Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Patch 1.1.2 Notes


Borked

Öne çıkan mesajlar

sabonis said:

team game'lerde zaten aşırı imba'ydı.

1v1'de kullanılması fazla kolaydı. terran nası ana combat dışında base'e 4 mara indirip önemli bir bana alıyordu çaktırmadan, aynısını 2-3 void ray hiç ünite kaybetmeden yapabiliyordu. drop'ta o partiyi komple kaybetme olasığın çok daha fazla. üstelik charge'lanınca 10 tane marine getirsen de o 3 vr seni alıyordu. keza aynı şekilde marine değil de 5 viking getir, yine alıyordu void ray'ler. ama yok dandik üniteydi vr tabii.


3 void ray mi daha pahalı medivac + marauder mı hesapla bi bakayım?

Birde medivac + marauder nu daha zor ölüyor void ray mi bir söylesene.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Void Ray imba bir ünite değildi; ancak yapısı itiariyle saçma bir üniteydi. Charged olunca hiçbir ünite counterlayamıyordu. Charge değilken yakalayınca ise bir avuç marine alaşağı edebiliyordu. Şimdi ise daha standart bir ünite olmuş. Charged olmayan hali de öncekine göre çok daha işe yarıyor, charged olunca ise eskisi kadar olmasa da hala epey etkili. Yani düşman hazırlıksızsa hiçbir şey yapmadan a-move'la ucuz galibiyetler almak zorlaşmış. Eh, bu da SC2 için gayet hayırlı bir gelişme.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Soimyr said:

sabonis said:

team game'lerde zaten aşırı imba'ydı.

1v1'de kullanılması fazla kolaydı. terran nası ana combat dışında base'e 4 mara indirip önemli bir bana alıyordu çaktırmadan, aynısını 2-3 void ray hiç ünite kaybetmeden yapabiliyordu. drop'ta o partiyi komple kaybetme olasığın çok daha fazla. üstelik charge'lanınca 10 tane marine getirsen de o 3 vr seni alıyordu. keza aynı şekilde marine değil de 5 viking getir, yine alıyordu void ray'ler. ama yok dandik üniteydi vr tabii.


3 void ray mi daha pahalı medivac + marauder mı hesapla bi bakayım?

Birde medivac + marauder nu daha zor ölüyor void ray mi bir söylesene.


2 taneyle hesapla bakalım? 500-300 vs 500-200

mara partisinin ölme ihtimali daha yüksek, void ray binayı alıp kaçabiliyor. çünkü counter'ı marine'ler. base dışına uçtuğu an gg. kaldı ki 2 void ray'e 10 marine getirsen de, o tırt dediğiniz void'ler alır marineleri. 1 saniyede 1 marine alıyordu eski damage ile.

olay daha zor ölmesi değil, haddinden fazla zarar vermesi karşıya, bu da bina alarak veya worker alarak olur. yoksa rakip 25 marine getirirse senin void ray'lerine, orada hala tutarsan o void ray'leri, senin noob'luğun. void ray çok rahat base harass yapabilen bir ünite.

diğer insanların dediği gibi, rakibi hazırlıksız yakaladığı zaman direk oyun kazandırıyordu void ray. üstelik protoss abuk subuk bi yere pylon atıp stargate yapabiliyor, scout etmek iyice zorlaşıyor.

öte yandan banshee de güzel bir harass ünitesi ama ona bu kadar büyük bir nerf geleceğini sanmam. sadece yere vurabiliyor sonuçta, havaya karşı herhangi bir savunması yok ve oldukça yavaş bir ünite. cloak elbette güzel ama cloak'a karşı hazırlıksızsan zaten gg. dt veya burrow roach da gelip worker'larına daldığında en az bi 4-5 tane kaybedersin worker minimum. void ile banshee kıyaslanmamalı bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eru said:

yahu birader aranızda scbw scene i takip etmiş birileri var mı?

Şu oyunun ilk aylarında bile koreliler bu kadar dominantken ..
(Ki daha bir sürü progamer sc2 ye geçmedi bu gördüklerinizin tamamı ununu elemiş tipler boxer nadaya filan OOOAAA yapıyosunuz Jaedong Flash gibi tipler geçince sc2 ye farki kavrayacaksiniz)
bundan bir süre sonra scbw tarihe kariştiğinde bu tipler sc2 ye geçecek. Fruitdealer dediğiniz adam proleague te tutunamamiş 3-12 tarzi bi stats yapmişti scbw de. keza nada boxer son 2 yildir prolevelda oyun alamiyorlar, alsalar efsane oluyo OHAA YAŞA BOXER filan diyoruz, 10 oyunda 1 o da tırışka maçlarda.

Kimi kimle kıyasladığınızın farkında değilsiniz. Biz huk a bok atarken argümanınız HUK la oyun atta görelim olmamalı.
Hayır argüman yapmayı da bilmiyorsunuz. Huk void ray basıyo onun void ray i patlıyo demek ki void ray o kadar OP değildi bir argüman değil.

huk koreye gitsin. idra gibi günde 12 saat kassın 6 ay korelilerle kapissin koç u olsun. Ondan sonra evet huk dünyanin en iyilerinden olabilir. O zaman dahi HUK void ray bastı patladı demek ki voidray kötü mantıksız.

Bw ile sc2 skilli sanıldığı kadar yakın şeyler değil birbirine. Bw de stratejiden çok mekanik skill ve apm önem taşımaya başladı özellikle nada'dan sonra. Bw'de mükemmel macro yapmak imkansıza yakın hala daha flash dışında mükemmel macrosu olan adam yok. Sc2'de durum böyle değil, çok daha az apm ile mükemmele yakın macro/micro yapmak mümkün. Bu nedenle korelilerin en büyük avantajı olan mekanik skill o kadar büyük bir fark yaratmayacak. Tam tersine stratejik, taktiksel, akıllı oynayanlar ön plana çıkıcak. Bu nedenle sc2'de bw deki gibi koreliler ile foreignerler arasında dağlar kadar fark hiç bir zaman olmayacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sizlerin yanında pek lafım edilmez ama naçizane bir şeyler söylemek istiyorum.

Her şeyden önce bir kaç sene sonra gelen patch'lerle (ve belki de bw gibi expansionlarla) sc2 o kadar değişmiş olacak ki, şu anki yazdıklarımız, konuştuklarımız geçersiz ve anlamsız olacak. O sebeple oyunun şu anki mekanikleri üzerine sert tartışmalara girmek çok anlamsız görünüyor. Arkadaşlardan ricam eleştiriler, tartışmalar devam ediyorken bunu sürekli göz önünde bulundursunlar.

Oyuna çok hakim olmayan ancak oynamaktan zevk alan pek çok kişi pati sc bölümünü takip ediyor. Bu kişilerin sayısı eminim görece "usta" olan arkadaşlardan fazladır. Tartışmalar sırasında bu konuyu da göz önünde bulundurursanız bu durum community için faydalı olacaktır, katılımcı sayısı ve kalitesi şüphesiz artacaktır.

Türkiye'de -tüm dünyada olduğu gibi- sc camiasının gelişimi sadece sponsorların varlığına bağlı. Sponsorlar eğer sc'ye değer verecekse bu kesinlikle çok iyi bir oyun olduğundan veya bazı kişilerin sc'yi çok iyi oynadığından olmayacak. Çok sayıda ve özellikle AB grubuna giren izleyici çoksa olacak.
(AB grubundan kastım; gelir ve eğitim durumu üst seviyede izleyici grubudur.)

Kazanmayı "sokmak" veya "koymak" olarak gören, oyuna veya oyunculara saygısı olmayan, ego tatmini yapıp etrafındaki insanları aşağıladığının farkında olmayan kişileri izlemek inanın bana AB grubunun isteyeceği bir şey değil. Yanlış anlamayın; temiz ve efendi olmalısınız gibi saçma bir şey söylemeye çalışmıyorum, sadece sc topluluğunun metin2 topluluğundan bir farkı olması gerektiğini söylemeye çalışıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tunca said:

Eru said:

yahu birader aranızda scbw scene i takip etmiş birileri var mı?

Şu oyunun ilk aylarında bile koreliler bu kadar dominantken ..
(Ki daha bir sürü progamer sc2 ye geçmedi bu gördüklerinizin tamamı ununu elemiş tipler boxer nadaya filan OOOAAA yapıyosunuz Jaedong Flash gibi tipler geçince sc2 ye farki kavrayacaksiniz)
bundan bir süre sonra scbw tarihe kariştiğinde bu tipler sc2 ye geçecek. Fruitdealer dediğiniz adam proleague te tutunamamiş 3-12 tarzi bi stats yapmişti scbw de. keza nada boxer son 2 yildir prolevelda oyun alamiyorlar, alsalar efsane oluyo OHAA YAŞA BOXER filan diyoruz, 10 oyunda 1 o da tırışka maçlarda.

Kimi kimle kıyasladığınızın farkında değilsiniz. Biz huk a bok atarken argümanınız HUK la oyun atta görelim olmamalı.
Hayır argüman yapmayı da bilmiyorsunuz. Huk void ray basıyo onun void ray i patlıyo demek ki void ray o kadar OP değildi bir argüman değil.

huk koreye gitsin. idra gibi günde 12 saat kassın 6 ay korelilerle kapissin koç u olsun. Ondan sonra evet huk dünyanin en iyilerinden olabilir. O zaman dahi HUK void ray bastı patladı demek ki voidray kötü mantıksız.

Bw ile sc2 skilli sanıldığı kadar yakın şeyler değil birbirine. Bw de stratejiden çok mekanik skill ve apm önem taşımaya başladı özellikle nada'dan sonra. Bw'de mükemmel macro yapmak imkansıza yakın hala daha flash dışında mükemmel macrosu olan adam yok. Sc2'de durum böyle değil, çok daha az apm ile mükemmele yakın macro/micro yapmak mümkün. Bu nedenle korelilerin en büyük avantajı olan mekanik skill o kadar büyük bir fark yaratmayacak. Tam tersine stratejik, taktiksel, akıllı oynayanlar ön plana çıkıcak. Bu nedenle sc2'de bw deki gibi koreliler ile foreignerler arasında dağlar kadar fark hiç bir zaman olmayacak.

valla ben bi denedim aynanda 4 yere drop atıym dedim bi korelinin ( ortalama biri ) repde gördüm özendim bebeye , 4 dropda havada patladı cıktım oyundan, yani apm'en ne kadar fazla olursa olrsun bisey degismez deil, apm ne kadar iyi olursa okadar fazla mesgul edersin rakibi demek ( apm kastımız tabiki 2-3-2-3-2-3 die spamlamak deil )
o yuzden senin argümanda biraz kendini avutma gibi geldi bana tunca, moralini bozmak gibi olmasında :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ahah alakası yok hacı bw oynamadığın için tam olarak anlayamadın sanırım söylediğimi. bw'de oyun mid-late game e geldikten sonra üretime düzgün devam etmek çok çok zor bir şeydi. en büyük sebebi de MBS(multiple building selection) olmamasıydı. senin bahsettiğin olay multitasking ki ayrı bişi. 4 yere drop yaparsın ama hiç bir insan oğlu 4 yere yaptığı dropu da aynı anda microlayamaz. seninkiler havada patladıysa demek ki oyunu düzgün okuyamamışsın, izlediğin adam da düzgün okumuş patlamıcak şekilde ve zamanda yapmış drobunu yani bu kadar basit
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

komik olmayın nedir yanı genetik bir başarımı bu korelilerinki?

hayır cok calısıyolar cok azmediyolar öğreniyoalr. aynı huunun dediği gibi baska yerdede uygun zemin hazırlanırsa sektör olusursa ordada aynı kalitede oyuncular cıkar.


evet tuncanın dediği gibi 4 drop yapan adamda emin ol yanı her droptaki üniteleri teker teker microlamıyo aynı anda 1600 apm'le. bak işte fpvodlara. eğer 4 medivacte havada indiyse zaten sorun apm sorunu değilmişki. aynı anda 4 medivace bunnyjump yaptırırp kacırıp dropmu yapıcaktınki?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tunca said:

ahah alakası yok hacı bw oynamadığın için tam olarak anlayamadın sanırım söylediğimi. bw'de oyun mid-late game e geldikten sonra üretime düzgün devam etmek çok çok zor bir şeydi. en büyük sebebi de MBS(multiple building selection) olmamasıydı. senin bahsettiğin olay multitasking ki ayrı bişi. 4 yere drop yaparsın ama hiç bir insan oğlu 4 yere yaptığı dropu da aynı anda microlayamaz. seninkiler havada patladıysa demek ki oyunu düzgün okuyamamışsın, izlediğin adam da düzgün okumuş patlamıcak şekilde ve zamanda yapmış drobunu yani bu kadar basit

dimi ben salam 4 dropuda adamın forcunun içinden geçirerek adamın base götürdüm..
bw'de aynanda butun binalar seçilmiomuymus ya hiç bw oynamadım için bilmiodum bak, bu arada bw ne?

bak senin dedigine cevirip söliym tekrar, diyosunya oyun ilerledikce yapılması gereken is sayısı artıodu ve koreliler hızlı oldukları için avantaj saglıodu bende diyorumki simdi sc2 bu ekonomik avantaj belki olmucak dedigin gibi ama, o hız biyerlerde kendini göstericek buna ornegimde 4 dropdu
sana 4 drop atan bi adam hayal et 4'unude counterlamaya calısırken sen ekonomide ister istemez geri kalıcaksın, o kalmıcak, yani bi sekilde o adamların hızları biyerde sana avantaj saglıcak

sen seymi sanıosun, simdi ekonomi kasma force basma falan cok kolay, gosular yapcak biseyi olmayınca alttab yapıp facebook falanmı takılcak sanıosun??!?!?!?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

komik olmayın nedir yanı genetik bir başarımı bu korelilerinki?

hayır cok calısıyolar cok azmediyolar öğreniyoalr. aynı huunun dediği gibi baska yerdede uygun zemin hazırlanırsa sektör olusursa ordada aynı kalitede oyuncular cıkar.


evet tuncanın dediği gibi 4 drop yapan adamda emin ol yanı her droptaki üniteleri teker teker microlamıyo aynı anda 1600 apm'le. bak işte fpvodlara. eğer 4 medivacte havada indiyse zaten sorun apm sorunu değilmişki. aynı anda 4 medivace bunnyjump yaptırırp kacırıp dropmu yapıcaktınki?

oyun okuma, oyun zekası falan bunlar tabiki genetik unsurlar, ha tabi dogustan flash olarak dogmuyo oynadıkca gelisio ama, o adam 100 oyundaki gelismesiyle avrupalı birinin 100 oyunda gelismesi arasında fark oldugunu dusunuoyorum, bunabide hız eklenince ortaya gözle görülür bi fark cıkıo
4 dropa gelince, cok takılmayın ona, olayı anlatabilmek için verilmis bi örnek
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten farklı farklı yerlere aynı anda harrass yapmak o harrasslardan korunmaktan çok daha kolay bir şey. tabi ki sc2de de o hız ve o apm bir şeyleri değiştirecek ama o apmyi akıllı kullanmazsan bw'de olduğu kadar büyük bir fark olmayacak. bw'de ki apm 4 yere yapılan harrassdan değil her ne bilim 20 snde bir 10 barracksdan(control groupu yok) 10 tane marine basmaktan, o sırada mevcut 12lik ünitlerden oluşan control grouplara ayrılmış 6-7 control groupluk forceunu kullanmaktan, bir yandan 3-4 baseden(control groupu yok) yine 15-20 snde bir worker basmaktan sonra onları minerale yollamaktan(sc2de direk minerale gidiyo mesela ekstra actiona gerek yok) geliyor. eğer bu olayı düzgün yapıyosan zaten apmen 300 falan olması lazım. bu 300 apmde sayısız saatler boyunca pratik yapıp macro cyclelarının kas hafızana kazınmasıyla oluşan bir şey. eğer bunu düzgün yapıyorsan çok çok az düşünmeyle çok çok iyi bir oyuncu olabiliyordun. buna bir de stratejik zeka eklenince jaedong flash oluyodun işte. sc2 de iyi oyuncu olmak için 300 apma olması preequisite i yok bu nedenle mekanik skill eksikliği nedeniyle bw'de hiç bir zaman başarılı olamayacak oyuncular sc2de çok daha başarılı olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

yok işte bende sey demek istiyorum, hız oyun okuma bunlarda calışarak gelişen şeyler birazda.

aynı emeği başka emmleketlerdede ayırabilseler ordanda güzel oyuncular cıkar.

yani sen diyosunki, dünyada hiçkimse flash kadar oyuna emek ayırmadı, bu top oyuncular en cok emek ayıran oyuncular
su lafı korede falan söleme kıskanç bu bebe die trip atarlar

@tunca, bw yi anlatma biliorum bw yi demek istediginide anladım senin
ama senin dedigin bw de bu seviyeye cıkan bi oyuncu sc2 de bizle aynı seviyede kalıcak veya biraz üstümüze cıkar daglar kadar fark olmaz demen yani biraz kendini avutma gibi gelio bana
tekar ediyorum bw de bu saydıgın olayları yapabilen biri sc2 dede senin benim hukun ne biliym fruitsellerin seviyesinin üstüne çok kolay cıkıcaktır demek istiyorum
nie anlamak istemiosunuzki, senin benim 100 oyunda kazandıgımız tecrübeyi adamlar 10 oyunda kazanıcak algıya sahip
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ksıkanclık meselesi dğeilki, kesinlikle cok daha fazla saygı gösterdiğim bişey benım disiple calışmak. yetenek gelir gecer ucar gider. disiplinle calışma kalıcıdır yanı.

Flashın genetik bi mükemmelik yerine, azmedip calışarak altım mouse'u almasını tercih ederim ben.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla okumdan yazıyosun sanırım.

ha nasıl basketbolda zenciler daha iyise rts dede korelier daha iyi diyosan komik bir iddaa olur.

cünkü afrikadan adam gibi basketbol yatırımı yokken, bütün basketciler afrika kökenliyse, bunun evet istatisksel olarak bir anlamı var.

ama rts pro gaminde tek yatırım koredeyken btün pro gamerlar koredense bunun istatistiksel olarak bir anlamı yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tunca said:

yani fruitseller'ı ele alalım bw'de başarılı olamamasının sebebi muhtemelen bahsettiğim macro zorluğundandır. flash jaedong ne kadar iyi olursa olsun fruitsellerla aralarında bw'de olduğu kadar büyük bir fark olmayacak


peki elfe analtır gibi anlatıcam simdi;
flashla fruitseller arasında bw de fark vardı dimi? evet
niye vardı bu fark fruitseller sc2 deki gibi aynanda butun binaları secip tek tusdan birim basamıodu flash basıyodu dimi? evet
ozaman flashla fruitseller arasında bi hız farkı var dimi? evet
flashın hızı 4x olsun fruitseller 2x olsun
sc2 de unite basma micro yapma ne gerektirio top oyunlar için 2x diyelim fruitsellerde 2x hıza sahip oyunu hatasız oynayabilio, eger karsısındaki oyuncuda 2x ise..

e gelelim flasha, flashdada 4x var yani 4x - 2x = 2x
flashda extradan bi 2x hız var, bu 2x hızla flash napıcak alttabdan facebook veya paticikde foruma msgmı atıcak? hayır
o hızı rakibi rahatsız ederek rakibin herzaman ekranı biyere cevirip orayla mesgul olmasını saglıcak,
söle düsün oyun mid gamede mid game kadar 2x yeterli, hic bi zaman oyun early gamede 3x hıza ulasmıo, 2ser exp var fruitinde flashında, flash 2x hızı extra harras yaparak falan 3x e cıkartıo, fruitde 2x hız oldugu icin sadece o harraslarla ugrasıp 2expde sabit kalıo aynanda o harraslarla ugrasıp 3. exp yi alamıo ama flashsın hızı 4x oldugu için o harrası devam ettirip 3.4. exp yide alabilio
ben senin ne demek istedigini anladım, senin acından dusundum olayı, bide sen bu dedim acıdan düsün olayı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

valla okumdan yazıyosun sanırım.

ha nasıl basketbolda zenciler daha iyise rts dede korelier daha iyi diyosan komik bir iddaa olur.

cünkü afrikadan adam gibi basketbol yatırımı yokken, bütün basketciler afrika kökenliyse, bunun evet istatisksel olarak bir anlamı var.

ama rts pro gaminde tek yatırım koredeyken btün pro gamerlar koredense bunun istatistiksel olarak bir anlamı yok.

bak kendin söylüosun zaten..
simdide seymi diosun korede bi potansiyel yoktu, ama insanlar durup dururken rts pro gaminge yatırım yaptı?
ozaman sorarlar, nie baska ülkelerde koredeki gibi yatırım yapılmadı?
orda oyunu oynayan veya flash kadar emek ayıran oyuncu yokmuydu vardı herzamanda olucak fark ne sence?
koredeki yatırımcılar rts fanımı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Memphis said:

peki öküze analtır gibi anlatıcam simdi


hitap şekillerimize dikkat edelim arkadaşım. tunca ile iyi tanışıyorsunuz; ama bunu bilen var, bilmeyen var. seviyeyi yukarıda tutalım, 1 ay çalışır alırım aklını.

nada dediğiniz adam bir zamanlar 40 dakikalık maçta 400 apm ortalama çıkartan birisiydi. şimdi nah çıkartır; çünkü aktif bir oyuncu değil ve idmansız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Memphis said:

tunca said:

yani fruitseller'ı ele alalım bw'de başarılı olamamasının sebebi muhtemelen bahsettiğim macro zorluğundandır. flash jaedong ne kadar iyi olursa olsun fruitsellerla aralarında bw'de olduğu kadar büyük bir fark olmayacak


peki öküze analtır gibi anlatıcam simdi;
flashla fruitseller arasında bw de fark vardı dimi? evet
niye vardı bu fark fruitseller sc2 deki gibi aynanda butun binaları secip tek tusdan birim basamıodu flash basıyodu dimi? evet
ozaman flashla fruitseller arasında bi hız farkı var dimi? evet
flashın hızı 4x olsun fruitseller 2x olsun
sc2 de unite basma micro yapma ne gerektirio top oyunlar için 2x diyelim fruitsellerde 2x hıza sahip oyunu hatasız oynayabilio, eger karsısındaki oyuncuda 2x ise..

e gelelim flasha, flashdada 4x var yani 4x - 2x = 2x
flashda extradan bi 2x hız var, bu 2x hızla flash napıcak alttabdan facebook veya paticikde foruma msgmı atıcak? hayır
o hızı rakibi rahatsız ederek rakibin herzaman ekranı biyere cevirip orayla mesgul olmasını saglıcak,
söle düsün oyun mid gamede mid game kadar 2x yeterli, hic bi zaman oyun early gamede 3x hıza ulasmıo, 2ser exp var fruitinde flashında, flash 2x hızı extra harras yaparak falan 3x e cıkartıo, fruitde 2x hız oldugu icin sadece o harraslarla ugrasıp 2expde sabit kalıo aynanda o harraslarla ugrasıp 3. exp yi alamıo ama flashsın hızı 4x oldugu için o harrası devam ettirip 3.4. exp yide alabilio
ben senin ne demek istedigini anladım, senin acından dusundum olayı, bide sen bu dedim acıdan düsün olayı

o bahsettiğin 2x hız tam olarak 2x hız değil işte. robot gibi her oyun yaptığı macro olayları o 2x hız. içinde multitasking yok, reaksiyon vereceği bir şey de yok. her durumda aynı şeyi yapıyo o 2x hızla. o nedenle macroda kullanılan apm ile harrassda multitaskingde kullanılan apmyi bir tutamazsın aynı şey değil. tamam haklısın yine bir fark olacak bence de flash jaedong şu anki tüm sc2 oyuncularından daha iyi olma potansiyeline sahip ama o fark 2x den daha az olucak diyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Memphis said:

simdide seymi diosun korede bi potansiyel yoktu, ama insanlar durup dururken rts pro gaminge yatırım yaptı?
ozaman sorarlar, nie baska ülkelerde koredeki gibi yatırım yapılmadı?


bununla ilgili sittin sene önce sclegacy.com'da bir güzel bir yazı vardı.

kore 90'ların başında hızla zenginleşmeye başlayınca özellikle genç kesimde ingilizce kurslarına, yabancı tarz giyim, beslenme vs alışkanlıklar yayılmaya başlıyor. hükümet açıkca bu duruma karşı harekete geçiyor. dünyada kişi başına düşen en fazla bant genişliğini sağlarsak kültürel izolasyon sağlarız diye düşünüyorlar. bugün bile baksan bir çok oyunun sadece kore için sunucuları var.

yani işin başı gene para. parayı adamlar bu yöne akıtmayı seçmişler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...