Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mühendisin mezuniyet sonrası tercihi ne olmalı?


noddle

Öne çıkan mesajlar

Arkadaşlar merhaba; ben eskişehirden makina müh. mezunum, şuan hacettepede aynı bölümde master yapıyorum dersler bitti, tez aşamasındayım, 1.5 yılı aşkın bir zamandır da uluslararası kurumsal bir firmada haftanın 3 günü çalışıyorum. Bu sayede gördüm ki: Özel sektör biraz şans işi, gerçekten iyi bir yerlere gelinebiliyor, fakat kendine zaman ayıramayıp yıpranıyorsun, ve şuan baktığımda kurumsal firmalarda dahi okadar çok kişi varki devlette çalışmak isteyen, bir de size sorayım dedim.

Bir de şu var: genelde fabrika ortamı(mesela seri üretim yapan bir yer) çok stresli oluyor.Her zaman bir şey yetiştirme telaşı vs..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ozel sans isi dedigin gibi ama yipranma kismi da sansa bagli. mezun olmadan once basladim ozelde calismaya, herseyinden memnunum. sirketteki kimseden deduymadim devlette calisma istegi. hatta tubitaktan bizim sirkete gecen arkadasim var, anlattiklarina gore pek de rahat degil calisma kosullari.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

NolaxThensbane said:

hayırlı olsun öncelikle

sektör ve çalışmak istediğin bölümler hakkında biraz daha bilgi versen


Slm NolaxThensbane, üretim mühendisi ve bakım mühendisi dışında bölümler benim için daha cazip, mesela; "proje","kalite kontrol", "arge","montaj" işleri keyif aldıklarım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

otomotiv havacılık ve savunma sanayi enerji tesisat hangi şehir bunlarda önemli ben mesela bursada olduğumdan dolayı otomotiv sektörüne hem gönüllü hemde zorunlu olarak girdim askerliğimi yapmadığımdan dolayı ünide öğrendiğim solidworks ve catia programlarına güvendim küçük yerlerde tasarımcı olarak çalışıyorum asıl amacım ar-ge mühendisliğine daha da önemlisi çarpışma testlerine yoğunlaşmak.

Bu tarz bir yol izlemeni tavsiye ederim evet makinanın alanı çok geniş ne seçileceği gerçekten çok zor bende çok zorlandım ancak biraz akışa bırakmak gerekiyor işleri. Malum önemli olan iş tecrübesi daha sonra tanıdıkların ve bağlantıların olmasıdır.

Proje mühendisliğini hem stajda hemde çalıştığım yerlerde gözlemlediğim kadarıyla excel ve ehliyet bilmek dışında birşey istemiyor bütün gün müşteri imalatçı ve atölye arasında koşturarak tarih kovalıyarak geçiyor günleri.
Kalite kontrol ise çok fazla bilgim olmamaası dahilinde gene o kadar beyin yoracak bir iş değil monotonluğa bağlıyor insan belirli bir süreden sonra bol miktarda iso gibi şeyler bilmek gerekiyor.
Arge ise eğer kurumsal büyük bir firmadaysan (gerçekten argeyi verimli kullanıyorlar) çok zevkli çok stressli çok eğlenceli bir bölüm. Eğer bneim gibi zoru sevip yarın karşına ne geleciğini bilmeden kafa patlatmayı seviyorsan argeye gitmeni öneririm. Zaten yüksek lisans yaparak bunu gösteriyorsun argede genelde yüksek yapanları isterler.
Montaj imalat bakım kısımlarına hiç girme =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

NolaxThensbane said:

otomotiv havacılık ve savunma sanayi enerji tesisat hangi şehir bunlarda önemli ben mesela bursada olduğumdan dolayı otomotiv sektörüne hem gönüllü hemde zorunlu olarak girdim askerliğimi yapmadığımdan dolayı ünide öğrendiğim solidworks ve catia programlarına güvendim küçük yerlerde tasarımcı olarak çalışıyorum asıl amacım ar-ge mühendisliğine daha da önemlisi çarpışma testlerine yoğunlaşmak.

Bu tarz bir yol izlemeni tavsiye ederim evet makinanın alanı çok geniş ne seçileceği gerçekten çok zor bende çok zorlandım ancak biraz akışa bırakmak gerekiyor işleri. Malum önemli olan iş tecrübesi daha sonra tanıdıkların ve bağlantıların olmasıdır.

Proje mühendisliğini hem stajda hemde çalıştığım yerlerde gözlemlediğim kadarıyla excel ve ehliyet bilmek dışında birşey istemiyor bütün gün müşteri imalatçı ve atölye arasında koşturarak tarih kovalıyarak geçiyor günleri.
Kalite kontrol ise çok fazla bilgim olmamaası dahilinde gene o kadar beyin yoracak bir iş değil monotonluğa bağlıyor insan belirli bir süreden sonra bol miktarda iso gibi şeyler bilmek gerekiyor.
Arge ise eğer kurumsal büyük bir firmadaysan (gerçekten argeyi verimli kullanıyorlar) çok zevkli çok stressli çok eğlenceli bir bölüm. Eğer bneim gibi zoru sevip yarın karşına ne geleciğini bilmeden kafa patlatmayı seviyorsan argeye gitmeni öneririm. Zaten yüksek lisans yaparak bunu gösteriyorsun argede genelde yüksek yapanları isterler.
Montaj imalat bakım kısımlarına hiç girme =)


İlgin için tşkler NolaxThensbane :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fin said:

kpss ye girceksen neden mühendislik okudunki git işletme gibi yeto bi bölümden gir memur ol daha iyi sfd


Fin slm;
Özel sektörde çalışmaya başlayınce ne dediğimi anlarsın.

Arkadaşlar ayrıca şuan TSE ye bir arkadaşım girdi aylık 3300TL maaş alıyor..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GEd said:

nolax

Otomotivde elektronik alanında türkiye'de arge var mı ? Bildğim mercedesin bir araştırma merkezi var ama onun dışında bir şeyler var mı ?


var sadece duyduklarım tanıdıklarımın çalıştıklarını aktarayım

martur gibi ikinci sınıf kurumsal bir şirkette otomotiv koltuğu tasarımı yapılıyor ve çarpışma testleri gerçekten yapılıyor. Tofaşta her araba için ayrılan para 140m € ki bu sadece trde harcanan parası. Yani evet arge gerçekten trde yapılıyor yapılmakta gidip elleriniz göbeklerinizde oturmuyorsunuz. Tabi bu dediklerim büyük yada orta halli büyük arge yaptığını söylüyen firmalar için geçerli
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

master yapıyor ve halen mühendisliğinle ne yapacağını bilmiyorsan zaten çok zaman kaybetmişsin demektir. bir sıfır geriden başlamışsın bile. daha kpss'ye mi gireyim özel sektörde mi çalışayım diye düşünüp duruyorsan mühendislik falan yapma sen. git eğitimini aldığın meslekten alakasız işlerle uğraş. bir adım uzaktasın o durumdan zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yüksek lisans ile lisansın farkı yok ilk 5 sene özelde, haberin olsun.


Bide yüksekte uzmanlaştığın alanla ilgili iş bulabileceğinin garantisi yok ilk planda. Kuzenim yıldız lisans itü yüksek lisans makine mühendisi, dalı otomotiv. Askerden sonra bulduğu iş tr'nin en büyük fabrikalarından biri, ama çelik ve çelik konstrüksyon üzerine iş.


Maaş da, eh işte.


Devlette de ne bileyim, ne köy olursun ne kasaba gibi geliyor. Yani devlet sektörü ne katabilir ki insana, zaten dönen torpili fln tahmin edebilirsin. Yani bi projede bile kırk entrika çıkar.



Aşağı tükürsen sakal yukarı tükürsen bıyık bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

noddle said:

mesela; "proje","kalite kontrol", "arge","montaj" işleri keyif aldıklarım.

Aha. Geleneksel makina toplaşması vörşın.32

Abi yukarıda bahsettiğin alanlar o kadar farklı ki bence sen önce hangi alanda çalışmak istediğine karar ver. o yukarıda saydıkların dışında bi atölye eksik bi ik bide satın alma. bütün fabrikayı saymışsın zaten.

Birde milletin ne kadar maaş aldığına fazla önem verme. Komşunun oğlu,kaynının oğlu makina mühendisiymiş ayda x milyar kazanıyomuş 28 yaşında hikayelerini duymaktan gına geldi. Onlar direk şansa bakıyor. Sektörle pek alakası yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rerore said:

GEd said:

nolax

Otomotivde elektronik alanında türkiye'de arge var mı ? Bildğim mercedesin bir araştırma merkezi var ama onun dışında bir şeyler var mı ?


otokar


iyiymiş ama direk iş ilanlarını göremedim sitelernde. Koç insan kaynaklarına falan yönlendiriyor ama orda da bişi yok.

Bu firmaların hangi teknolojilerde, alanlarda mühendis aradıklarını görmek istiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...