Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

max ile ışıklandırma


Rexar

Öne çıkan mesajlar

ilk olarak evimizi modelliyoruz. tabi bu benim evim sizin eviniz değil herkes kendi evini modellesin kardeşim


sonra sadece 1 tane ışık koyuyoruz odaya. yardımcı ışık falan yok


sonra o ışığı söndürüyoruz :) sahnede hiç ışık yok. sadece self illumination'ı 100 olan monitorler var


televizyonu açalım. hala ışık yok.


televizyonu kapatıp antrenin ışığını yakalım.


eh sabah olsun artık gün doğsun. burada da hiç ışık yok. sadece background'ın rengi beyaz.


güneş de girsin.


global illumination... olay budur. ah bir de bilgisayarlar şöyle 1000 kat falan hızlansa..

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

televizyonu açtığın zaman çok ta az olsa mavimsi bi ışık yansır odaya .[signature][hline]KinGpiN the striked sazan
RamsesII'ten abarmalar;
RamsesII, 14 Ağustos 2004 14:58 tarihinde demiş ki:

Öyle sübyan bulsam ben,var ya....
RamsesII, 18 Ağustos 2004 02:05 tarihinde demiş ki:
"Bugün bacım,yarın ihtiyacım"

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sanırım rexar detaylı açıklama yapmadığı için havada kalan birkaç nokta var. buradaki sahnede ışıklandırmaların hiçbirinde "şuranın ışıklandırması bu renk olsun" ya da "bu bölge şu kadar aydınlansın" diye manual yapılmış bir ışıklandırma yok. tamamen global illumination yöntemiyle, ışık kaynaklarından çıkan ışınların yüzeylerden çarpıp yansıyarak yüzeylerin birbirlerini aydınlatmaları prensibiyle RAYTRACE/RADIOSITY RENDER ENGINE'i tarafından hesaplanmış bir aydınlatma yöntemi kullanılmış.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

baktım içim gitti :)
yok efenim
benim de kesin su kitabı elime alıp max calısmam gerek
tüm sınıfdaslarım kurslara gitti (ki ben kurslara inanmam)
bu dönem nal toplamaktan korkuyorum.[signature][hline]"To imagine is everything, to know is nothing at all."
-Anatole France, "The Crime of Sylvester Bernard", 1881
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

monitor'ün de diğer modellerin de detayları yok. görünenden fazla mesh yok modellerde. önemli olan mesh detayı değil olması gereken yerlerin detaylı olması. bu monitor o kadar lowpoly ki aslında


bundan daha fazla yaklaşırsak kötü görünür


eğer yaklaşacaksak objenin kenarlarını yuvarlamamız lazım çünkü doğada hiçbir cismin kenarları bıçak gibi kusursuz değildir. en keskin kenarlarda bile farkedilmeyen bir yuvarlaklık vardır ve oralar highlight yapar. 3d cilerin yaptığı en büyük hatalardan biri budur. dayarlar mesh'i alet şişer şişer ama kenarlardaki radius unutulur bu yüzden modelde hayvan gibi mesh olmasına rağmen render edildiğinde doğruymuş gibi gözükmez. monitorun öndeki birkaç kenarının edge'ini seçip chamfer(editmesh/edge(local)) verelim obje hemen gerçeklik kazanmaya başlar. chamfer verilmiş kenar ile verilmemiş kenarın farkına dikkat edin resimdeki. arkalar keskin kenar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Disp o çay bardağı değil monitörün ayağı.

Bende birşey soracağım, 3. resimde tavanı aydınlatan halojen lambanın ışığının duvarın orasına çarpması gerektiğinden emin misin? O mesafeden ışık pek oraya vurmazmış gibi geliyor bana.

Ha bu arada unutmadan güzel iş çıkarmışsın.[signature][hline]In God I Trust
For Rest I Just Test
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

texture'lar fotoğraf makinasıyla ev yapımı :) halılar, koltuğun yüzeyi, giriş holundeki yer döşemesi, paspaslar, odaların zeminindeki laminat, mutfak ve banyo duvarındaki fayanslar, banyo zeminindeki karo, lavabodaki mermer... hepsi evdeki mevcut malzemenin fotoğraflanıp photoshop ile tatlandırılmış halleri.

ge-ta, ışığın düştüğü yer optik kanunlarına göre hesaplanarak tespit ediliyor. uzak baktığımız için ışık kaynağının yapısını net göremiyoruz. geniş aydınlana için geniş açı ışık veren bir kaynak kullanılmış orada.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004

[Bu mesaj Sufi tarafından 26 Ağustos 2004 06:09 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...