Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Focuslarda DSG


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Selam, ya az önce bir ilan gördüm ama emin olamadım. araç sahibi focus aracında dsg şanzıman olduğunu iddia ediyordu.

benim bildiğim dsg, VW, Seat, Skoda da değil mi sadece?



bu da iddialı ilan
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-focus-dsg-7-vites-48964288/detay/?
Mesaj tarihi:
Şanzıman ayrı topuz ayrı abi, orada yazmıyor diye yalandır diyemeyiz. Ford'da DSG diye bir şey zaten yok normalde, ama şanzımanı patlamıştır çıkma DSG bulmuştur belki. Ford'a öyle küt diye taktırılabilir mi bilemedim ama.
Mesaj tarihi:
fastreloader said:

Fistan said:

dsg ye tekabül eden vitesi vardır artık ismi neyse forddaki powershift mi ne, öyle yazmıştır.

iyi de çift kavramalı değil benim bildiğim kadarıyla powershift, yanılıyor muyum?


cift kavramalı.

dsg kadar iyi bir şanzuman.
Mesaj tarihi:
Esh said:

fastreloader said:

Fistan said:

dsg ye tekabül eden vitesi vardır artık ismi neyse forddaki powershift mi ne, öyle yazmıştır.

iyi de çift kavramalı değil benim bildiğim kadarıyla powershift, yanılıyor muyum?


cift kavramalı.

dsg kadar iyi bir şanzuman.
aa bilmiyordum bunu, hangi araçlarına koyuyor peki. yeni fiestalarda falan var mı? 6 mı 7 mi vites sayısı? hatta dur ben araştırayım bunu


araştırdım:

fiestalara da koyuyolarmış. 6 ileri imiş.


peki ben geçen ay 2011 fiesta kiraladım ama powershift diye söylemediler ancak sanırım powershift değil, zira tam otomatik gibi tepkiler veriyordu araç. sıralı otomatikten farklı bir yapısı yok sanırım. (frenden çekince ilerlemesi gibi)


edit: sanırım türkiyede pek yok powershift. keşke olsaymış, yüksek fiyatlara çıkmadan bi fiesta alırdım powershiftli, çok da güzel olurdu. neyse skoda ve seat takibine devam
Mesaj tarihi:
tamamen farklı bişr yapısı var.

içi mekanik kavrama gibi çalışıyor işte. 2 kavrama var, biri 1-3-5 digeri 2-4-6. viteslerde çalışıyor.

bir kavrama vitese geçince digeri bir sonraki vitesi hazırda tutuyor ve torka göre vitesi hemen atıyor.

geri kaçırma durumu mevcut dsgde, ama hill holder var 3 saniye, zaten yeni nesi araçlarda hill hold standart gibi oldu.

onun dışında aracı frende tutarken vitesi boşa almak daha saglıklı deniyor, ben oyle yapıyorum en azından.
Mesaj tarihi:
Esh said:

tamamen farklı bişr yapısı var.

içi mekanik kavrama gibi çalışıyor işte. 2 kavrama var, biri 1-3-5 digeri 2-4-6. viteslerde çalışıyor.

bir kavrama vitese geçince digeri bir sonraki vitesi hazırda tutuyor ve torka göre vitesi hemen atıyor.

geri kaçırma durumu mevcut dsgde, ama hill holder var 3 saniye, zaten yeni nesi araçlarda hill hold standart gibi oldu.

onun dışında aracı frende tutarken vitesi boşa almak daha saglıklı deniyor, ben oyle yapıyorum en azından.

abi yok biliyorum dsg ile powershift arasında fark var mı diye sormak istemiştim aslında.

ama sıralı şanzıman yazınca yanlış anlaşılmış, çift kavramalı sıralı şanzıman demek istedimdi.

yoksa tork konvertörü vs sıralı şanzıman vs çift kavramalılar falan biliyorum ama acaba powershift'te ayağını frenden çekince aracın ilerlemesine neden olabilecek bir aksam var mı diye düşündüm(hillholder değil), hala sanmıyorum böyle bir şey olduğunu, zaten bendeki araç da tam otomatikmiş.
×
×
  • Yeni Oluştur...