Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

golf 1,6 dizel otomatik.


Mosquito

Öne çıkan mesajlar

Selam,
aktiftablet said:

Zorunlu olması çok saçma çünkü bildiğim kadarıyla özel bir markanın lisanslı ürünü esp (bosch).
Ben bir üretici olarak, onu kullanmadan da yol tutuşu iyi bir araç yapabilirim. Ya da onun benzeri elektronik ve/veya mekanik bir sistemi kendim geliştirebilirim vs vs..


Aslında ESC desek daha doğru olur sanırım :) Böylece ticari marka ile karışmaz.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zorunlu olmasi neden sacma olsun, olay ureticinin kullanmadan daha iyi yol tutan araba yapip yapamayacagi degil, olay cok ufak bi paraya hali hazirda abs gibi isleyen bi sistem uzerine kurulan cost effective bi sistem oldugu icin tercih ediliyor. Ureticilerin de isine gelir gayet.

Ayrica ESC sistemlerinin dunya uzerinde 10 un uzerinde kontratli ureticisi var, tum araclarda kullanilmaya baslandigi an bu alan da da rekabet olacaktir kontratlar icin.

@para

regulasyonlarin birsuru detayi var ama avrupa, canada, us, cogunun ortak yonu 2012 den itibaren ESC sistemleriyle donatilmamis arabalarin satilmalarini onaylamadiklari yonunde.
Trafikdeki arabalarin %60-80 gibi bi oraninin 2014 sonuna kadar ESC ile donatilmasini ongoruyorlar gibi biseyler vardi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:

Ben bir üretici olarak, onu kullanmadan da yol tutuşu iyi bir araç yapabilirim. Ya da onun benzeri elektronik ve/veya mekanik bir sistemi kendim geliştirebilirim vs vs..

Öyleyse aynı crash testler gibi bir de yol tutuşu için kritik testler yapılır, ESP'li araçlrın sağladığı "ani durumlarda yol tutuşu ayarlaması"nı sağlayamayan araçlar elenir, farklı sistemlerle sağlayanlar satılmaya devam eder. Ama bu bir kriter olmalı artık. ESP'li olsa bir sürü araç resmen kaza yapmayacak yani, bariz. ABS gibi bir devrimdi ESP/ESC sistemleri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ureticiler daha yuksek batchlerde esc uygulamasi yapacagi icin maliyetini dusurecekler, ayrica farkli bi uretim bandinda olmayabiliriz ayni su anda oldugu gibi.

Bize geri donusu daha fazla esc ile donatilmis arac, veya opsiyon olsa dahi daha ucuzlamis bi halde karsimiza cikar diye romantik bi dusunce icerisindeyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"roket adam" said:

Öyleyse aynı crash testler gibi bir de yol tutuşu için kritik testler yapılır, ESP'li araçlrın sağladığı "ani durumlarda yol tutuşu ayarlaması"nı sağlayamayan araçlar elenir, farklı sistemlerle sağlayanlar satılmaya devam eder.

google: moose test

ncap gibi public raporlari olan kabul gormus bi sertifikasyon sistemi yok, fakat her uretici kendisi turlu turlu iskence yapiyor zaten arabalarina. chery v.b. gibi markalar bu zumrenin disinda tutulabilir tabii, o ayri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"roket adam" said:

Bu arada yeri gelmişken sorayım, Opel/Vauxhall gibi bazı otomobil üreticileri ESP gibi çekiş yönetimi sistemlerini sadece otomatik vitesli araçlarla veriyorlar, bunun teknik bir gerekliliği var mı yoksa "bunların parası var alsınlar" mı diyorlar?


bunun bir iki sebebi var, cift kavramali olmayan viteslerde vites gecislerinin arasindaki bosluk bazen can sikici konumlarda birakabilir bizi.

ornegin manuel vitesli bi arabada hizli girilmis bir virajda ayagimiz hala gazdaysa ayagimizi cektigimizi lift off oversteer a kaliriz, hizli devirlenen bir motor ve cabuk davranicak surucu yoksa spin e kadar gider bu.

ayni senaryoda isini bilen bir surucu dahi olsa virajin ortasinda kafasina gore yazilimin sartlari uygun oldugu icin vites arttiran arac cekisten dusecegi icin yine lift off a kalir, ayni senaryonun otomatize edilmis haliyle ugrasiriz.

bu ve bunun gibi ornekleri cogaltilabilir, aklima ilk bu geldi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"roket adam" said:

aktiftablet said:

Ben bir üretici olarak, onu kullanmadan da yol tutuşu iyi bir araç yapabilirim. Ya da onun benzeri elektronik ve/veya mekanik bir sistemi kendim geliştirebilirim vs vs..

Öyleyse aynı crash testler gibi bir de yol tutuşu için kritik testler yapılır, ESP'li araçlrın sağladığı "ani durumlarda yol tutuşu ayarlaması"nı sağlayamayan araçlar elenir, farklı sistemlerle sağlayanlar satılmaya devam eder. Ama bu bir kriter olmalı artık. ESP'li olsa bir sürü araç resmen kaza yapmayacak yani, bariz. ABS gibi bir devrimdi ESP/ESC sistemleri.


Bu mantıklı işte. Çünkü ESC koyacaksın arkadaş dedikleri zaman standardını koyamazlar bunun.

@KHaRoN: Bazı otomatik şanzumanlar viraj içindeyken vites değiştirmiyor. Aslında hepsinin bu şekilde olması lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
Selam,

Örneğin Renault kendi servislerinde dandik bir şeyi takıyor. Orijinal Renault park sensörü takmıyor. Cemax mıdır ona benzer bir markaydı taktığı. Renault Türkiye bundan almış, servislerine dağıtıyor.

Sensörüm arıza yaptığında yeni tek sensöre 190-210TL gibi bir rakam ödedim. Bana yetkili servis ve hatta Renault Mais merkezden adamlar 100TL'e komple park sensörü öneriyordu.

Doğuş'un da nasıl bir şey taktığını iyice sorman gerek.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...