Rerore Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 var mı böyle bişey mevcut araçlarda, sistem olarak patent alasım geldi olay şu otomatik vitesli bir araca en fazla 100km de 4.5 litre yakcak kadar git diyorsun hız, vites seçimi araç bilgisayarından yola göre ayarlanıyor mesela 120 yi geçmeden en yüksek hızda seyret 80'in de altına düşme gibi parametreler ekleyebiliyorsun hoş olmaz mı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 hoş olur ama zor olur 80 in altına düşmeden çok az eğimli bir yolda bile 100km de 4,5 u göremezsin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
omigod Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 sizce de hoş olmaz mıydı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rerore Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 ama 100 km de daha düşük hızla seyredip ordaki yakıt sarfiyatını telafi edebilir ya da manuele geçir ben yetemedim der bilgisayar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Seperate Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Arabada bu kadar oto kontrolün olması korkuturdu beni herhalde kullanmazdım hele ki türkiyede kullanıyorsanız ,nerden ne fırlayacağı ne olacağı belli değil manuel kalsın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 direk uyurum, cruise control falan da ters bana. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Selam, Zaten sen hız sabitleyici ile ivmelenmeyi en aza indirdiğin için tüketim değerini düşürüyorsun. Tuzla-Dudullu E5 kullanarak kontrollü gittiğimde 1,5 litre motorin harcarken, Dudullu-Erenköy Gümrük arasında 1 litre motorin tükettim. Dur kalk trafik sayesinde. Hafif bir rampada motra binen yük artacağından tüketim değeri yükselecektir, istersen 3.vitesde istersen hızı sabit tutup 5.vitesde çık. Mevcut tork bandında bile kalsan her türlü rampada tüketim yükseliyor, 4,5 litre örneğindeki gibi sabit tutmaya çalıştığında ise hızın düşüyor ve uzun rampada sıkıntı olacağı aşikâr. Ben gayet güzel 5,0 litre ortalama değerini tutturabiliyorum, yeter ki E5 ve otoban kullanayım. Otoban bana parasal açıdan daha pahalıya geliyor ama hızı sabitleyip paşa paşa gidebiliyorum :) İnsan yorgun olunca gaz pedalıyla bile uğraşmak istemiyor. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Chemical Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 yakıt tasarrufu yapmak amacın, yakıt tüketimini gidilen yola göre optimize etmeye çalışıyorsan sabit tutman gereken bi RPM ile gitmen gereken 80-90km/h gibi bir sürat aralığı var km/litre oranının en yüksek olduğu, bi de debriyaj kayıpları (yarım basılmış debriyaj enerjinin büyük kısmını kaybediyor mesela) var, az tutman gerekiyor debriyaja yarım bastığın aralığı vs. bunlara bakarsın, 4.5litre/100km gibi sınırlama koyarsan ve yokuş yukarı ise aracın kendini kapatıp geçen bi kamyonun arkasına takılmayı beklemesi falan gerekir. yani mümkün olduğunca yüksek km/litre elde etmeye çalışan bi sisteme en yüksek 4.5litre / 100km gibi bi sınır koyman, sistemin bu rakama ulaşamayacağında sadece kapanmasına yol açıcak, çünkü eleman zaten gidebileceği en düşük litre/km oranında gidiyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Zaybird Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 son vites daha ekonomik oluyormuş? doğru mu yoksa uydurma falan mı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Chemical Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 öle değil o pek, vites sadece motor devrini sabit tutmaya yarıyor, çok çok efficient bi araç yapmaya çalışıyorsan mesela CVT vites kullanıyorsun, araç hızlanırken motor RPM'i en efficient olduğu aralıkta sabit kalıyor.ü motoru düzgün rpm'de ve aracı doğru sürat aralığında kullanma gene kolay konular, düz yolda yokuşta falan gene yakalıyorsun aralıkları, şehir içerisinde en çok yakıt öldüren şey fren yapman, şehir içerisinde giderken fren yapmaya ihtiyaç duymaman lazım, lol kolay değil tabi bu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rerore Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 yavaşlayınca problem de mesela hafif meyilde hızı korumaya kalkarsa tüketim çok artıyor onu düzeltir zaten sizle niye uraşıyorum ki haftaya mercedes çağırdı onlara anlatcam Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rerore Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 bir de fakir bmw si 320d yeni kasa da kullanacakmış Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Chemical Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 20, 2011 Rerore said: yavaşlayınca problem de mesela hafif meyilde hızı korumaya kalkarsa tüketim çok artıyor onu düzeltir zaten sizle niye uraşıyorum ki haftaya mercedes çağırdı onlara anlatcam sdf mesleği bırakırım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2011 Selam, Alman otobanındaki eğim hesapları bizde yok ne de olsa :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Yenerk85 Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2011 bana direksiyon sabitleyici lazım :/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Privhunter Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2011 dizlerini kullan uzun yolda rahat oluyor :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 22, 2011 Yenerk85 said: bana direksiyon sabitleyici lazım :/ http://www.antesanahtar.com/images/direksiyon%20kilidi%202.gif Ama ani manevrada sıkıntı yaratır kikikikiki Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Ağustos 25, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 25, 2011 la yeni icat deyince aklıma geldi, araçlara apple ürünlerindeki gyro benzeri bişey neden koymuyorlar? gittiğimiz yolun eğimini ekranda görsek hoş olmaz mı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Chemical Mesaj tarihi: Ağustos 25, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 25, 2011 var gyro ama g force meter olarak var Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Myshkin Mesaj tarihi: Ağustos 25, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 25, 2011 GÜzel bir fikir de güvenlik nedeniyle böyle bir şeyin araçlarda kullanılmasına hoş bakılacağını sanmıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar