Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Tv dizileri nasıl olmalı?


cetintas

Öne çıkan mesajlar

Türkiye'de talep dram. doğal olarak arz da dram.

Ayrıca Senaristlerin Türkiye'de bazı kısıtlamaları var, yani RTÜK var en basitinden, ben şimdi buraya inanın, çoğunuzun beğenebileceği bir senaryo yazarım ancak Türkiye'de çekilse, yasaklanır. (Olay cinsellik değil sadece oraya gitmesin kafanız, ha oda var, kıçının kenarı gözükse ceza tehlikesi lol). Neyse bazı kıyaslamalar yapmak gerekirse.

Şimdi Supernatural gibi bir diziyi, Türkiye'de, Hristiyanlığın değil, İslamın Kutsal ve diğer kitaplarına göre çekmeye kalksan. Bir, çok saçma diyecek bir çoğunluk oluşur, ikinci çoğunluk dinimize hakaret mi lan bu diye setler basar. Bu iki çoğunlukta tatava. Yani birini izleyip öbürüne senaryo, oyunculuk, ortam, vs bilinmezken, daha çekilmemişken, direk saçma demek, adeta tutarsızlıktır. Ama ülkemizde olmaz, olası İslamla ilgili en ufak halkı rahatsız edecek olay (dizide dinin eleştirilmesi vs), set bastırtır.

Aynı konu tamamen korku üzerine odaklanmış film/dizi içinde geçerli, şahsen ben dini temalar olan korku filmlerini çok korkutucu bulmuyorum ama, tutup Cehennem Lordu ile ilgili korku filmini izleyen, seven biri, burada "İblis" adında korku filmi çekildiği haberini alınca -saçma- diyorsa daha izlemeden. Bu işte ben ön-yargı var olarak düşünürüm.

Bilim Kurgu kültürümüz maalesef yok, yani STARGATE gibi bir dizi çekilse, Kadir İnanır, Jack O'neil'ı oynasa, ahahahahah. Ya kültürümüz yok işte.

Fantastik kurgu ise, yani ne bilim Türk mitolojisinden belki bir şeyler çıkar çok olmasa bile, veya direk tarihimiz de ki olayları fantastiğe çevirebiliriz ama yine problem RTÜK + halkın tepkisi.

Kısacası, eğer kendimizi eleştirebilmeyi öğrenirsek, RTÜK birazcık esnerse. Senaristler de inanın konulu film/dizi yazabilirler.

Görünen o ki, Dram/Gençlik Okul Yılları gibi daha çok diziler çıkacak. Arada bir iki tane güzel çıkıyor işte.

Ek olarak; Son saniye reklamları kalksın/ diziler adam gibi 1 saatlik blok içinde 40dk olsun.

edit: imla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi 1 saat 40 dakikalık filmi 1 haftada çekmek hem yorucu,hem maliyetli ve hem de gereksiz stresli olur özellikle yapımcı-yönetmen-senarist için. yapsınlar 40 dakikada, maliyetler de düşsün, stresde olmasın, varsın kanalda tabii ki ona göre para versin. az iş yapıp aynı parayı almak olmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

20 dk çok ideal,yabancı dizilere alıştığımız için öyle istememizde çok normal.
20 dk içinde konuyu baymadan,akıcı bi şekilde işleyebiliyorlar.ama bizim 40 dk lık dizilerde araya reklam girmelerle 70-80 dkları bulan dizi ile ne akıcılık kalıyor ne de baymaması mümkün değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya burada tabi pazarlamada devreye giriyor arkadaşlar. adamlar 40 dakikalık Lost'u öyle bir pazarladılar ki papua yeni gine'de bile lost'u merak etti ve izledi adamlar. ben ilk 2 sezonu heyecanla 3 günde izledim. ama kardeşim, sonradan beni baydı. hee, yalnız da değilim, sağdan soldan arkadaşlar var benim gibi düşünen. neyse konudan kopmayayım ve demek istediğimi söyleyeyim, neticede bir dizi ne kadar uzarsa o kadar kendini tekrar eder ve bayar. 40 dakikalık lost'u bile kaç sezon devam ettirebilirsin ki izleyiciyi sıkmadan?

örnek:bizimkiler güzelim yaprak dökümü'nü reşat nuri'nin kemiklerini sızlatarak 4 sezon mu çekti,5 sezon mu? her bir bölüm en az 1 saat 15 dakika, reklamlarla falan 2 buçuk saat. tabi iş ticari, kimsenin romanın özüne sadık kalmak ya da sanat yapmak kaygısı kalmıyor, tutup olmayacak yere sevişme sahnesi koyuyorlar, baba zırt pırt hastalanıyor, vs. Oysa 40 dakikalık bölümler halinde, daha gerçeğine sadık kalarak en az 2 sezon çok daha kaliteli bir iş çıkarılabilirdi aynı kadro ile diye düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

para değil mevzu pek, 100 milyon dolarlarca para harcanan oyunlardan çok daha kaliteli senaryoya derinliğe sahip indie oyunlar var, örnek bastion

konuya dönersek türkiyedeki sorun türk olmamızdan dolayı, burtoneskin dediği gibi iş ahlakımızın olmaması bu sektörü de vuruyor

senaryolar çok kabız, senaristler çok aptal, çekimler çok isteksiz ve özensiz. Plotlar genel olarak çok kötü, bazı oyuncular çok kötü
bunlara karşı savunma diziler çok uzun çok fazla çalışıyoruz, yeterince para kazanamıyoruz
çarli şiin 1 milyon alıyodu bölüm başına galiba en son kavulmadan önce, biz burda 15 milyara aa çok alıyomuş diyoruz senede amerikadan 10 bölüm daha çok çekiyorlar üstüene. tabi ki ekonomilerin büyüklüğü tartışılamaz ama türkiyede her sektörde bazı kimseler ÇOK kazanırken emek verenler genel olarak hakkını alamıyor.

bide yeteneksizlik meselesi var ayriyetten, yeteneksizlik olmayan yerde de isteksizlik ortaya çıkıyo.
mesela ezel i ele alalım, ilk 20 25 bölümü felan şu ana kadar hem oyunculuk hem yapım hem çekim olarak en iyi, ama daha sonra dizide herkes salıyor, yönetmen salıyor senaristler salıyor biraz, kabız aşk durumları geliyor felan yine oyunculuklar izletiyor devamını.

of yine sıkıldım yazarken böyle işte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi,çarli şin bölüm başına 1 milyon dolar alıyor ama filmi dünya üzerinde 100 küsür ülke izliyor.yukarıda dediğim gibi, biz de henüz işin pazarlama kısmı eksik. hee, o da olacak, eminim. o zaman bu ücretler bizde de abardıkça abaracak. ama karakter önemli, her konuda olduğu gibi bu konuda da karakter önemli. bizim film endüstrimizin bir karakteri olmalı, bir amacı olmalı. hintliler kendi film endüstrilerini kurdular ve pekçoğumuzun bir tarafımızla güldüğümüz filmlerden milyarlarca dolar kazanç elde ediyorlar, çünkü ticaretin altın kuralı, her malın bir alıcısı vardır,önemli olan o alıcıyı bulabilmekte. bizim film endüstrisi de akıllı olmalı. Türkiye'nin tarihi, jeopolitik ve kültürel avantajlarından yararlanabileceği bir plan ve program dahilince sektörü yönlendirmeli. o zaman herkesin hak ettiği değeri bulabileceğine de inanıyorum.

ikinci bahar gerçekten de kaliteli işti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...