Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Carry Oynayışı Hakkında Tavsiyeler


Lord_Argos

Öne çıkan mesajlar

Son birkaç oyundur çok iyi başlamama, çok iyi farmalamama, çok iyi kill almama ve mid game'de oyuna takım olarak önde girmemize rağmen lategame 'de anlamadığım bir sebepten oyunu kaybetmeye başladım. Berbat olan ise bir türlü hatamın nerede olduğunun farkına varamamam.

Mevzu bahis maçlardan biri: http://replays.heroesofnewerth.com/match_replay.php?mid=27950803 (Nick Alpik)

Carry hero oynanışı hakkında tavsiyeleriniz varmı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1. Takım olarak oynarken ortalarda çok geziniyorsunuzdur ve kill peşinde koşuyorsunuzdur, bu farmı mahvediyor. Örneğin bir hero öldürseniz alacağınız gold 400 civarı. Bu kill carry'e giderse sorun yok ama carry assitde kaldıysa aldığı para 60g falan. 3 dakka emek harcasanız forest'da 3 tur atmış olurdun 1k para kasmıştın. Ayrıca exp'de bölünecek kaç kişiyseniz, bu da sıkıntı yaratacak.

2.si pek çok oyunda karşılaştığım birşey, mid-game'de takım olarak ezmeye başlayınca rahatlama, oyunu sündürme psikolojisi oluyor ve bu karşı tarafın er geç farmını bitirmesi anlamına geliyor. Üstelik o durumda hero farkları ortaya çıkmaya başlıyor. Mesela FA ile Predator karşı karşıya gelse Pred FA'dan daha az farm yapmış olmasına rağmen onu kesebilir. (FA: Forsaken Archer ) FA zaten pek güçlü bir carry değil, örnek net olsun diye onu örnek verdim. Yani oyun güçlüyken bitirilmeli, en azından 1 lane'in raxları alınmalı. Kısaca güçlüysen bunu stratejik avantaja dönüştürmelisin.

3. Yanlış item yapıyor olabilirsin. En bilemedin 2. item olarak mutlaka shrunken olmalı nerdeyse her carry için geçerli bu. Shrunkeni atlarsan karşı taraf stun slow vb. ile zorlayabilir.

4. Bazen de carry çok iyi farmlıyor ama takımda çerezler çok oluyor. Mesela intler geri kalabiliyor veya 2. ve 3. carry alınmışsa bu adamlarda sıkıntı çıkabiliyor. Tank kasamamış olabiliyor. Karşı takım bunları farmlayarak farkı kapatabiliyor.

5. Wardlar. Siz mid-game'de adamların üstüne üstüne gidip ormanlarında adam beklerken, herifler sizi görüp geri kaçıyor veya başka bir laneye gidiyor olabilirler. Siz boş boş dolanıp xp ve gold kaybettiğinizle kalırsınız. Sizin wardları etkin kullanmanız ve gidip bir bakmak yerine karşı takımın orda olduğunu görerek gitmeniz lazım.

Sonuçta carry adam biraz bencil olmalı ve bir hareketi yaparken şunu düşünmeli: Bu hareket farma göre ne kadar gold getirir? Yüksekse gidersin, düşükse ormanda farma devam. Tabii bu genel olarak geçerli, gitmeni gerektirebilecek başka bir durum olabilir, adamlarını push'unu karşılamak gibi, o zaman gitmek zorundasın. Ama mesela ormanı ganglicek sizin takım, bir durup düşünmekte fayda var. Onlar 4 kişi zaten ormandaki 1-2 kişiyi keseilirler, farmı bırakıp oraya gitmektense daha karlı olan farma devam etmek daha iyi. Ama farm farm diye gezerken takımın 4 kişi kaldığını unutmamak lazım, takım eziliyorsa sıkıntılar da bekliyor carry farmdan çıktığında.

İlk defa pati'de bu kadar uzun WOT yazıyorum heralde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok dağınık oynamışsınız. Dr repulsor iyi farmlamış, adamda harkon varken, karşınızda plague rider ve TB varken bi kişide bile shrunken yok, büyük fail.

mid / lategame'de ward yok, körü körüne girmişsiniz çoğu kombatta.

flying courier varken 2-3 kere full hp / yarı hp base'e gidiyosun gereksiz yere. tp alıp geri döneceğine hp/mana pot getirt kuşla, alış buna.

neutral farmlarken creepstack / neutral pull yapmamışsın hiç, kayıp zaman ve para demek bunlar da.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1) Haritada asla gezme gank kill için, tp taşı. Yürümek vakit kaybıdır.

2)Oyuna çok çok çok çok çok hakim değilsen (1900+ oyuncu değilsen) ve map control sizde değilse creep farmla kill peşinde koşma.

3)Supportlardan biri daima senin için creep stacklemeli.

4)Ne item yapacağını iyi bil.

5)Ne kadar iyi oynarsanız oynayın outpicked olduysanız yapacak bişey yok =)

6)Takımın dikkatleri üzerinden çekebilmeli başka yere baskı yaparak.

7)Ward dememe gerek yok sanırım =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Süper tavsiyeler cidden her birinize teşekkür ederim. Bu tavsiyeleri göz önüne alarak artık daha dikkatli oynayacağım özellikle stack konusunda kesinlikle eksiğim varmış, şimdi farkettim.

@Stimpank
Sadece ben Sharunken kasmıştım gözünden kaçırmışsın sanırım ama diğerleri kasmadığı için erimeleri kaçınılmaz oldu...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu dediklerinizin hepsi doğruda bunlar her oyunda yapılamıyor.

Support ward almaz, senin stacklediğin creepleri mal intin birisi gelir alır.

Sen farmdayken takım arkadaşların forest'a gank'a gider sana "oMGF!" "FFS" diye gelmiyorsun diye laf edip adamın canını sıkarlar.

"sipeyskeyk" bilir, bir oyunda beraber oynuyoruz onda legi var bende pebb var. Herkes ölü birtek ben varım adamların 4'ü yaşıyor bizim base tower'ı yıkmaya geldiler. Adamları oyalaya oyalaya bizimkilerin doğmasına kadar kaçtım falan, bizimkiler öldüm diye söylediği tek laf "retard"

v.s gibi..

Carry'i adam gibi oynamak istiyorsan öncelikle sürekli berabe roynadıgın takım arkadaşların olacak =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Karakterin bashi 1,0 saniye iken, savage'in bashi 0,1 saniye arada fark var ayrıca o seviyede 5 vuruşta 1 bash vuruyor o vuruş aralığında da savage'in bashini vurarak rakibi tam kilitliyor diye düşünüyorum yanlış isem düzeltin. Eğer öyle olmasaydı "recommanded" sekmesinde bulunmazdı zaten...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yanılmıyorsam stunlar için internal bi cooldown var, basher vb. için 2 saniye , mkb için de saniyede 1 gibi bişey idi dotada. mkb'nin mini stunu geldikten sonraki stun ignore ediliyor gibi bi muhabbet vardı.

dota için konuşmaya devam edersem mesela faceless'a manta yapılmazdı, çünkü ilüzyonlar da stun animasyonunu tetikliyordu, ancak stun etmiyorlardı. animasyon aktif olduğu sürece de hero stunu çalışmıyordu gibi.

hon'daki mekaniğinden tam emin değilim, forumlara da hiç bakmadım desem yeridir. ancak benzer bir mekaniğin çalışıyor olması ihtimalini göz önünde bulundurursak, tercih edilecek bir item değil.

onun yerine wingbow yapsaydın, çok daha etkili olurdu. normalde evasion için en yüksek değer kullanılır, ancak chronos /faceless void'de farklı bir skill olduğu için bu iki stat diminishing olarak eklenir.


1-((1-A)*(1-B))

o da 0.525 yani %52.5 evasion+backtrack yapıyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hon'da savage cd'ye sokmaz crono'nun bashini, zaten crono'nun bashi geri sayıma dayanlı random değil. Hatta savage oldukça iyi bir item çünkü proc şansı yüksek, Damage'ı iyi ve attack speed veriyor bonus olarak. Wingbow'da güzel item ama damage açısından bakarsak o kadar iyi değil. Savage'nin yüksek proc rateini de hesaba katmak lazım, sadece +20 dmg meselesi değil yani.

Geometers Bane eskiden oluyordu, her ilizyon ayrı ayrı stunlayabiliyordu ama on ukaldırdılar, o yüzden pek tercih edilmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...