Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Metrobüs


Loex

Öne çıkan mesajlar

Abi millet bildiğin canavara dönüşüyo binip inerken. Şoförlerin frenleri iki kademeli, ya fren var ya yok. Arası yok, hep ani fren. İnsan gibi gitmek mümkün diil, sürekli bi balık istifi durumu söz konusu.

Ama yine de nispeten çabuk gidip geliyosun. Tek kolaylığı o ama o da baya önemli işte.

Ha bi de sabah bi tane adam elinde gazeteyle hiçbi yere tutunmadan ayakta duruyodu, şaşırdım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

raylı sistem olması gerekiyordu onun. O'su var. abuk subuk para yedirecekler diye saçma sapan bi sistem kurdular. mesela trafikteki şeridi kullanan otobüs olayı ingilterede falan da var, ama orda tamamen ayrı bi yol gibi değil ve sıradan otobüsler için şerit ayrılmış. bizde arada ayrıca korkuluk vs. var direkt 1 şeritlik alanı onlar kaplıyo zaten.

tıkanmış damarın içinden hortum geçirmek gibi bişey yaptıkları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya işe yarıo ama? mesela servisle karşıya geçerken, çok tıkalıysa köprü hop atlıorz altunizadede çat zincirlikuyundayız.

Evet biraz istif durumu var, ama baya hızlı.
Bide raylı sistem falan daha masraflı+zahmetli bide yerin altından gitmezse aynı terane.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hıı bu tarz dıosun. Tabi o da olabilirdi ama işte.

Ya ama bak şu var, kar yağdığı gün 5 te kartaldan çıkıp 5:30 da beşiktaştaydı bizim araba. "0" trafik. Ulen dedim o zaman insanlar trafiği suni yaratıyorlar, herkez toplu taşıma kullandımı ( kar sebebiyle öyle olduğunu düşünüyorum ) mis gibi oluyor.

Ama evet üstten falan gitse daha ii tabi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mr_Hand said:

raylı sistem olması gerekiyordu onun. O'su var. abuk subuk para yedirecekler diye saçma sapan bi sistem kurdular. mesela trafikteki şeridi kullanan otobüs olayı ingilterede falan da var, ama orda tamamen ayrı bi yol gibi değil ve sıradan otobüsler için şerit ayrılmış. bizde arada ayrıca korkuluk vs. var direkt 1 şeritlik alanı onlar kaplıyo zaten.

tıkanmış damarın içinden hortum geçirmek gibi bişey yaptıkları.

raylı sistem kaç sene sürerdi ve çok daha maliyetli olmaz mıydı ?
metrobüs daha çok tıkıyor yolu demek de biraz taraflı bi yorum gibi sanki. acayip kolaylık sağlıyor benim gördüğüm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

metrobüslere verilen paraya ve benzinin parasına baktığınız zaman raylı sistem kendini 3-4 yıl içinde kotaran bir şey.


ayrıca avrupa yakasının ana arteri olan d100 karayoluna böyle bir şey yapıp şerit daraltmak trafiği mahvediyor. onun yerine şerit genişletme çalışması yapılabilirdi.


bir de hatırlayın bu metrobüsler otomatik gidecekti, şöförsüz olacaktı, onun sistemini kurduk otobüsleri bekliyoruz dedilerdi. otobüsler geldi, yokuş çıkamayan otobüsler oldukları için trafikten çekildiler bi süre sonra; düşünün ne paralar ziyan oldu ne paralar yedirildi oralara. maliyet konusu fail baştan.


@suark, herkes toplu taşıma kullansa hayat çok güzel olur evet ama otobüslerin tramvayların metroların halleri de belli, hepsi balık istifi yoğun saatlerde; bi otobüse derse yetişmek için zorla binip 6 durak boyunca tek ayak üstünde durduğumu biliyorum(evet diğer ayak içn koyacak yer yoktu). metrobüsten sonra zincirlikuyudan otobüse binmek işkence çünkü onun taşıdığı kadar insanı karşılayacak otobüs kalkmıyor ordan.

ayrıca bir de bahar mevsimleri harici halk otobüsleri ölüm resmen. kış olsa kalofier 100 derece yapıyor içeriyi zaten insanlar var, bir de millet camı açmaz hasta olucam diye. yazın da havanın kendisi sıcak aynı terane.


toplu taşımaya daha çok insanın gidebilmesi için otobüsten ziyade raylı taşımaya ihtiyaç bu yüzden var, bi metronun bir otobüse kıyasla ne kadar yolcu taşıyabileceği aşikar, ama bunun için ciddi altyapı çalışmaları gerekiyor, maliyet derseniz, öyle boş projelere harcanan öyle çok paralar var ki, maliyet sorunu çözülebilir. tek sıkıntısı zaman problemi ve yerüstüne çıkılma esnasında yaşanacak trafik vs gibi aksaklıklar olabilir aslında.

ama hükümet neden uğraşsın ki bununla, bunların hepsi uzun dönemde verimli olan projeler ama şimdiye kadar yapılan işlerin neredeyse hepsi kısa dönem karları içerdiği için pek de umurlarında olmaz.


ayrıca otobüs olduğu zaman belediyelerden benzine verilen verginin hükümete geri dönüşü var ki bu da hiç az bir rakam değil düşünülünce.


kendi iktidarını düşünen bir hükümet yapmaz bunu, ama ülkeyi ve geleceğini uzun dönemde düşünen bir hükümet yapabilir bi ihtimal.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

SeaGle said:

İstanbulda yaşamak acınacak bi durum lan. Her gece dua ediyorum sizler için, "allahım, toplu taşımada boğularak ölmesinler fakir ölümü gibi" diye.


bursada ya$amak lazim tabi.


Valla toplu taşıma konusunda aşmış bi şehir bursa. Tabi başta düzen işini sıkı tuttuktan sonra gerisi rahat geldi. Rahmetli Hikmet Şahin de iyi işler yaptı ulaşım konusunda, Recep Altepe de çok güzel devam ettirdi, hafif raylı sistemi falan genişletti.


Otobüslerimiz yepisyeni, trafik sorunu zaten çok yok belli yerler dışında. E insanımız da toplu taşımaya yöneliyor hal böyle olunca.


Toplu ulaşım bazında bakarsak Bursa'da yaşamak lazım, evet.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...