Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

yakıt sabitleyici


Rerore

Öne çıkan mesajlar

var mı böyle bişey mevcut araçlarda, sistem olarak patent alasım geldi

olay şu
otomatik vitesli bir araca
en fazla 100km de 4.5 litre yakcak kadar git diyorsun
hız, vites seçimi araç bilgisayarından yola göre ayarlanıyor
mesela 120 yi geçmeden en yüksek hızda seyret
80'in de altına düşme gibi parametreler ekleyebiliyorsun

hoş olmaz mı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Zaten sen hız sabitleyici ile ivmelenmeyi en aza indirdiğin için tüketim değerini düşürüyorsun.

Tuzla-Dudullu E5 kullanarak kontrollü gittiğimde 1,5 litre motorin harcarken, Dudullu-Erenköy Gümrük arasında 1 litre motorin tükettim. Dur kalk trafik sayesinde.

Hafif bir rampada motra binen yük artacağından tüketim değeri yükselecektir, istersen 3.vitesde istersen hızı sabit tutup 5.vitesde çık. Mevcut tork bandında bile kalsan her türlü rampada tüketim yükseliyor, 4,5 litre örneğindeki gibi sabit tutmaya çalıştığında ise hızın düşüyor ve uzun rampada sıkıntı olacağı aşikâr.

Ben gayet güzel 5,0 litre ortalama değerini tutturabiliyorum, yeter ki E5 ve otoban kullanayım. Otoban bana parasal açıdan daha pahalıya geliyor ama hızı sabitleyip paşa paşa gidebiliyorum :) İnsan yorgun olunca gaz pedalıyla bile uğraşmak istemiyor.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yakıt tasarrufu yapmak amacın,
yakıt tüketimini gidilen yola göre optimize etmeye çalışıyorsan sabit tutman gereken bi RPM ile gitmen gereken 80-90km/h gibi bir sürat aralığı var km/litre oranının en yüksek olduğu, bi de debriyaj kayıpları (yarım basılmış debriyaj enerjinin büyük kısmını kaybediyor mesela) var, az tutman gerekiyor debriyaja yarım bastığın aralığı vs. bunlara bakarsın,
4.5litre/100km gibi sınırlama koyarsan ve yokuş yukarı ise aracın kendini kapatıp geçen bi kamyonun arkasına takılmayı beklemesi falan gerekir.

yani mümkün olduğunca yüksek km/litre elde etmeye çalışan bi sisteme en yüksek 4.5litre / 100km gibi bi sınır koyman, sistemin bu rakama ulaşamayacağında sadece kapanmasına yol açıcak, çünkü eleman zaten gidebileceği en düşük litre/km oranında gidiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öle değil o pek, vites sadece motor devrini sabit tutmaya yarıyor, çok çok efficient bi araç yapmaya çalışıyorsan mesela CVT vites kullanıyorsun, araç hızlanırken motor RPM'i en efficient olduğu aralıkta sabit kalıyor.ü

motoru düzgün rpm'de ve aracı doğru sürat aralığında kullanma gene kolay konular, düz yolda yokuşta falan gene yakalıyorsun aralıkları, şehir içerisinde en çok yakıt öldüren şey fren yapman, şehir içerisinde giderken fren yapmaya ihtiyaç duymaman lazım, lol kolay değil tabi bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...