Suark Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 selam, ya araba kiraladımda bu araba gidiyorken motoru soğuyor? da fuq? dizel 1.7 tdi 2003 corsa bu vanlardan devşirme almayayım motoru elime ne diosnz
Suark Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 bi sıkıntı olur mu? acaba bu herifler "motor çogsogyo abi" diyip böle fazladan soğutucu bişi mi koydular alete? aracın her yerinde street racing falan yazıo
synthesizer Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 nası bi kafa :D sogusun tabi ne kadar soguk o kadar verimli.
Suark Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 tamamdır o zaman motoru kucaklarsam "patiler sordum bişi olmasmış" dicem heh.
synthesizer Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 hayatımda sogudugu icin bozulan motor duymadım. hararet yapar anca
heroLion Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 Uzun yolda motoru zorlamadan sürersen soğur sma havanın da çok sıcak olmaması gerek.
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 Soğutma fanın sıcaklık müşrüne serviste bi baktır derim ben
roket adam Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 8, 2012 Suark said: acaba bu herifler "motor çogsogyo abi" diyip böle fazladan soğutucu bişi mi koydular alete? aracın her yerinde street racing falan yazıo ahahahah komik lan bu. kiralık araca amele modifiye yapmış adamlar
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 10, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2012 Selam, Diesel motorun soğuması iyi değildir, verim düşer. Sonuçta sıkışan havanın belirli bir sıcaklığa erişmesi sayesinde yakıt yanıyor. Eskiden diesel araçların ısıtma sisteminde ek elektrikli ısıtıcılar vardı. Motor arzu edilen bir sıcaklıkta tutulmalıdır, verimli olan budur. Sen normalden fazla yakıt tüketirsin soğuk motorla :) Saygılar.
Kharon Mesaj tarihi: Nisan 10, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2012 Webasto sistemlerden bahsetmiyorsun degil mi para? Normal hava kosullarinda dizel viskozitesi icin yakiti isitmak yeterli oluyor cunku,
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 10, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2012 Selam, Eğer motor bloğu soğuk olursa, sıkıştırma sonucu oluşan ısı motor bloğunda kayba uğrayacaktır. Bundan dolayı diesel motorda ısı önemlidir. Yakıtın ısıtılması ile ilgili bir şey değil bahsettiğim. Hele ki mevcut motor gövdeleri alüminyum alaşım olduğuna göre ısı iletimleri çok daha yüksektir. Sonuçta neden motor soğukken daha yüksek tüketim oluyor? Yağlanma ise zaten dakikada min 900 devir dönen bir krank mili yağı birçok noktaya ulaştıracaktır. Burada motorun rejim sıcaklığa ulaşması istenir. Clio örneğin içeriyi bir benzinli araca nazaran daha geç ısıtır; motor istenen sıcaklığa ulaşana kadar sıcak suyu kalorifer sistemine vermez. http://www.dummies.com/how-to/content/using-an-engine-heater-in-a-diesel-engine-for-cold.html Saygılar.
Rotweiler Mesaj tarihi: Nisan 10, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2012 Suark said: selam, ya araba kiraladımda bu araba gidiyorken motoru soğuyor? da fuq? dizel 1.7 tdi 2003 corsa bu vanlardan devşirme almayayım motoru elime ne diosnz termostat arızalı belli seviyede tutması lazım motor suyu sıcaklığını. Benim araçda da şuan o problem var, ordan biliyorum. Sorun çıkmaz, sadece arabayı uzun yolda yüksek hızda ısıtamazsın. Kış da bitti zaten.
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 11, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 11, 2012 Selam, motoru eline almazsın, tüketimin falan artar, içeriyi kolay ısıtamayabilirsin falan. Saygılar.
vaperon Mesaj tarihi: Nisan 11, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 11, 2012 Selam. Bu bölüme ne zaman girsem her seferinde kendimi discovery channel did you know that izlemiş gibi hissediyorum. Cogzel. Teşekkürler paramecium. Saygılar.
Kharon Mesaj tarihi: Nisan 11, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 11, 2012 paramecium said: Sonuçta neden motor soğukken daha yüksek tüketim oluyor? Yağlanma ise zaten dakikada min 900 devir dönen bir krank mili yağı birçok noktaya ulaştıracaktır. Burada motorun rejim sıcaklığa ulaşması istenir. Clio örneğin içeriyi bir benzinli araca nazaran daha geç ısıtır; motor istenen sıcaklığa ulaşana kadar sıcak suyu kalorifer sistemine vermez. Bir diger etken de, motor blogunu ne kadar isitsak da (Kenlowe, Eberspacer, Webasto vs vs vs) motor yagini isitamadigimizdan, "kalin" olan yag hareketli parcalarin hareketini kisitlayip yakit tuketimini etkiler. Bir suru ornegini gordum aracinda webasto kurulu olup (engine pre-heater) nasila motorum sicak diye basinca motorunu kucaklayan. Yagin isinmasini , sicak blok birazcik kisaltsada yinede kolay degil min 4 litre seyi kabul edilebilir bir sicakliga getirmek =]
Shimone Mesaj tarihi: Nisan 12, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 12, 2012 arkadaşta zamanında renault 19 vardı. aydın-çeşme otobanının bornovaya giden kısmında, yokuş aşağı vites boşta 90km ile giderken motor soğuyup stop etmişti. hayatımda ilk kez öyle bişey yaşadım çok ilginçti.
manve Mesaj tarihi: Nisan 12, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 12, 2012 benim motorda gecen asiri isidan stop etti, yani ben oyle dusundum 2-3 dk bekleyince calisti gene. Hararetten dolayi stop etmesi normal bir sey mi?
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 13, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 13, 2012 Selam, Bir ihtimal güvenlik için motoru kapatmış olabilir ama bu çooook düşük ihtimal. Sol şeritte kaptırmış gidiyor da olabilirsin. Motoru korumak için sürücü riske atılmaz. Denk gelmiştir diyerek cevap hakkımı kullanmak istiyorum :D Saygılar.
xlaidehlevar Mesaj tarihi: Nisan 15, 2012 Mesaj tarihi: Nisan 15, 2012 soguk motorda devir yapma blogu catlatirsin
Öne çıkan mesajlar