Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

reno clio arabanın titremesi


fenn

Öne çıkan mesajlar

lastik havası, lastik eskiliği veya rot ayarı aklıma gelen ihtimaller.

Küçük araba olması sebebiyle de yüksek hıza uygun olmayabilir diyeceğim ama 130-140 gibi hızlar yüzünden rahatsız edecek titreme hissettirmez herhalde.

ben iki cümle yazana kadar en standart sorun yazılmış zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hepinize tek tek teşekkür ederim arkadaşlar. Ben hemen rotbalancıya gideyim. Araba da daha cam suyu bile yok şu an. Lastikleri kökten değiştirmem daha uygun olacaktır sanırım. Araba 44.000 de ve lastikler daha değişmedi. Arada kar lastiği kullanılmış ne kadar kullanıldığı meşhul. Lastik değiştirme durumunda ne almamı önerirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lastigin dengeli sekilde donebilmesi icin agirlik merkezi tam lastigin merkezinde olmali. degilse;
+duzensiz asinmis lastigin uzerindeki yuzeyde agirlik farki olabilir.
+lastigin bazi yerleri diger yerlerine oranla daha agir olabilir
+jant uzerinde oturmamis olabilir.
+jant egik olabilir
-lastigin celikleri kirilmis, formunu yitirmis olabilir.

+ olanlar dinamik balans yaparken (su makineye takip dondurup hesap yapan cihazlar) janta ilgili yerlere agirlik merkezini merkeze kaydirmak icin kursun cakilarak duzeltilebiliyor.

- olanda lastik gg. sirf kis lastiklerimi kullanirken yazliklarimin durdugu dolabin ustune biseyler kondu diye lastik geri donusu olmayacak skeilde egilmisti sadece makinede belli olacak sekilde =/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

alakasiz biseye cevap vermisim, ne sebep olur dedigimizde ise;
basinci eksik veya rot ayarsiz lastikle yol yaparak lastigin dengesiz asinmasina, formunun bozulmasi
cukur/tumsek lere hizli girerek janta hasar vermek
herhangi bir sebepten daha once balans yaparken cakilmis agirliklarin dusmesi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

güzel cevap olmuş her iki yönden de, sağolun efendim.

Hazır titreme konusu açılmışken: frene dokunulduğundaki titreme de fren diskinin eskiyip yamulmasından oluyor.

Bir yerde yazmasına gerek yok, kendim anlamıştım bunun sebebini de babam cimrilikten bu kadar az yol yapmış arabanın diskleri değişmez mantığıyla idare ediyordu. Bu ve benzeri şeyler sonucunda biraz lafımı dinlemeyi öğrettim neyse ki.

Arabayı alalı 6-7 yıl olmuş, soğuk motor çok az farkla da olsa eskisi gibi anında çalışmıyor, klima en düşuk ayarda eskisi gibi buğu çözmüyor falan diyorum, kendisi akü yolda bırakana kadar yeni akü almamakta direniyor. Arabanın kendi OBD menüsünden de voltajın düşük olduğu gözüküyor ama babam hala arabayı çalıştırırken farların kısılmadığı gerekçesiyle akünün yeterli olduğunu savunuyordu bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o da yol yaptiktan sonra arabayi yikamaya birakinca daha diskler sogumadan uzerine su tutan barzani yikamacilar, veya futursuz sekilde serinlesin diye uzerine su tutan kullanicilar yuzunden olabiliyor.

balatasi bitmis frenlerin, veya cok sportif sekilde surulmus celik disklerin fazla isiya dayanamayip kontrolsuz sekilde geri hallerine donmesi de benzer sekilde yamulma yapiyor.

100k gorene kadar yuzeyi cok kotu olmamis bi disk 1-2 defa tornayla duzeltilebilir de gerisi risk teskil ediyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sıcak üzerine soğuk çarpması da bozar tabi hiç aklıma gelmemişti. Bizde araba yıkanacaksa zaten evden yeni çıkıp yıkamacıya gider, sebebinin o olduğunu sanmıyorum. Yine de konu dışında gevezelik ettiğim iyi oldu, ufkum açıldı sayende.

Bendeki yıpranmanın sert ve kötü kullanımdan olduğuna eminim. 50000km civarındaydı diskleri değiştirdiğimde. 80-90 ile giderken arabayı yavaşlatmayacak kadar frene dokunduğumda bile hafif bir titreme yaparken çok daha hızlı giderken sert basınca çok acayip şeyler oluyordu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

44k arada kis lastigi kullanmissa cok fazla degil aslinda ,
lastigin yasina, hamurun sertligine, dis derinligine bakip karar verilir. Eger 4 yasindan fazla ve sert frenaj da abs den once kizaklama yapiyorsa hamur hayli sertlesmis demektir. disk derinligide >0.5 olmasi gerek.

lastik tavsiyesi ise aracindaki lastik boyutuna , kullanacagin kosullara vb gore degisir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kendercik said:

Sıcak üzerine soğuk çarpması da bozar tabi hiç aklıma gelmemişti. Bizde araba yıkanacaksa zaten evden yeni çıkıp yıkamacıya gider, sebebinin o olduğunu sanmıyorum. Yine de konu dışında gevezelik ettiğim iyi oldu, ufkum açıldı sayende.

Bendeki yıpranmanın sert ve kötü kullanımdan olduğuna eminim. 50000km civarındaydı diskleri değiştirdiğimde. 80-90 ile giderken arabayı yavaşlatmayacak kadar frene dokunduğumda bile hafif bir titreme yaparken çok daha hızlı giderken sert basınca çok acayip şeyler oluyordu.


Disklerdeki düzensizlikler ani frende arabanın bi tarafa çekmesine, hatta ekstrem durumlarda aracı devirmeye bile neden olabiliyor, bırak acayip şeyleri :)


Gerçi babamın arabaya 5-6 yıl önce yeni fren takımı takmışlardı. Servisten çıkıp eve gelirken ışıklarda bi an ani fren yapınca arabanın resmen 2 tekerleği kalkmış havaya. Aynen götürüp göstermiş, yerlerini değiştirmişlerdi, hiç sorun olmamıştı sdf. Yeni fren takımında bile olabiliyor bazı şeyler. Önemli bişey fren.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Değiştirildiler tabi ki sonradan. Acayip şeylerden kastım ürkütücü şekilde zangırdamaydı ki o yüzden önümde geniş ve arabasız düzlük görmediğim sürece fazla hızlanmıyordum, viraja girerken frenden imtina ediyordum falan.

Hatta yeni diskleri edindikten kısa süre sonra ciddi bir kaza tehlikesi geçirdim, araba bir yerlere vurdu da ön tarafı hafif sekti gibi hissettim. Panikten ben anlamamışımdır herhalde neler olduğunu. Bariyere falan sert çarptığımı sanmıştım. Yavaşladıktan sonra beni bu duruma sokan adamın aceleyle ve makaslarla kaçmaya çalıştığını görünce zaten kaza yaptım arabayı parçaladım zannıyla fırlamış olan adrenalimin etkisiyle delirmiştim ama kovalarken arabada bir sorun olmadığını anlayıp yanından geçtim gittim. En barzo kullandığım andır. Ne kadar küfür yediysem az. Sonra arabadan indiğimde ne görünüşte, ne de daha sonraki sürüşlerimde hissiyatta falan da bir acayiplik hissetmedim. Bu hikayeyi niye anlattım? Lastik ve diski kısa süre önce değiştirmemiş olsaydım gerçekten dağıtmıştım arabayı. Dediğin gibi, mühim şeyler. Titizim ben de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lastiklerin 60bine kadar gideri vardır 5 seneyi geçmemişse ömrü
ama 1sn geçmişse ya da 1 km fazla gittiysen acıma değiştir.

lastik taban ölçüsü büyük alarak titremeyi azaltıp yakıt tüketimini arttırabilirsin
yine burada lastiğin 175 tabansa 185'e çıkar acıma
http://www.lastik24.com/Calculation.aspx bunu dikkate al tabi ki
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kendercik said:

Arabayı alalı 6-7 yıl olmuş, soğuk motor çok az farkla da olsa eskisi gibi anında çalışmıyor, klima en düşuk ayarda eskisi gibi buğu çözmüyor falan diyorum, kendisi akü yolda bırakana kadar yeni akü almamakta direniyor. Arabanın kendi OBD menüsünden de voltajın düşük olduğu gözüküyor ama babam hala arabayı çalıştırırken farların kısılmadığı gerekçesiyle akünün yeterli olduğunu savunuyordu bana.


Bujileri değiştirsen yine ilk günkü gibi ateşlemeye devam eder motor kendini.

Klima içinde 10k servise gittiğinde kaloriferi ilaçlı çözücü ile açsınlar polen filtresini de değiştirdikten sonra problem yok. Keza aynı problem benim arabada da oldu bildiğin 2. seviyede ısınmıyordu araba.

Akü konusunda voltaj düşük olsa dahi araba çalıştığı sürece çok büyük bi problem yok. Tabi farları ve radyoyu açık unutmadığın sürece. Sonuç olarak voltaj azalsa dahi araba çalıştığında kendini rölanti ediyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...