Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fren sistemi


yildirimokur

Öne çıkan mesajlar

Slm, arabadan hiç anlamam sadece bugün arkadaşların tartıştığı bi şeyin cevabını merak ettim ve siz değerli arabadan anlayan kişilere sormak istedim: " Arabada ön frenler arkalardakilerden daha mı güçlüdür ? Yani, durma-yavaşlama esnasında, ön frenlerin baskı oranı arkaya göre daha mı fazla , yoksa araba durmaz kayarmış ?? ""
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yildirimokur said:

Slm, arabadan hiç anlamam sadece bugün arkadaşların tartıştığı bi şeyin cevabını merak ettim ve siz değerli arabadan anlayan kişilere sormak istedim: " Arabada ön frenler arkalardakilerden daha mı güçlüdür ? Yani, durma-yavaşlama esnasında, ön frenlerin baskı oranı arkaya göre daha mı fazla , yoksa araba durmaz kayarmış ?? ""


İleri giderken fren yaptığında negatif ivmelenme nedeniyle aracın ağırlığı ön tekerleklere yük bindiriyor. Bu da ön tekerleklerin yerle temasını arka tekerleklere göre çok daha fazla arttırıyor. O yüzden ön frenler daha güçlü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Yerle temas ne demek!

Frenleme esnasında ters yöndeki frenleme ivmesi, aracın ilerleme doğrultusunda tepki kuvveti doğmasına neden oluyor. Bu kuvvet de ön akslarda aracın kütlesinin frenleme ivmesiyle orantılı büyüklükte F kuvveti oluşmasına neden oluyor. Bu kuvvet neticesinde oluşan enerji arka aksta oluşan enerjiden daha fazla olacağı için ve frenlemenin esası da sürtünme enerjisi ile mevcut enerjinin ısıya dönüştürülmesi olduğu için ön fren sistemi daha çaplı, kalın ve geniş baskı yüzeyli olarak tasarlanıyor. Birim zamanda daha fazla enerjinin absorbe edilmesini sağlıyor.



(Muhasebe işleriyle yoğun şekilde boğuşuyorum, her türlü düzeltmeye açığım :P)

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu konudaki en onemli sorulardan birisi o.
Arabayi fren mi durdurur, lastikler mi?

Goz ardi edilen sey eylemsizlik sonucu olusan agirlik transferi ve bunla dengeli olarak uygulanmasi gereken fren gucudur. (bkz. brake bias)

Tum frenlerimiz devasa disk aynali 3+ pistonlu kaliperlere sahip ve on arka dengesi olmayan sistemler olsaydi lastiklerimiz kilitlenir hamamdaki sabun gibi kayardik.

Bunun icin her aracin agirlik merkezi ve suspansiyonlardaki esnemeler hesaba katilarak ayarlanan optimum bir fren dengesi vardir. Kimi zaman frenleri kuculterek dahi daha kisa fren mesafesi elde etmek mumkundur bu sebepten oturu.

http://www.stoptech.com/images/tech-white-paper-images/brakebias_1.jpg
http://www.stoptech.com/images/tech-white-paper-images/brakebias_2.jpg
negatif ivmelenmedeki agirlik transfer grafigi (temsili)
http://www.stoptech.com/images/tech-white-paper-images/brakebias_3.jpg

Sirf bunlari hesaba katmadan araclarina her ne kadar paralari olup da en iyisini taktigini dusunerek de olsa sanayi usulu keyfe keder modifye yapip (mesela brembo set almak gibi) daha uzun fren mesafeleri elde edenler ilk once uygulayanlara sonra da uygulanan markaya laf atmakdan cekinmez.

Arastirmak isteyen icin gayri-muhendisler icin en guzel anlatim bence burada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben onceki postumda bahsetmis oldugum apaci stili fren modifikasyonuna yorum yapmis oldugunu varsaymistim. Yoksa stok arac icin elbette orjinal balata en iyisi.

Isininca tutmayan, diski ayna gibi parlatmaya yarayan, yagmurda vb komple calismaz hale gelen, sadece ses cikartan balatalari tabiki sevmiyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...