-Bonesoul- Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 Öncelikle video'ları şu başlık altında paylaşıyordum ama Bone'un tavsiyesi üzerine ayrı bir topic açmaya karar verdim. Burada mı açsam donanim/yazilim'da mi acsam karar veremedim, eger yanlıs yerse simdiden affola, dogru yere tasınabilinir. bi süredir minecraft tarzı bir block motoru üzerinde çalışıyorum. açıkcası aklımda daha iyi bir fikir olmadığından ve birazda notch java/opengl/lwjgl ile yapmış bakalım ben c#/xna'da yapabilecek miyim diyerekten başladığım ve o günden beri aralıklarla da olsa üzerinde çalıştığım bir proje. [list] [*]dev-blog: http://www.voxeliq.org [*]youtube channel: http://www.youtube.com/voxeliq [/list] screenshot; [list] [*]Dil & framework; .net 4.0 - c#, xna 4.0 [*]Minecraft chunk'ları 1.2 güncellemesinden önce 16x16x128 boyutunda idi (yani 32768 block içermekte - 1.2 yamasıyla birlikte 16x16x256'ya yükselttiler) voxeliq ise şu anda 16x16x128 chunk'lar kullanmakta. [*]minecraft'ta multiplayer modda viewrange default olarak 10 chunk olarak kullanılmıs (3 veya 15 arasında ayarlanabilmekte). voxeliq'de ise view range 10, cache range ise 15 chunk'tır (şu an için). [*]yani voxeliq 961 chunk'ı cacheler ve bunların 441 tanesini view range'de yer alır. [*]cache-range içinde ki chunk'lar sadece generate edilir (yani perlin-noise kullanarak terrain şeklillendirilir). [*]view-range içindeki chunklar ise artı olarak ışıklandırılır ve vertex build'ı yapılır. [*]cache-range'de yaklaşık 31.5 milyon block yer almaktadır ki bu durumda yaklaşık hafıza kullanımı (managed) 200mb civarındadır. [*]view-range'de yaklaşık 14 milyon block bulunmaktadır ve toplu olarak sahnede gösterilebilir. [*]infinitive-world desteği vardır (tabiki minecraft'ta olduğu gibi ekstrem değerlerde bir sınırı vardır) [*]gece & gündüz değişimlerini destekleyen, sun-lightning desteği vardır. [*]basit bir pick-axe yani kazma mevcuttur, kazı yapılıp basit binalar inşa edilebilmekte [/list] video'larvideo 7 - bloom effecthttp://www.youtube.com/watch?v=xTvzKK2TqmQ [list] [*]bloom effect ekledim, fakat test amacıyla olması gerekenden daha yogun bır sekılde kullandım. [*]chunk'la ozel block arrayleri yerine, hafızayı daha iyi yonetmemi saglayan tek ve devasa bir block arraye gectim. [*]generate/lighten ve build asamalarında kucuk optimizasyonlar yaptım. [/list] video 6 - mart 2012- gece & gündüz ışıklandırmasıhttp://www.youtube.com/watch?v=dN16WrhhSq8 video 5 - kasım 2011 - ışıklandırma & pick-axehttp://www.youtube.com/watch?v=2iN9YPQ3QNk baya eski video'lar;techno visualizer - eski bir video http://www.youtube.com/watch?v=Fi6F_X4z-T0 IV - Infinitive Terrain 2.0http://www.youtube.com/watch?v=Uknl_YypXew III - Infinitive Terrainhttp://www.youtube.com/watch?v=4fE4QWqRrxY IIhttp://www.youtube.com/watch?v=wOPPvCtRgf0 Ihttp://www.youtube.com/watch?v=ZNcEoNqqhso
Kanuni Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 simdi ya kimse bir sey anlamaz ya da trollerler :) saka bir yana tebrikler...
Kanuni Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 shalafi ? cok tanidik geldi isim ya swg den mi desem eq dan mi desem wow dan mi desem :)
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 yok oyunlarda nickim hep bonesoul.
Seele Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 keske baska bir proje yapsaydin. yani yeni bir fikir ve enerjini ona aktarsaydin.
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 iyi bir fikir bulamadım acıkcası. birde su var, normalde oyun motorlarına asırı bir ilgim var. gidip bir fps motoru veya normal full-featured bir motor yazmak tek kisi icin pek mumkunatı olan birsey degıl.. blok engine'ler ise göreceli olarak daha basit yapıdalar fakat dogaları geregi optimizasyona cok fazla acıklar. milyonlarca blok'un oldugu bır sahnede, multidimensional array kullanmayla flatten array kullanma arasında performans olarak feci farklar olabiliyor. böyle seyleri gorerek ogrenmeyi seviyorum. sonucta bir clone olsa da, cok zevk aldıgım bir ugras.
Kanuni Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 sslerden birinde shalafi gorunuyor windows useri oradan cikarimda bulunmustum neyse :) blog daki resimlerden bahsediyorum.
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 ya evet shalafi desktop vs olarak kullandıgım bir nick ama hani sen swg, wow vs dedigin icin ingame nickim bonesoul olarak belirttim :)
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 tesekkur ederim, bu arada bugun birsey dikkatimi cekti. normalde bu projenın konusunu yabancı forumlarda onceden acmıstım pek ilgi gormuyordu. ne zamanki bloom lighting ekledım, mesajlar gelmeye basladı. anladım ki begenı acısından ısıklandırma cok ama cok onemlı bı faktör :)
Oski Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 swtor'u bununla yapsalardı keşke hero engine yerine
Bone Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 Mesaj tarihi: Mart 13, 2012 ışıklandırma ve gölgelendirme önemli evet.
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 25, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Temmuz 25, 2012 Bu arada indiedb sayfası: http://www.indiedb.com/engines/voxeliq mesaj atmışken yeni ekran görüntüleri ve video'ları da ekleyeyim :)Voxeliq IX @ MonoGame (OpenGL) desteği Voxeliq VIII - Hız Testi
dasaaa Mesaj tarihi: Temmuz 25, 2012 Mesaj tarihi: Temmuz 25, 2012 bununla tabletlere oyun yapabilecek miyiz?
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Temmuz 25, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Temmuz 25, 2012 bunu kullacağım oyun (en azından planladığım) pc only olacak.
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Aralık 27, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Aralık 27, 2012 open source yaptık: https://github.com/raistlinthewiz/voxeliq
BonePART Mesaj tarihi: Aralık 27, 2012 Mesaj tarihi: Aralık 27, 2012 shalafi ismi seyden tanıdıktır elfçe ustra mı demek neydi dragonlancede raistlinin kalfası raistline diyodu shalafi diye
Glatheros Mesaj tarihi: Aralık 27, 2012 Mesaj tarihi: Aralık 27, 2012 molyneux nun yaptigi son oyunun motoruna baya benzemis.
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Aralık 27, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Aralık 27, 2012 BonePART said: shalafi ismi seyden tanıdıktır elfçe ustra mı demek neydi dragonlancede raistlinin kalfası raistline diyodu shalafi diye evet dalamar dior shalafi die.
moriarty Mesaj tarihi: Aralık 27, 2012 Mesaj tarihi: Aralık 27, 2012 22canse başvursana motorunla. belki ilgilenirler seninle
Öne çıkan mesajlar