünyanın en berbat ve tembel firmalarıdır. innovation olarak hiçbişi sunmadan statik duran firmalar. dayatılan zorunluluklar için üretilenleri "bakın işte bunları yaptık" diye reklamlarla sunacak kadar da yüzsüzler doğrusu. teknolojinin diğer taraflarında hep bir adım daha ileride yaklaşımı var iken -güvenlikle ilgili olan dal bir tek araç değil ki, bin tane ürün var- araçlardaki bir nevi phoebus cartel gibi bir yaklaşım izlenmesinden dolayı "üç adımdan fazla yaklaşmayalım abi" gibi bir durumları var. doğrusu bi ayna için de sıradan araçlar için o kadar vakit ayırdıkları gibi reklamları ben petrol şirketlerinin "doğaya çok saygılıyız bak, valla" reklamlarına benzetiyorum. ben de insanlara karşı çok saygılıyım ve sevgi doluyum. gerçekten. aynı zamanda çok sabırlıyımdır. ek olarak style obsolescence para kazandıran bir yöntem olmasa arabların şekilleri de yıllarca aynı kalırdı ve "ayna için bile rüzgar tünelinde acaip façalı denemeler yapıyoruz. valla bak!" yalanlarına da ihtiyaç kalmazdı. gerçi o da var. http://en.wikipedia.org/wiki/VAZ_2107 Vaz 2107 perfect from beginning!! 80den beri aynı araba. lol çok özetlersek annanenizden bile gelenekçi, büyük dedenizden dahi bağnaz bir sektör araba sektörü. takipçileri eminim çıkan modelleri falan takip etmeyi seviyorlar, ve heyecan da duyuyorlar ama biraz uzaktan baktığınızda.... gerçekten o kadar heyecan veriyor mu yahu? açık konuşmak lazım ki WRC ve Le mans ve de araba olarak da Veyron harici heyecan uyandıran bişi görmemişim sanırım son senelerde. Ötekilerin hepsi "hey bizimkisi az daha iyi yeri tutuyor ve birazcık daha iyi ivmeleniyor"dan ibaret. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 firma mi yoksa tuketici tercihi mi? ornek vereyim turkiye fiyatlari ile. otv artisi sonrasi en bos 5.20d 80 bin euro. icine bmw nin bu sinif icin sundugu tum elektronik destek donanimlari ve konfor donanimlari eklenmis, bmw nin configuratorunde ne varsa check atilmis hayali bir 5.20d yaratin, ayni 5.20d en az 120 bin euro (saka yapmiyorum) simdi sapkayi cikarin onunuze koyun. cebinizde bir arabaya ayrilacak butce olarak 120 bin euro gibi kallavi bir rakam olsa, 5.20d ye biner misiniz? o nedenle fiat punto da bu donanimlari asla koyamazsiniz. cunku fiyat yukseltmeden ekleyebileceginiz bir marjinal donanim adedi var. fiyat bir parca yukselse adam bir ust segmente ziplayacak, ya da ayni segmentte ucuz olani arayacak. standart yaptim ben bu donanimi derken rakip firmaya giden adamlarin arkasindan bakakalacaksiniz. bu burokrat isi midir simdi? yoksa serbest piyasa sonucu mudur? otomotiv sektorunde rekabet cok fenadir avrupada, ona ragmen standart donanim artisi yeni teknolojik donanimlarin cesitliligi ile ayni oranda artamaz. hatta rekabet dogal bir sonuc olarak baz donanim artisini getirmesi gerekirken, bazi durumlarda fiyat indirme yarisina fazla kaptiran ureticiler yuzunden tersine isleyerek donanim fakirlesmesini bile getirmistir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 standart donanimlar son 10 yildir artista,(turkiye disi ulkelerde) dolayisi ile fiyat arttirmadan donanim zenginlesti diyebiliriz zaman icinde. ancak bu burokrasi sonucu falan da degil, teknoloji dogal olarak baz donanima etkisini gosteriyor tuketicinin de talebi ile. ancak son 10 yilda araclara entegre edilebilir hale gelen her teknolojiyi baz donanima maliyete yansitmadan ekleyebilir misiniz? ayrica araba dendiginde olay sadece bir ekran-bir touch pad eklemekten otedir. en ufak bir gaz teli gevsekliginde geri cagirdiginiz araba bile rezil ederken adami, her eklediginiz elektronik donanimin sihatininden emin olmaniz icin kac saat test lazim? araba ureticileri dikkat edin genelde calisma prensibi cok basit ve ortak sensor kullanabilen elektronik donanimlara yonelmeye calisiyorlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 bosch'un araç güvenlik sistemleri elektroniği falan filan üreten departmanına gitmiştim, aynı dediğiniz gibi eksantrik teknolojiler üretiliyor, ama piyasaya sürülmesi için yıllllaaarrrca test ediyorlar çünkü inanılmaz failsafe olmak zorunda demişlerdi bana. bu da böyle bir anımdır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 ikisi de. mesela araçlara koydukları x sistemi ile birlikte araba firmaları fiyatını 1000$ -ki az bi fark oldu bu di mi- arttırırken o sistemin maliyeti 30$ falan dahi yoksa, bu sadece firmanın seviyesine göre yapılan fiyat yaklaşımın sonucudur. ve elbette ki tüketici tercihinin de.. "ben buna 1000$ farkı veririm abi!" lanet olası toplamı 30$ etmeyecek, ürünü geliştirmesini falan büyük ihtimalle zaten bosch'un yaptığı bişiyi alıyorsun gerizekalı! demen çok hoş karşılanmıyor elbette. siemens falan bile PSA'ya tech bişiler satmıştı 407 için. üreten deneyen genelde başka şirketler diyorum özetle. bu adamlar da zaten üretimi testleri etc yapıyorlar güzelce. bunların yaygınlaşması olayına falan gelelim, herkes kendi parçasını %100 üretmiyor zaten. dev bi farm. orasını geçiyorum. bi zahmet testlerini adam gibi yapmayı becersinler artık. 2014'te bu dediklerim tamamında standard olacak. adam ne satıyorsa hangi marka olursa olsun koyacak abi. 2012'den itibaren diyor zaten. fiyatlarını da güzel bi seviyede tutması şart olacak ve yine mucizevi bir şekilde 30$lık alete 1000$ fiyat çekmeyince makul fiyatlara inecek zamazingolar. yük markalarda değil de bu tür sistemleri geliştiren bosch'un üzerinde sanırsam. başka şirket var mı yahu bişiler geliştiren otomotiv sektörü için? sensör olarak da honeywell'den kopan sensata var ki, honeywell keşke ağır bi hamle ile otomotive girse. acaip faydalı olurdu bu uykuculara. abi araç sektörü için acaip tech freak kaçıyorum farkındayım ama gerçekten yıllar boyu "beyaz ekmek iyidir, beyaz ekmek yiyin" diye uyutulan adamlar gibisiniz diyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 bugun memleketimizde 1800 tl verilen iphone4s in amerika fiyati 600 dolar, yani tedarikci ve devletin elele 800 TL civari bir soygunu var. aslinda uretim maliyeti 80 dolar bile yok. peki nasil oluyor bu is? hadi bir bakalim. uretimde kullanilan bellek, touch ekran vs parcalarin patent sahiplerinin arge masrafi (fixed cost tur, uretim adedi arttikca duser, her bir parcanin ayri patent sahibi vardir)+ cindeki ve koredeki tedarikcilerin parasi + her bir parcanin tedarikciden uretici fabrikaya export ya da ayni ulkede uretim ise lojistik masrafi+ tedarikcilerin gonderdiklerini birlestiren cindeki uretim fabrikasinin ucreti + uretici fabrikadan satilacak ulkeye import/export masraflari + satilacagi ulkenin gumruk vergisi+ satilacagi ulkenin varsa diger gumruk sirasinda alinan bandrol benzeri vergileri + ithalati yapan tedarikci firmanin kendi kazigi+ tedarikcinin astronomik tv reklam giderleri + bazi durumlarda ozel kampanyalar icin GSM firmasinin ek kazigi+ satis yapan teknoloji magazasinin komisyonu + varsa ek iletisim/haberlesme vergileri + varsa ozel tuketim vergileri (OTV) + KDV(VAT) = O ULKEDEKI BAZ FIYAT eee noldu? 30 dolarlik telefonu aldik 1000 dolara? hayirdir? teknolojinin temel uretim maliyeti kac dolarlik onemli degil. sektorun buyuklugu ve aracilik yapan kanal sayisi onemli, bir de urunun pozisyonlamasi. bir ornek tv lerden verelim. iyi kalite bir sony bravia ile kotu kalite bir LED LCD tv arasinda uretim maliyeti en fazla 100 dolardir.ama o 100 dolarcik turkiye de son tuketiciye nasil yansiyor? sony turkiye de en son seri tv leri 8000 e satarken, samsung ve LG 5000 e, arcelik 3000 e satiyor. ustelik bunlarin bazilari ortak panel ureticisi, ayni uretim bandindan panel cikartiyorlar, diger komponentleri ayri kendileri uretiyorlar ya da urettiriyorlar. sonucta daha iyi gorun veren bir sony ortaya cikiyor, ama 5000 tl lik olan tv lere gore ek 3000 tl lik fark ile satiliyor.(goruntu kalitesi icin sadece sharp ya da sony bravia alan insanlar var, demek ki bazi kullanicilar bu farki vermeye razi ise buna degdigini dusunuyor) ama bu tv lerin uretim maliyet farki hani 100-200 dolar falan di, bir den son kullaniciya 3000 TL oldu? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 yani, uretim maliyeti 10 dolarlik ipod u 400 dolara gorunce rafta sasirmiyorsunuz da, yapmis steve abi diyorsunuz da, uretim maliyeti 100 dolarlik arac donanimini 1000 euro luk donanim olarak gorunce mi sasiriyorsunuz? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 senko said: benim dedigim elektronik zimbirtilar degil zaten dedigim gibi arac sektorunde tek yenilikci sey otomatik vites, o da kac yil oncesinin zimbirtisi. onun disinda kullanmayi kolaylastiracak bisi yok. varsa da ultra luks sinif araclarda var. simdiye kadar kendi kendine park etme olayinin standart olmasi, fiat punto'da bile gelmesi gerekirdi. ama anca full+full jetta fln alinca geliyor. olmaz mı ya? asr, esp, ebd, tcs, abs cogu normal aracta var daha bir sürü kullanımı kolaylastıracak elektronik sistem var. otomatik park öyle mühim bişey değil. çok kolay hepsi koyar istese. mesela ben olsa da kullanmam otomatik parkı. aracında otomatik park olsun isteyen erkek var mı forumda? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heroLion Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 2, 2012 Yahu zaten artık hersey birbirine girmiş durumda. Alt firmaların ürettikleri yenilikleri markalar rakiplerine karsı ilk kez kendi araçlarında kullanabilmek için ekstra maliyetler ödüyor. Yoksa markası ne olursa olsun özellikle dizel bir otomobilin kaputunun altında Bosch egemenliğini görmek mümkün. Aktarma organı desen iyi modellerde zf'den soz edilebilir. Valeo, magnetti marelli, denso, vdo vs... Ha bunu yadirgayamayiz/yadirgamamaliyiz. 30$ maliyetli iPhone yok abi; ona bakarsan petrol ya da altin yerin altindayken neredeyse bedava. Karbon seramik bir fren diskine sadece hammadde maliyeti gözüyle bakarsak fiyatına küfür etmek çok normal. İnovasyon hakkında benzinli motorun hala yakıtın yarısını bile yakamadığını söyleyerek eleştiriler getirebiliriz. Peugeot batsın, oh olsun derim hatta. Ama herifler iranda halen 405 modelini üretip satarken ya da bundan 3-4 sene önce 207'yi dünya genelinde yanılmıyorsam milyonun üzerinde satabilmisken batmayı nasıl başardıkları doktora tezi olabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2012 Namessar said: yani, uretim maliyeti 10 dolarlik ipod u 400 dolara gorunce rafta sasirmiyorsunuz da, yapmis steve abi diyorsunuz da, uretim maliyeti 100 dolarlik arac donanimini 1000 euro luk donanim olarak gorunce mi sasiriyorsunuz? aradaki temel fark şu said: bugun memleketimizde 1800 tl verilen iphone4s in amerika fiyati 600 dolar memleketimiz geyiği tamamen saçmalık zaten memleketimizde değilim. hem dediğim şey tr için de değil said: A recent “teardown” of the 16GB iPhone 4 by research firm iSuppli suggested that each device costs about US$187 to produce, with previous generations falling generally between $170 and $180. With the 16GB iPhone 4 selling for US$199, that means the company just about breaks even, although of course it still makes a packet from the AppStore and the fees paid by suppliers like AT&T to stock the device. gibi bi durum da var gerçi. dediğim şey için verdiğim 1k$ da tamamen farazi iken 30$ civarı fiyatlar farazi değil. abi sizler "francala ekmek çok sağlıklı" denilidğinde "çok iyimiş, süper ekmek yiyelim" diyen adamlarsınız. arabaya küfrediyor, kutsala hakaret ediyormuşum gibi geliyor size ama işin doğrusu da şu sevdiğiniz markalardaki adamlar "kemer ikaz ışığı: standard" falan yazan adamlar. e regulasyonu var abi bunun. bi bok yapmış değilsin. "katlanan yan aynalar" mesela. sık kullanılması sizi şaşırtıyor falan olabilir ama bi bok yok. ısıtmalı direksiyon da aynı şekilde. çok çok küçük yeniliklere woow diyen insanlar için otomotiv dünyası şaşırtıcı ve eğlenceli bir yer zaten. adamlar sadece style obsolescence ile kalplerinizi kazanabiliyor -ki tek amacı ürünün modasının geçtiğini belirtmek. başka da bir anlamı yok. 1 aracın 2 sequential modeli arasında O_O diyeceğiniz bir gelişim olmuyor ne yazık ki. şimdi bu gibi bişiye de standard türk savunması -ki vasat bi savunma bu- "ne yapsınlar abi, bi sonraki modelin kanatları olsun ve uçsun mu?" dur.. hayır aptal şey, uçuyor olsa 1 ona uçak deriz, 2 innovasyon sadece kanat takıp uçmak olsaydı her şey çok kolay olmaz mıydı huh? swh Peugeot mesela style obsolescence işinde bayağı kötüydü. araçları çıktan bi hafta sonra dahi geçen sezona aitmiş gibi görünüyordu. kendi başına hoş ama rakibi olan araçlarla yan yana gelince bir numarası olmayan vasat tipte, ortalama içerikte araçlar işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 3, 2012 Selam, Otomobile zerzavat tıkmak kolay. Maliyet ise miktarla ters orantılı. Örneğin koltuk ısıtma donanımı kaç paraya ekleniyor? Bugün ebay'de gayet güzel padli ısıtıcılar mevcut. Orijinalinden tek farkı -ki bu biraz da el becerimizle alakalı- kablo fazlalığı olacaktır. A donanımı için firmaların isteyecekleri rakamlar: - Kia 10 lira - Seat 15 lira - VW 22 lira - Audi 35 lira Bu budur. Sonuçta aracın satış fiyatına oaranlıyorlar donanımları. VDO, Bosch, Siemens, Valeo, Hella gibi nice markalar zaten sizin 'bana şöyle bir şey lazım' demeniz ile ürünler geliştirmeye çalışıyorlar. kaldı ki siz söylemeden de farklı ürünler deniyorlar. Otomobil üreticileri vermek konusunda oldukça nazlılar. EuroNCAP görüşmelerine Toyota adına kardeşim katılıyor ve bazı durumlar için diğer markalarla kulis çalışması yapıyor. ESC'nin küçük otomobillere eklenmemesinin nedeni nedir? Otomobilin satış fiyatının yükselecek olması değil mi. Peki maddi kayıplar ve can kayıplarındaki kazanım? Otomobil firmalarının bu kazanımı da gözetmesi gerekmez miydi? Gözetmedikleri için politik olarak zorunluluk getirildi EU içerisindeki tüm ülkelerdeki satışlara. ABS ve airbag bile bu yoldan geçti. Otomobilde paramızın çok büyük bir ağırlık ile dışarıya yollamak zorunda kaldığımız için mantıklı olarak dışarıdan ithalat cazip olmasın diye elden gelen yapılıyor. Ne zaman ki TR kendi katma değerini oluşturup bütça fazlası vermeye ve zenginleşmeye başlar, işte o zaman vergiler düşer. Belki de petrol bulup rahatlarız Araplar gibi :) Ama TR dışındaki EU pazarında da durum ortada. dasaaa'ya hak veriyorum ben. Parekende pazarda 250-500 TL arasında alınabilecek olan bir navigasyon için istenen rakamlar ortada. Bunu bu kadar "özel" kılan fark nedir? Renault gitmiş kontrol düğmeleri koymuş ki Tomtom yapmış onu da. O kontrolün üretime eklediği maliyet yükü ne olabilir ki (ham maliyeti sormadım, dikkat edin). Bagaj kapağındaki amortisörü siz parakendede kaça alırsınız, onlar kaça alır! Ama koymuyorlar işte. Otomobil sektörü de diğer büyük üreticiler gibi kâr rakamlarına odaklılar. İnsanlık için büyük adım peşinde olan yok. Sadece rakipten biraz daha avantajlı olamaya gayret ediyorlar; bu da fiyat ve donanım ile oluyor. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bloodjackal Mesaj tarihi: Ağustos 9, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 9, 2012 Pejoyu hiç bi zaman sevmedim, babasınıda sevmezdim zaten... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Ağustos 9, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 9, 2012 ee adamlar o paralara satmmasa nasıl para kazanacak maliyeti kurtarmıyor kar zaten ordna geliyor sen adama 500 lira bırak navigasyon için arabayı bedavaya verir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Ağustos 9, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 9, 2012 yeni pejo aldım. batmaz, batamaz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mathias Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2012 batacaaaak yan sanayi yedek parçalar içinde kıvranıp acılar dolu gelecek bekliyor hepiniziii Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2012 pejo sitroyen birlikte batar batarsa. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
goldbären Mesaj tarihi: Ağustos 14, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 14, 2012 fransız hükümeti napar eder kurtarır taxpayer parasıyla falan:) bisürü adam çalışıyor, ekonomi gidişatına, hiç bi halttan anlamaan seçmene bile PEJO BATTI haberi bir ipucu, panik verir. alman firmaların kısa vadede işine gelse bile eurozone için iyi olmaz. dasaaa güzel demiş, dönem ödevi olarak bir öğrencinin yapabileceği seviyede yazılım - sensör kombosu teknolojileri devrim diye tanıtıyorlar. pazar mazar hikaye adamlar el ele söğüşlüyor işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2012 Selam, YAKALIM! Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2012 abi böyle selamlı saygılarlı yakalım olmuyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2012 adam mesafeli mesafeli yakıcak zaten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2012 Selam, Paramecium 'un selamsız sabahsız bir mesaj atmasını temenni ediyorum. Mümkünse saygısız bir mesaj olsun hatta. Lan ile falan başlayabilir örneğin. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar