Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v2.0 (+Motosiklet olayına yeni girmece)


import

Öne çıkan mesajlar

150cc iki yıl gezilmez gibime geliyor banada. Gelecek mayıs gibi yine duruma göre ya 250cc yada 500-600cc ikinci el birşey yapacağım artık.

Benim ilk motorum, 30 km sini yaptı bugün, ben çok beğendim açıkcası ferrari gibi geldi bana :). Ha bir kaç ay sonra fikrimi sorarsan farklı cevap verebilirim tabi :).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:

TVS apache rtr 150 için fiyat aldım bugün 4150 tl fiyatı+ plaka, ruhsat, sügortası vs peşin fiyata 4.400 tl dedi eleman. Yanında koruma demiri de dahil, boktan birde kask veriyorlar birde yan sepetlik demiri gibi birşey.

Gittim motoru gördüm beğendim, gayet güzel. 2 haftaya alacağım gibi.

Cumarteside yamaha rider academyde eğitim var.


Yamaha Rider Academy'de neler gösterdiler, ne adar faydalı oluyo, duruma göre ben de gideyim diyorum..

seigen said:

Ybr 125'lerle Hindistan'dan başlayıp Avrupa'ya tur yapan ikili var, yani motosiklet illa touring, illa enduro ve yüksek cc olacak diye bir şartı yok. Supersport motosiklete (cbr600rr) tank ve kuyruk çantaları ekleyip Amerika turu yapan insanlar da var youtube'da.


O ybr125lerle giden Brezilyalı bi çocuktu, sonra ispanyada tanıştığı bi kızı alıyo yanına 2 kiş oluyolar falan. Sponsor vs olmadan ufacık ybr ile dünya turu yaptı adam. Bu da gösteriyo ki gerçek motosiklet ruhuna sahip olmak için, kocaman touring motorları ya da egzozondan patpat ya da vınnvınn ses yapıp kızları baktıran motorlara gerek yok. Gerçekten maceracı, asi ve özgür olan mobiletle bile yolun keyfine varır.


edik: Bir süredir ortalarda yoktum (askerlik:) ) geçen zaman içinde kaza yapanlara geçmiş olsun, yeni motor alanlarada kazasız, stressiz sürüşler diliyorum. 5 ay motora binmemiş olmak ciddi acemileştiriyomuş insanı, hiç araba gibi değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hondaya gitmeni tavsiye ederim neden dersen, iki tam gün eğitim var ve güvenli sürüş 1 eğitimi 360 tl olması, yerleri gebze yada tuzlada, eğitim pistleri çok daha güzel, daha büyük ve daha profesyonel bir hava var bir kaç youtube videosu izledim, öğle yemekleri dahil, üstelik taksimden servisleri var, taksimden alıp taksime bırakıyorlar. 15 kişilik galian kontenjanlar. Sürekli bir ambulans ve sağlık ekibi hazır orda, motorlarda sigortalı motoru pert etseniz siz sorumlu değilsiniz, koruma veriyorlar, kask, eldiven, dizlik gibi.

Yamaha riding academyde 1 tam gün eğitim var yerleri sarıyer demirciköy dalia beach in orda. EĞitim ücreti 150tl öğlen yemeği dahil, ulaşımı kendin sağlarsın, sarıyer merzden taksi 25 tl yazdı. Kurs sonunda dünyanın her yerinde geçerli yama rding academy den sertifika veriyolar ne işe yara derseniz, motor için kasko yaptırıdığınızda %20 gibi bir iskontosu varmış yani sigorta şirketleri bu ibiş eğitim almış diyormuş, gerçi hondada sertifika veriyordur. Kontenjan maks 6 kişi biz 5 kişiydik. Tam koruma veriyorlar bunalrda ,kask, eldiven, dizlik, vücut zırhı. Fakat bize kağıt imzalattılar motora bir haasar verisrsen sorumlusu biziz diiye, sağlık ekibi ambulasn yok.

Hondanın artıları daha fazla,

Pistleri daha güzel, daha çok şeyi deneyimleme şansınzı oluyor, mesela u dönüş, 360 derece dönüş, yokuşda kalkdırma, mesela bugün yokuşda kaldım aha dedim ne yapmam lazım motoru kaldıramıyorum :), neyse arkadaş vardı motoruylşa gelmişdi oda, durdu arka frene bas, debriyaj gazı ayarla öyle kalk dedi, neyse becerdim :). Yani iki tam gün eğitim veriyorlar size, pratik yapma şansınız daha fazla oluyor.

Yamahaya bakasrsak

Pist küçük, yapılacak şey sınırlı oluyor gerçi kontenjan az o yüzden sorun olmuyor, teorik ders oldu şu prjektör ile 2 saat kadar, sonra motoru tanıtma, çalıştırma debriyaj gaz ile kaldırma çalışmaları, sonra tur atmalar, ters yönde tur atmalar, kuka arası slalom, 2. vitese geçiş ve 1. vitese geri alış, ve turlamalar bu ikisini yapark, en son ani frenleme öalışması akşam 5 de veya işet her şeyin tam oalrak anlatılmaı ne kadar sürerse o kadar ssürüyor.

Ben çok şey öğrendim, özgüven geliyor hani faydalı oldu, ama yani nihayetinde kursu tamamladım akarım yollarda diyemiyorsunuz, yine praik yapmak lazım, trafiğin az olduğu yerlerde.

Hondaya neden gitmedim çünkü yer yok bulamadım ehliyet sınıavında önce yamahda boş yer buldum oraya girdim. Faydalı oldu elbet ama tavsiyem hondaya git yer bulabilirsen çok çok daha pratiğe yönelik çalışmalar yapıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yamahda güvenli sürüş 2 için, trafkde en az 500 km yol yapanlara veriyoruz demişdi eğitmen, yani artık debriyaj gazlama ynai kaldırma, gitme gibi hadiseler otomatiğe binmesi lazım dedi.

Ama bence hondaya git, kendi motorunla katılam şansında var herhalde her iki kursda öyle yaparsan daha iyi olur senin için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Honda eğitiminde kendi motosikletine izin yok. Seviye 1-2 için CBF150 veriyorlar. Sebebi de kendi motosikletiyle binen insanlar düşürmekten çekindikleri için ilerleme sağlayamıyorlarmış.

Yamaha'da ise kendi motosikletinle binmeni tavsiye ediyor. Çünkü trafikte kullandığın bu olduğu, gaz, debriyaj tepkisini daha iyi öğrenmek adına. Hatta 2. seviyeye gitmeden önce bundan hiç haberim yoktu. Yerleri biraz bana uzak, sırf zevkli bir sürüş olacağı için motosikletle gitmiştim. Ama eğitimde kullanmamıştım söylemelerine rağmen, düşürmekten korkmuştum açıkçası.

İki farklı bakış açısı, ama ilkinden yanayım ben :). Koruma demiri olsa kendi motorum öyle binebilirdim gerçi ama yok :P.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Moralim çok bozuk ya, motosikleti servisten teslim aldım dün akşam. Eve dönerken frenlemede her zaman yaptığım gibi sıktığımda ön tekerlek kayması, kitlenmesi gibi bir ses çıkıyordu, özellikle sert fren yapınca. Hadi dedim, uzun zamandır kullanmadım, o yüzden unutmuşumdur. Gece de geç olmuştu, fazla kullanamadım.

Bu sabah uzun aradan sonra kullanayım diye bindim. 100 küsur km yaptıktan sonra fark ettim ki motorda titreşim acayip artmış, bu ön freni sıktığımda neredeyse her sert frende kitlenme yaşadım, 30 km/h hızla giderken motor stop etti, kenara çektim, bir türlü çalışmıyor. Neyse bayaa bir denedikten sonra gaz verip biraz çalıştırdım.

Ama en kötü kısmı, eve dönmeden önce bir tur daha atayım bunun frenleri gerçekten problemli mi diye çalışma yaptığım park yerine giderken, kırmızı ışıkta önümdeki adam biraz dengesiz durdu. Normalde hiçbir sorun yaşamayacağım bir durum ama benim ön fren yüzünden tekerlek kilitlendi, motor aracın tamponuna girdi, ben uçtum sağ şeride çene üstü, neyse ki kask müthişmiş, hiçbir şey olmadı bana.

Aileme söz vermiştim, trafikte arabalar yüzünden kaza yaparsam satacağım diye ne yazık ki daha 2. gününde bu olay oldu. Kafamı sıçayım ki motorda gariplik hissettiğim gibi servise geri götürmedim. Neyse soğuk su içerim artık, bir sonraki alacağım motosiklet kesinlikle ABS'li olacak, bu cbr250r'ların abs'li olanlarını getirmeyen Honda Türkiye'ye de kafam girsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yok abi bırakmayı düşünmüyorum zaten ama bu motorla işim bitti. Çok güzel motosiklet ama ön fren ayarını bozdular galiba, o yüzden nasıl oldu, keşke kamera falan olsa orda ama galiba highside düştüm, yani üzerinden attı, hala aklımda asfalta doğru düşmem. Yani kötü anılarım var artık, satacağım o yüzden, zaten sözüm de var. Sözden dönmek olmaz.

4-5 ay para biriktirip NC700 S alırım artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Seigen, bence satma. Motordan herhalukarda dusecen kalacan. Servise git freni ayarlattir, 5-10 km yap dene oyle geri don. Su motorla acemiligi iyice bir at derim. 5-6 ay yeani motoru bekellersin evet ama onu alinca da duseceksin, servislerle yine cebelleseceksin.

http://www.dahianlamindakideayriyazilir.com/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...