Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bolivya vs. Türk Halkı (Türkiye'deki Benzin Fiyatları Saçmalığı)


-007-

Öne çıkan mesajlar

Napolyonn said:

hayır değil. herkes tek başına arabanın içine doluşuyor sonra benzin pahalı diye yakınıyor bu bildiğin yüzsüzlük ve araba kullanmak bir lükstür, zorunluluk değil. şehir içinde toplu taşıma kullanarak isteyen, istediği yere ulaşabilir.


Yarısı doğru yarısı yanlış.

ŞEhir içindeki toplu taşıma, iş gidiş geliş saatleri civarı, yani yaklaşık günde 5-6 saat boyunca işkencedir. Rahatlıkla gidemezsin, uzun süren trafikte, tıklım tıklım kalabalığın ortasında, soldan sağa dönmenin bile zor olduğu bir şekilde, ayakta beklemektir.

Hele metrobüs kullanıyorsan ve başlangıç duraklarından binmiyorsan, daha da büyük bir eziyettir.

Ha arabam yok, her gün metrobüs-otobüs kombosunu kullandığım dönemler oldu.

TRde toplu taşıma rezalet ne yazıkki
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

goldbären said:

ahahha iyiyidi sonuncusu.

espri olarak güzel ama ciddi düşünmemek lazım. trafik düzelsin diye benzin 10 tl olsun diye konuşmak saçma. alakasız yöneticiler ve kötü şehir planlama nedeniyle altüst olan trafiği etkilemeyecektir plan.

benzin 10 tl olsa %10 anca azalır trafik.

alakasız.bence metro hattı açılınca 5 tl yapsınlar benzini. üstüne birde bütün anayollara otobüsler için ayrılmış yok yapsalar. zengin kesimle fakir kesim bi ayrılsa şöyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toplu tasima yalan, senkronize degil herseyin basinda her arac-hat kendi telinde caliyor

yok efendim kalabalik varmis, ulkenin 5 te 1 i tek bolgedeymis diye bisi yok, iste tokyo ornegi var, trafigi bok gibi istanbuldan daha kesmekes ve daha buyuk ama adamlar altyapiyi yapmis zamaninda, tokyonun banliyolerinden sehre gelebilmek icin birbin opsiyonunuz var, cogu tek vasita in bin yok, sehir ile banliyoler senkronize halde

istanbul banliyolerine bakiyoruz, 3 vasitadan asaga sehir merkezine ulasma sansin yok, isin daha acisi "sehri merkezi" oturmamis

taksim mi?
mecidiyekoymu?
karakoymu?
eminonumu?
kadikoymu?

toplu tasima istasyonlari, duraklari hep bu hublarda toplaniyor banliyoden geliste

tokyada misal merkez imapratorluk sarayidir, saraydan basliyarak capon wardlara ayirmsi sehri

http://cycle-tokyo.cycling.jp/images/tokyo_map.png

yollar, metro duraklari filan hep buna gore senkronize edilmis

http://www.orientholiday.com/map/images/tokyo-map.gif

http://www.traveljapan.com.au/images/tokyo/tokyo%20subway%20map.gif

butun hatlar chiyoda da birlesiyor, merkez olarak alinan bu nokta ayni zamanda park bahce ofisler derken nufus yogunlugu oalrak sehrin en sakin bolgesi (bide hani istanbul un aksine tokyo baskent, devlet trafigi meclis bakanliklar filan yukude var)

bakiyrouz istanbula

http://www.destination360.com/middle-east/turkey/istanbul/hilton-parksa-istanbul-map.gif

ilk once adi ustunde hilal yapan cevre yolu var, cevre yolunun hilali yuzunden dogan suni merkezler var

bunun yaninda yollar hep denzi kenarindan yapilmis, butun sehir deniz kenarinda obeklenmsi zaten, kuzeye dogru yayilmamis cember yapicak skeilde bunun yerine bati-dogu uzantisinda genislemis

bunun yaninda bir rayli tasima komedimiz var

http://3.bp.blogspot.com/_yUA0xEOHVII/TRBlqAoMqoI/AAAAAAAAA4M/qkWn8RlANhE/s1600/large-istanbul-rail-system-geographical-map.jpg

aynen sadik kalinmis, diegr parcalar hesaplanmadan aprca parca yapilmis, buda boluk porcukluge yardimci olmus

son senelerde uzmanalr filan uyandilar, butun trafigi taksimde birlestirmeye calisiyorlar ancak yukardaki yol tablosu degismiyor ne yazikki
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

yok efendim kalabalik varmis, ulkenin 5 te 1 i tek bolgedeymis diye bisi yok, iste tokyo ornegi var, trafigi bok gibi istanbuldan daha kesmekes ve daha buyuk ama adamlar altyapiyi yapmis zamaninda, tokyonun banliyolerinden sehre gelebilmek icin birbin opsiyonunuz var, cogu tek vasita in bin yok, sehir ile banliyoler senkronize halde



Tamam belediyenin saçmaladığı ve yetersiz kaldığı doğru da japonyanın toprağı yok adamlar mecburiyetten sıkışmak zorunda, ben olaya sadece ulaşım açısından bakmıyorum toprak olduğu halde ve istanbul'a doğal kaynakların yetmeyeceği uyarıları yapıldığı halde nüfusun beşte birini istanbulda toplamak sadece saçmalık.


ayrıca dediğim gibi ne kadar önlem alınırsa alınsın istanbulda nüfus bu hızda artmaya devam ettikçe yatımılar da yapılsa bir noktadan sonra ulaşım hergün daha da sorunlu hale gelecek.




Ek olarak benzin fiyatlarının artmasının sadece kişisel ulaşım boyutu yok. Benzine zam gelirse benzin gerektiren her şeye zam gelir. Tüm ulaşım gerektiren ürünlere zam gelir. "Araba kullanmak lüks olmalı" mantığı olayın küçük ve yanlış bir bölümü sadece. Ayrıca bugünün toplu taşıma sistemiyle araba kullanmak lüks kesinlike değil, aksine temel bir ihtiyaç çünkü adam gibi toplu taşımamız yok.

Bilmiyorum toplu taşımayı kaç kişi kullanıyor istanbulda ama bazen kullanmak zorunda kalıyorum, ve istanbul'da toplu taşıma rezalet! İnsani koşullarda değil direk. Belediyenin sloganındaki "insan taşıyoruz" hikaye yani, direk hayvan taşımacılığı yapıyolar hergün.


metrobüs metrobüs dediler yapa yapa bikaç ekstra otobüs koydular, değişen tek şey genişlemiş ve kaos haline gelmiş e5 ve ekstra otobüs yolu oldu!


Basit bi otobüsü bile milyonlarca dolara ithal ettik, otobüs bile üretecek seviyede değiliz yazık bize.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yol belli bir genişlikte
trafik illa ki artacak ilerleyen senelerde
adam ne yapıyor?
yoldan alıyor, metrobüs yapıyor
yolu daha da daraltıyor
genişletilemeyecek tek zamazingoyu yapıyor
tüneller açıyor.

e ne oldu..
trafik!

hadi canım.
hiç beklemiyorduk bak bunu
allah allah.


said:
Basit bi otobüsü bile milyonlarca dolara ithal ettik, otobüs bile üretecek seviyede değiliz yazık bize.

eeee nası desem

bu tamamen yanlış bir tespit.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Türkiyeyi sadece istanbuk l saymak cidden yazık. Ayrıca toplu tasıma diye birseyin olmadıgı yerde insanlar nasıl gidecek evlerine islerine onuda dusunmek lazım.
DarKRideR said:

çünkü benzin ucuz, gerek yok daha eyleme

benzin ucuz olmasa istanbul trafiği saat 3'te başlamazdı ...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

insanlar istanbula devlet tesvik ediyor, yuruyun diyro diye gelmiyor

insanlar istanbula tamamen ozel sektorun dingilliginden geliyorlar, hizmet sektorunun kalbi istanbul, finans merkezi istanbul, IMKB burda, nerdeyse butun sirketlerin merkezi burda

ataturk cok super bi adam, ankarayi baskent olarak secerken

http://www.tmresimler.com/data/media/34/ankara_haritas.jpg

anakra istanbula kiyasla daha duzgun bir sehir (ha su anda ankaranin ustunde sopasi ile tepinen bi troll var, oda ankaralilarin marifetidir ama konumuzdan apayri o adsf)

ankaranin sorunu limanlara uzak olmasi, haliyle sanayi bir kere marmarada tikisip kalmis, devlet vizyonsuzluk ve imkansizliklardan bu konuda adim atmamis, demir yollarini guclendirmemis, yeterli tesvigi vermemis zamaninda

sanayi marmarada olunca nufusda marmarada oluyor otomatik, bu saatten sonr ayapicak cok bisi yok

anca cok zengin olucan (bor filan satican asdfasd), devlet gucu ile butun sanayiyi parasi neyse verip ic anadoluya tasiycan ki buda cok radikal bir cozum hani

boyle gelmis boyle gider, ufak iyilestirmeler ile kurtarmaya calisirlar iste
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

insanlar istanbula devlet tesvik ediyor, yuruyun diyro diye gelmiyor

insanlar istanbula tamamen ozel sektorun dingilliginden geliyorlar, hizmet sektorunun kalbi istanbul, finans merkezi istanbul, IMKB burda, nerdeyse butun sirketlerin merkezi burda

ataturk cok super bi adam, ankarayi baskent olarak secerken



İstanbul'a özendirme konusunda sorumluluğu ben yine devlete bağlıyorum. Bu kadar organizasyon vs. İstanbul'da yapılmak yerine başka şehirler hedef seçilebilir. Her şehre ayrı bir pozisyon verilir. Mesela Eskişehir neden bilişim, bursa neden spor şehri değil? Neden her şey istanbul'da yapılıyor? Atatürk olsa kesinlikle aynı fikirde olurdu diye tahmin ediyorum.


Ayrıca diğer şehirlerin özendirilme politikası da bugün yok, bu ihtiyacın uygulanmaması da devletin (hükümetin) eksikliği.



İstanbul trafiğini rahatlatmak için yakıttan yüksek ÖTV almak zenginle fakir arasındaki uçurumu artırıyor, Anadolu'daki çiftçi İstanbul rahatlayacak diye darbe yiyor. Hadi sadece İstanbul'da yüksek ötv alındı diyelim, o daha feci. Çünkü İstanbul'da her sosyoekonomik seviyeden insan var ve küçük Türkiye modeli olduğu için bu durum yine zenginle faikr arasındaki uçurumu artıracak ve suçu adaletsizliği getirecek.


Kişisel ulaşımın, İstanbul'da ve özellikle İstanbul dışındaki şehirlerde temel ihtiyaç olduğu şuanki durumda yakıttan alınan bu ÖTV miktarı haksızlığın adaletsizliğin önde gideni.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Atatürk ileri görüşlü bir liderdi ama Viktor'un şu verdiği Ankara haritasının Atatürk ile zerre ilgisi yok. Atatürk vefat ettiğinde Ankara Ulus ve civarındaki köylerden oluşan bir kasabaydı yani Atatürk ileride kesin burası ankamall, migros olur burdan bi yol geçirelim dememiştir. Bu arada Ankara'nın en büyük avantajı genişlemeye imkanı olması o yüzden toplu taşıma vb. rahat oluyor.. Melih gidipte şöyle şehir planlamacılığından az anlayan bir adam gelse 1-2 yıla Ankara fıstık gibi bir yer olur.. Büyükerşen gelse keşke.. ahhh nerede.

bu arada fikrim hala aynı araba kullanmak bir LÜKSTÜR. Lüks demek otobüsle, dolmuşla gidebilecekken "imkanın varken" gitmeyip kendi rahatın için tek başına otomobille dolaşmaktır. her şeyi eleştirip duruyorsunuz dönüp kendinize de bakmanız lazım acaba eleştirinin dozunu kaçırıyor muyum, napıyorum ben deyü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Napolyonn said:

Atatürk ileri görüşlü bir liderdi ama Viktor'un şu verdiği Ankara haritasının Atatürk ile zerre ilgisi yok. Atatürk vefat ettiğinde Ankara Ulus ve civarındaki köylerden oluşan bir kasabaydı yani Atatürk ileride kesin burası ankamall, migros olur burdan bi yol geçirelim dememiştir. Bu arada Ankara'nın en büyük avantajı genişlemeye imkanı olması o yüzden toplu taşıma vb. rahat oluyor.. Melih gidipte şöyle şehir planlamacılığından az anlayan bir adam gelse 1-2 yıla Ankara fıstık gibi bir yer olur.. Büyükerşen gelse keşke.. ahhh nerede.

bu arada fikrim hala aynı araba kullanmak bir LÜKSTÜR. Lüks demek otobüsle, dolmuşla gidebilecekken "imkanın varken" gitmeyip kendi rahatın için tek başına otomobille dolaşmaktır. her şeyi eleştirip duruyorsunuz dönüp kendinize de bakmanız lazım acaba eleştirinin dozunu kaçırıyor muyum, napıyorum ben deyü.



Atatürk tek şehirci zihniyeti eleştirip diğer şehirlerin de gelişmesi gerektiğini düşünen ve Ankara'yı başka sebeplerle birlikte bu sebeple de başkent yapabilecek kadar dahi biriydi. Ankara'nın köylerden oluşan şehirden büyükşehire ilerlemesinin sebebi o yolu gösteren Atatürk'tür.



Eğer ülkede adam gibi toplu taşıma yoksa, "insan taşıyoruz" sloganıyla hayvan taşımacılığı yapılıyorsa insanlara "toplu taşıma kullanın, araba lüks!" demek kendini ahırda çoban zanneden bir zihniyetten çıkabilecek bir laftan öte geçemez.



Araba kullanmak lüks falan değil, ülkede insani toplu taşıma koşulları olmadığı için toplumun büyük kesimine göre en temel ihtiyaçlardan biri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"bu ülkede yaşamak lüks, nefes almayın boşuna. her alınan nefesteki oksijenin gramajına 30 kuruş vergi getiriyoruz" deseler BEYLER ADAM HAKLI diyecek bir halk var.

zaten hükümetin "icraat" olarak sunduğu şey yol ve kavşakken çok da şaşırtıcı değil. toplu taşıma modern üdnyada otobüs ile olmaz, bu birincisi.

ikincisi, diyelim ki ben bartın'da yaşıyorum. ya da ne biliyim, karabük'te. burda vallahi billahi trafik yok. o yüzden trafiği daha da azaltmaya gerek yok. ben normal fiyattan alsam olmaz mı ? olmaz de mi.

ya da ben ne biliyim mesela, arabasız olarak her gün ataşehir'e gitmek durumundayım göztepe sahilyolundan otobüs kullanarak gidebileceğim en kısa yol önce kadıköy'e oradan da ataşehir'e gitmek. yani aşağı yukarı 5 km yol için 30 km yol gidiyorum. hangisi lüks, hangisi akıl karı ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi adamı delirtiyorsunuz bir kişi adam akıllı eleştiri yapmıyor şurada... ilkokul çocuğu gibi birisi çıkıp bana lüks değil diyor alakasızca, öbürü gözü büyümüş adam smile ı yapıyor.

sorumu genişletiyorum o zaman:

bana şunu söyleyin şehir içinde kaç çeşit toplu taşıma aracı bulunur ve diğer ülkelerin toplu taşıma araçlarında bulunupta bizde bulunmayan neler var?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...