Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yeni Focus [2012]


geezus

Öne çıkan mesajlar






Ben beğendim, güzele benziyor; iddia ettiklerine göre sonunda benzinli motorlarında da yakıt tasarrufu yapmayı başarmış gözüküyor ford.

Powershift (Dual Clutch)
Aktif Şehir İçi Güvenlik (30km altında giderken çarpışma önleme için otomatik frenleme)
Otomatik Park Etme
Keyless GO

gibi sistemleri falan var, hoş gayet.

1.6L Duratec 105 PS (Benzinli, 5-ileri manuel)
1.6L Duratec 125 PS (Benzinli, 5-ileri manuel ya da 6-ileri powershift)
1.6L Ecoboost 180 PS (Benzinli, 6-ileri manuel)
1.6L Duratorq TDCi 95 PS (Dizel, 6-ileri manuel)
1.6L Duratorq TDCi 105 PS (Dizel, 6-ileri manuel)

50 milyar aralığında geziyor kendisi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sen öyle diyorsan başkaca yoruma ihtiyacımız yoktur (:
Fiyat ve irilik açısından gayet güzel ve uygun bir arabaya benziyor.
(Fiyat demişken bahsettiğim kişi sunrooftan boyasına kadar her türlü ekstrasıyla 70000TL'den fazla vermişti sanırım. Ne koydular da o kadar yükseldi aracın fiyatı bilmiyorum.)

Dış görünüşünü bilemiyorum. Bir garezim de yok, sempatim de yok. Ama iç kısmını çıplak gözle görmemiş olmakla beraber görsem de beğenmeyeceğim gibi bir hissiyat uyandırıyor her baktığımda.

Bundan değil de beyaz jantlı, beyaz gövde üstüne çift mavi çizgili Fiesta S'lerden istiyorum. 134hp olsun, turbosuz olsun, razıyım. Hiç de tipine göre araba isteyecek biri değildim şimdiye kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

ben volvo daki uygulamalarini test ettigim kadariyla gayet basarili, bir 2.0t 5 silindir in verdigi 170 beygir hissini vermiyor belki 180 olmasina ragmen ama yine hic asagi kalir yani yok. Hatta belki 5 silindir in sesi vb yuzunden oyle hissetmisimdir, daha iyi bile olabilir.


Yok abi sesten değildir. Genel olarak kağıt üstünde daha güçlü de gözükse düşük hacim li küçük turbolu motorların atmosferik büyük motolar kadar güçlü olmadığını her kullanan söylüyor, sırf Fordla alakalı da değil.

Kendercik said:

'99 yılında çıkarttıkları Focus'a koydukları 3.2lt Mustang motorunun ortadan ikiye kesilmişini satıyorlar hala.


:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

@Kendercik
70bin nedir be...yuhhh...

said:
Genel olarak kağıt üstünde daha güçlü de gözükse düşük hacim li küçük turbolu motorların atmosferik büyük motolar kadar güçlü olmadığını her kullanan söylüyor


Kıyaslanan motorlar nelerdir? Şanzıman oranları nedir? Çok genel bir cümle bu. Yakıt tüketimi gibi kıstaslar olsa neyse de performans deninldiğinde düşünüyor insan.

VW'nin 1.4TSI I4 ile 3.5lt V8 Ferrari motoru mu kıyaslıyorsunuz?

1.8T 150HP Audi/VW motoru ile 2.0 150HP Opel motoru kıyaslarsak sonuç ne olur veya 1.8T yerine 1.4TSI motor koyalım?

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim bahsettigim/karsilastirdigim iki motor

volvo uretimi olan;
volvo 2006 s60 2.0t idi, (motor kodu b5204t3)(1984cc)
5 silindir, 4er valf(2+2)(20) 180bg@5300rpm, 240nm@2200-5300
9sn 0-100

ford uretimi olan;
volvo 2011 s60 t4 (b4164t) (1596cc)
4 silindir, 4er valf(2+2)(16) 180bg@5700rpm, 240nm@1600-5000
9sn 0-100

goruldugu gibi neredeyse tum veriler ayni, hatta muhtemelen yeni motor cok daha iyidir dahi. kasa agirligi ve sanziman oranlarinida ise katarsan 0-100 disinda kafadan yeninin ortalama 3 litre daha az yakarak daha performansli oldugu soylenebilir.

ama 5 silindirli onceki motorun hissiyati bambaskaydi. muhtemelen asimetrik dizilim ,3. motor ayagi, su sogutma turbo hacim gibi seylerin etkisi var.

onun disindaki orneklere ise katilmiyorum, sadece 5inline vs 4 inline lar icin konusabilirim. Onun disinda yeni 4 lerin hepsi eski buyuk hacimli 6 lara kiyasla bile cok iyi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...