Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hanım fotoğraflarını şikayet edenler burada


narsor

Öne çıkan mesajlar

Expansion'ın çıkış tarihi için önce Nisan sonu - Mayıs başı gibi bir tarih verildi. Sonrasında Henrick (üretici firma SV'nin CEO'su) forumlarda evet release'e yakınız ama bu sefer adam gibi test edip herşeyin hazır olmasını beklemek istiyoruz, çıkış aylar değil haftalar içerisinde olacak dedi. Bu açıklamayı Mayıs başı gibi yaptı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir önceki seferdeki focus grup (firma dışından gönüllü test ekibi) mantığı geliştirme sırasında kullanılıyor, bu sistemi daha da geliştirdik, çok faydasını görüyoruz diye forumlarda yazdılar. Bu test grubu developer'ların ulaşabildiği expansion'la ilgili herşeye ulaşamıyorlar, yani yeni çıkacak birçok şeyi onlar da bilmiyor, ama yeni yazılan ve test edilecek özelliklerin konulduğu server'a ulaşıp test edip bugları bildiriyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Expansion hakkında şu ana kadar yazılıp çizilen feature listesi:
Flash UI:
Oynayanlar bilir MO'nun grafik arabirimi diye bişey yoktu, oldukça leş durumdaydı. Daha sonra bir iki flash eklenti yaptılar deneme mahiyetinde. Bu yeni expansion ile UI tamamen değişiyor.
Çanta içerisinde çanta mantığı da geliyor.
Bildiğimiz bir başka şey de çantanın yine gridlere bölünmüş şekilde olacağı. Yani UO gibi çantada item altında başka bişey saklama şansı yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

64 bit client
İlk kez MMORPG oyunlarında 64 bit client kullanılacağını duydum. Teknik olarak bir program bilgisayarınızdaki RAM ne olursa olsun, işletim sistemi 64 bit te olsa 2GB RAM kullanabilir. RAM az olunca program (oyun) sürekli RAM'e o anda gördüğünüz objeleri doldurur boşaltır ki, özellikle ekranda kaç kişi olacağını önceden belirleyemediğiniz MMO'larda bu büyük problem.

Şimdilik testlerden gelen bilgiler umut vadeder cinsten, Henrick ve test yapanların konuyla ilgili söyledikleri ekranda hareket eden 100 guard varken bile yavaşlama olmuyor şeklinde. Tabii bilgisayarları ne, RAM'leri ne kadar bilmiyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Boyalar, Armor ve Silah
Armor ve giysilerinizi boyayabileceksiniz. Boya üretmek oyuncuların yapabileceği birşey, vendorlarda basit boyalar olacak. Renkleri bilen birisi karıştırıp yeni renkler elde edebilecek. Neyi, neresini boyayabileceğiz konusunda pek bilgi yok.

Silahların dengelenmesi konusunda oldukça çalışılıyor. İlk önce silahların vurma mesafesi, ıskalaması vs bayağı bir test edilmiş/ediliyor.
Denge olarak da yine oynayanlar bilir, oyunda herkesin ciddi anlamda kullandığı 1-2 silah vardı, iki el kılıç, mızrak ve bazen de helbert mı ne denen balta/kılıç karışımı silah. Kalanlarını kullanmak pek mantıklı değildi. Şimdi söylenen zırh tipine göre bazı silahların ciddi avantaj sağlayacağı.

Yeni armor çeşitleri ve kıyafetler gelecek. Silah kısmında belirtilen denge sistemine uygun, çeşitliliği arttırır şekilde zırhlar olacak.
Şehir kıyafetleri ise prominence denilen ne yediğinle de ilgisi olan puanlarını arttıracak. Bu konuda içerik olarak ne sağlanıyor bilmiyorum ama söylenen NPC'lerin tepkisinin değişeceği yönünde. Net bir bilgi yine yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Haberlere devam:
AI
Bana göre en ilginç özellik bu. Path finding/AI algoritmasının oyuna entegre edilmesi. Şu ana kadar yine oynayanlar bilir, moblar karşına geçip hatur hutur ısırırlar, herhangi bir ekstra skill kullanmazlar. Ayrıca yer altında duvarın içinden saydıran mob çok görmüştüm, bu da pathfinding algoritmasını çalıştıramamalarından.

Yeni AI ile gelecek olan şey şu, aslında normal bir oyunda olması şart olan akıllı davranış, yol bulma. Artık npc'ler yer değiştirecek (saldırırsan onlar da dövüşüyor/kaçıyor). Guard'ı çağırdığında büyülü bir şekilde "lictor" çıkıp tek saydırmayacak, bunun yerine ortamda guard varsa peşine düşüyor, arkadaşlarını çağırıyor filan. Sonra sürü şeklinde seni kovalıyorlar. Ok atanlar, kılıcını çekip peşine düşenler, büyü atanları var. Guardın görüş alanındaysanız, mavi (barışcıl diyelim) oyuncuları kırmızı (katil diyelim buna da) oyunculardan koruyor.

Şehirlerde barakaları olan askerler burada belli bir hızda yeniden çıkıyorlar, yani şehre göre farklı sayıda guardla karşılaşıp farklı sürede hepsini kesmeden birilerini öldürmek kolay olmayacak gibi. Öte yandan birini guard uzaktayken öldürüp sıvışmaya çalışmak da mümkün görünüyor.

Artık npc'ler hareket halinde olacağından, şehirlerde aktif town life denilen işe yaramaz npc'lerin ortalıkta dolaşacağını düşünüyorum.

Moblar/davranışları
Moblar da guardlar gibi yeni özelliklerden faydalanıyorlar. Hem path finding (yol bulma) algoritmaları yenileniyor, hem de hepsi duruma göre davranıyor ve saldırıyor. Kimisi kılıcınıçekmeden agresifleşmeden izliyor, kimisi topukluyor filan. Uzaktan saydırıp yakınına gidince kucaklayıp sarsalayanları da olacak (minatorlar öyle olacakmış)

Ayrıca ortalıkta dolaşan moblar zamanla irileşiyor, yani gidip belli bir alandaki domuzların hepsini keserseniz, bir süre sonra ortamda bebe domuzlar peydahlanıp (yoktan mı var olacaklar onu bilmiyoruz) zamanla büyüyecekler. Aynbı şey atlar vs için de geçerli, limitsiz spawnlar yok artık.

Yine mob'ların spawnlarının dolaşacağı söyleniyordu ama bu eski ve epeydir üzerinde konuşulmamış bir bilgi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Taming
Artık tamingde bir adetlik limit kalkıyor. Birden çok petin olabilecek, peti yetiştirmek ise ayrı bir olay. Bebekken mobları tame etmek kolay iken, yaşlandıkça zorlaşıyor. Bebek pet'in laf dinlemiyor vs, kolay ölüyor gibi bir olay var. Sanırım zamanla yaşlanıp ölmeleri de söz konusuydu, son cümle hakkında sanırım Mart aylarında konuşulmuştu, sonradan duymadım böyle birşey.

Artık petleri feed yazarak ya da butona basarak beslemek için çantanda birşeyler olmalı. Her tamelediğin petin cinsine göre farklı yemek tercihleri olacak, kimisi kimi yemi yemezken, kimisine de bayılacak ve daha iyi laf dinleyecekler(miş :P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Moblar devam:
64 bit client ile ekranda bi sürü mobun aynı anda sorunsuz görüntülenmesiyle adamlar yeni yaratıklar ekleyeceklerini, bunların bir kısmının da uçacağını söylediler. Bir anda kuş sürüsü saldırısına uğramak olası olacak. Üstünüze pisleyeceklermişler de... (atların işemesi gibi en gereksiz özellik bence oyundaki :))
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni Şehir/Dungeon
Tindrem kapılarını açıyor. Yeni şehir büyücü okuluyla birlikte kullanıma açılıyor. Şehirde alışveriş/crafting gibi meslek bağımlı işlerle birlikte kolay erişilecek dungeon(lar) olacağı da söylendi.

Oyunda şimdiye kadar dungeon denecek bir yer yoktu, olanlardaki mobların davranışı/çeşitliliği pek bir zavallıydı. Farklı yerlerde dungeon/akıllı moblar olacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xxbar said:

Bilgilendirmeler için teşekkürler Narsor.Bunların hepsinin aynı anda gelebileceğini pek sanmıyorum ya hayırlısı:)


Evet geçmişteki tecrübelere dayanarak aynı fikirdeyim, şüpheyle yaklaşıyorum ben de. İzle gör politikası bedava nasılsa, yakında görücez :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eveet, daha fazla bilgi:
Creature Control Ekstra bilgiler
-Hayvanlar yaşlandıkça tame etmesi zorlaşacak
-Ana amaç genç hayvanların tamerlar tarafından evcilleştirilmesi, zamanla büyüyerek güçlenmeleri (görüntüleri büyüdükçe değişiyor), ve yeni ability'ler kazanmaları
-Tame edilen hayvan ne kadar yaşlıysa tamer'dan o kadar point alıp götürüyor (her halde point dediği yeni gelecek bir skille elde ettiğin toplam creature control point gibi bişey)
-Birden çok hayvan tamelemek için birden çok skill gerekli
-Bazı özel durumlar için güçlü hayvanları kontrol etmek için özel itemlar gerekecek. Bu itemların ne olduğu açıklanmayacak, bulmak size kalmış
-Petlerin savaşta iyi işe yarayanlarını yetişirmek zaman alacak, öyle minator tame ettim, hemen gidip ortalığı dağıtıyım olayı yok, zaman harcayıp yetiştirip adam etmen zaman alacak.
-Petlerin ne kadar sürede ne kadar büyüyeceği üzerinde halen denemeler yapılıyor, her belli zaman süresi için doğada ve tamer kontrolünde ne kadar büyüyeceklerini belirleyen farklı süreler söz konusu
-Yetiştirme için özel ahırlar söz konusu, büyümesi için petin başında beklemen gerekmeyecek
-Tamerlar için hayvanların daha hızlı büyümesini öğreten skiller var
-Açıklamaların bir kısmında hayvanların giydiği zırhlara dair referans var ama çok net değil, varlığı bile kesin değil, muallak bir cümle
-Sürü halinde dolaşan hayvanlara saldırırsan sürü komple tepki veriyor, özellikle sürünün alfaları sürüyü koruyor
-Peti serbest bırakırsan yok olmuyor, doğaya karışıp hayatına devam ediyor
-Artık atlar da bebeklikten başlıyor hayata, evcilleştirip yeriştirmen gerekiyor yaniAktarmaya devam, bilgi geldikçe gazeteciniz aktarıyor....

Gaz vermeye devam edin, süper bilgi iletiyosun filan diye :), sonuçta gazla çalışan bi milletiz, benim de ihtiyacım var tabiatıyla
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xxbar said:

Oyunun pati forumundaki lokomotifi sensin Narsor:)hergün açıp bakıyorum Narsordan yani bilgi varmı diyerek:)Eline sağlık,bu denilenler baya güzel şeyler ama bi yarsını bile yapamazlarsa fena altında kalırlar diyorum...


hah işte gaz dediğim bu, birilerinin okuması ve işine yaraması yeterli :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...