abvblizzard Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Dinlerin saçma olduğu gerçeğini anlamak için herangi birini okumaya gerek yok.
Turkceplease Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 abvblizzard said: Dinlerin saçma olduğu gerçeğini anlamak için herangi birini okumaya gerek yok. Yani senin gibi troller varken.
SeaGle Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Ooo ekmek geldi dinin ne dediğini bilmeden ne olduğunu anlayabileceğini savunan aAa Ateist aAa
abvblizzard Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Şirinlerin saçma olduğunu düşünmek için önce izlemek gerekmiyor mesela. Konsept olarak saçma, ne yazdığı çok umrumda değil. Meraktan açıp okumuştum zamanında biraz o kadar.
fede Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 insanın başına ne gelirse meraktan gelir eko boşver
SeaGle Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Şirinleri hiç izlemeden, senaryoyu okumadan, hiç bişey bilmeden şirinlerin ne olduğunu biliyor muydun? Helal aga.
fede Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 şirinler de saçma değil ayrıca. komünizmi anlatıyo
abvblizzard Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mantarda yaşıyan mavi ufak tipler olduğunu biliyodum yeterli. İzlemeye gerek yok sağda solda görmüşsündür. Çok başarısız karşı savunma, dinleri hiç bilmemekten bahseden yok ki sonuçta biz de malesef sizin gibi içinde büyüdük.
Hagii Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 ahmedinejad said: http://www.kuranmeali.com/surekarsilastirma.asp baya bir adamın yazdığı mealleri karşılaştırabilirsiniz şurada. tefsir için de var böyle siteler. ne fark var. bak ne yazıyor diyanetin yeni meali: 51. Ey inananlar! Yahudi ve hıristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostlarıdırlar. Sizden kim onları dost edinirse, kuşkusuz o da onlardandır. Şüphesiz Allah, zalimler topluluğunu doğruya iletmez.[
Hagii Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 fede said: sana demedim hagiye dedim onu ahmedinecad kurcalıcaz hagi, önümüze koyulan şeye bakarak mı kucalıcaz. sen beğendin mi mesela o koyduğun kaynağı. kuranın zilyon tane tefsiri, meali var. birisinde bırak müslüman olmamayı, doğru düzgün müslüman olmayanı bile kesin diyo, diğerinde dünyanın en barışçı dini lan bu diyosun okuyunca. bu kadar farklı tefsir nası çıkmış ortaya ona bakmak lazım önce. tek bi kaynaktan aha bak kafirlerle dost olmayın demiş, allah belasını versin kafirlerin dersen o olmaz işte fede hangi kuran tefsiri doğru size göre
SeaGle Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 İşte dini ucundan kıyısından bilen dindar ile dini ucundan kıyısından bilen ateistin aynı kefede olduğu gerçeği. Şöyle bi ders notuna sadece göz atıp yüksek puan alabiliyo musun aga? Ders notlarına göz gezdirerek üniversiteden mezun olabiliyo musun mesela? Öyle bi göz gezdirdim saçma geldi diyeceksen Ömer Seyfettin'in varlığına da inanmazsın ki.
fede Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 ya abi tamam orda öyle yazıyo da, ayet indiğinde yahudiler, hristiyanlar medinede gettoda yaşıyodu. sen gidip gettodaki adamla dost olursan heralde onlardan olursun. gel bize katıl, birlikte daha güçlü oluruz, ya onlardansın ya bizdensin mesaj var orda. getto mu var şimdi
ahmedinejad Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 ikimizin dost kavramı başka sorun bu
SeaGle Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Birde evet, o ayet indirildiği zamanki şartlara göre yorumlayın onu. Hatta yetmezse surelerden önce surenin nerede ne zaman neye hitaben indirildiği de yazar, onlar da bi fikir verecektir. AAA YAHUDİLERİ DÖV DİYO diye bakmayn olaya. Aynı kitap hristiyanları, yahudileri islamiyete davet edin de diyor. Yaklaşmadan nasıl yapıcan onu?
fede Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 @hagi. b bi tane okudum kuran tefsiri o da seyyid kutubundu. baya saçma bişeydi. hristiyanlarla yahudilerle dost olmayın ayetini, onları öldürmek gerek diye yorumluyodu mesela.
Hagii Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 fede said: ya abi tamam orda öyle yazıyo da, ayet indiğinde yahudiler, hristiyanlar medinede gettoda yaşıyodu. sen gidip gettodaki adamla dost olursan heralde onlardan olursun. gel bize katıl, birlikte daha güçlü oluruz, ya onlardansın ya bizdensin mesaj var orda. getto mu var şimdi sadece bir olaya bağımlı kalmayın genel anlamda da söyler bunu kuran
Sparkcaster Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 peygamberin gönlü karınıza kayarsa karınızı bırakın peygamberin gönlü hoş olsun diye ayet indiren dinin nesine inancam?
abvblizzard Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Gerçek şeylerin olgusal tutarsızlıkları olgunun kendisinden değil açıklamasından kaynaklanabilir ancak. Din gibi kurgu üstüne kurulu birşeyde böyle bi tutarlılık yok zaten, kullandığın metaforlar tamamen yanlış. Adam diyo ki biz evreni 6 günde yarattık 7. gün dinlendik ben de bi defol git ya diyorum. Bunun arkasında durmak için aritmetik hatalarla dolu miras bölüşüm sistemini veya inanmayanların nasıl öldürülmesi gerektiğini okumak zorunda değilim ki.
SeaGle Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Miras bölüşüm sistemindeki tutarsızlığın ateistlerin matematiksel yetersizliğinden kaynaklandığını açıklayan bi yazı vardı ekşide ince ince ama şimdi eve dönüyorum, akşama bulur atarım artık.
Hagii Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 SeaGle said: Birde evet, o ayet indirildiği zamanki şartlara göre yorumlayın onu. Hatta yetmezse surelerden önce surenin nerede ne zaman neye hitaben indirildiği de yazar, onlar da bi fikir verecektir. AAA YAHUDİLERİ DÖV DİYO diye bakmayn olaya. Aynı kitap hristiyanları, yahudileri islamiyete davet edin de diyor. Yaklaşmadan nasıl yapıcan onu? evrensel olarak ta demiştir. ayetlerin hepsini koymadım sadece seçiyorum aradan. NİSA: 56- Şüphesiz ki âyetlerimizi inkâr eden kâfirleri biz yarın bir ateşe atacağız. Derileri piştikçe azabı duysunlar diye, kendilerine başka deriler vereceğiz. Çünkü, Allah gerçekten çok güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir. diyanetin yeni mealidir http://www.kuranmeali.com/surekarsilastirma.asp
Marty Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 SeaGle said: İşte dini ucundan kıyısından bilen dindar ile dini ucundan kıyısından bilen ateistin aynı kefede olduğu gerçeği. Şöyle bi ders notuna sadece göz atıp yüksek puan alabiliyo musun aga? Ders notlarına göz gezdirerek üniversiteden mezun olabiliyo musun mesela? Öyle bi göz gezdirdim saçma geldi diyeceksen Ömer Seyfettin'in varlığına da inanmazsın ki. abi bu ne alaka? ucundan bakiyosun dine, ne diyo din, "mutlak guclu, iyilik dolu bi tanri vs" diyo... yine ne diyo, "sizi bana tapin diye yarattim, tapmazsaniz da yakicam topunuzu" iste burda, dalga mi geciyosun kardes diyip kapatiyosun kapagini ders notlarinin. gidip baska bolume gecis yapiyosun burasi bana gore degilmis diye.
Hagii Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 SeaGle said: Miras bölüşüm sistemindeki tutarsızlığın ateistlerin matematiksel yetersizliğinden kaynaklandığını açıklayan bi yazı vardı ekşide ince ince ama şimdi eve dönüyorum, akşama bulur atarım artık. akşam bak ve cevap yaz buna. bırak ekşiyi tatlıyı
Hagii Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 fede said: @hagi. b bi tane okudum kuran tefsiri o da seyyid kutubundu. baya saçma bişeydi. hristiyanlarla yahudilerle dost olmayın ayetini, onları öldürmek gerek diye yorumluyodu mesela. fede tamam kabul her önüne gelen tefsir yapıyor haklısın bana en doğrusunu göster ondan bakalım. bak diyenatin en yeni meallerini koyuyorum
barnacle Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 bu tefsir muhabbeti bile çok saçma olduğunun kanıtı ya. herkes ayrı bişey anlıyo. her dilde kitap çıkarır insan. mezhep konusuna girmiyorum bile.
Law Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 Mesaj tarihi: Ekim 28, 2010 İnanç sistemi işte, inanırsın veya inanmazsın, diğer bir deyişle doğru olarak kabul eder veya etmezsin. Ayrıca inançlı biri ilede tartışmakda yersiz, nihayetinde kuran şüphe etmeyin der, şüpheyi kendisine yöneltilen en büyük tehdit olarak algılar. Varlığı, kabul görmesi, inancınıza bağlı nihayetinde. Şüphe eden biride dinden çıkar ister istemez. Dolayısı ile şüphe edemez, etmemeli. Koşulsuz bir itaat ile kabul etmeli. Ama sorgulamak öncelikle şüphe ile başlar, dolayısı ile inançlı biri sorgulayamaz. Objektif bakamaz, şüpheli her durumu Allahdan daha mı iyi bileceğim der ve o şekilde mantığa bürür ve inancını pekiştirir.
Öne çıkan mesajlar