Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Patch 1.1.2 Notes


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
thor-corruptor enerjilerinin olmaması ve void ray nerf bekliyordum, oldu. beklediğim şekilde gelişiyor balance açıkçası. reaper ve depot olayını garip karşıladım ama zaten onu istisnasız herkes garip karşılıyor. early harrass veya marine rush gibi şeyleri kaldırmış oldu blizzard adeta. terran'ın iki stratejisini elinden almış oldu.


toss'lardan hemen ağlamalar gelmiş de yani void'i ne kadar küçümsüyorsunuz belli diil... void öküz gibi bir üniteydi yani şu ana kadar...

void ray chargelanınca fena yapıyo sonuçta. ki zaten scout etmeden, ordunun dibinden girmedikçe base'ine, her şekilde chargelanacak vakti buluyor.

glass cannon dediğiniz ünitenin toplam 250 hp'si var. boru diil. base'e giren 5 tane void ray'i chargelanınca 20 marine alamıyordu neredeyse.

keza 15 void ray'e 25 civarı viking ile dalmıştı arkadaşım 11 void ray mi ne ayakta kalmıştı şaka gibi.

damage versin de, abuk subuk seviyelerde vermesin. böyle güzel oldu. ilk patch'ten gelmemesine şaşırmıştım açıkçası bu nerf'ün.
Mesaj tarihi:
Tyrannus said:

şimdi de bir zerg olarak canonlu thora ne yapicam huşu içindeyim


yav ağlama artık :P

OP oldunuz işte daha ne istion. 5 roach çıkar anında push'la. wall'u yok, zergling/baneling sok içeri gg =)
Mesaj tarihi:
okuyunca hak verdim yauw.. ztn ben de sevmiyorum kendilerini ama şimdi hiç kullanılmıcak gibi birşey olucak. benim sevmediğim durum aslında şu, öyle bir patch yapıyor ki şikayet edilen üniteyi bir daha kullanılamaz hale getiriyor resmen adamlar. reaper mesela. kim ne yapsın o koşullarda kullanılıcak bir reaperı. doğru düzgün bir şey yaptıklarını düşünmüyorum bu yüzden.
Mesaj tarihi:
ben bi de warp prism'in niye stargate'ten çıkmadığını anlamıyorum. colossus giden adam, paşa paşa drop yapabiliyor yahu. eleman uçuyor uçuyor alloooo. acilen stargate'e alınması lazım.

mantığa aykırı yani. belki protoss oyuncuları da bunu tercih edecektir bilmiyorum.
Mesaj tarihi:
Cuce said:

valla hiç öle değil. speed upgli void, viking corrupter yiyo. hala yiyicektir. 350 mineral 250 gaz değil, 250 mineral 150 gaz.
speed yokken oyundaki ucmıyan bütün ünitelerden kacabiliyor, cünkü ucabiliyor. 3 hydralisk zaten voidrayden daha pahalı, creep dısında daha yavas.
voidin geldiği yer ne demek? baska yerden gelemiyo void? rally point veriyosun oraya doğru ucuyo baska manevra yapamıyomu?

basenin arkasına gelen 4 void ray. spotter pylon/depot/ol'inden charge olup baseine girdiğinde eğer force'un yeterince yakında değilse, ya mainini yada önemli tech binalrını kaybediyosun. yetişsen bile kacmadığı halde ciddi kayıp verdirtiyor.

mesela stalkerla voidray almak ölüm. mümkün değil. stalkerlar kpaladıkları alana göre o kadar az dps yapıyolarki. 4 voidray range'e geleni anında indiriyo.

sen speed upgrade yaparken voide,viking corrupter sahibi hiç upgrade yapmazsa,sende daha fazlaysa yersin tabi niye yiyemiyesin.
"speed yokken oyundaki ucmıyan bütün ünitelerden kacabiliyor, cünkü ucabiliyor." bu muta ve bashee için geçerli değil mi ?
sadece voide özel bir şey gibi lanse etmişsin ne güzel.
"voidin geldiği yer ne demek? baska yerden gelemiyo void? rally point veriyosun oraya doğru ucuyo baska manevra yapamıyomu"
voidin geldiği yer demek, voidin base'ine geldiği yer demek. ön arka sağ sol. base'in 300metreye 300metre galiba senin. bizim baseler genelde küçük oluyor.voidin geldiği yere 1 turret atıyorsun (mineral line-kapı) void sahibi eline alıyor voidleri geri dönüyor. ya da kağıt olduğu için ölüyor. banshee gibi cloak'ı yok, muta gibi bedava değil 20 şer 20 şer üretilmiyor.
protoss oynuyosun sen bide. void dediğin ya 40. dakkadan sonra 2-3 exp varsa basılıyor. ya da oyun başı. oyun başı basılamıyacak artık kısaca.
"3 hydralisk zaten voidrayden daha pahalı" wtf ? ucuz olsaydı bide ?
Mesaj tarihi:
sabonis said:

toss'lardan hemen ağlamalar gelmiş de yani void'i ne kadar küçümsüyorsunuz belli diil... void öküz gibi bir üniteydi yani şu ana kadar...

void ray chargelanınca fena yapıyo sonuçta. ki zaten scout etmeden, ordunun dibinden girmedikçe base'ine, her şekilde chargelanacak vakti buluyor.

ya çok komik lan , ciddi komik hatta güleyim => :D

concussive shells abartı denince "sentry bas arkasını kapa diyenler". reaper abartı diyince "stalker bas, creepini yay, vs" diyenler. nası oluyor da işine gelmeyince "chargelanınca fena yapıyor çok imba ünite" diyosunuz anlamıyorum şahsen.
chargelatma o zaman ? koy 5 marine bak bakalım chargelayabiliyor mu koy 2 queen bak bakalım chargelayabiliyor mu. 300 mineral zerg , 250 mineral terran , 2 voidi savunuyor.

void ray kadar unreliable unite yok oyunda. 1 marine kadar falan kolay ölüyor öldürmek isteyene, pahalı, mass yapılmıyor 50 dakkadan önce, kendisine saldıran unite NE OLURSA OLSUN kaçmak zorunda, muta,marine,stalker,hydralisk,queen .hepsinden kaçmak zorundasın çünkü kağıt gibi.
bu kadar kırılgan kolay fail olabilen bi unite
ama base'ine girmiş chargelamış ellememişsin. air getirmemişsin, sonradan dur 2 unite basayım demişsin ve uniteleri vermiş sonra da "VOID ÇOK IMBA RERÖRE".
Mesaj tarihi:
pek ximde de oldugundan değil. PvP de kullanmam, PvZ de phoenix daha iyi , PvT de 5 oyunda 1 kullanırdım çünkü fail olursa GG diyip çıkıyosun. artık onu da kullanmayıvericem.
ama DENGELİ OLDU SÜPER OLDU diyenlere gülüyorum sadece.
Mesaj tarihi:
sabonis said:

thor-corruptor enerjilerinin olmaması ve void ray nerf bekliyordum, oldu. beklediğim şekilde gelişiyor balance açıkçası. reaper ve depot olayını garip karşıladım ama zaten onu istisnasız herkes garip karşılıyor. early harrass veya marine rush gibi şeyleri kaldırmış oldu blizzard adeta. terran'ın iki stratejisini elinden almış oldu.


toss'lardan hemen ağlamalar gelmiş de yani void'i ne kadar küçümsüyorsunuz belli diil... void öküz gibi bir üniteydi yani şu ana kadar...

void ray chargelanınca fena yapıyo sonuçta. ki zaten scout etmeden, ordunun dibinden girmedikçe base'ine, her şekilde chargelanacak vakti buluyor.

glass cannon dediğiniz ünitenin toplam 250 hp'si var. boru diil. base'e giren 5 tane void ray'i chargelanınca 20 marine alamıyordu neredeyse.

keza 15 void ray'e 25 civarı viking ile dalmıştı arkadaşım 11 void ray mi ne ayakta kalmıştı şaka gibi.

damage versin de, abuk subuk seviyelerde vermesin. böyle güzel oldu. ilk patch'ten gelmemesine şaşırmıştım açıkçası bu nerf'ün.


terran oynuyorsun, marauder nerf yememiş ve konuşuyorsun.

epic fail

bu arada 25 vikingle 15 tane (fully charged dahi olsa)

a (bu düşük ihtimal) arkadaşının karşısındaki aşırı proydu

b arkadaşın noobun dik alası


bu arada terran oynayanların "void ray op", x op y op, protoss op deyince cidden komik kaçıyor.
Mesaj tarihi:
Oyunu nasıl etkileyecek bilmiyorum ancak, terranlar endişe etmesin roach konusunda fazla. Zira maradur her halukarda roach'ı fena üzüyor. Roach çok az kullandığım bir unit. Terran Hellion giderse, Toss ta zealot sayısını yüksek tutarsa kullanıyorum. Bunun dışında 1 v 1'de fazla kullanmıyorum. Bu range artırım olayından sonra da bu mevzunun pek değişeceğini sanmıyorum.

İnfestor olayı güzel olmuş. Blink'in artık işe yaramayacak olması çok mantıklı.

Terrana gelen nerfe gelince, ne zaman bir gosu terran maçı izlesem, %100 base drop oluyordu. Oyunda hiç bir ırkın hiç bir şeyi %100 değildir. Olmamalıdır. Eğer her oyunda bu KESİN kullanılıyorsa bu işte bir sorun var demektir. Özellikle haritanın her tarafına yayılması kaçınılmaz olan zerge karşı her basede 2 maradur 4 marine görmek, her birine ayrı ayrı yetişmeye çalışmak bayağı zor oluyor.

Void ray'a birşey diyemeyeceğim. Şarjlandığında yanına yaklaşılmıyordu, fiyatına bakıldığında bu güç çok anormal durmuyordu bence. Hızına gelen decrase tamam da, damage düşürülmesi pek mantıklı gelmedi bana.

Gerçi ilk phase damage artırılmış. Bu da demek oluyorki eski şarjsız halinden daha güçlü olacak şarjsızken. Şarjsızken çok savunmasız olmayacak yani eskisi gibi.

Binaların enerjilerindeki artırım ise kaçınılmazdı. Özellikle spire çok çerez bir bina idi. Sanırım burada repair ile yenilmez hale gelen Planetary (yanlış yazmış olabilirim :)) Fortress'e de buff gelmediği için sevinmemiz lazım biraz :)Zira nerf gelen ırkı kullananlar ortalıkta ağlamasın diye ufak teselli buffları Blizzard'ın yaptığı birşey.
Mesaj tarihi:
şarjsız hali 5dmg dan 6 ya çıkmış yani öyle "şarjsız hali üzecek" gibi bişey söz konusu değil eheh.
zaten şarjsız yakalarsan void 1 marine'i öldürene kadar 4 marine 1 void'i öldürüyor.o derece imba bir unite.
socke heralde en çok void kullanan protoss idi piyasada 3 oyunda bir basıyordu void, onun tepkisi ne oldu merak ettim.
ki o bile her oyun void öldürtüyor cayır cayır, kaç kere voidler marinelere yattıgı için oyun kaybetti. sen geri kalan bir kaç milyon toss oyuncusunun halini çıkar ordan.
Mesaj tarihi:
beyler 30 apm li oyunlarınızda void ray gizleyerek oo gosu taktik yaptım kazıdım modlarinda takilip şimdi gelip zaten dengeliydi gereksiz nerflediler ayaklarina yatmayin.

Ayrica sc broodwar ın balance ının en iyi özelliklerinden biri her üniteyi her üniteyle counterlayabilme olayiydi. Voidray colossus Thor Mothership gibi skindirik üniteler yoktu oyunda micronu düzgün yaparsan aliyodun herşeyi.

Reaper yap oyun başı clifflerden atla zıpla( ki clifflerden atlama olayi tier 2 olmali zaten birak reaper hızını ) Void ray yap charge geldiği an herşeye tek atsin 12 apm ile adam kazi.
İyi oldu patch iyi. Maruader a balance çekeceklerine binalarin hp lerini arttirmalari baya saçma lakin. + rax ın supply istemesinin mantiğini çözemedim
Mesaj tarihi:
demin çok güzel rush yedim 3v3'te ohhşş.

2 worker getirdiler kapıyı kapamamı geciktirler worker harass ile, 30 saniye sonra 6 ling geldi. gg. şu scv'lerin binayı dışardan yapma olayı hasta ediyor beni. protoss ciuvvv diye koyuyo gidiyo oohh kebab, arada o probe mineral bile topluyo extradan scv'ye göre

ahah
Mesaj tarihi:
en az 10 tane socke maçı izledim voidray'in kağıt gibi telef oldugu, oyunun 200 apm ortalaması ile bittigi.voidin hem kenardan denendigi hem heykelde chargelanıp orduyla combine edilip kapıdan girmeye calısırken 8 tane stimlenmiş marine'in 3 voidi 10 saniyede aldığı.
git ona anlat derdini 22.3 apm'n ile.
Mesaj tarihi:
hacı kötüysem kötüyüm de. Socke filan hikaye. Socke nin oynadiği adamlar belli senin oynadiğin adamlar belli. Void Ray counter i gereksiz zordu. Üniteyi kullanmakta gereksiz derecede kolaydi. Keza reaper.
İyi oldu.
Micro macro olmadan bir ünite yaptım OYUNU ALDIM olaylarından çıkması lazım sc2 nin zaten.
Mesaj tarihi:
hacı "Void Ray counter i gereksiz zordu" diyosan zaten ben sana daha bişey demeyim hiç. 3hydra 5 marine ile attack veremeyen adam gelip 30 apm den kötü den falan bahsetmesin pls. hydra gimiyorsan 4 queen bas, yada spore at yanına queen ile sporelara çek. 7 8 tane marine bas. void gelir gelmez engage bitti. bundan öte nesi zor early game void counter ? 22 apm'n ile yaparsın bunu.
mid game 4-5 viking ile 9 rangeden shoot, marinelere kite.zerg isen zaten mutaliskin var.
late game de gene viking+marine muta.
zor olacağı tek yer ordu ile combine edildiği andır, ki ben zaten böyle kullanıyorum şahsen, tmm orda marineler çerez oluyor zea-stalkerlara zaten, orda da marineleri seçip stim basıp voidlere tıklamaktan ibaret ? void kaçarsa charge'ı bitiyor zaten.
"e millete sentry basın field atın teamplar basın psi atın" diyen terranlar da bir zahmet marineleri seçip stim basıp void'e tıklasın pls.
sem base'ini boş bırak, 5 marine 3 marauder git early push, sonra adam base'ini dağıtınca 2 voidle gelip burda "30 apm 2 unite bastım oyunu aldım diye sevinen nooblar" diye nooblara laf atan noob olmuşsun direk.
void'in counteri nasıl zor olabilri yani, basıl böyle bir şey söylenebilir şaşırdım.
Mesaj tarihi:
hacı ayrıca türkiyede iyi oyuncu yok zaten hani kendini ortalama'nın üstünde göstermişsin gibi bir havalar falan. hepimiz kötüyüz. 150 apm ile 30 dakka üstü oyun tamamlayan adam yok, 1700 puan üstü adam yok. hayatını sc den kazanan günde 12-15 saat sc oynayan da yok. anca streamden izleyip maç analizi ile ahkam kesecek durumdayız o bakıma derdini anlatırken 2 kuruşluk sc bilgisiyle artisliğe bir dur demek lazım.
Mesaj tarihi:
bu arada 5 e 10 dan => 6 ya 8 olmuş void'in dmg'ı.
yani voidin muhattap oldugu unitelerle combatında pek bir değişiklik yok. (marine-hydra-muta ofc)
sadece binaları yavaş yık bilader denmiş, ki void bina yıkmaktan başka bir amaçla da kullanılmıyordu, rakibi base'ine sıkıştırayım biraz over defense yapsın , full roach abanan'a çıkayım, early push yapan base'i boş terrana gideyim bunlardan ibaretti yazıgolmuş cidden.
speed
unitenin en önemli olayı chargelı tutmak combatta chargesız yakalanmamak falandı microsu vardı, artık microsu da yok
saldım çayıra mevlam kayıra direk.
Mesaj tarihi:
bu arada terran early mm timing push, fast cloak banshee scoutlamazsan GG, scoutlarsan savunursun.
6ling, 8 ling, fast muta , fast roach , baneling bust scoutlamazsan savunamazsın/zor savunursun ama scoutlarsan savunursun.
fast secret stargate 2x void ray/ zea+stalker+void : scoutlamazsan savunman zor marine,queen basmamış tech gitmişsen, scoutlarsan 2 turret/spore/queen/ 3-5 marine basar savunursun

idi.
artık : voidray : havaya vuran bişeyler varsa savunursun.
teamliquid patch sayfasında 68 sayfada OH VOIDRAY ÇOK GEREKLİYDİ diyen bir kişi yokken. pati forumunda tabiki denişik insanlar mevcut her zaman oldugu gibi.
Mesaj tarihi:
aha buraya yazıyorum vakti gelince quotelarım, uzun zaman sürmeden voidin ya range'ini geri 7 yapıcaklar , ya dmg'ı biraz artıracaklar.
şu haliyle direk overkill.
Mesaj tarihi:
said:
Zerg doesn't need to scout now.
No proxy or fast rax.
No reapers.
No hellions (perhaps people will still use them, just make 3-5 roaches blind everygame, that will solve everything)

bir de TvZ için early game çok ilginç olacak.
×
×
  • Yeni Oluştur...