Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

araba giderken motorun soğuması


Suark

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Diesel motorun soğuması iyi değildir, verim düşer. Sonuçta sıkışan havanın belirli bir sıcaklığa erişmesi sayesinde yakıt yanıyor. Eskiden diesel araçların ısıtma sisteminde ek elektrikli ısıtıcılar vardı. Motor arzu edilen bir sıcaklıkta tutulmalıdır, verimli olan budur.

Sen normalden fazla yakıt tüketirsin soğuk motorla :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Eğer motor bloğu soğuk olursa, sıkıştırma sonucu oluşan ısı motor bloğunda kayba uğrayacaktır. Bundan dolayı diesel motorda ısı önemlidir. Yakıtın ısıtılması ile ilgili bir şey değil bahsettiğim. Hele ki mevcut motor gövdeleri alüminyum alaşım olduğuna göre ısı iletimleri çok daha yüksektir.

Sonuçta neden motor soğukken daha yüksek tüketim oluyor? Yağlanma ise zaten dakikada min 900 devir dönen bir krank mili yağı birçok noktaya ulaştıracaktır. Burada motorun rejim sıcaklığa ulaşması istenir. Clio örneğin içeriyi bir benzinli araca nazaran daha geç ısıtır; motor istenen sıcaklığa ulaşana kadar sıcak suyu kalorifer sistemine vermez.

http://www.dummies.com/how-to/content/using-an-engine-heater-in-a-diesel-engine-for-cold.html

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

selam, ya araba kiraladımda bu araba gidiyorken motoru soğuyor?

da fuq?
dizel 1.7 tdi 2003 corsa bu vanlardan devşirme

almayayım motoru elime ne diosnz



termostat arızalı
belli seviyede tutması lazım motor suyu sıcaklığını.
Benim araçda da şuan o problem var, ordan biliyorum.
Sorun çıkmaz, sadece arabayı uzun yolda yüksek hızda ısıtamazsın.
Kış da bitti zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Sonuçta neden motor soğukken daha yüksek tüketim oluyor? Yağlanma ise zaten dakikada min 900 devir dönen bir krank mili yağı birçok noktaya ulaştıracaktır. Burada motorun rejim sıcaklığa ulaşması istenir. Clio örneğin içeriyi bir benzinli araca nazaran daha geç ısıtır; motor istenen sıcaklığa ulaşana kadar sıcak suyu kalorifer sistemine vermez.


Bir diger etken de, motor blogunu ne kadar isitsak da (Kenlowe, Eberspacer, Webasto vs vs vs) motor yagini isitamadigimizdan, "kalin" olan yag hareketli parcalarin hareketini kisitlayip yakit tuketimini etkiler.

Bir suru ornegini gordum aracinda webasto kurulu olup (engine pre-heater) nasila motorum sicak diye basinca motorunu kucaklayan. Yagin isinmasini , sicak blok birazcik kisaltsada yinede kolay degil min 4 litre seyi kabul edilebilir bir sicakliga getirmek =]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...