Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

vazgeçtim, siliniz


Kendercik

Öne çıkan mesajlar

Babamın yaşı kemale erdiği için kendisine tatmin amaçlı olarak pahalı bir markanın ucuzundan aldı. Elimizde de 2 tane Ford Focus kaldı. Bir tanesi benim epey zamandır kullandığım 2004 model 100PS ve 53000km civarında. Diğeri ise 2006 model 115PS ve 31000km civarında. Babam hazır yeni araba almanın heyecanındayken, ben de haziran ayında mezun olmadan önce ve babamın arkadaşı da onu gaza getirmeye çalışırken ikisini de satıp kendime yeni, temiz araç aldırmak fikrindeyim. Aklımdaki fiyat sınırı 50000TL bile değil de daha önceki öğrenci arabası topicine misilleme olsun diye yazdım, konu bolca ilgi görür belki diye (:

Her neyse, yukarıda bahsettiğim niyet zayıf olmakla birlikte kafamı kurcalayan bir şey. Dediğim gibi mezun olduktan sonra da çalış, kazan, kendi arabanı al muhabbetine döneceği için aklıma yatan tipte bir aracı 31 yaşımda almak istemiyorum.

Kafamdaki araçlardan birisi Polo GTI. 1.4 TSI motoruyla 6.9 saniyede 0-100 hızlanmasını yapıyor. Henüz Türkiye'ye gelmedi ama fiyat konusunda Almanya'daki Pololar ile Türkiye'dekiler başa baş gibi gözüktü gözüme. 22500€'ymuş orada. Ama burda o fiyata da Seat Ibiza falan var diye biraz daha yüksek olur herhalde. Bu aracın performansını kesinlikle istediğime eminim ama kafamda aracın çok küçük olması ile ilgili sıkıntılar var. Bu kadar para verdikten sonra da kız arkadaşımı senede 2 defa havaalanına getir-götür yaparken, belki 1-2 tatile giderken 2 bavul sığdırmanın işkence olmasını kendime yedirebilir miyim acaba diye düşünüyorum. Bagaj hacmi hatchback Focus'un 385lt'sine karşılık 204lt imiş. Araç gelince test sürüşüne gidebilirsem bakacağım. Akil insanlar olarak siz de belki fikir yürütüp mantıklı bir takım fikirler verirsiniz.

Bir de şu Ford'un c-max'e koyduğu 1.6lt eco boost motoru var. 8.5'sn sürüyormuş 0-100'ü ki aynı motoru taşıyan c-max ile Focus'u kıyaslayınca Focus'a bu motoru takarsak 130kg civarı daha hafif olacağı sonucuna varmıştım yanlış hatırlamıyorsam. Hava dinamiği de daha iyi olacaktır elbet. O motor Focus'a gelirse de tatmin edici bir sonuç çıkabilir ortaya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Seat, seat olsa bile isterim de fiyatı benim menzilimin dışında kalıyor. Sanırım mk1 focus ile hayatıma devam edeceğim. mk2 biraz daha hızlı ama yol tutuşu, verdiği güven duygusu, içindeki donanım lüksü falan gereksiz fazla. Sürüş eğlencesi, tatmini almıyorum o araçla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de pişman oldum sanki o kadar yazıp da sildiğime.

Golf de pahalı, 122PS falan kesmiyor. Zaten elimde 2006 model en donanımlı mercedes c180'den daha donanımlı focus seçeneği var. Hızlı bir şey olmalı ki bir anlamı olsun.

Polo gti gelmesini bekliyorum. 0-100'ü falan güzel (6.9sn) ama çok küçük diye çekimserim. Gelsin de bir görelim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

50000TL'ye kadar öğrenci arabası diye başlık açmıştım da. (trollface koymayı unutmuşum) Kafamdaki fikirleri epey yazdıktan sonra konuyu açıp sildim. İlk cevaplar bile gönderilmeden önce silmişim hatta. Sonra da sildiğime pişman oldum. En azından test sürüşünü yapmak kısmet olursa polo gti ile ilgili şeyler yazarım buraya. Sis farları falan standart olmalı ama bi dolu para verip 2 kapılı, 204lt. bagajlı araç aldığıma sonradan pişman olur muyum endişesi yaşıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya vazgeçmiştim, silinmedi tabi ki anında. O zamana kadar da konu ile ilgili görüşler gelmeye başlamış oldu.

Kısaca demiştim ki babam kendisine marka prestijli bir araba almaya karar verdi hayatında ilk defa. Sonuç olarak 2 tane Focus kaldı elimizde. Yeni araba satın alma coşkusunu yaşamış olan babamı, bir arkadaşının da gazıyla birlikte, 2 Focus'u sattırıp gerekiyorsa biraz da kendi birikimlerimden ekleyip güzel, giden bir araç almak arzusundayım. Zaten haziran ayında mezun olup bu yaz içinde çalışmaya başlayacağım. Bir sene sonra da avukatlığa başlayacağım. Çalışmaya başladıktan sonra da babama "baba bana bi kıyak yapsana yaa" diye başvuramayacağım için mezuniyetten önce gerçekleştirmek üzere böyle şeyler tasarlıyorum. Ama çok fazla değişken var kafamda, fazla kasmadan işleri oluruna bırakayım diye yazdıklarımı da silmiştim anında. 50000TL'ye kadar öğrenci arabası lafını da dikkat çekmek için atmıştım. Daha önce benzeri konuya insanların verdiği tepkilerden sonra...

Büyük ihtimalle baba parası bile olsa kıyamayıp hiçbir şey almayacağım. Hele bi polo gti'lar gelsin de... ben bi test sürüşüne gidip göreyim de... sonra biraz daha şekillenir işler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

2 kişi tatile gideceksen eğer yatır arkadaki koltukları, al sana kocaman bir bagaj. 2 kişilik tatilde ne edeceksin 3,4 ve 5(Polo için iddalı bir sayı ama olsun) numaralı koltukları?

Kişisel fikrim, onca beygiri o hacime sığdırmak mantıklı değil. Yere daha iyi basan bir araç tercih ederdim.

Üreticilerin ağırlık merkezinin yüksekliğini yazmalarını istiyorum.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ahah, her şeyin bu kadar arşivde durduğunu bilmiyordum. Eline sağlık. Akışkanlığı çok saçma oldu topicin.

Daha piyasada olmayan arabayı istemekten de yoruldum. Ağırlık merkezine ancak test sürüşünde fırsatım olduğu kadar bakarım işte. Ben ders çalışmaya gidiyorum, fırsatını bulduğumda skandal açıklamalarla döneceğim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lancia delta igrenc otesi. bravo cok daha rafine bi arac ve daha estetik. lancia ya hic yakismayan bi araba maalesef.

benim aklima hayir sport hatch ler bakiliyorken polo gti da ortada yokken
ibiza cupra/bocanegra ile alfa mito geldi.
vw olan 1.4tsi 180bg DSG(7.2sn 0-100) , fiat olan 1.4 multiair 170bg manuel(7.5sn 0-100)

bu multiair 2010 engine of the year almisti bide bu hacimde.

ayni motorla bi ustu, ki benim su andaki hastaligim giulietta ise bu motor ve ortalama bi donanimla 26k euro ya geliyor.

eski kasali araclari aklima dahi getirmedim zira 2006 focus varmis, ilk aklima gelen 3 bu oldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...