Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pedagojik formasyon gg


Tatar Ramazan

Öne çıkan mesajlar

İnsanların hayatta bi yere gelebilmek için üniversite mezunu olmak zorunluluğu olmadığını öğrenmesi lazım.


Misal ticari kafasız zehir gibi adamlar biyoloji öğretmenliği okuyo, kimya okuyo fln. Napıcan atom mu satıcan, ticarete girsene. Para ticarette eğer para için üni okuyosan misal.


Gerçi bu işin bu duruma gelmesinin nedeni mesleki eğitim veren okulların eğitim kalitesinin sıfır olması ve ortamların texas olması. Adamlar öğretmen bıçaklıyo sdf, şaka gibi. Liseli liseli polat alemdarlar, eğitim mi olur orda.


Bunun için de sabun yapımı şart tabi bu tipleri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SeaGle said:

Üniversite sınavlarında düşük puan alıp fenb edebiyat bölümleri yaz. Akademisyen olmaya kafan basmasın, bassa bile açıkta kalmamak için yazdığından o alana ilgin olmasın. E işsiz kalmayayım öğretmen olayım diye formasyon al. Atama sırasına gir.




adam haklı. katılıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Seagle a o konuda katılacağım. ODTÜ'de Fizik okuyorum, geldiğim seneden beri gelenlerin çoğu seneye bir daha girerim nolcak be yaa. tadında insanlar. Ama şu var, öğretmenliklere kıyasla en dandik fen-edebiyat öğrencisi daha hakim konulara. tabii her ünide böylmidir bilmiyorumda şuan ki ahliyle gelicek öğretmenler daha kötü olur bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fen-edebiyat gereksiz bir fakülte zaten bütün ülkede bir üniversitede olsa yeter ordakileri öküz gibi zorlasasınlar diger üniversitelerden komple kaldırsalar daha mantıklı %0.00001 bilim adamı faln cıkıyor heralde onunda fen-edebiyattan cıktıgı süpheli
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu tip kararlarin bir dolu iktisadi ve siyasi nedeni oldugu gibi yine cok cesitli toplumsal sonuclari olur.

egitim kadar onemli bir sermaye yoktur bu yuzden sistem cok iyi olusturulmali.
milleti hayat plani yapip ki nevcut durumlarini nasil eniyi degerlendiririm hesabiyla yapilan tercihlerle belirlenen bir plan bu, bir alanda 4 yil egitim almaya basliyorlar ve sonunda vaad edilen sey icin harcaniyor vakit.


boyle bir durumda oldu bitti kabul ettik gectiye getirilmez bu temel yapiya dair kararlar.

dersin ki bu fen edb. fakulteleri ekonomimize yuk oluyor, ogrenci sermayesi efektif kullanilmiyor vs. (eczacilik icin de cok benzer bir konu mevzubahis) biz 2000-2010 yillarinda cikan X miktar mezunu 2010-2020 doneminde 0.4X e indirmeliyiz. ve kontenjanlari sistemi az etkilicek sekilde azaltirsin.

ama adama ogretmen yapcam seni gel fen edb oku pedagojisini de hallederiz bi sekilde dersen ve bu adam tamam deyip sana gelmisken ben bundan vaz gectim dersen hem ekonomik hem de manevi kayiplar yasar halkin. bu da doner dolasir sistemin aleyhine sonuc verir.


velasil kelam vizyon lazim
o da bizim yonetim kurumlarimizda var olmayan bir gelenek
siyaset ahlakimiz koltuk altindayken yedi ceddini doyurmaya ve gunu kurtarmaya yonelik calisiyor. bu yuzden 20 yil sonraki vasat egitim fakulteliler ile mutsuz fen edb fakulteliler ve de onlarin yetistirecegi nesil, aileleri, sosyal cevreleri carti curtu harap olmus etmis kimsenin umrunda degil.





ozetin ozeti::: bu isler devrimle degil evrimle olcak isler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ginaly said:

SeaGle said:

Üniversite sınavlarında düşük puan alıp fenb edebiyat bölümleri yaz. Akademisyen olmaya kafan basmasın, bassa bile açıkta kalmamak için yazdığından o alana ilgin olmasın. E işsiz kalmayayım öğretmen olayım diye formasyon al. Atama sırasına gir.




adam haklı. katılıyorum.


ama yine de fiziğe matematiğe vs en ilgili öğretmenler de genelde fen edebiyat + formasyondan çıkıyor bunu da belirtmek isterim kendi tecrübelerimden. bizim okulda vardı mesela öyle iki öğretmen, ikisi de bariz bir şekilde kendi alanındaki en iyi öğretmenlerdi okulda. insanlar matematik ve fizik konusunda hevesli olabilir ama akademisyen olacak kadar olmayabilir. Herşey siyah beyaz değil bu konuda.

kısacası bu uygulama işsiz öğretmenleri azaltır o açıdan iyi, ama öğretmenlerin kalitesini düşürme olasılığı, arttırma olasılığından daha fazla. Bu da kötü yanı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

meslek:
Belli bir eğitim ile kazanılan sistemli bilgi ve becerilere dayalı, insanlara yararlı mal üretmek, hizmet vermek ve karşılığında para kazanmak için yapılan, kuralları belirlenmiş iş


ne olacaktı ki lan?

doktor olmak istersen okulunu okuyorsun işte, dişçi olucaksan "abi ben bakkalım ama diş çekerim bence" deme ile olmuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Soimyr said:

Seagle a o konuda katılacağım. ODTÜ'de Fizik okuyorum, geldiğim seneden beri gelenlerin çoğu seneye bir daha girerim nolcak be yaa. tadında insanlar. Ama şu var, öğretmenliklere kıyasla en dandik fen-edebiyat öğrencisi daha hakim konulara. tabii her ünide böylmidir bilmiyorumda şuan ki ahliyle gelicek öğretmenler daha kötü olur bence.


Şöyle bir durum var yalnız, seneye bir daha girerim diye giren adam fizik bölümünde 3. sınıfa kadar anca gelir sonra geri döner. Bizim bölümler mezun veriyorsa o adamı boş olarak mezun etmez genelde. Sevmek demeyelim de kafası olmayan adam mezun olmaz yani her türlü öğretebilir bence


@dasaaa eksperim ama çogzel salya çekme makinası kullanırım abi niye öyle diyorsun =(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olması gereken bu bence, zaten formasyon aldıkları alanların üniversitelerde bölümleri ve orada okuyan öğrencileri var. Bu kişiler hem kendi alanları hem de formasyon aldıklarından dolayı formasyon aldıkları bölümün öğrencisinden daha avantajlı duruma düşüyorlar. Net bir karar olmuş hayırlısı olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Soimyr said:

Seagle a o konuda katılacağım. ODTÜ'de Fizik okuyorum, geldiğim seneden beri gelenlerin çoğu seneye bir daha girerim nolcak be yaa. tadında insanlar. Ama şu var, öğretmenliklere kıyasla en dandik fen-edebiyat öğrencisi daha hakim konulara. tabii her ünide böylmidir bilmiyorumda şuan ki ahliyle gelicek öğretmenler daha kötü olur bence.


oyle oyle. bogazicinde de mesela matematik ogretmenligi ilk uc senenin matematik derslerinin cogunu matematik ogrencileri ile birlikte aliyor. ama hocalarimdan dinledigim kadariyla performans genelde yerlerde sinifin en kotu notlarini alan ve her ders sonunda hocam gecirin lutfen diye mail atanlar vs genelde egitim fakultesinden malesef. not ortalamasinin ve universite seviyesinde matematik bilgisinin ogretmen olmak icin bir onemi yok kafalarinda o yuzden gecer notla sallayip geciyorlar. bence ogretmen olana dayiyacaksin lisans seviyesinde matematik sinavini
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dasaaa said:

meslek:
Belli bir eğitim ile kazanılan sistemli bilgi ve becerilere dayalı, insanlara yararlı mal üretmek, hizmet vermek ve karşılığında para kazanmak için yapılan, kuralları belirlenmiş iş

ne olacaktı ki lan?

doktor olmak istersen okulunu okuyorsun işte, dişçi olucaksan "abi ben bakkalım ama diş çekerim bence" deme ile olmuyor.

Bir kişi üniversitede aldığı bilgiyi kullanarak para kazanabilir ya da kazanmayabilir bu tamamen kişinin kararı. Üniversiteler bu yüzden meslek edindirme kursu değildir diyorum. Yani ben diş hekimliği okuyor olabilirim ama hayatımı kazanmak için bakkal olabilirim, müzisyen olabilirim, bambaşka bir meslek edinebilirim. Kişinin mesleğinin ne olacağı üniversiteyi ilgilendirmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

insanlar üniversiteye meslek edinmek için giriyor günümüzde ha son şansı değil tabi beğenmezse mesleğini değiştirmeye çalışabilir. ama kimse ilerde yapmayacağını düşündüğü bir bölüme girmez eğer başka şansı yoksa. ama normal üniversitelerin meslek edinme yeri değil akademik çalışma yeri olması gerekir bu da ancak meslek üniversitesi denen yapıların oluşturulması ile olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...