Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Türkiye'de aktif kaç kişi SC2 oynuyor?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Fistan said:

tr de 4000-4500 arası aktif sc2 oynayan oyuncu var. Bunların %80 i oyunu tr den almıyor, oyunla ilgili türklerle konuşmuyor tartışmıyor aralarına katılmıyor ve istemiyor.


Bunu neye göre söyledin acaba?
Mesaj tarihi:
TD)Pentagram said:

aslında bi kısımı kafama yatmıyor.koca samsung dolandırılsa suç duyurusunda bulunmazmıydı? 3 5 genc'e mi bırakırdı yıllar boyu savunun ve yayın bunu diye?


Anlatsanıza ya yeni nesil de öğrensin : )
Mesaj tarihi:
Jaegerjaquez said:

abi oyun yoruyor ya, hele güzel bi maç kazandığım zaman üstüne daha maç atamıyorum o gün, lan ne güzel kazandım dinleneyim şimdi diyorum


ahah bu bana da oluyor. üst ligden birini güzel bi oyunda yendikten sonra 2-3 gün girmiyorum oyuna sdghksdg
Mesaj tarihi:
WCG'nin Türkiye'ye desteğini çekmesi çok ciddi bir kayıp oldu hepimiz açısından. Neresinden bakarsak bakalım böyle bu. Konu ile ilgili pek çok arkadaşla konuştum zamanında. Bence anlatılanların genel olarak doğru olmaması için bir sebep yok. Türkiye burası. Benim 1. elden tanık olduğum şeyler olsa yazardım buraya. Ama değil. Bu konu hakkında bir şeyler ispat edebilecek olan varsa etsin. Ben bilemiyorum.

Sonuçta bunun kaybı en çok TR'de oyunlara az çok ciddi bakmaya çalışan, ciddi vaktini veren insanlar tarafından yaşandı o kesin. Bizim millet RTS oynamaz ağbi. Biri akademik bir araştırma yapsa eminim ortalama IQ'muz 10-15 sene öncesine oranla ciddi şekilde düşmüştür.
Mesaj tarihi:
diablozadeh said:

TD)Pentagram said:

aslında bi kısımı kafama yatmıyor.koca samsung dolandırılsa suç duyurusunda bulunmazmıydı? 3 5 genc'e mi bırakırdı yıllar boyu savunun ve yayın bunu diye?


Anlatsanıza ya yeni nesil de öğrensin : )


benim bu konu hakkında etrafdan duyduğum varki bunuda ulu orta konuşmayı doğru bulmuyorum.elime belge yada ispat yokken konuşmak iftira atmaya girer.ha belgesi yada konu hakkında belgeye ulaşacak insanlar varsa konuşsun tabi herkes öğrensin doğruyu.
Mesaj tarihi:
diablozadeh said:

TD)Pentagram said:

starcraft da gerçek zamanlı strateji oyunu olduğu için ani kararlar almanız gerekir.Oyuna başladığınızda kafanızda oluşturduğunuz planı doğru uygulama becerinizi görürsünüz.Bir saniyelik dikkatsizlik oyun başında düşündüğünüz tüm planı bozabilir(pylon unutup geçikmek).Bu yüzden size dikkat yeteneği katar.

Yaptığınız stratejinize anti bir strateji gelmişse.(Marine yapana baneling gibi) Buna hemen karşı bir strateji yaparak yaptığınızı devam ettirmeniz ( banelinge karşı thor vs basmak) sizin ani karar alma becerinizi geliştirir.

Oyun içersinde birden fazla alana bakmak ve kontrol etmek sizin görüş açınıza etki sağlar.(hmm adam buradan drop yapabilir gibi)Buda sizin herzaman birden fazla faktöre dikkat çekmenizi olaylara çeşitli açılardan bakma becerisi getirir.


Call of duty/cs taktikleri: Adamı kafadan vur mission complete.


Sc2 yi böyle detaylandırdın. Cod'a kafadan vur bitti dedin.
Senin sc2 ye yaptığın analiz Cod'a yapılamaz mı?
Bak ben bi deniyim. Ki Cod hayatımda birkaç kere oynadım ve izledim.

COD'da pro bir team klan maçının insana görev bilinci kazandırması?
Aynı anda hem bir geçidi savunurken , zamanında patlaması gereken bombayı takip etmesi aynı zamanda harita takibinden takımın ihtiyacı olan back up'a göre hareket etmesi de bi çeşit multi task degilmidir.
Aynı zamanda konsantre konusuna gelince sc2de belki kombat olmadğı anlarda sigara yakma su icme ihtimaliniz oluyor.
Cod'da ciddi bir klan maçında neredeyse 1 saniye bile gözünüzü ayırmadan maçı bitirmeniz gerekebiliyor.
Ki daha neler vardır ben bilmiyorumdur.


Bu dediklerini herhangi bir starcraft oyuncusuna sadece ve sadece bir ayda hepsini öğretip ortalama bir xfire klanına girip tk yaptıracak kadar sağlam öğretebilirim.Ama sen kalkıp bir cod oyuncusuna Starcraft öğretemezsin.
Mesaj tarihi:
inyourmind said:

diablozadeh said:

TD)Pentagram said:

starcraft da gerçek zamanlı strateji oyunu olduğu için ani kararlar almanız gerekir.Oyuna başladığınızda kafanızda oluşturduğunuz planı doğru uygulama becerinizi görürsünüz.Bir saniyelik dikkatsizlik oyun başında düşündüğünüz tüm planı bozabilir(pylon unutup geçikmek).Bu yüzden size dikkat yeteneği katar.

Yaptığınız stratejinize anti bir strateji gelmişse.(Marine yapana baneling gibi) Buna hemen karşı bir strateji yaparak yaptığınızı devam ettirmeniz ( banelinge karşı thor vs basmak) sizin ani karar alma becerinizi geliştirir.

Oyun içersinde birden fazla alana bakmak ve kontrol etmek sizin görüş açınıza etki sağlar.(hmm adam buradan drop yapabilir gibi)Buda sizin herzaman birden fazla faktöre dikkat çekmenizi olaylara çeşitli açılardan bakma becerisi getirir.


Call of duty/cs taktikleri: Adamı kafadan vur mission complete.


Sc2 yi böyle detaylandırdın. Cod'a kafadan vur bitti dedin.
Senin sc2 ye yaptığın analiz Cod'a yapılamaz mı?
Bak ben bi deniyim. Ki Cod hayatımda birkaç kere oynadım ve izledim.

COD'da pro bir team klan maçının insana görev bilinci kazandırması?
Aynı anda hem bir geçidi savunurken , zamanında patlaması gereken bombayı takip etmesi aynı zamanda harita takibinden takımın ihtiyacı olan back up'a göre hareket etmesi de bi çeşit multi task degilmidir.
Aynı zamanda konsantre konusuna gelince sc2de belki kombat olmadğı anlarda sigara yakma su icme ihtimaliniz oluyor.
Cod'da ciddi bir klan maçında neredeyse 1 saniye bile gözünüzü ayırmadan maçı bitirmeniz gerekebiliyor.
Ki daha neler vardır ben bilmiyorumdur.


Bu dediklerini herhangi bir starcraft oyuncusuna sadece ve sadece bir ayda hepsini öğretip ortalama bir xfire klanına girip tk yaptıracak kadar sağlam öğretebilirim.Ama sen kalkıp bir cod oyuncusuna Starcraft öğretemezsin.


iki oyunu kıyaslaman sacma ikisinin de farklı zorlukları var profesyonel düzeyde aim isteyen bir adamın çalışması ile starcraft oyuncusunun calısması arasındaki zorluk aynıdır profesyonel fps oyuncusu günde 15 saat taktik,takım çalışması aim kasıyordur starcraft oyuncusuda bu sürede pratik yapıp kendini geliştiriyordur biri birinden kolay demen pek dogru degil en azından profesyonel düzeyde.ayrıca starcraft öyle öğrenilmesi imkansız bir oyun değil babam 50 yaşında broodwar öğrenip oynadığını hatırlıyorum.kendi kendine öğrendi ve inanılmaz zerg oynardı.mikro bilmezdi ama makrosu enfesdi :DD
Mesaj tarihi:
Temeline inecek olursak sizde "Adamı öldür" bizde ise "Ordu ile adamı öldür" fakat bunları açacak olursak sizde yüzbinlerce detay çıkacak iken bizde milyarlarca çıkar...


EDİTÖRÜN NOTU: Piramit yapmıyoruz arkadaşlar. Piramit nedir? mesela üst üste 3-5 kere quote edilmiş bir yazı piramite iyi bir örnektir. //huun
Mesaj tarihi:
Fps'nin büyük oranda oynanmasının en başlıca nedeni fpsnin hızlı bir şekilde zevk veriyor olmasından kaynaklanıyor. Sc2 benzeri rts oyunları için bu geçerli değil. Competitive takılmaya karar vermeden önce oyunla ilgili bad beat gibi kötü tecrübeler yaşarsayınca adam bırakıyor oynamayı bu kadar basit. İnsanlar kaybetmekten, kaybettiklerinin yüzüne vurulmasından zevk almaz. Fps'de bir round kaybettiğinde fazla koymuyor onlara oyun hemen devam ediyor göz ardı edilebiliyor sc2de kaybedince adamın önüne lose -12 points yazıyor. Bunlar çok ufak detaylar gibi gözükebilir sizin için ama inanın bana bunlar casual bir oyuncu için çok önemli psikolojik etkenler.

Sc2'den adam gibi zevk almaya başlamadan önce birsürü yenilip oyunu biraz öğrenme ve o zamanı harcama cesaretini göstermek gerekiyor. Sabırlı olup mental dengeyi sağlayıp ladder loselarına takılmadan mantıklı pratik yapmayı becermek gerekiyor. Bir insanın direkt olarak ben sc2yi competitive olarak oynayacam demeyeceğini de göz önünde bulundurursak casual olarak başlayan bu potansiyel prolar mental olarak gözlerinde büyüttükleri zorluklardan dolayı hiç uğraşmıyorlar.
Mesaj tarihi:
ben aktif fps oyuncusu değilim öncelikle ama az cok tüm oyunların dinamiğinden haberim var.fps oyunlarıda rts ler kadar sezgi ve beceriye dayalı ve çalışmaya tabi.sk quake3 tayfasından bi adamın adı ralpha idi galiba oynadığı bir turnuva oyununu replay le değerlendirirken oynarken yaptığı yorumları ve o an kafasındakileri anlatırken göt gibi kalmıştım.ayrıca quake 3 starcraft gibi 1o1 oynanıyor turnuvalarda takım olarak değil.anlatmak istedigim tamam sc serisinde makro economy ve micro control olabilir ama bu "profesyonel" düzeyde starcraft 2 yi daha zor bir oyun yapmaz.bu düzeyde herkes aynı zorlukta antreman yapıyor çalışıyor.ama şuan senin aklına gelen yön tuşlarıyla net kafede lise çıkışı counter oynayan devlis lerse haklı olabilirsin
Mesaj tarihi:
TheAlterRealm said:

ben aktif fps oyuncusu değilim öncelikle ama az cok tüm oyunların dinamiğinden haberim var.fps oyunlarıda rts ler kadar sezgi ve beceriye dayalı ve çalışmaya tabi.sk quake3 tayfasından bi adamın adı ralpha idi galiba oynadığı bir turnuva oyununu replay le değerlendirirken oynarken yaptığı yorumları ve o an kafasındakileri anlatırken göt gibi kalmıştım.ayrıca quake 3 starcraft gibi 1o1 oynanıyor turnuvalarda takım olarak değil.anlatmak istedigim tamam sc serisinde makro economy ve micro control olabilir ama bu "profesyonel" düzeyde starcraft 2 yi daha zor bir oyun yapmaz.bu düzeyde herkes aynı zorlukta antreman yapıyor çalışıyor.ama şuan senin aklına gelen yön tuşlarıyla net kafede lise çıkışı counter oynayan devlis lerse haklı olabilirsin

Herkes ilk olarak noobdur. Ezik olarak başlarsın yavaş yavaş öğrenirsin. Başlangıçta kötü tecrübe yaşarsa ve mental olarak çok yorucu gelirse bırakıyor adam bu kadar. O liselileri ve benzeri noobları potansiyel prolar olarak gör.
Mesaj tarihi:
Oyunun 1v1 agırlıklı olmasıyla alakası da olabilir.Mesela dotada mac kaybettiginde takımım noob deyip kendini teselli edebilirsin, ama 1v1 de genelde kendi hatan yuzunden kaybediosun.Buda pek eglenceli olmuyor.
Mesaj tarihi:
TheAlterRealm said:

ben aktif fps oyuncusu değilim öncelikle ama az cok tüm oyunların dinamiğinden haberim var.fps oyunlarıda rts ler kadar sezgi ve beceriye dayalı ve çalışmaya tabi.sk quake3 tayfasından bi adamın adı ralpha idi galiba oynadığı bir turnuva oyununu replay le değerlendirirken oynarken yaptığı yorumları ve o an kafasındakileri anlatırken göt gibi kalmıştım.ayrıca quake 3 starcraft gibi 1o1 oynanıyor turnuvalarda takım olarak değil.anlatmak istedigim tamam sc serisinde makro economy ve micro control olabilir ama bu "profesyonel" düzeyde starcraft 2 yi daha zor bir oyun yapmaz.bu düzeyde herkes aynı zorlukta antreman yapıyor çalışıyor.ama şuan senin aklına gelen yön tuşlarıyla net kafede lise çıkışı counter oynayan devlis lerse haklı olabilirsin


bahsettiğin video sanırım bu
http://www.youtube.com/watch?v=XdkDjsBiO58
quake 3 veya son hali ile quakelive zaten skill seviyesi en üst oyunlardan biridir. bu konuda eminim ki kimse aksini söyleyemez. rapha ise dünyanın en iyi quakelive oyuncusudur denilebilir suanda.
ayrıca sc2 nin yanında oynadıgım ve elimden geldiği kadar pro arenasını takip ettiğim bir oyundur kendisi. kapısmak isteyen varsa ekleyebilir.
Mesaj tarihi:
Sensei said:


public class Starcraft : StandartRTS
{
const int minReqIQ = 123;

public Starcraft(bool SkilledPlayer, int IQ)
{
if (!SkilledPlayer){
if(IQ<minReqIQ)
new Throw scExceptionsExitGame("Please try to play Angry Birds');
if (IQ>minReqIQ)
new Throw scExceptionsOnlyCampaignsAndGo("Please try Only Campaigns and switch to easy RTS games');
}
else
if(IQ<minReqIQ)
new Throw scExceptionsTryFPS("Please try FPS like CS');

/* If there is no exception until here, the user has accepting requirements, welcome to Matrix */
}
}

ohooooo
bence constructorda dışarıdan Player classını alsan program daha iyi çalışır.
Ayrıca insanlar oynuyor abi. Daha da oynarlar bol senesi var oyunun.
Az bişey reklamı dönse bu oyunun çooook daha iyi olur ya neyse
×
×
  • Yeni Oluştur...