b1vRiP Mesaj tarihi: Şubat 25, 2011 Mesaj tarihi: Şubat 25, 2011 Şu an üstünde çalıştığımız bir oyun projesi var iphone için. Ancak grafik konusunda sıkıntılar yaşıyoruz. Şu an elimizde iyi bir çizer var ama bilgisayarda daha önce hiç bir şey yapmamış elde çiziyor. Elde çizilen grafiklerin, güzel bir sprite olana kadar geçirmesi gereken evreler nedir? en iyi yaklaşım nasıl olur? nasıl scan edilmesi gerekir? aslında çok bir şey de çizilmeyecek sadece hero'nun güzel çizilmesi gerekiyor. bir de menu resimlerinin. arkaplan resimlerini üstünde biraz oynayarak el çizimi bırakıcaz.
Mal Mesaj tarihi: Şubat 25, 2011 Mesaj tarihi: Şubat 25, 2011 görsel sanatlar bölümünde daha çok bilen çıkar aslında
vaperon Mesaj tarihi: Şubat 25, 2011 Mesaj tarihi: Şubat 25, 2011 Adama bir tablet alın... Hem ne çizdiğini görsün hem de anında .jpg :P
Cuce Mesaj tarihi: Şubat 25, 2011 Mesaj tarihi: Şubat 25, 2011 e scanliyceksiniz işte, yapıcak başka bişi yok. scanliyceksiniz atıcaksın photoshop'a, düzgün bi monitörden bakıcaksınız scan sırasında kaybolan renk/value'yu toparlıcaksınız basit bi iki işlemle sonra bitti gitti
b1vRiP Mesaj tarihi: Şubat 25, 2011 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 25, 2011 renkleri direk çizimde mi yapmak daha mantıklı bilgisayarda yapmak mı?
nomsaR Mesaj tarihi: Şubat 25, 2011 Mesaj tarihi: Şubat 25, 2011 ne kadar düzgün boyanırsa boyansın 10k dpi da da tarasan o boyalarda pc deki boyamanın homojenliğini yakalayamazsınız. ha tarz meselesi o ayrı.
Gladmir Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Yazık ama o çizen adama. Sprite animation mi yaptıracaksınız, toparlayın aranızda para tablet alın.
b1vRiP Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 çok animation yok ya zaten parça parça çizicek artık ps de kıvrana kıvrana yapıcaz. şöyle bir plan var kafamızda. arkaplan için işte biraz böyle el çizimi gibi kalcak ama ps ile biraz oynıycaz üstünde. karakterler ve diğer objelerin güzel kaliteli olması gerekiyor. hadi ufak tefek şeyleri elle çizeriz ps'de ama karakterler biraz kasıcak işte. bilemedim ya normalden büyük mü çizse daha iyi olması gerektiği boyutta mı?
Mum_Chamber Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 iphone oyunlari icin gorsellik uzun vadede cok onemli. paraniza kiyip 200-300 dolara yaptirin bence.
Cuce Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 herseyi bilgisayarda yapmak daha mantıklı aia sonucta benım verebildğeim karar değil o, cizer arkadaş kagıtta rahat ediyosa kagıtta yapsın, yok o kadar photochop biliyorum diyosun bilgisayarda yapsın. kalitenin elle cizmekle bilgisayarda cizmekle ilgisi yok pek. ikiside cok kalitesiz olabilir, gercekten hangisiyle rahat edicekse onda calışsın. elbette daha büyük cizsin, cok pixel art durumu olmıycaksa bişi olmaz downscale'dan.
b1vRiP Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 sanırım kağıtta çizcek başta mecbur. ama işte bilmemiz gereken bi püf nokta falan var mıdır kağıttan bilg.e geçme konusunda?
Gladmir Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 Mesaj tarihi: Şubat 26, 2011 oncekı postda da yazılmıs, scan ettikten sonra ps de guzelce fine tuning yapılması gerekiyor. Fine tuning sadece istenmeyen artifact leri temizlemek için degil background daki palette secimi ile ondeki spriteların renk secimlerinin birbirlerine uyumlu olmalarını saglamak için de yapılır. Bunun için oyunlarda genelde art director denilen abiler olur, gozun aynı anda algılayıp tepki verebilecegi renk sayısı sınırlıdır ve hangi renk kombinasyonları hangi durumlarda kullanılmalı vs. gibi durumları bu abiler soyler/cozer. Ben muhendisim pek anlamıyorum bu mevzulardan, guzel sanatlardan birileri var ise bilgi versin.
Öne çıkan mesajlar