Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mart 2011 GSL Code S Turnuvası.


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Maçları izlemedim ama tlde dahil birçok yerde zergler ağlamaya başlamış. Genel kanı July'ın MC'nin seviyesinde olmadığı olduğu için colo imba diye ağlayan zerglerin bu sefer ff imba diye ağlamaya başlaması biraz trajik. ff gerçekten imba olabilir ama bu serilerin nasıl biteceğini zaten herkes tahmin ediyordu. July malesef MC'nin karşısında durabilecek bir oyuncu değil. Spartacus'un dediği gibi bu tür serilerle ffin imba olduğunu ispatlayamazsınız. Çok geniş araştırmalar karşılaştırmalar yapmak gerekir. Blizzard da bunun farkındadır zaten bence.
Mesaj tarihi:
o blizzard'ın savunması, çok araştırma yapmak lazım, bütün istatistiklere bakmak lazım vs.

ff beta'dan beri tartışma konusu bir büyü, mc ile birlikte tartışmaların tekrar gündeme gelmesi normal.

fevax bile beta zamanından beri söyleyip duruyor, "ff map editor gibi büyü, bol bol kullanın" diye :D

bu arada ilk maçta mc zealotları dans ettirmiş, ben görmemiştim. idra v2.0 hayırlı olsun.
Mesaj tarihi:
Blizzard'ın savunması doğru. Çoğu kişi blizze atar yapmayı çok seviyor ama sizler orada olsanız öyle "hmm imba lan bu hadi değiştirelim" diye değiştiremezsiniz. Yaptığınız işi iyi yapmak açısından sorumluluklarınız var o da bir değişikliği oraya koyduğunuz zaman bir daha uğraşmanıza gerek kalmaması gerekiyor. Bu da farklı durumlarda ff abuse durumunun ne denli kullanılabildiğini vs araştırmak gerekiyor ki bir yandan da colo imba fortress imba vs imba diye sürekli ağlayan bir community var ortada.
Mesaj tarihi:
görünen köy kılavuz istemez.

sonu gelmeyecek bir balans tartışmasına girmek gereksiz; çünkü oyunun dizaynında sorunlar var. daha önce de söyledim, gene söylüyorum. ilk expe kadar beklemeye devam, değişen birşeyler olmazsa daha da gelmem zaten.
Mesaj tarihi:
İşte ben de sorun çözümler kısmında diyorum. O yüzden bekliyor blizzard zaten. Doğru şeyi doğru noktaya uygulamak kolay değil. Çoğu kişi ince çizgiyi bozmadan hangi değişikliği nereye yapmak gerektiği konusunda hemfikir olamıyor. Zaten prolar da yanlı görüşler bildiriyor büyük oranda blizzconda da konuşulmuştu bu. Durum buyken fazla gaza gelip anlık çözümler beklemek pek gerçekçi değil onu diyorum.
Mesaj tarihi:
Üzüldüğüm kaldıramadığım konu July_zerg ün yetersiz bi oyuncu gibi gözükmesi ya da gösterilmesi. Eyvallah, Mc çok iyi bi oyuncu, protossun gücünü gösteriyor bize resmen. Fakat July_Zerg'ün Mc'yle başa çıkabilecek bi oyuncu olduğunu düşünüyorum. Sorun makro oyunda Protossun tutulamaması. Baksanıza; Mc, observer yapma gereği bile duymadı. Ne yapsan gider gibi durum var ortada. İstediğiniz Zerg oyuncusunu getirin, zergten önce exp alıp daha sonra 6 warpgate gelen protossu tutamaz.Tuttu diyelim bi süre dayandı, colosus amca bekler o zaman zergü. Ne ağladım be!
Mesaj tarihi:
bu seri için bakarsan, july fena çuvalladı, mc hem gününde, hem çalışmış, hem tossu limitlerinde kullanan bir adam. bu maçlar için balans bahane değil yani gerçekten.

bu arada mc'nin maçtan önce sadece gateway ünitleri ile yeneceğim yönünde beyanı varmış. adam o kadar kendinden emin çıkmış maça.
Mesaj tarihi:
PvZ'de bir sorun var. Bunu inkar etmenin alemi yok. Yeni, büyük haritalar TvZ'deki denge sorununu büyük ölçüde çözdü ama PvZ'deki sorunu çözemedi, hatta Protoss'un deathball yapıp Zerg'ün çaresiz kalma durumunu pekiştirdi. Collosus'a kesinlikle bir çeşit nerf lazım; çünkü sadece PvZ'de değil PvT'de de GSL'de Toss dominant ırk olmaya başladı iyice (hatta PvZ'den daha çok). Bu nedenle ya Collosus'a bir nerf ya da Zerg ve Terran'ın late game'ine buff lazım (ikincisi daha mantıklı bence).

Sentry konusunda ise yapılacak düşüncesiz bir nerf Protoss'u early game'de çok zor duruma düşürür, hiçbir rush'u tutamaz hale gelir. Bunun yanısıra force field kullanımı oyuncu yeteneğinin en çok ortaya çıktığı alanlardan biri, bu yüzden etkisizleştirilmesi oyunun geneli açısından da iyi olmaz. Eğer bir nerf gelecekse en mantıklısı Sentry'nin maksimum enerjisinin düşürülmesi olacaktır, böylece early game'de Protoss'u çok nerflemeden PvZ'yi biraz daha dengelemek mümkün oalcaktır.

Ancak dediğim gibi bu maça bakıp denge tartışması yapmak çok mümkün değil; çünkü MC July'dan birkaç gömlek üstün bir oyuncu. Zaten ezmesi gerekiyor yani, ezmiyorsa asıl sorun vardır.
Mesaj tarihi:
Orada bir NesTea olsaydı bunları tartışıyor olmayacaktık,
July şans eseri finalist diyebilirim MC gerçektende july den gömlek az gelir bir ceket üstün.
...
fakat denildiği gibi FF ye bir nerf muhakkak lazım.

hatta böyle bir anket düzenliyebiliriz.


2) FF'nin block süresi düşürülsün.
3) Sentry ölürse shield yok olsun.
4) FF enerjisi isteği 50 den 75 yükseltilsin.
5) yok böyle iyi kimse dokunmasın.
6) hepsi olsun ;)
Mesaj tarihi:
2-3 ay önce protossun terrandan dayak yedigi zamandan (yemese bile eşit olduğu zamandan) bu zamana bi değişiklik olmadı oyunda böyle köklü. Protosslar oynamayı öğrendi nasıl kullanıcağını öğrendi. Blizzard bundan sonra HA dedin mi değiştirmez bi şeyi. bırakıyolar oyuncular kendileri farkına varsnı bi şeylerin adapte olsun.
Mesaj tarihi:
ben onu tartışmıyorum desu. zaten söylemek istediklerim yanlış anlaşılıyor sanırım.

rakamlar üzerine yapılan bir tartışma değil benimki. rakamlarla ilgili en son medivac'in hızı düşürülüp toss ve zerg binalarının hp'si artırıldığında şikayet etmiştim. şikayet ettiğimse drop işinin terran için cazip olmaktan çıkarılmasıydı. bırak medivac hızlı kalsın, binaların hp'sini çok daha fazla arttır.

bu yeni haritalarla birlikte, özellikle scrap station gibi baselerin yakın olduğu bütün haritalar tek tek havuzdan çıkarılırken, bunun ayarını zamanında düşünmezsen şimdiki gibi oyunu tek yönlü daracık bir yola sokmuş olursun. roket ilmi de değil üzerine düşünülmesi gereken. terran'ın zaten marauder'i var, tank'ı, ağır sanayi hamlesi var. fazladan medivac getirsin yüksek hp'li binaları avlamak için. fazladan birimi drop a yollamak, bunlar için gerekli medivaclere benzin bulmak, bunları havaya yani riskli bir ortama göndermek bırak oyuncunun tercihi olsun; ama droplar ölmesin.

ff için de aynı mantık geçerli. fazla alan kaplıyor, özellikle zerg menzili kısa roachla eziyet çekiyor, lingler vs zaten sıkışıp sentrylere canlı yem oluyor. july keyif için oturmamış ekonomisi ile erkenden hydra çıkmadı bugün.

çok açık görülen bir sıkıntı bu, oyuncu buna hiç birşey yapamaz. bütün force ff'lerin arasında hareket edemez, doğru düzgün hasar veremezken oyuncu buna ne yapabilir? bunu görmek için mc vs july maçını beklemek gereksiz.
Mesaj tarihi:
ben sana hitaben yazmamıştım yaw o mesajı :D genel foruma yazdım.

bu arada ilginç bi enstantane. MC nin brood war history si :D+
http://www.teamliquid.net/tlpd/details.php?section=korean&type=players&id=640&part=games&league=standard
Mesaj tarihi:
az buçuk ben de üçünü de oynadım gibi, zerg mutalisk olmadan çok yavan ve kötü. muta harasla rakinin ordusunu ekonomisini meşgul edersen o arada mape yayılabilirsen güzelce rahat kazanıyorsun. ama 2323 tane sentry ile gelince toss sen daha hive spire çıkamadan çok fena taciz oluyor.
Mesaj tarihi:
bana göre de Forcefield oyunun akışını bozan bi spell. sentry değil sorun olan bana göre forcefield.

çok basit bi sebebi var kapladığı alan, blocklaması, üniteleri ayırması vs nin aslında toptan adı oyunu ve combatları dikte etmektir. oyunu dikte eden oyuncu tempoyu elinde tutar, tempoyu elinde tutan oyuncu oyunun nasıl şekilleneceğine karar verir.

bugün brood wara baktığımız zaman oyunların bu kadar renkli ve akıcı geçmesinin sebebi oyunu bu şekilde yoğun dikte etmeyi sağlayan bir büyünün veya ünitenin bulunmaması.

jaedong un bu kadar iyi olmasının sebebi tempo kontrolü hep elinde tutması ve oyunu sürekli dikte etmesi.

flashın bu kadar iyi oyuncu olmasının sebebi rakiplerinin uygulamaya çalıştığı dikteye hiçbir zaman uymayışı ve bunlara karşı bi çeşit bağışıklığı olması. (örnek flashın hayati harass yediği oyun sayısı 500 içinden 2 veya 3 tür) bu adama oyunu dikte edemezsin. eninde sonunda da o eder.

belki tvz de mutalisk açılışı oyunu dikte eder o da biraz.

gelelim forcefielda sc2 ye, oyunun nasıl başlayacağına nasıl hareket edileceğine bu şekilde hakimiyet sağlayan, combatlara heykeltraş gibi şekil veren bi ünite olması açısından bana göre broken bi olay.

2 çok iyi oyuncu birbirine yakın oynadıgı zaman bi tanesinin elinde eşit başlayacakları combatlara istediği gibi değişiklik yapma imkanı verirsen bu akışı bozar bana göre. bu tür bi combata girmemek için yapılabilecek şeyler de yine oyunun akışı içerisinde çok realist olmuyor ya da bi şekilde seni bir şeylerden fedakarlık etmeye zorluyor.
Mesaj tarihi:
zergün üniteleri up değil aslında.ama oynaması çok zor.üniteler de op değil;neticede up sayılır.

toss hem kolay hem kolsus var ciuv ciuv diye.benim gibi haftada 2 saat oynayan adamlar bile high diamond low masters oluyor

terran da hiç beceremiyorum abi ben bilmiyorum.xunn bile yeri geliyor alıyor beni.
Mesaj tarihi:
said:
bugün brood wara baktığımız zaman oyunların bu kadar renkli ve akıcı geçmesinin sebebi oyunu bu şekilde yoğun dikte etmeyi sağlayan bir büyünün veya ünitenin bulunmaması.
Öeh. Dark swarm?
×
×
  • Yeni Oluştur...