Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Voxeliq Block Engine


-Bonesoul-

Öne çıkan mesajlar

Öncelikle video'ları şu başlık altında paylaşıyordum ama Bone'un tavsiyesi üzerine ayrı bir topic açmaya karar verdim. Burada mı açsam donanim/yazilim'da mi acsam karar veremedim, eger yanlıs yerse simdiden affola, dogru yere tasınabilinir.

bi süredir minecraft tarzı bir block motoru üzerinde çalışıyorum. açıkcası aklımda daha iyi bir fikir olmadığından ve birazda notch java/opengl/lwjgl ile yapmış bakalım ben c#/xna'da yapabilecek miyim diyerekten başladığım ve o günden beri aralıklarla da olsa üzerinde çalıştığım bir proje.
[list]
[*]dev-blog: http://www.voxeliq.org
[*]youtube channel: http://www.youtube.com/voxeliq
[/list] screenshot;


[list]
[*]Dil & framework; .net 4.0 - c#, xna 4.0
[*]Minecraft chunk'ları 1.2 güncellemesinden önce 16x16x128 boyutunda idi (yani 32768 block içermekte - 1.2 yamasıyla birlikte 16x16x256'ya yükselttiler) voxeliq ise şu anda 16x16x128 chunk'lar kullanmakta.
[*]minecraft'ta multiplayer modda viewrange default olarak 10 chunk olarak kullanılmıs (3 veya 15 arasında ayarlanabilmekte). voxeliq'de ise view range 10, cache range ise 15 chunk'tır (şu an için).
[*]yani voxeliq 961 chunk'ı cacheler ve bunların 441 tanesini view range'de yer alır.
[*]cache-range içinde ki chunk'lar sadece generate edilir (yani perlin-noise kullanarak terrain şeklillendirilir).
[*]view-range içindeki chunklar ise artı olarak ışıklandırılır ve vertex build'ı yapılır.
[*]cache-range'de yaklaşık 31.5 milyon block yer almaktadır ki bu durumda yaklaşık hafıza kullanımı (managed) 200mb civarındadır.
[*]view-range'de yaklaşık 14 milyon block bulunmaktadır ve toplu olarak sahnede gösterilebilir.
[*]infinitive-world desteği vardır (tabiki minecraft'ta olduğu gibi ekstrem değerlerde bir sınırı vardır)
[*]gece & gündüz değişimlerini destekleyen, sun-lightning desteği vardır.
[*]basit bir pick-axe yani kazma mevcuttur, kazı yapılıp basit binalar inşa edilebilmekte
[/list]
video'lar

video 7 - bloom effect

http://www.youtube.com/watch?v=xTvzKK2TqmQ

[list]
[*]bloom effect ekledim, fakat test amacıyla olması gerekenden daha yogun bır sekılde kullandım.
[*]chunk'la ozel block arrayleri yerine, hafızayı daha iyi yonetmemi saglayan tek ve devasa bir block arraye gectim.
[*]generate/lighten ve build asamalarında kucuk optimizasyonlar yaptım.
[/list]
video 6 - mart 2012- gece & gündüz ışıklandırması

http://www.youtube.com/watch?v=dN16WrhhSq8


video 5 - kasım 2011 - ışıklandırma & pick-axe

http://www.youtube.com/watch?v=2iN9YPQ3QNk


baya eski video'lar;

techno visualizer - eski bir video

http://www.youtube.com/watch?v=Fi6F_X4z-T0


IV - Infinitive Terrain 2.0

http://www.youtube.com/watch?v=Uknl_YypXew


III - Infinitive Terrain

http://www.youtube.com/watch?v=4fE4QWqRrxY


II

http://www.youtube.com/watch?v=wOPPvCtRgf0


I

http://www.youtube.com/watch?v=ZNcEoNqqhso

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi bir fikir bulamadım acıkcası. birde su var, normalde oyun motorlarına asırı bir ilgim var. gidip bir fps motoru veya normal full-featured bir motor yazmak tek kisi icin pek mumkunatı olan birsey degıl..

blok engine'ler ise göreceli olarak daha basit yapıdalar fakat dogaları geregi optimizasyona cok fazla acıklar. milyonlarca blok'un oldugu bır sahnede, multidimensional array kullanmayla flatten array kullanma arasında performans olarak feci farklar olabiliyor. böyle seyleri gorerek ogrenmeyi seviyorum.

sonucta bir clone olsa da, cok zevk aldıgım bir ugras.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tesekkur ederim, bu arada bugun birsey dikkatimi cekti. normalde bu projenın konusunu yabancı forumlarda onceden acmıstım pek ilgi gormuyordu. ne zamanki bloom lighting ekledım, mesajlar gelmeye basladı.

anladım ki begenı acısından ısıklandırma cok ama cok onemlı bı faktör :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 ay sonra ...
  • 5 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...