Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v2.0 (+Motosiklet olayına yeni girmece)


import

Öne çıkan mesajlar

Dün arka lastiğime çivi girmiş, fitil yaptılar. Ayrıca lastik de bitmeye yaklaşmış, değiştirsen iyi olur dediler :(. Fitilden sonra 36 psi basmışlar, olması gereken 29 psi yerine. Otoyolda gittim o halde, iyice araba lastiğine döndü :P. 18 binde mecburen lastik de değişecek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

manve said:

patladigindan emin misin? Benim de motorda ampule degen terminaller bazen asagi dogru bukuluyordu, temazsizlik falan yapiyordu. ampulu cikarip parmagimla terminalleri duzeltmem gerekiyordu.


patlıyor abi bildiğin hani çıkartıyorum bakyıorum erimiş bitmiş..
ortası akü fazla geliyor herhalde
şimdi dikkat ettimde akü göstergesi gereğinden fazla dolu gösteriyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Japon motosikletli polislerin yarışması. Ne düşmüşler öyle :D. Hatta seriymiş bunlar.

http://www.youtube.com/watch?v=GxMnFoGBSAk
http://www.youtube.com/watch?v=osaJn0VhmdM
http://www.youtube.com/watch?v=PfpJqkTMgLU
http://www.youtube.com/watch?v=DiGNRWjtFIo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.youtube.com/watch?v=wNSGEzbDxKY

Şöyle bir video güzel anlatıyor. Özetle, zincir temizleme spreyini tüm zincire sıkın, birkaç dakika bekleyin. Sonra ot vs, sıkışmışsa diye fırça ile temizlemekte fayda var. Ardından bezle bunları temizliyoruz. En sonda da zincir yağı ile zincirin iç kısmından (önemli) yağlayıp, 15 dk bekliyoruz.

Videodaki eleman zincirin yanlarına ve altına taşan yağı da bezle silmiş ama çok da gerekli değil.

Tabii bunlar videodaki gibi yarış sehpası veya arka sehpa ile çok daha kolay. Ben yan sehpada temizleyici sıkıp, fırçalayıp sonra siliyorum. Tek farkı temizleyicinin yayılması için birkaç dakika beklemiyorum. Her adımdan sonra motoru yüklenip arka tekeri çeviriyorum. Bütün işlem bitince 5-10 dk bekleyip yine aynı şekilde zincir sıkıyorum. Biraz zahmetli oluyor elbette :P.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Max Biaggi emekli oluyormuş, efsane yarışçılardandı bence.

Kısaca bilgi vermek adına, 17 yaşında motosikletle ilk tanışmış, 20 yaşında İtalya 125 cc şampiyonu olmuş, ardından 250cc GP'de 23 yaşında şampiyon, 4 kere art arda şampiyon olmuş. Rossi, Lorenzo, Stoner, Pedrosa gibi isimler 3-4 yaşlarında pocket bike ve crossla motora başlamış.

27 yaşında Moto GP'ye çıktıktan sonra ise şampiyon olamamış, sebebiyse tabii ki Rossi :). Rossi'den kaçıp SBK'ye geçmiş, orada da son üç senede 2 şampiyonluğu var. 41 yaşında yarışmayı bırakıyor.

Yaş ilerledikçe kaza yapma riskleri artıyor. Motosiklet yarışçılarının grafiği tam bir çan eğrisi, 10'lu yaşlarda düşük klasmanda tecrübe kazanıyorlar, 20 li yaşlarda en iyi oluyor, hem tecrübe hem fiziksel kondisyon olarak. 30 ve sonrası tecrübe olsa da fiziksel olarak yetmiyor, reaksiyon süreleri uzuyor, kaza yapma riskleri artıyor. Emekli olmayı reddetip de kaza sonrası sakat kalan Wayne Rainey gibi isimler var. 40'lı yaşlarında bu adamın iki kere şampiyon olması asıl başarısı bence :).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kışlık ekipman lazım :P.

Dün full gore-tex ekipmanla turladım, sağanak yağmur vardı. Soğuk oluyor yine ama üşümüyorsun, yağmurda sürmesi çok zevkli. Bir tek eller fazla soğuyor, 1-2 saatte bir durmak lazım. Elcik ısıtmalarını boşuna takmıyorlarmış :P.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Motosiklete kısın binmek pek keyifli degildir, keza 2 sezon full kıs kullandım, termal iclik, bering pantalon ve spool kıslık iclikli mont ve eldiven ile, tecrubelerime dayanarak soyluyorum ilk 10 dakika donarak binersin sonrasında pek bisey hissetmessin eller cok onemli, ısıtmalı elcik sart ki o elcikler motosiklet akusune hic uygun deil.

Herseyden onemlisi lastikler, soguk havada lastik hamuru sertleserek yol tutus ozelligini kaybediyor heleki suzuki biniyorsanız uzerindeki batlax lastikler adamı hasta eder.

Uzun lafın kısası kısın motora zorda kalmadıkca binmeyiniz :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İçlikten içliğe çok fark var, thermolite veya outlast kumaşı bir deneyin. Mesela polar veya yünlü içlikler pek fayda etmiyor.

Yaz başında Rukka'nın thermolite içliğini almıştım, buradaki mağazada outlast olanı olmadığı için. Aslında soğuk havalar için tasarlanmış bir kumaş. Yaptığı iş vücut yüzeyini kuru tutmak, böylece ısı yalıtımı sağlıyor. Outlast de aynı işi yapıyor ama daha başarılı.

Neyse bütün yaz onu giydim, uzun kollu simsiyah bir giysi olmasına rağmen. Ağustos sıcağında 4-5 saatlik bir gezide bir gram terletmiyordu, aynısını pamuklu tişörtle yaptığımda sırılsıklam oluyorum.

Soğuk havalarda da aynı şekilde ısı yalıtımı sağlıyor. Vücut terli kalırsa soğuk iliklere kadar işler :P, hele yağmurda su içeri girerse vay halimize. Kış sonunda daha detaylı yazarım, karlı günler hariç ayda en az 2 bin km kullanmayı düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selamlar,

Motorla dün saat 21:00'da bağdat caddesi şaşkınbakkal ışıklarda polis çevirmesine girdim. Evrakları kontrol etti sonra motorumu çalıştırıp gazı sonuna kadar açtı ve bana aşırı ses geldiğini ve motoru trafikten men edeceğini söyledi.

Egzoz akrapovic olsa dahi, yönetmeliğe göre 4-5 bin devir aralığında 7.5m den desibel ölçümü yapılması ve alınan sonucun 80db'i geçmemesi gerekiyor. Bu arkadaşın 'kontrolü' sonucu 'gürültülü egzoz' cezası yedim.

Polisle tartışmaya hiç girmedim çünkü egzozun legal olduğunu söylediğimde bana silahta satılıyor gibi bir cevap verdi, resmen insanı sinir edip tepki vermeye zorluyorlar. Uzatmayayım, motoru suadiye otoparkına bıraktım, 3 saatim ziyan oldu, sinir streste cabası. İstanbul içinde motorla gezen arkadaşlara duyrulur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Türkçe konuşmayı bile zorlanarak icra eden birinin beni yediğini çok zannetmiyorum o saatte yapacagın tek olay tutanağa şerh koydurup imza atmamak. Polisin silah çekmesine varacak kadar tartışmalar da yaşadım ama pek yarar görmedim. Yaş ilerledikçe sorumluluklar arttığı için uğraşmıyor insan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...