Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

vazgeçtim, siliniz


Kendercik

Öne çıkan mesajlar

Ibiza da düşündüğüm seçenekler arasındaydı. Bocanegra 47500TL, Cupra 46000TL gözüküyor şu anda baktığımda fiyat listesinde. Daha süssüz, daha sevimli geliyor Cupra benim gözüme. Opsiyon listesinde 2366TL'ye (vergileriyle) seat yarış frenleri diye bir şey gördüm. Nasıl bir şeydir şeylerdir acaba? Panaromik sunrooftan falan daha çekici geliyor kulağıma (:
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fistan said:

lancia nesi kötü ?
dizaynı hoş motoru iyi
içine oturup sürmedim ama bi kaç arkadaşım baya methediyordu 1-2 yıl önce


lancia kotu bi araba degil, hatta benim sahsen en sempati besledigim araclardan biri. ama su markaya fiat in res cektikten sonra cikan ilk arabasi olan delta cok kotu bi araba.

bi kere markanin delta efsanesinin basari ekseninde tamamen zitti alinarak tasarlanmis bi araba, tarih yok, tasarim anlayisi yok , integrale gibi bi yansimasi yok, yok hic birsey yani. tamamen laf olsun diye lancia altinda adini efsanemizin ismini verelim haydi diyerek verilmis bi isim delta.

ikincisi arac cam tavan ve xenon opsiyonlu izgarasi sundurulmus bravo. arada gercekten hic bir fark yok, bizzat ikisinide turlu turlu test ettim, ne icinde ne hissinde ne baska birseyinde hic bir fark yok. buna ragmen fiyat farki sacmalik duzeylerinde. hatta fark yok demememek lzm , bravo suspansiyon olarak delta kadar "yumusak" ayarlanmadigi icin "orjinal delta" ruhuna daha yakin. kokeni ralli arabasi olan bi aracin luks hatch piyasasina konfor iddiasiyla girmesi nasil bi sacmaliktir bambaska bisey.

diger ivir zivirlarini yazmiycam , cunku fiat a hepimiz az biraz asinayiz, zira patinaj okuyorsa insan zaten genel olarak fikri vardir genel seyler hakkinda. lancia seven bi insan olarak nefret etme nedenleri bunlar, normal bi kullanici olarak da tercih olmamasinin nedeni fiyat ve alternatifleri, bahsettim. o yuzden kotu.

lancia efsanesinin geri donusunun gerceklestigi nokta mito , sonrasinda da giulietta dir. keske fiat grup , fiat500 e gosterdigi ozeni lancia ya da gosterseydi de , ypsilon ve delta gibi yuz karalari bu isimde cikmasaydi.

@esh
giulietta > ibiza X 5 degil abi o kadar.

cok cok ciddi yol tutan bi araba, yol tutan dedigim oyle ruzgar esti savruldum, cukurdan gectim direksiyon oynadi, hizli serit degistirdim sallandi, viraj ortasinda gaz cektim arabanin gotu atti(lol , lift off understeer) seviyesinde yol tutan degil, o yorumlari degisik kafalar yapiyor asdf.

cok ciddi viraj kabiliyeti olan bi arac. agirlik merkezi, kendini hayli kanitlamis sasi, tecrubeli bi gecmis (polo gti, fabia rs, zilyon tane cupra), cok guzel motor, cok cok guzel direksiyon, hakkaten keyifli bi arac yani. cok ciddi git bir dene.

giulietta nin tabi bi kere sinif farki var, kilit diff, spor surus icin ayarli multilink arka suspansiyon gibi farklari var ilk akla gelen. o ayri.

kendercik de driver's car istiyor tam manasiyla, enthusiast oldugu icin lancia mevzusunu manalandiracaktir diye dusunuyorum.

birde sacma sapan yazi uzadi ama, yazarken aklima geldi.
a1 fiyatlarindan bi haberim ama onun da gideri olabilir, bi paketlere bakmak lzm ne getiriyorlar ne yapiyorlar falan. gonul bu fiyatlara rwd araba ister gerci ama yapcak bisey yok.

ohh bitti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@kharon: sana baba diyebilir miyim? kimse derdimden bu kadar anlamamıştı.

Maddiyatçılığın ötesinde duygusal bir insanım. Yeni Lancia Delta'ya binersem kalbim sızlar eskisini hatırladıkça. Sadece bu sebep bile yetiyor benim için.

Yol tutuşu ile ilgili olarak aradığım şey, üstün bir şey değil zaten. Araç beni eğlendirmeli, ama en azından kaymaya yakınken benim kotrol etmekten aciz olduğum ufak tefek yoldaki çıkıntılara, çukurlara girdikten sonra araba kendisini sürpriz şekilde kolay toplasın yeter ki yüksek ve yavşak dediğim focus mk1'de bile bunu gayet buluyorum. Süspansiyon sistemine beynim zerre kadar basmasa da bildiğim kadarıyla '99 senesinde çıkan bu Focus'ta bu kadar ucuz sınıfta ucuza maletmek suretiyle başarılı bir arka süspansiyon koymuşlar. (...diye okuduğumu anladım) Temiz asfalt koşullarında değil de virajın içinde hiç görmediğim çukurlara girip kolaylıkla sağ çıkayım istiyorum. Fazlasına, güven vermesine falan hiç gerek yok. Kaldı ki aklımdaki, ufak ve nispeten güçlü motorlu araçlarının hiç birisinin şu anda kullandığım aletlerden daha kötü yol tutuşu olacağına inanmıyorum.

Arkadan itişli ben de bir şeyler isterim ama bütçe malum civarlarda. Birinci el araç kovaladığım için olacak hesap değil. Lotodan para çıktıktan sonra Porsche alacağım zaten.

Son olarak eklemek isterim ki; yolda pis makasta, apaçilikte gördüğünüz insan ben değilim. Çok efendi araç kullanırım, fazla bile temkinli, hatta korkak olduğumu düşünüyorum. Zaten ciddi kaza yapma ihtimalimin yüksek olduğu anlar, yanımda birisi otururken ("emniyet kemeri takmam ben, ne gerek var yaa" kafasında olanları ikna etmeye yönelik kontrollü ama korkutucu hareketlerim hariç) veya etrafta başka araçlar veya yayalar varken veya varolma ihtimalleri varken değildir. Bildireyim istedim bu kadar viraj dönüş ve gaza basma heveslisi olarak gözüktükten sonra.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bahsi geçtikten sonra aşka dalıp, Lancia Delta fotosu aratıp, bulduğum fotoğraf:



Mesela arkadan itişli bir bmw 1.16 yerine, mevcut focusa bundan takıp pati stickeri yapıştırsam daha eğlenceli ve hızlı bir aracım olur (:

EDIT: fotoğraf önizlemede de forumda da gözükmüyor ama bence resmi paticik egzosu olmalı!

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Alacağın araçta ESP olmasına dikkat edersen için daha rahat olur. Ne derece müdahaleci olacakları üreticinin tercihi ama bahsettiğin tarz süprizlerde senden önce müdahale edebilecek birilerinin olduğunu bilmek güzel olur bence. O kaslı miniklerde de mutlaka ESP vardır diye düşünüyorum.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

jülyet çok tipsiz geliyor bana ama bu topicte kastığım post sayısına karşılık bu kadar çok tavsiye gelmesi uğruna bir inceleyip deneyeceğim. Denetmezlerse almam. Deneyip de beğenirsem ama pahalı gelirse de Alfa Romeo logosu haçlı seferlerine katılmış bir ailenin logosudur diyip milliyetçilik kozumu oynayacağım.

ESP de önem verdiğim bir özellik de baktığım arabalardan sadece Ford Fiesta'da opsiyonel. (Onu da almam zaten. Elimdeki mk2 Focus motorunun ayarının biraz değiştirilmişi var ve 970kg. Sürüşü eminim çok zevklidir, fiyatına göre çok güzel bir araçtır ama hiçbir şey yapmadan elimde bulunan araçları düşününce değmez.) Vardır yani her araçta. Araç seçimimi etkileyecek bir nitelik olarak ESP'nin kapatılabilir olması lazım. Sanırım her araçta kapanıyordur, en azından karda buzda esp ile kullanılmadığı için.

Keşke ruhsat verseler de bu kadar çene patlatıp, yok efendimbir buçuk sene sonra avukat adam arabası olacak, yok efendim az da olsa zaman zaman bavul konulacak diye kafa patlattıktan sonra skandal şekilde caterham alabilsem. Türkiye'de olmuyor di mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Fantezilerimi körükleyen herkese teşekkürler. Beklendiği üzere MK2 Focus ile takılıyorum. Yeni lastik ihtiyacı dışında gayet iyi durumda.

Hayatımda ilk defa da espli bir araç kullandım, çok garipmiş özellikle kötü lastik sebebiyle sürekli kaymaya meyilliyken. Kapatma tuşunu kolay yere koymuşlar neyse ki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...