Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bmw


Dartanian

Öne çıkan mesajlar

Şöyle bi durum var arkadaşlar eniştemin maddi durumu fazla iyi değil ve 15-16bin tlye kadar bütçesi var 70küsür yaşında ve bu yaşına kadar bmw, mercedes dışında arabaya binmemiş.Haliyle şimdi de 2sinden birini istiyo..

90-95 model arası bakıyoruz da kmsi düşük bulunmuyor maalesef..Bi beklentimiz var eğer o gelmezse bütçemiz de artamıcak ve bu bütçelerde alınabilcek en iyi bmw-mercedesi bulmamız gerekiyo.

Ben netten bakmazsam kendisi fazla araştırmadan gazetelerdeki ilanlardan bakıcak ve kötü bi araba alabilir, benden de rica etti internetten araştırıp haber vermemi falan fişman işte.

ne uzattım lan sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Sonuçta km'si nazarında fiyatı da düşük oluyor. Ortada turbo, yakıt pompası ve enjektör gibi hassas parçalar olmadıktan sonra aracı alıp yaşının getirdiği zorunlu parça değişikliklerini yapıp kullanabilirsin. Sonuçta süper iyi de kullanılsa her parçanın bir ömrü var. Bence alınmaz diye birşey yok.

Motor ve kaporta ustasına götürüp gösterin gözünüze kestirdiğiniz araçları. Geçer not alanlardan birini de seçip binin.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Sorun çıkarmak ayrı birşey, metalin yaşlanması/aşınması sonucu değişmesinin gerekliliği ayrı birşey. 340 ~360bin km gibi bir değerde ben 97 model turbolu bir A4'ü satabildiysem ve alan hâlâ sorunsuz kullanıyorum diyorsa bence yaşlı otomobil almakda sakınca yoktur. Yakıt tüketimi, güvenlik ve donanım gibi beklentilerini karşılar/karşılamaz o ayrı. A4 benim güvenlik ihtiyacımı karşılamıyordu; ISOFIX yoktu :P Bagaj LPG tesisatı nedeniyle küçüktü. Almanya, İngiltere gibi Avrupa ülkelerinde yaşlı araçların hiç kalmaması lâzım gelir bizdeki mantık güdülürse. Ama mis gibi kullananlar mevcut.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arabadan çok anlamam ama hareket eden her metal ne kadar çok hareket ettiyse o kadar çok aşınır, dolayısıyla sürekli 2bin rpm dönen bir metal sürekli 5bin rpm dönen bir metal aksama göre doğru orantılı olarak daha az aşınır motor için. motor dışında da osilasyon diye bişey var, bu hareket eden metaller aşındıkça hareketleri eksenlerden ufak ufak sapmaya başlayınca vibrasyon oluşturur, bu vibrasyon frekansı sonucu da hareket etmeyen metaller de osilasyona girer yani aynı frekansı tutturup titremeye başlar, yani motor dışındaki sabit parçalarda da yorgunluk oluşur, bu yüzden tamamen kendi mantık çerçevemde düşük devirde kullanılan araçlarda sadece motor değil bütün parçalar daha az eskir. Tabi bunda bu parçaların yapımındaki tolerans aralıkları da çok önemlidir, bir bmw ile bir tofaşın aynı presicionla parça kesmesi imkansızdır, birbiri içinde dönen aksamlar, ne kadar ufak tolerans aralıklarıyla kesildiyse bu aşınmalar o kadar gecikir.

en az yüksek km kadar aracın ne kadar devirli kullanıldığı ve parça kalitesi de o kadar önemlidir gibi geliyor bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

96 model bmw mi 210k da sattim. 183k da rektifiye olmu$tu. bi 150k daha gider adam gibi kullanilirsa.

sonucta metal yorgunlugu denen bi olay var ama teorik olarak hala 50 60 ya$indaki amerikanlar kullanilabiliyorsa, bmw mercedes sorun cikartmaz bu konuda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

synthesizer said:

o yuzden eski amerikanlar hala sorunsuz calısabiliyo.
7 litre motora 200 beygir cikardiklari icin ortlaama calisma deviri 2000 oluyor,
s2000in de 6000 devir :)


hmm güzel tespit, şimdiki araçların HP değeri motoru PATLATMA noktasında kaydedildiği için...

sürekli gaz-fren-makas giden bi adamın 50bin km arabasındansa
dede gibi 75le giden adamın 100bin arabasının daha sorunsuz olma İHTİMALİ daha yüksektir sanki. ivit.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

200binde ki araba bitiktir diye bişey denemez, km arttıkça sürpriz çıkma olasılığı artar, yoksa çok iyi bakılan bi arabaya mis gibi binilir sıfır araba gibi.
Ama ben alacak olsam, o yaşlarda araba için honda, mazda falan bakardım, uzun ömür, sağlamlık dedin mi, japon'u tek geçiceksin. Alman arabası sağlamdır, fransız italyan dandiktir vs Türkiye'de yerleşmiş bence yersiz düşünceler. Bütün Avrupa arabaları aynı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Japonların tek sorunu motor süper dırımda olsa da otomobilin diğer noktaları bunu pek garanti edemez. Döşemeler olsun, plastiklerin durmu olsun. Sonuçta kalite tabiri 2 bölge için de farklı anlamlar taşıyor.

Dönen parçalarda yataklama elemanları kullanıldığı için bence devir çok önemli değil. Esas soru her zaman için periyodik bakımların durumudur; yağ değişimi, filitreler falan. Sonuçta ben aracımı devirli de kullandım, onca km sonunda segman değiştirmeye bile gerek yoktu. Turboyu da bilinçli kullandığım için onda da sorun yoktu. Sadece sağ arka çatalın üst yatağında boşluk vardı, onu da alan arkadaş yeni yatak taktırıp halletmişti.

Bakımı aksatılmadığı sürece ve kurallara uygun (motor ısınmadan sıkıştırma, motor rejim durumuna dönene kadar düşük devir kullan, turbo sağlığı kurallarını uygula...vs) kullanıldıktan sonra otomobil sorun çıkarmaz. Dötü büyüktür, döşeme çabuk aşınır o ayrı :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1,5 sene önce 96 model 318i 219k km'de almistim. Suan 245k civarinda ve herhangi ciddi bir sorun cikarmadi. Bildigim kadariyla 96 model ve sonralarinda (M43 model üzeri) triger kayisi yok yani zincirli. BMW'nin temizini ve modifiye edilmemisini bulman zor olur. Bakimli düzenli yapilmis bulursan sorun cikarcagini sanmam.

Hatta burda da yazmisim :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Sorun çıkarmak ayrı birşey, metalin yaşlanması/aşınması sonucu değişmesinin gerekliliği ayrı birşey. 340 ~360bin km gibi bir değerde ben 97 model turbolu bir A4'ü satabildiysem ve alan hâlâ sorunsuz kullanıyorum diyorsa bence yaşlı otomobil almakda sakınca yoktur. Yakıt tüketimi, güvenlik ve donanım gibi beklentilerini karşılar/karşılamaz o ayrı. A4 benim güvenlik ihtiyacımı karşılamıyordu; ISOFIX yoktu :P Bagaj LPG tesisatı nedeniyle küçüktü. Almanya, İngiltere gibi Avrupa ülkelerinde yaşlı araçların hiç kalmaması lâzım gelir bizdeki mantık güdülürse. Ama mis gibi kullananlar mevcut.

Saygılar.


Para senin arabaya nasil baktigini biliyoruz abi eminim burdaki herkez ikinci el araba alacak olsa ilk senin arabayi tercih edr:)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

15 yasinda 80-90 binde alacagin bmw de zaten aslinda 200binde olacagindan farketmez acikcasi. km si ile oynanmamis 2. el bmw bulamazsin 5 yasini astiktan sonra araba. sadece bosuna fazladan dusuk km farki vermis olacaksin :P

ozellikle dizel bmw de (model yili *15000) < gercek km formulunu uygulayacaksin.

ornegin 10 yasinda dizel bir bmw arac 150,000 km den asagi olamaz. cogu 200-300 bin km bandinda olur.

benzinli arac zaten dizel kadar binilmez. binilecekse zaten sahibi hemen degistirip dizele gececektir. dolayisi ile benzinlide daha az km ler gorursun.

benzinli bir araci haftasonu soforunden aliyorsan formulun (model yili *8000) < gercek km. araba ilanlarindaki temiz araba satmasi ile meshur doktor teyzeler arabanin sagini solunu defalarca vururlar ama motor km leri genelde 10 yasinda araba icin 80bin-100bin arasi bir yerlerdedir. arabasina hic bakmayan insanlar olduklarindan genelde, km ye kanip almani onermem.

normal kullanim benzinli bir bmw de mantikli olan (model yili *12000) < gercek km formuludur. yani keyif icin araba kullanan, ise de gidip gelen, ancak dizele gecme ihtiyaci duymayan bir insan ayda 1000 km civari en az yapar diye dusunmelisin. 10 yasinda benzinli ve bakimli bir aracin 120bin-240bin arasinda bulunmasinin bir sakincasi yoktur.

tabi benzinlinin lpg taktirmadigini dusunuyoruz. taktirirsa o da dizel kadar km gorur.

rakamlar bir tarafimdam uydurmadir. ama ikinci el piyasasini baya bir takip ettim zamaninda bmw ler icin. fena uydurmuyorum.

eger bu varsaydigimiz minimum km lerden asagi bir km iddia ediliyorsa ya sahibi, ya galerici yalan soyluyor. ya da tursunu kurmus tonton bir dededen aliyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...