Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

fiat linea


Rerore

Öne çıkan mesajlar

Selam,
saplashaman said:

senin mercedes parçalarından ne kadar haberin var? türkiyede üretimi olmayıpta parça üretimi en bol olan markadır,yağ filtre değişmi 200 lira tutmuyor 50 binde bir otomatik vitesse eğer 350 lira şanzıman yağı ve filtresi masrafın olur,lpg de şehir içi 30 kuruş şehir dışı 18 kuruş yakar,linea'nın saç kalınlığından 3 kat fazladır mercedesin sac kalınlığı,ön sol çamurluk fiyatı linea 350 tl,mercedes yan sanayii 400 orijinal:600 lira,+güvenlik sence hangisi daha mantıklı? 0 bir fiatmı
12 yaşında bir mercedesmi?


Yanılmıyorsam 0,50-0,60mm DKP kullanıyorlardı Şimdi Mercedes'in sac kalınlığı da haliyle 1,5-1,8mm DKP oluyor değil mi? Olsa olsa 0,80mm kullanırlar; hadi bilemedin 1,00mm olsun ama fazlası olmaz. Kafadan kaporta parçalarının kalınlığını 3 katına çıkarttın sen. Yüzeylerin de daha geniş olduğunu düşünürsek fark daha da açılacak. Nerede kaldı maliyet analizleri? Hem o kalınlıktaki saca form vermek mi daha kolay olur yoksa daha ince olana mı?

Ayrıca çamurluk ile güvenliğin bağdaştırılması kadar garip bir teori olamaz. Plastik ve fiber parça kullanan otomobilller var. En basiti Renault bile NCAP testlerinde 5 yıldız alabiliyor.

Şu teste bir bakmanı öneririm.
2011 Fiat Panda 1.2 easy vs 2010 E220CDI Avangarde

Haydi bir de eski modelleri kıyaslayalım:
2002 Mercedes E220CDi Elegance vs 2001 Renault Laguna II 1.8 16v vs 2002 Renault Mégane II 1.6 16v

Karşılaştırmalarda C serisi bile değil, E serisi kullanıyoruz. Ona göre değerlendirin ;) Unutmadan; youtube falan değil, Euro NCAP test sonuçlarına bakacaksınız.

YAŞASIN x3 SAC KALINLIĞI!

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

euro ncap çarpışma testinin nasıl yapıldığını herkes biliyor,ama gerçek hayat euro ncap'den ibaret değildir,1986-2002 modellerle günümüz araçları arasındaki sac farkını mukayese et istersen,ben sana bir gerçeği söylüyorum.

eğer youtubedaki videolara bakarsak sana 1500 tane mercedes vs diğerleri videosu koyabilirim,şase sağlamlığı ve o sacın kalınlığı şahsen hayatımı kurtardı 5 sene önce ama sen dersenki euro ncap birşey diyemem,en basiti google araştırmaları yerine git bir sanayiide işinin ehli bir kaporta ustasıyla konuş sana anlatsın neyin ne olduğunu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ne saç kalınlığı ne kaportası?!? O zaman formula 1 araçları ayvayı yemiş! Ufacık temasta dağılıyor! Kaporta ustası güvenlikten ne anlar ki? Adamın sana sağlıklı olarak söyleyebileceği tek şey, kaportanın korozyona karşı dayanıklılığı olur ki, o da güvenlik konusunda pek bir belirleyiciliği yok.

Şurayı incelemekte fayda var;!!!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Euro NCAP testlerinin nasıl yapıldığını herkesten bir nebze daha iyi biliyorum; kardeşim Toyota adına o testlere katılıyor ve Toyota'yı temsil ediyor ;) Hatta yüksek lisans için İsveç'de safety okumuştu.

Şu an benim aracın yapıldığı kaportacıda bir Mercedes var. Yarın gidip mikromotre ile ölçüm yapar sana haber veririm.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

90'ların başına ait olduğunu düşündüğüm Mercedes'in sac kalınlığı 1.20mm civarında. Linea tarzı bir araç ise 0.80mm sac kullanıyormuş; kaportacımın yalancısıyım :)

Mevcut modellerde ise Mercedes 0.80-1.00mm aralığında sac kullanıyormuş.

x3 değerinin peşinden gitmeye devam ediyorum...

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

saplashaman said:


senin mercedes parçalarından ne kadar haberin var? türkiyede üretimi olmayıpta parça üretimi en bol olan markadır,yağ filtre değişmi 200 lira tutmuyor 50 binde bir otomatik vitesse eğer 350 lira şanzıman yağı ve filtresi masrafın olur,lpg de şehir içi 30 kuruş şehir dışı 18 kuruş yakar,linea'nın saç kalınlığından 3 kat fazladır mercedesin sac kalınlığı,ön sol çamurluk fiyatı linea 350 tl,mercedes yan sanayii 400 orijinal:600 lira,+güvenlik sence hangisi daha mantıklı? 0 bir fiatmı
12 yaşında bir mercedesmi?


Ben benim Honda nın bile yağını 85 tl ye değiştiriyorum al en basit hesaplama, peki o şanzıman dağıldığında ne kadar öder parçaya onu da arkadaşa söyler misin,

ha bir de yan sanayi ürünün arabaya uyumlu olmaması gibi durumlar var şu an arkadaşımın arabası sanayide yatmakta arabanın beyni kabul etmiyor şanzımanı..

Bunun dışında tamam Mercedes bir zamanlar zamanının ötesinde arabalar ve araba donanımı yapmayı başarıyordu kabul. Ama 2012 Linea nın güvenliğine 99-2000 model bir Mercedes'ten kat ve kat daha fazla güvenirim sonuç olarak fren ve yol tutuş sistemleri çok yol kat etti 10 senede.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"roket adam" said:

Ben katılmıyorum lettısanşayn'ın yorumuna, mercedes ve üst düzey markaların güvenlik geliştirmeleri orta seviyeye 10-15 yılda anca iniyor zaten, artı sac kalınlığı malzeme kalitesi vesaire de çok bariz bir biçimde fark ediyor. 2000 model mercedes tekte alır bence.
yanlış, güvenlik konusundaki incelemelere ve testlere bakarsanız böyle kulaktan dolma fikirlerle gelmezsiniz zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fiat Linea’da, versiyona göre standart sunulan ESP ve CRUISE CONTROL ’ün yanısıra ABS, EBD, ASR, MSR, ESP, HILLHOLDER ,HBA ve 6 havayastığı

2000 E 200 Mercedes Benz
ABS-ASR-SRS-EPS-BAS
8 Airbag


Birinde 12 sene bir fiil kullanılmış bir araba diğeri 0 araba.

Biri senede 15000 km yapılsa o da asgari 180k km de
Diğeri 0 km


Bazen konuşurken biraz düşünmekte lazım, mesai sonrası bana tutup E200 ün güvenlik donanımını araştırttığınız için ayrıca teşekkürler.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çarpışma testinden ziyade sürüş güvenliğini baz alırsak merso ezer gibi geliyor. aslında sac kalınlığı vs yalan önemli olan kazaya meyilli olmamak bence. virajı 120 ile güvenli dönmek var linea ile dönmek var.

2010 accent full esp bilmemne vs 97 astra abs esp bilmemne yok yapmışlığım var hertürlü astra sürüş olarak üstün.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

moriQ said:

çarpışma testinden ziyade sürüş güvenliğini baz alırsak merso ezer gibi geliyor. aslında sac kalınlığı vs yalan önemli olan kazaya meyilli olmamak bence. virajı 120 ile güvenli dönmek var linea ile dönmek var.

2010 accent full esp bilmemne vs 97 astra abs esp bilmemne yok yapmışlığım var hertürlü astra sürüş olarak üstün.


Abi biz bu araba ile (şirket aracı=) şehirlerarasında ralli yaptık (övünmüyorum) ve araba korkulacak bi olayı yok yol tutuşu gayet güzel(uygun lastikle), ha viraja nasıl girip çıkmasını bilmiyorsa insan(senin için demiyorum alınma sakın) isterse dünyanın en güvenli arabası gelsin kar etmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi çoğunuz no-lifersınız, buradan başka arkadaşlarınız yok derecek kadar az. Her aktiviteyi buradan arkadaşlarınızla yapıyosunuz. araba kültürünüz yok. pistleri tanıma kültürünüz yok. motoru tanıma kültürünüz yok. Kafanız tek bakış, kaporta çeşitliliğine hazır değilsiniz. euroncap diyeniz de tatava. fiat ın her kuşuna bindim diyo, ara sokakta bir müteahit mercedesi görmemiştir mesela. Duyulmuş manda kasa mercedesleri görmüştür.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaportada kullanılan sacın kalınlığı tek basına bir anlam ifade etseydi eski amerikanlardan sağlam araç olmazdı sanırım, ki öyle değil; chevroletin yeni malibu'su ve eskisini carpistirdiklari bir program izlemiştim. Yeni malibu eski malibunun icinden gecti resmen(eski malibu da yeni üretilmişti). Sasi türü, deformasyon payları, bağdaşırlık oranı ve sair pek çok değişken var. Kaldı ki otomobillerde aktif ve pasif güvenlik diye iki farklı unsur varken burada güvenlik sistemleri çorba olmuş resmen. Aktif koltuk kafaliginin bile çok basit kazalarda olusan ciddi yaralanmaları önlediği aşikar. Linea bence başarılı, sonuçta avrupa birliği ülkelerinde de satılıyor. Hem artık 40k tl'ye alabileceğiniz sıfır araç seçeneği oldukça az. 12 yasında bir Mercedes düşünülebilir ama Turkiye'de gecen 12 yıl bir otomobil için gercekten çok yıpratıcı olabiliyor :) temizse, bakimliysa ve kaskoluysa (10 yasını geçtiği için eskiden süregelen kasko yoksa yeni kasko yapılmıyor, kaskosuz Mercedese binmek tek kelimeyle "risk") iki araç arasında kalinabilir, bariz bir fark vardır diyemem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Mercedes ağır olduğu için disk kullanabilir. Daha hafif bir araçta disk kullanmaya gerek yok. Sonuçta oturup bunun hesaplarını yapan makina mühendisleri var. Peş peşe yüklü durumda 10 defa fren yaptığında disk, kampanaya göre daha az kaçıracaktır evet. Ama aldığın araç zaten sportif kullanım vadetmiyor ki sana. Sana virajlarda süper tutarım demiyor ki. Sana limit kullanımlarda güvenlik sunarım diyor.

Sac kalınlığı bitti şimdi de fren sistemlerini mi irdelemek gerekiyor?

10 yaşındaki bir Mercedes'in işçilik ve malzeme kalitesi yeni bir Linea veya Renault tarafından asla şu an bile sunuluyor olmaz. Gidip de cam suyu ısıtıcısı falan gibi detaylara girmeye gerek yok. Bir çok marka bu sorunu motora yakın konumlandırılmış cam suyu deposu ile çözmüştür; motorun ısısı suyu da ısıtır güzelce. Daha önceki konularda otomobil sektöründeki ilkler ve kullananları gibi bir şeyler tartışılmıştı. Japonların bu konudaki etkilerini de hatırlamak gerek. Her şeyi Almanlar bulmadı maalesef.

Eskiden hardcore mühendislik isteyen şeyler artık CAD yazılımlarıyla denenip çözülebiliyor. Yükselen kasa rijitlik değerleri bunun göstergesi.

Mercedes'i ile amcası/dayısı 120km/h ile kaza yapan birisi de vardı aramızda. Onun konusunu hatırladım :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Açıkcası bu davranış gayet normal; Audi ile ilgili her türlü eleştiriye atladığım anlar aklıma geldi :P

Lâkin Audi için istediğim kadar manyak olayım, var olan gerçeği değiştirme şansım olmuyor. kalite farkını ise anlamak için en basitinden kapılarını açıp kapatmak bile kâfi ;) Veya motor kaputunu hâlâ çubuk ile ayakta tutmaya çalışmam :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...