Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Is it Love?


Spiegel

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Eskinin Honda CRX ile aynı statüde olan bir araç. 2inci elde düzgününü bulmak zor. Chip ile modifiye edip motoru sömüren biri tekrar eski haline getirerek satabilir de. Bence garantili 2inci ellere bakmak daha hayırlı. Veya motordan çok iyi anlayan bir ustayı alıp bakacaksın araçlara.

Mini bana manasız gelen bir araç. Ben geniş bagaj hacimlerini sevdiğimden olsa gerek. Eğer şehiriçi bir araç istiyorsan yine çok daha iyi alternatifler olduğuna inanıyorum ama bu performansı veremeyecekleri aşikâr. Arkadaşların dediği gibi "renler ve zevkler" ikilemi bu.

Turbo aracın kullanımı hassastır; ısınmadan zorlamamak, zorlanma sonrası rejim değerlerine inene kadar motoru soğutmak falan gibi işlemler gereklidir. Bunu bilinçli olarak yapan kişi sayısı azdır. Gümüzde 100k km yapan bir motor ölmüş olarak isimlendirilemez, sadece öldürülmüş olabilir ki hatalı kullanım+bakımsızlık ile bu mümkün. Ben turbolu aracımı 360bin km'de sattım; alıcı ile geçenlerde konuştuğumuzda hâlâ motorun yapıma ihtiyacı olmadığını, modifiye ile 240HP yaptığını belirtti.

Ancak bu kadar yardımcı olabilirim, kusura bakma ;)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Spiegel said:

selamlar,

daha once farkli bir arac almayi dusunuyordum, fiyat sinirim daha yuksekteydi ama bazi ekonomik durumlar nedeniyle biraz asagiya cekmek durumundayim simdilik. bu yuzden de mini cooper s almaya karar verdim yakin bir zamanda ( 1 1 bucuk ay icerisinde ) bu kararimda da aradasimin cooper s ine binmem baya buyuk rol oynadi. daha once cok kucumserdim bu araci ama cok hosuma gitti. simdi bilenlere sormak istiyorum...

mini cooper s olarak dusunuyorum sadece. jcw de olabilir.

r53 ve r56 arasinda cok buyuk farklar var mi sizce. cunku ikinci el dusunuyorum ve manuel alicam ayrica. kesinlikle otomotik triptronik steptronik vesaire istemiyorum.

100 bin km civari bir mini alirsam bana problem yaratir mi. 2002 modellerde sanziman ve bazi ufak problemler oldugunu duydum, bu yuzden en eski 2003 hatta 2005 model dusunuyorum.

bu araci alirken nelere dikkat etmek gerek, ne gibi parcalarini nerelerde ustalara gostermek gerek?

son olarak da chiple vesaire beygir gucu yukseltilmis modifiyeli bir model almayi dusunuyorum. ama duz fabrika cikisi al ilk basta sonra chip taktirirsin diyen varsa da gorunuse saygiliyim.

ve renk olarak da siyah ya da fume dusunuyorum sadece.

simdilik sorularim bu kadar. tesekkurler.


Merhaba,

2008 R56 steptronic sahibiydim sattım. Şuanda Cooper S Countryman All4 sahibiyim bunu da dipnot olarak ekliyim.

Sorularına gelince:

-r53 kullanmadım. Insanların bana anlattıklarını anca sana iletebilirim. R53'te ciddi kronik sorun duymadım. Şunu göz önünde bulundurman lazım R53' lerde supercharger var ve R56'daki turbo charger a kıyasla tahmin edersinki performans bakımından ciddi fark yaratıyor.

Bir diger önemli husus ise benzin tüketimleri. Benim R56 ile ekonomik gittigim zaman 10 lt/100km'yi rahatlıkla başarabiliyordum. R53' ün yakıt tüketimini düşürmen basmıyorken biraz zor. 11-13 lt/100km arası bir tüketimi oldugunu belirtiyorlar.

Mini' lerde dikkat etmen gereken hususlar kaporta ve boya Boyalı kaputtan veya kapılardan korkma. Mini'lerin boyaları ince oldugu için dış faktörlerden çabuk etkilenir.

Kaporta ise çok yumuşaktır. Bir arkadaşın eli ile yaslanırsa eli kaportanın göçmesine sebebiyet verebilir.

Bu noktada dikkat etmen gereken nokta şudur kaputu ustaya açtır, kiriş yerleri bağlantılarına baktır. Darbeli olmamasına dikkat et, ufak tefek rötüşler doğaldır fakat eğer araç kaza geçirmişse mümkün mertebe yetkili serviste bakım görmüş olmasına dikkat et ve servis kayıt dökümlerini talep et.


100bin KM'de olan bir aracın durumunu 2 faktör belirler.Bunlar 1) sürücünün arabayı kullanış biçimi 2) Servislerinin zamanında ve gerektigi şekilde yapılıp yapılmadıgıdır.

Benim nacizane tavsiyem Modifiyeye bulaşma. Neden dersen Mini' nin BHP sinin yüksek olması daha iyi performans almana sebebiyet vermiyor. Adam boşuna 211 BHP yapmamış en üst modelini. Bir noktadan sonra aracın aks mesafesi kısalıgı ve Understeer sebebi ile araç oldukça tehlikeli oluyor. Eger illa performans manyagı olacam diyorsan git düz Cooper GP al veya R56 Cooper S al.

Simdiden hayırlı olsun. Bir defa Mini' ye bulaşırsan bir daha bırakamazsın. Benden söylemesi. Borusan maalesef ekspertiz raporu vermiyor. Maslak 2. kısımda Miniauto'yu tavsiye edebilirim ekspertiz ve bakım için.

Son olarak:

Yes IT'S LOVE.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

maslaktaki mini autoyu duydum biliyorum.

dediklerine gore ben de alirken bu kisimlarini baktirayim aracin o zaman. modifiye yaptirilmis bir mini kovalamamak gerek anladigim kadariyla. yalniz su arkadasin yaslansa bile gocertebilir muhabbeti biraz aklimi karistirdi. o zaman kaporta baya dayaniksiz. plastik gibi bir maddeden oldugunu duymustum ama o kadar da tahmin edemiyordum.

s2k ya gelirsek, gercekten distan cok guzel bir arac ve performansi da inanilmaz ama ic dizayni cok basit tabi performansi yuksek tutmak icin honda basit kacmis direk ama gene de insan biraz guzel bi ic mekan bekliyor kullandigi aractan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Spiegel said:

maslaktaki mini autoyu duydum biliyorum.

dediklerine gore ben de alirken bu kisimlarini baktirayim aracin o zaman. modifiye yaptirilmis bir mini kovalamamak gerek anladigim kadariyla. yalniz su arkadasin yaslansa bile gocertebilir muhabbeti biraz aklimi karistirdi. o zaman kaporta baya dayaniksiz. plastik gibi bir maddeden oldugunu duymustum ama o kadar da tahmin edemiyordum.

s2k ya gelirsek, gercekten distan cok guzel bir arac ve performansi da inanilmaz ama ic dizayni cok basit tabi performansi yuksek tutmak icin honda basit kacmis direk ama gene de insan biraz guzel bi ic mekan bekliyor kullandigi aractan.


Mini' nin kapıları gülle gibidir mesela fakat ne hikmettir geçen sene yazın bir geldim biri arabaya hafif yaslanmış kaput inceden göt izini belli etmiş. Bu biraz abartılı tabi ama gerektigi kadar hassas diyelim biz buna. 172 BHP' lik araç 1130 KG. Bu hafiflik sayesinde hem hızlanma degerein iyi hemde zınk diye durabiliyorsun. Kaporta tabiki plastikten yapılmıyor da şuna dikkat et çoğunlukla Cooper s ler kaput şertileri ile gelir. Eger Mini nin kaput şeridi yoksa aracın bilki kaputuna bir işlem yapılmış olabilir;) Kaput şeritleri yetkili servislerde 200 EURO oldugu için kimse sonradan yapıştırma geregi duymuyor. Bu da bir tüyo.

S2000 e bir defa oturdum. Yere oturup ayaklarını uzatıyorsun. tabuta konmuşum gibi hissetmiştim. Zevk meselesi. Götü başı oynasın diosan s2000 al.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

s2000 duz gitmiyo yalniz. dip gazda yan yan kalkiyo araba komik bi $ekilde. oversteer hakimiyetin iyiyse cok zevkli araba da, degilse caddedeki her oglan gibi sen de en az bi kere bariyer devirirsin. yagmurlu havada acimaz.

eger istersen bi arkada$im satabilir s2000 sertugun eski makinesi. hala mukemmel kondisyonda. bi ara 40k falan dusudnuyodu ama bilemicem $imdi tabi.

bi de benzin dert olacaksa zaten ne cooper s ne s2000 ne da ba$ka bir performans araci tavsiye etmem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

prozzak said:

Yeto said:

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-43000-km-sahibinden-42097129/detay

bi bak derim , mini filan kovalayacağına


Scirocco tokatlamaktan sıkılmıştım. Tavsiye etmem.
neeeey! :D
yolda goruselim ahaha

stock halde tabiki dogal olarak rakamlar konusur, 160/1250 ve 175/1150

s2000 eski bir arac oldugu icin zamaninin konsoluna sahip.
z4 de keza eski kasası aynı sıkıcılıkta bi iç tasarıma sahip s2000 gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benzin o kadar dert degil cok sik kullanmiyorum araci. tabi suanki benzin fiyatlari da aldi basini gitti ayri mesele.

s2000 in ici konsol fln cok kotu ama bi onceki nesil bmw z4 un konsolu o kadar da kotu degildi bence. ama suanki daha iyi tabi ki. fakat manuel gelmiyor o arac da sanirim trye.

su an icin sadece mcs var aklimda baska bisi dusunmuyorm tabi onumde 1 ay kadar bir sure var karar vermek icin minimum, fikrim de degisebilir bu sure icerisinde =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

synthesizer said:

prozzak said:

Yeto said:

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-43000-km-sahibinden-42097129/detay

bi bak derim , mini filan kovalayacağına


Scirocco tokatlamaktan sıkılmıştım. Tavsiye etmem.
neeeey! :D
yolda goruselim ahaha

stock halde tabiki dogal olarak rakamlar konusur, 160/1250 ve 175/1150

s2000 eski bir arac oldugu icin zamaninin konsoluna sahip.
z4 de keza eski kasası aynı sıkıcılıkta bi iç tasarıma sahip s2000 gibi.


:) Stok olarak Scirocco nun 2.0 ı anca denk r56' ya ancak senn modi rocco ile kapışırdık. Ben şimdilik bıraktım o işleri :) Belki ilerde countryman e bşiler yapacam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Coskun-Sabah said:

s2000 duz gitmiyo yalniz. dip gazda yan yan kalkiyo araba komik bi $ekilde. oversteer hakimiyetin iyiyse cok zevkli araba da, degilse caddedeki her oglan gibi sen de en az bi kere bariyer devirirsin. yagmurlu havada acimaz.

eger istersen bi arkada$im satabilir s2000 sertugun eski makinesi. hala mukemmel kondisyonda. bi ara 40k falan dusudnuyodu ama bilemicem $imdi tabi.

bi de benzin dert olacaksa zaten ne cooper s ne s2000 ne da ba$ka bir performans araci tavsiye etmem.


Mini de de garip durumlarda Understeer var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

prozzak said:

synthesizer said:

neeeey! :D
yolda goruselim ahaha

stock halde tabiki dogal olarak rakamlar konusur, 160/1250 ve 175/1150

s2000 eski bir arac oldugu icin zamaninin konsoluna sahip.
z4 de keza eski kasası aynı sıkıcılıkta bi iç tasarıma sahip s2000 gibi.


:) Stok olarak Scirocco nun 2.0 ı anca denk r56' ya ancak senn modi rocco ile kapışırdık. Ben şimdilik bıraktım o işleri :) Belki ilerde countryman e bşiler yapacam.
evet anca o sekilde agirlik beygir oranları dengeli oluyodur herhalde.
160/1250 = 0.128 rocco
175/1150 = 0.152 r56

200/1300 = 0.153 rocco 2.0tfsi

benim yazılımlı da şimdi 200 civarı cıkarıyomus
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

civic yenisi guzel degil 97 modelinin oldugu kasayi daha cok begeniyorum ben acikcasi. ama ici sahiden uzay araci gibi =)

astra da ici guzel de disini begenemedim ben pek. su an idareten bir opel var ztn altimda baska bi opel dusunmuyorum acikcasi

mininin dugmeleri sahiden ajan filmlerindeki araclardaki fuze ve firlatma dugmeleri gibi =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...