yildirimokur Mesaj tarihi: Nisan 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 24, 2012 Slm, arabadan hiç anlamam sadece bugün arkadaşların tartıştığı bi şeyin cevabını merak ettim ve siz değerli arabadan anlayan kişilere sormak istedim: " Arabada ön frenler arkalardakilerden daha mı güçlüdür ? Yani, durma-yavaşlama esnasında, ön frenlerin baskı oranı arkaya göre daha mı fazla , yoksa araba durmaz kayarmış ?? "" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
gleoddyn Mesaj tarihi: Nisan 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 24, 2012 Baskı oranını bilemeyeceğim ama ön fren diskleri daha büyük olduğuna göre, frenaj büyük oranda ön taraftan gerçekleştiril diye tahmin yürütüyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Nisan 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 24, 2012 on frenler arka frenlerden hayli guclu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Nisan 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 24, 2012 Araci durduran on fren , stabilizasyonu saglayan arka fren. %70 - %30 gibi olabilir durmaya katkilari Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
yildirimokur Mesaj tarihi: Nisan 24, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 24, 2012 Eyv. millet, iyi geceler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SpiderS_DangeR Mesaj tarihi: Nisan 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 24, 2012 bb Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 yildirimokur said: Slm, arabadan hiç anlamam sadece bugün arkadaşların tartıştığı bi şeyin cevabını merak ettim ve siz değerli arabadan anlayan kişilere sormak istedim: " Arabada ön frenler arkalardakilerden daha mı güçlüdür ? Yani, durma-yavaşlama esnasında, ön frenlerin baskı oranı arkaya göre daha mı fazla , yoksa araba durmaz kayarmış ?? "" İleri giderken fren yaptığında negatif ivmelenme nedeniyle aracın ağırlığı ön tekerleklere yük bindiriyor. Bu da ön tekerleklerin yerle temasını arka tekerleklere göre çok daha fazla arttırıyor. O yüzden ön frenler daha güçlü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 cmr2 de değiştirerek bu oranların ne kadar etkili olduğunu görebiliyorduk. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 Selam, Yerle temas ne demek! Frenleme esnasında ters yöndeki frenleme ivmesi, aracın ilerleme doğrultusunda tepki kuvveti doğmasına neden oluyor. Bu kuvvet de ön akslarda aracın kütlesinin frenleme ivmesiyle orantılı büyüklükte F kuvveti oluşmasına neden oluyor. Bu kuvvet neticesinde oluşan enerji arka aksta oluşan enerjiden daha fazla olacağı için ve frenlemenin esası da sürtünme enerjisi ile mevcut enerjinin ısıya dönüştürülmesi olduğu için ön fren sistemi daha çaplı, kalın ve geniş baskı yüzeyli olarak tasarlanıyor. Birim zamanda daha fazla enerjinin absorbe edilmesini sağlıyor. (Muhasebe işleriyle yoğun şekilde boğuşuyorum, her türlü düzeltmeye açığım :P) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 Bu konudaki en onemli sorulardan birisi o. Arabayi fren mi durdurur, lastikler mi? Goz ardi edilen sey eylemsizlik sonucu olusan agirlik transferi ve bunla dengeli olarak uygulanmasi gereken fren gucudur. (bkz. brake bias) Tum frenlerimiz devasa disk aynali 3+ pistonlu kaliperlere sahip ve on arka dengesi olmayan sistemler olsaydi lastiklerimiz kilitlenir hamamdaki sabun gibi kayardik. Bunun icin her aracin agirlik merkezi ve suspansiyonlardaki esnemeler hesaba katilarak ayarlanan optimum bir fren dengesi vardir. Kimi zaman frenleri kuculterek dahi daha kisa fren mesafesi elde etmek mumkundur bu sebepten oturu. http://www.stoptech.com/images/tech-white-paper-images/brakebias_1.jpg http://www.stoptech.com/images/tech-white-paper-images/brakebias_2.jpg negatif ivmelenmedeki agirlik transfer grafigi (temsili) http://www.stoptech.com/images/tech-white-paper-images/brakebias_3.jpg Sirf bunlari hesaba katmadan araclarina her ne kadar paralari olup da en iyisini taktigini dusunerek de olsa sanayi usulu keyfe keder modifye yapip (mesela brembo set almak gibi) daha uzun fren mesafeleri elde edenler ilk once uygulayanlara sonra da uygulanan markaya laf atmakdan cekinmez. Arastirmak isteyen icin gayri-muhendisler icin en guzel anlatim bence burada. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 Selam, Bence disklerin soğumasını iyileştirmek ve yumuşak balata kullanmak çok daha iyi sonuç verir. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 yumusak balata yerine piston gucu ayarlaniyor. yogun kullanimda disk sogutulmasi elbet fren performansi icin cok onemli. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 Selam, Sert balata kullanıldığında balata ömrü uzun oluyor ama disk ile arasındaki sürtünme az olduğu için fren mesafesi uzuyor. Genelde orijinal balata kullanımı en iyisi. En azından belirli bir standardı var :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 25, 2012 Ben onceki postumda bahsetmis oldugum apaci stili fren modifikasyonuna yorum yapmis oldugunu varsaymistim. Yoksa stok arac icin elbette orjinal balata en iyisi. Isininca tutmayan, diski ayna gibi parlatmaya yarayan, yagmurda vb komple calismaz hale gelen, sadece ses cikartan balatalari tabiki sevmiyoruz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 26, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2012 Selam, Onun hastası da var "abi jantları toz içinde bırakmayan balata var mı? Uzun ömürlü olanlardan"... :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar