Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Oyun Grafikleri


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Şu an üstünde çalıştığımız bir oyun projesi var iphone için. Ancak grafik konusunda sıkıntılar yaşıyoruz. Şu an elimizde iyi bir çizer var ama bilgisayarda daha önce hiç bir şey yapmamış elde çiziyor.
Elde çizilen grafiklerin, güzel bir sprite olana kadar geçirmesi gereken evreler nedir?
en iyi yaklaşım nasıl olur? nasıl scan edilmesi gerekir?

aslında çok bir şey de çizilmeyecek sadece hero'nun güzel çizilmesi gerekiyor. bir de menu resimlerinin.
arkaplan resimlerini üstünde biraz oynayarak el çizimi bırakıcaz.
Mesaj tarihi:
e scanliyceksiniz işte, yapıcak başka bişi yok.

scanliyceksiniz atıcaksın photoshop'a, düzgün bi monitörden bakıcaksınız scan sırasında kaybolan renk/value'yu toparlıcaksınız basit bi iki işlemle sonra bitti gitti
Mesaj tarihi:
çok animation yok ya zaten parça parça çizicek artık ps de kıvrana kıvrana yapıcaz.

şöyle bir plan var kafamızda.
arkaplan için işte biraz böyle el çizimi gibi kalcak ama ps ile biraz oynıycaz üstünde.

karakterler ve diğer objelerin güzel kaliteli olması gerekiyor. hadi ufak tefek şeyleri elle çizeriz ps'de ama karakterler biraz kasıcak işte.

bilemedim ya normalden büyük mü çizse daha iyi olması gerektiği boyutta mı?
Mesaj tarihi:
herseyi bilgisayarda yapmak daha mantıklı aia sonucta benım verebildğeim karar değil o, cizer arkadaş kagıtta rahat ediyosa kagıtta yapsın, yok o kadar photochop biliyorum diyosun bilgisayarda yapsın.

kalitenin elle cizmekle bilgisayarda cizmekle ilgisi yok pek. ikiside cok kalitesiz olabilir, gercekten hangisiyle rahat edicekse onda calışsın.

elbette daha büyük cizsin, cok pixel art durumu olmıycaksa bişi olmaz downscale'dan.
Mesaj tarihi:
oncekı postda da yazılmıs, scan ettikten sonra ps de guzelce fine tuning yapılması gerekiyor.

Fine tuning sadece istenmeyen artifact leri temizlemek için degil background daki palette secimi ile ondeki spriteların renk secimlerinin birbirlerine uyumlu olmalarını saglamak için de yapılır.

Bunun için oyunlarda genelde art director denilen abiler olur, gozun aynı anda algılayıp tepki verebilecegi renk sayısı sınırlıdır ve hangi renk kombinasyonları hangi durumlarda kullanılmalı vs. gibi durumları bu abiler soyler/cozer. Ben muhendisim pek anlamıyorum bu mevzulardan, guzel sanatlardan birileri var ise bilgi versin.
×
×
  • Yeni Oluştur...