Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

sosyal medya uzmanı & profesyonel overclocker vs. vs.


Artariel

Öne çıkan mesajlar

Valla diğerini bilmem ama sosyal medya uzmanı arkadaşımdır kendileri. Aylık 8 bin küsur € maaş alır. Hollandalı bir şirkette çalışıyor İstanbul-Hollanda arası. Necidir aslında; psikoloji okumuş daha sonra PR mastırı yapmış ve reklamcılıkla ilgili doktora yapmıştır kendileri. Sosyal medya uzmanın yaptığı iş aslında bir çeşit PRdır yani günümüz dünyasında yapılan reklamlar.Misal haber gibidir ama aslında PR dır kurmacadır, reklamdır.İzlediğiniz, gördüğünüz, okuduğunuz haberlerin %80i PR. Atıyorum Ali Ağaoğlu sosyal sorumluluk projesine katıldı bilmem kaç lira şuraya yardım yaptı. Yeni bir ürün çıktı dergilerde bunun haberini yaptı yeni bir mekan açıldı vs.. gibi. Hiçbir medya organı bunların haberini bedavaya yapmaz (genelde) Büyük şirketler ulusal basında dergilerde şurda burda çıkmak için PR şirketlerine aylık fee öderler 5 bin 10bin TL gibi. PR şirketleride bunları her alanda gözümüze sokar. Sosyal medya uzmanı da bu tarz şeyleri sosyal medya ve internet üzerinden yürütmeye çalışır, kabaca bu şekilde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Killer said:


ama şöyle bi durum var. bizim okula bi kadın seminere gelmişti SOSYAL MEDYA UZMANIYMIŞ AMAN SÜPER. dedim ne ayaksınız bunu herkes yapabilir gayet. (alaycı bi şekilde söyledim çünkü bende uyuzum ağır) kadın şey dedi. adamın şirketi var mesala ufak çaplı. ama hiç internet vs vs o işlerle ilgilenmemiş etmemiş. e şimdi artık herşeyin facebook sayfası var twitter sayfası var. sosyal medyada yer edineyim diyor. bu yüzden böyle İŞSİZ İNTERNETE GİRMEYİ BİLEN tiplere para veriyolar. şirket işte o olaya yardımcı olcak birini tutmuş oluyo, biride maaşlı çalışan oluyo.



o kadar yanlış düşünüosun ki, eğer o "sosyal medya uzmanı" da böle bi cevap verdiyse sana, onun da ne yaptığından haberi yokmuş

coca cola , unilever, falan da zaten böle internete girmeyi bilmio milyonlarca dolar veriolar sosyal medya şirketlerine.

Böyle bişey olabilir mi sizce? Internet üzerinden marketing ve reklam çok optimizasyon isteyen, çok specific hedef odaklı bi yöntem olduğu için böyle bir sektör var. Stratejisi, Analizi, takibi, implementasyonu vs detaylarına girmicem ama herhangi birinin yapacağı bişey değil. Deneyim ve uzmanlık gerektiriyor, Hele reklam verenin yapacağı bişey hiç değil. Onun dışında networking de medya sektöründe çok önemli, senin medya sahipleri ile iyi ilişkin, ortaklığın sayesinde başarılı kampanyalar ortaya çıkarıyorsun.

ha şuna katılırım, burdan herkes gelsin 2 sene çalışsın o sektörde, idiyot değilse ve kendini geliştirmeye hevesliyse, gayet güzel yapar bu işi.

ama zaten hizmet sektörü, işletme olsun pazarlama olsun hepsi bu şekilde, rocket science değil. ama kesinlikle uzmanlık gerektiriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sosyal medya uzmanini siz tum gun twitter da post giriyo facebook da sttus mu paylasiyo saniyosunuz? Milyar dolarlik sektor, ha isini kotu yapan her alanda var, yani sirf bunlari yapip sosyal medya uzmaniyim diye gezen vardir, bu isten de yine para kazaniyodur, bu her meslekte var. Ben ne *** muhendisi gordum, adamin yaptigi ya script yazmak, ya da adminlik yapmak muhendislikle alakali yaptigi bisi yok.

sosyal medya uzmani sentiment analizi yapar, reklamlari vs takip eder bi ton yapacagi sey var, full time is ve uzmanlik da istiyo, oyle 2 gunde olunca bisi degil, 2 yillik deneyimli adamin butun bu seyleri kitabina gore yapan adamin bildikleri cok spesifik seyler. bi ton sey var isin icinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sosyal medya uzmanı dediğin olay sosyoloji ile reklamcılık birleşimi bir şey orası belli de, tabii tr piyasasında 'twitter'a girmeyi bilen herif' olarak algılanıyor. bazı şirketler stajyerlerine falan yaptırıyor öyle işleri.

diğer yandan şimdi aklıma geldi okuyunca, şu anki aklım olsa, yazılım mühendisliğine girer ve data mining üzerine yoğunlaşırdım. sosyal medya sağolsun inanılmaz bir veri toplanıyor artık insanlar hakkında ama bu veriyi ne yapacaklar nasıl kullanacaklar bu konuda çok basit yaklaşımlar var. daha kompleks analizler yapılabilmesi gerekiyor. örneğin bilmemne data mining şirketi roket adam'ın public twitter post'larında geçen kelimelerden ruh hali analizi yapacak ve foursquare'im ona göre eğlenmelik mekan tavsiyesi verecek, aynı yoldan başka bir firma hükümetin yaptığı kürtaj açıklamasının insanların günlük sosyal medya hayatına ne kadar etki ettiğini analiz edecek, oradan oylamayı anlık olarak tahmin edecek yapacak, bilmemne. şahane bi olay yani ve ucu çook açık bi bilim, istatistik falan var, çok da zevkli bi iş. istatistik + sosyoloji. şahane.

özünde sosyal medya uzmanlığı olayını istatistikle, yazılımla falan birleştirmiş, bu konuda kendini geliştirmiş insanlar önümüzdeki 5-10-15 yılda paranın dibine vuracak gibi hissediyorum şahsen ben, sallıyo da olabilirim tabii, ne yazılımcıyım ne de sosyal medyacıyım. twitter'ım var ama. sdlfksdf.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok demedim, daha çok kullanılacak, daha popüler olacak falan diyeyim öyleyse :)

şahsen mühendislik stajyeriyken bile veri görselleştirme denen olayın inanılmaz faydasını gördüm. adamlara rakamlardan oluşan veriler yerine direkt grafikler ve grafiklerden çıkartılmış sonuçlar verince çok daha etkileyici oluyor. bi de okulunu okuduğumu düşünemiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...