fenn Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Düz yolda 130-140 yapınca araba titrer gibi oluyor. Bunun nedeni ne olabilir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 balans Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 lastik havası, lastik eskiliği veya rot ayarı aklıma gelen ihtimaller. Küçük araba olması sebebiyle de yüksek hıza uygun olmayabilir diyeceğim ama 130-140 gibi hızlar yüzünden rahatsız edecek titreme hissettirmez herhalde. ben iki cümle yazana kadar en standart sorun yazılmış zaten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
NeoStyle Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 rot-balans a baktır , kaputu , kaportayı bi kontrol ettir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fenn Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 NeoStyle said: rot-balans a baktır , kaputu , kaportayı bi kontrol ettir kaput ve kaporta ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 rot balansdır yada lastikler ölmüştür rüzgarlı havada küçük araba hep titrer ama zaten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fenn Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Hepinize tek tek teşekkür ederim arkadaşlar. Ben hemen rotbalancıya gideyim. Araba da daha cam suyu bile yok şu an. Lastikleri kökten değiştirmem daha uygun olacaktır sanırım. Araba 44.000 de ve lastikler daha değişmedi. Arada kar lastiği kullanılmış ne kadar kullanıldığı meşhul. Lastik değiştirme durumunda ne almamı önerirsiniz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 rot ile balans farkli seyler. rot kamber kaster toe ayarlarini kapsar. titreme yapmaz ama lastigin duzensiz asinmasina sebep olabilir. direksiyon hakimiyetine etkisi olabilir. balans ise tekerlegin kendi agirlik merkezinin degismesi sonucudur. titreme yapar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 sağol, peki balansın kaymasına ne sebep olur? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 lastigin dengeli sekilde donebilmesi icin agirlik merkezi tam lastigin merkezinde olmali. degilse; +duzensiz asinmis lastigin uzerindeki yuzeyde agirlik farki olabilir. +lastigin bazi yerleri diger yerlerine oranla daha agir olabilir +jant uzerinde oturmamis olabilir. +jant egik olabilir -lastigin celikleri kirilmis, formunu yitirmis olabilir. + olanlar dinamik balans yaparken (su makineye takip dondurup hesap yapan cihazlar) janta ilgili yerlere agirlik merkezini merkeze kaydirmak icin kursun cakilarak duzeltilebiliyor. - olanda lastik gg. sirf kis lastiklerimi kullanirken yazliklarimin durdugu dolabin ustune biseyler kondu diye lastik geri donusu olmayacak skeilde egilmisti sadece makinede belli olacak sekilde =/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 alakasiz biseye cevap vermisim, ne sebep olur dedigimizde ise; basinci eksik veya rot ayarsiz lastikle yol yaparak lastigin dengesiz asinmasina, formunun bozulmasi cukur/tumsek lere hizli girerek janta hasar vermek herhangi bir sebepten daha once balans yaparken cakilmis agirliklarin dusmesi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
NeoStyle Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 fenn said: NeoStyle said: rot-balans a baktır , kaputu , kaportayı bi kontrol ettir kaput ve kaporta ? kaputta bi gevşeme falan varsa hızlandıkça yalpalama yapar, kaporta demişim yani kaportanın şaseye bağlantı yerlerinde gevşeme varsa diyerekten söylemiştim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 serce mi bu? O_o Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 güzel cevap olmuş her iki yönden de, sağolun efendim. Hazır titreme konusu açılmışken: frene dokunulduğundaki titreme de fren diskinin eskiyip yamulmasından oluyor. Bir yerde yazmasına gerek yok, kendim anlamıştım bunun sebebini de babam cimrilikten bu kadar az yol yapmış arabanın diskleri değişmez mantığıyla idare ediyordu. Bu ve benzeri şeyler sonucunda biraz lafımı dinlemeyi öğrettim neyse ki. Arabayı alalı 6-7 yıl olmuş, soğuk motor çok az farkla da olsa eskisi gibi anında çalışmıyor, klima en düşuk ayarda eskisi gibi buğu çözmüyor falan diyorum, kendisi akü yolda bırakana kadar yeni akü almamakta direniyor. Arabanın kendi OBD menüsünden de voltajın düşük olduğu gözüküyor ama babam hala arabayı çalıştırırken farların kısılmadığı gerekçesiyle akünün yeterli olduğunu savunuyordu bana. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 o da yol yaptiktan sonra arabayi yikamaya birakinca daha diskler sogumadan uzerine su tutan barzani yikamacilar, veya futursuz sekilde serinlesin diye uzerine su tutan kullanicilar yuzunden olabiliyor. balatasi bitmis frenlerin, veya cok sportif sekilde surulmus celik disklerin fazla isiya dayanamayip kontrolsuz sekilde geri hallerine donmesi de benzer sekilde yamulma yapiyor. 100k gorene kadar yuzeyi cok kotu olmamis bi disk 1-2 defa tornayla duzeltilebilir de gerisi risk teskil ediyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Sıcak üzerine soğuk çarpması da bozar tabi hiç aklıma gelmemişti. Bizde araba yıkanacaksa zaten evden yeni çıkıp yıkamacıya gider, sebebinin o olduğunu sanmıyorum. Yine de konu dışında gevezelik ettiğim iyi oldu, ufkum açıldı sayende. Bendeki yıpranmanın sert ve kötü kullanımdan olduğuna eminim. 50000km civarındaydı diskleri değiştirdiğimde. 80-90 ile giderken arabayı yavaşlatmayacak kadar frene dokunduğumda bile hafif bir titreme yaparken çok daha hızlı giderken sert basınca çok acayip şeyler oluyordu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Arada kaynamasın: fenn said: Lastik değiştirme durumunda ne almamı önerirsiniz. vicdan yaptım konu akışını sabote ettiğim için. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 44k arada kis lastigi kullanmissa cok fazla degil aslinda , lastigin yasina, hamurun sertligine, dis derinligine bakip karar verilir. Eger 4 yasindan fazla ve sert frenaj da abs den once kizaklama yapiyorsa hamur hayli sertlesmis demektir. disk derinligide >0.5 olmasi gerek. lastik tavsiyesi ise aracindaki lastik boyutuna , kullanacagin kosullara vb gore degisir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Kendercik said: Sıcak üzerine soğuk çarpması da bozar tabi hiç aklıma gelmemişti. Bizde araba yıkanacaksa zaten evden yeni çıkıp yıkamacıya gider, sebebinin o olduğunu sanmıyorum. Yine de konu dışında gevezelik ettiğim iyi oldu, ufkum açıldı sayende. Bendeki yıpranmanın sert ve kötü kullanımdan olduğuna eminim. 50000km civarındaydı diskleri değiştirdiğimde. 80-90 ile giderken arabayı yavaşlatmayacak kadar frene dokunduğumda bile hafif bir titreme yaparken çok daha hızlı giderken sert basınca çok acayip şeyler oluyordu. Disklerdeki düzensizlikler ani frende arabanın bi tarafa çekmesine, hatta ekstrem durumlarda aracı devirmeye bile neden olabiliyor, bırak acayip şeyleri :) Gerçi babamın arabaya 5-6 yıl önce yeni fren takımı takmışlardı. Servisten çıkıp eve gelirken ışıklarda bi an ani fren yapınca arabanın resmen 2 tekerleği kalkmış havaya. Aynen götürüp göstermiş, yerlerini değiştirmişlerdi, hiç sorun olmamıştı sdf. Yeni fren takımında bile olabiliyor bazı şeyler. Önemli bişey fren. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Değiştirildiler tabi ki sonradan. Acayip şeylerden kastım ürkütücü şekilde zangırdamaydı ki o yüzden önümde geniş ve arabasız düzlük görmediğim sürece fazla hızlanmıyordum, viraja girerken frenden imtina ediyordum falan. Hatta yeni diskleri edindikten kısa süre sonra ciddi bir kaza tehlikesi geçirdim, araba bir yerlere vurdu da ön tarafı hafif sekti gibi hissettim. Panikten ben anlamamışımdır herhalde neler olduğunu. Bariyere falan sert çarptığımı sanmıştım. Yavaşladıktan sonra beni bu duruma sokan adamın aceleyle ve makaslarla kaçmaya çalıştığını görünce zaten kaza yaptım arabayı parçaladım zannıyla fırlamış olan adrenalimin etkisiyle delirmiştim ama kovalarken arabada bir sorun olmadığını anlayıp yanından geçtim gittim. En barzo kullandığım andır. Ne kadar küfür yediysem az. Sonra arabadan indiğimde ne görünüşte, ne de daha sonraki sürüşlerimde hissiyatta falan da bir acayiplik hissetmedim. Bu hikayeyi niye anlattım? Lastik ve diski kısa süre önce değiştirmemiş olsaydım gerçekten dağıtmıştım arabayı. Dediğin gibi, mühim şeyler. Titizim ben de. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Selam, Rot/balans hizmeti veren bir Pati Garage açalım artık ;) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rerore Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 sorunun sebebi aracın reno clio olması başak bişey aramana yok Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rerore Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 lastiklerin 60bine kadar gideri vardır 5 seneyi geçmemişse ömrü ama 1sn geçmişse ya da 1 km fazla gittiysen acıma değiştir. lastik taban ölçüsü büyük alarak titremeyi azaltıp yakıt tüketimini arttırabilirsin yine burada lastiğin 175 tabansa 185'e çıkar acıma http://www.lastik24.com/Calculation.aspx bunu dikkate al tabi ki Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Kendercik said: Arabayı alalı 6-7 yıl olmuş, soğuk motor çok az farkla da olsa eskisi gibi anında çalışmıyor, klima en düşuk ayarda eskisi gibi buğu çözmüyor falan diyorum, kendisi akü yolda bırakana kadar yeni akü almamakta direniyor. Arabanın kendi OBD menüsünden de voltajın düşük olduğu gözüküyor ama babam hala arabayı çalıştırırken farların kısılmadığı gerekçesiyle akünün yeterli olduğunu savunuyordu bana. Bujileri değiştirsen yine ilk günkü gibi ateşlemeye devam eder motor kendini. Klima içinde 10k servise gittiğinde kaloriferi ilaçlı çözücü ile açsınlar polen filtresini de değiştirdikten sonra problem yok. Keza aynı problem benim arabada da oldu bildiğin 2. seviyede ısınmıyordu araba. Akü konusunda voltaj düşük olsa dahi araba çalıştığı sürece çok büyük bi problem yok. Tabi farları ve radyoyu açık unutmadığın sürece. Sonuç olarak voltaj azalsa dahi araba çalıştığında kendini rölanti ediyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 6, 2012 Taa ki soğuk ve karlı bir sabaha kadar. Çeviriyosun çeviriyosun bişey gelmiyor. Gelse de hafif bi mırıltı yapıp tekrar susuyor. Oto elektrikçisi arıyosun fellik fellik dfg. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar