Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

New Patch Balance Changes!!


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Şu aşamada main unitlerden birinin rangeini arttırmak "priceless"...

Yani tamam Zerg zayıf kalıyordu, onda hemfikiriz. Ama unit range arttırmak gerçekten öngörülemeyecek bir sürü şeye sebebiyet verebilir, verir. Şakası yok ki bunun. BroodWar'da sırf Goon'un rate of fire'ı ve çıkma süresi azıcık editlendi diye oyun ÖKÜZ gibi değişmişti.

Bir de Diamond harici ligleri dikkate almak falan? Dalga mı geçiyor bunlar diye düşünüyor insan. Rush ve cheese olayının çok abartı olmasından kaynaklanan bir şey bu. High Ground mekaniğinin değişmiş olması en büyük etkenlerden biri bence.

Neyse bekleyip görücez. Ama Blizzard iyi bir bok yemedin onu bilesin.
Mesaj tarihi:
Cuce said:

ahaha battle net dorumlarında "4 range olursa roach oyunu bırakırım en az 5+ olması lazım!!!!" diyen zergler var


Ağbi, işte o Retardlar şunu düşünmüyor;

Eğer 5 olursa roach range zaten Z'den başka ırk alınmayacak oyunda. Sonra paso ZvZ mirror. Çok keyifli olur oyun eminim. Yani ben vs Toss oynamaktan nefret ediyorum resmen. Zaten Colo vs Colo olay diye değiştirmek lazım Toss vs Toss'un adını. İlk kim çıkarsa oyunu alıyor resmen. Bunu fixlesinler önce.

Alternaitf build kastım o kadar Stalker Blink vs Early Colo, ya da ne bilim COLO'dan başka bir şey olsun diye. Olmuyor. İmmo'nun 5 range'i ile de olmuyor bu işler. Oyunun taktik açıdan daha zengin olması lazım. Bak BroodWar'da ZvZ hariç zorunlu build yoktu (Zerg'de mutayı adam gibi counter eden bir şey olmadığı için paso Muta + Ling vs Muta + Ling olurdu maçlar). Ki gene queen ekleyerek ya da farklı oynayarak az çok renkli maçlar çıkartabiliyordun. Oyun biraz fazla tekdüze bazı matchuplar şu an. Acilen fixlenmesi lazım. Düşünülmesi lazım.
Mesaj tarihi:
abi pvp de nasıl zorunlu build yoktu?

goon+rvr şart.

anca saat 12-3 gibi yakin baseler de zealot yüklenirdin tek gatewayden tech giden adama


speed zea + ht buildi vardı bir tek farklı sayılıncak ama rvr + goon daha üstün olduğu bariz.



tvt de ise tankı ilk koyan kazanır zaten.



sc 2 deki asil sorun tek bo herkese işliyor.

pvp pvz pvt üçünde de colosus çikmak çok mantıklı. tek bo. sc bw öyle değildi Z ye ayrı T ye ayrı oynardın hatta ciddi ciddi performansın fark ederdi ayrı match uplarda. ama ht psi damage i şu haldeyken colosus ftw. üstelik iskalama ihtimali de yok.
Mesaj tarihi:
pronoit said:

abi pvp de nasıl zorunlu build yoktu?

goon+rvr şart.

anca saat 12-3 gibi yakin baseler de zealot yüklenirdin tek gatewayden tech giden adama


speed zea + ht buildi vardı bir tek farklı sayılıncak ama rvr + goon daha üstün olduğu bariz.



tvt de ise tankı ilk koyan kazanır zaten.



sc 2 deki asil sorun tek bo herkese işliyor.

pvp pvz pvt üçünde de colosus çikmak çok mantıklı. tek bo. sc bw öyle değildi Z ye ayrı T ye ayrı oynardın hatta ciddi ciddi performansın fark ederdi ayrı match uplarda. ama ht psi damage i şu haldeyken colosus ftw. üstelik iskalama ihtimali de yok.


Goon + Rvr şart = Değil hocam.

Robo yerine citadel gitsen Templar bassan bile dengeli maç olurdu. Carrier + Corsa (İyi web microsu ile) bile comboydu . Yani neredeyse ne yaparsan yap iyi execute edip iyi mikro yaparsan oluyordu. Yani Toss vs Toss'un ustası Slasher ona sormak lazım. Robo açan adama Dark ile counter edip maçı da almış adam kendisi.

TvT olayı ise mapten mape çok fazla farklılık gösteren ve "Tankı ilk ben bastım oldu" mantığından çok yüksek lvl gameplay isteyen bir matchup. Harris'e de sorabilirsin.

BroodWar'ın balance ve renkliliğinden çok uzak şu an SC2, bu çok açık bence. Gene de SC'den sonra en iyi RTS SC2 o da ayrı.

Bir de benim inancım BroodWar'ın efsanevi balans + renkliliğinin sebeplerinden biri oyunu design ederken ciddi oranda şans faktörünü tutturmuş olmaları. Yani her şeyi doğru yapıp üzerine "Bu da şans zarı...Atalım bir 20 lik" dedikten sonra natural 20 atmaları.
Mesaj tarihi:
tvt de ghost kullanımını (lockdown) saymazsak ne vardı abi allanı seversen harrise ne sorsam omg cok iyiyimden öte cevap vermiyeceği kesin. hehe. tankları doldur dropshipe koy rakibin dibine ( tanki ilk koyan yüzünden çıkan mevzu bu da.)



pvp dediğin goon+rvr üzerine kurulur. bu kadar basittir. dediğim gibi işe yarar bi build daha var o da zealot + ht ki onun amacı da rvr+shuttle a psi yedirmek. haklısın şart değil fakat gel gör ki aynı yetenek de iki oyuncuyu getir goon+rvr kullanan kazanır taa ki aşiri üst düzey seviyelere gelene kadar.



sc2 nin sc1 derinliğinde olmadığına katiliyorum. ama sc1'i derin yapan verdiği imkanlarin müthişliğinden çok oyuncu kitlesinin yaptıklarıdır. zaten sc2 de eksikliği hissedilen 3 ünite var. defiler,lurker,spider mine. olay kitle işi gosular turnuvalara katildikça ve chat kanalları gelince bence daha renkli oyunlar olacak. çünkü bu ladder sisteminde gelen random oyuncularla oynancak bir oyun değil.
Mesaj tarihi:
abi roach normalde 4 değil mi?
5 olunca nasıl bahsettiğiniz kadar büyük bir fark olcak onu anlamadım? adam herkes reroll zerg yapıcak bile demiş yani asdhasdha. ben goldum bu arada fazla anlamıyorum detaylardan ama 1 range de o kadar farketmez gibi?
Mesaj tarihi:
ucunbiri said:

abi roach normalde 4 değil mi?
5 olunca nasıl bahsettiğiniz kadar büyük bir fark olcak onu anlamadım? adam herkes reroll zerg yapıcak bile demiş yani asdhasdha. ben goldum bu arada fazla anlamıyorum detaylardan ama 1 range de o kadar farketmez gibi?


Hocam Roach gibi spame çok müsait bir unitin range'ini arttırırsan hem mikrosu kolaylaşır (ki zaten öküz gibi HP'si + Armor'ı + Damage'i olan bir unit...ha bir de yerlatında falan gidiyor, giderken de hızlı regen oluyor) hem de hiç mikro yapmasan bile range olmayan unitlere karşı ciddi anlamda güçlenir unit kalabalıklaştığında.

Bir de evet şu an 3 range. 4 olmasından bahsediliyor. 5 olması zaten "WTF?" durumu. Immortal'ın range 5 ağbi.
Mesaj tarihi:
pronoit said:

tvt de ghost kullanımını (lockdown) saymazsak ne vardı abi allanı seversen harrise ne sorsam omg cok iyiyimden öte cevap vermiyeceği kesin. hehe. tankları doldur dropshipe koy rakibin dibine ( tanki ilk koyan yüzünden çıkan mevzu bu da.)



pvp dediğin goon+rvr üzerine kurulur. bu kadar basittir. dediğim gibi işe yarar bi build daha var o da zealot + ht ki onun amacı da rvr+shuttle a psi yedirmek. haklısın şart değil fakat gel gör ki aynı yetenek de iki oyuncuyu getir goon+rvr kullanan kazanır taa ki aşiri üst düzey seviyelere gelene kadar.



sc2 nin sc1 derinliğinde olmadığına katiliyorum. ama sc1'i derin yapan verdiği imkanlarin müthişliğinden çok oyuncu kitlesinin yaptıklarıdır. zaten sc2 de eksikliği hissedilen 3 ünite var. defiler,lurker,spider mine. olay kitle işi gosular turnuvalara katildikça ve chat kanalları gelince bence daha renkli oyunlar olacak. çünkü bu ladder sisteminde gelen random oyuncularla oynancak bir oyun değil.


TvT de Ghost çok nadir gördüğüm bir şey. Yüksek seviye 2 oyuncu arasında pek rastlayacağın (daha doğrusu tercih edilen) bir olay değil. Harris dememin sebebi "kronun" iyi TvT oynaması. Yani ben de 12 sene Terran oynadım ama adam benden iyi. Hani beni sallamıyorsan ona sor anlamında söyledim.

Bir de TvT'de solid kabul ettiğim bir kaç taktiği yazayım :

1. Normal başlayıp harita hakimiyetine oynamak. Bol turret bol tank. 1. Dünya savaşı gibi cephe savaşı. En sıkıcı mod. Sona doğru BC.

2. Goli Drop. Sonrasında Goli + Tank + Dropship harass. 4 Goli drop gayet soliddir. Mikrosu falan olur. Tadından yenmez.

3. Early Wrath harass. Sonrasında BC. TvT'de ultimate weapon BC zaten. Bir de düzgün Yamato atıcan falan.

4. Vulture Mine + Tank + Marine ile rakibin kapısına çöreklenip çıkarmamak. Sonrasında mapi alıp oyunu almak.

Yani bunların hepsi öyle ya da böyle işe yarayan taktikler. Tam counter edilmediği sürece. Doğrusu da bu. SC2 çok geride Brood'dan bu açılardan.
Mesaj tarihi:
tamam sc nin olayı o zaten her match up a ayrı bolar olması ama girin şimdi sc bw ye o kadar da renkli değil stratejiler. neden? en efektifleri belirli.

mesala goliath drop denmiş tamam yedirirsen güzel olabilir ama nereye yediyorsun abi? dropa geldiğini gören adamın yapacağı tek şey baseine tank koyup beklemek.

wraith harras oha 1.08 den sonra yapan kaldı mı bunu? turret koyyorsun kendi kendilerine düşüyorlar. makro olarak bc basacak konuma geldiysen ok bc>all

olay tank koy, tankları ve goliathları dropla üzerinden dönüyor.

benim demek istediğimi anlatamadım galiba, tamam çeşit çok ama en karlı mantikli buildler belirlidir starcraft bw de. güzelliği ise protossun zerge karşi ve terrana karşi olan stratejileri apayrıdır (örnek olarak toss dedim diğer irklar için de geçerli. bir tek zerg lurker veya muta seçeneğini terrana da tossa da yapabiliyor) sc2 nin sorunu her irka aynı bo yu kullanması.

bu kadar. sc bw renksizdi bayıktı demiyorum. sırf pimpest playler zaten tersini kanıtlar. ama o kadar aman aman seçeneğiniz de yoktu amacınız kazanmaksa.


ps. lombak knight abi seni sallamama durumu falan yok yanliş anlama.
Mesaj tarihi:
pronoit said:

tamam sc nin olayı o zaten her match up a ayrı bolar olması ama girin şimdi sc bw ye o kadar da renkli değil stratejiler. neden? en efektifleri belirli.

mesala goliath drop denmiş tamam yedirirsen güzel olabilir ama nereye yediyorsun abi? dropa geldiğini gören adamın yapacağı tek şey baseine tank koyup beklemek.

wraith harras oha 1.08 den sonra yapan kaldı mı bunu? turret koyyorsun kendi kendilerine düşüyorlar. makro olarak bc basacak konuma geldiysen ok bc>all

olay tank koy, tankları ve goliathları dropla üzerinden dönüyor.

benim demek istediğimi anlatamadım galiba, tamam çeşit çok ama en karlı mantikli buildler belirlidir starcraft bw de. güzelliği ise protossun zerge karşi ve terrana karşi olan stratejileri apayrıdır (örnek olarak toss dedim diğer irklar için de geçerli. bir tek zerg lurker veya muta seçeneğini terrana da tossa da yapabiliyor) sc2 nin sorunu her irka aynı bo yu kullanması.

bu kadar. sc bw renksizdi bayıktı demiyorum. sırf pimpest playler zaten tersini kanıtlar. ama o kadar aman aman seçeneğiniz de yoktu amacınız kazanmaksa.


ps. lombak knight abi seni sallamama durumu falan yok yanliş anlama.


Neyse hocam konuşarak neticeye bağlanacak bir case değil. Yani şey gibi oluyor:

- Ben tank bastım.

- Ben de onu goli dropla counter ettim.

- Ama ben tankı öle bir yerleştirdim ki CC'nin yanına turretle hiç bir yere drop edemiyorsun.

- Yok mu lan hiç blind spot.

- Yok.

- GG o zaman.

---------------------

- Ben wrath basıom.

- Ben de early expand + turret + tank basıom hacı.

- Tamam 4 wrath base'ine geldim.

- Ağbi 2 turret var mineral lineda.

- Tek turret'a 4 wrathle giriyorum.

- Tamam hacı turret çok acı vuruyor. 20 20 20.

- 60 hp olunca kaçırıyorum hasarlıyı.

- Alıcan yani turret'ı. Nah alırsın repair ediyorum 3 scv ile.

- Nasıl lan. Baştan sölemedin.

- E olm mikrom çok hızlı o anda çekiverdim.

vs vs. :)

-----------------

Neticede ilk oyun daha çok "RENKLİ" oynamayı kaldırıp ödüllendiriyordu. Büyüler falan daha güçlüydü bence. Swarm falan nedir ağbi. Yani az unitin daha fazla iş yapabildiği bir oyundu. Şimdi biraz daha Angry Mob vs Angry Mob.

Herşeye rağmen ben bu oyunun çok daha iyi olacağını düşünüyorum. Vaktinde yazdığım gibi çok başındayız.

Ağbi sana kızmadım esas sen yanlış anlama. Elimden geldiği kadar, bildiğim kadarı ile yorum yapıyorum. Forum bunun için değil mi zaten?
Mesaj tarihi:
konuyla çok da alakalı değil aslında ama şu son bir kaç aydır bw uzun zamandırki en zevkli günlerini yaşıyor(du) .çok uzun süredir yapilmayan bir sürü strateji çıkmaya başladi.bir haftada 3 tane 50 dakikalık zvz çıkmıştı mesela ve bunlar queenli hydraliskli greaterspirelı oyunlardı.flash bir ara valkyrie kullanmaya başlamiştı ki o da uzun süredir tercih edilmiyodu kimse tarafından.jaedong infested terran yapti,kal sanırım mass dark archon yapmişti.demek istedigim şudur ki 11 yıl sonra bile bw hala acayip renkli ve hala en iyi buildorder diye bir şey yok.scout bile görmüştüm proscenede yakın zamanda.sc2nin böyle olma şansı yok abi yok yani ne kadar daha erken dese de herkes,kullanılması kolay mass destruction üniteleri oldugu sürece de böyle olucak.proscenee yeni gelen herkes hemen hemen aynı şeyleri yapiyor tek fark daha iyi yapiyor olması.expantionın çıkmasına da 2 yıl var.çok büyük bir patch gelmezse sıkılıcak herkes bir kaç ay sonra.yani hadi eğleneyim şu maç süpermiş diye vod izledigim çok nadir oluyor benim.sadece öğrenmek amaçlı izliyorum nerdeyse.bwda low level proların oyunları bile acaip eğlenceli gelirdi

@arcane:yok abi adam olmaz bu oyun ya
Mesaj tarihi:
ozzymoto said:

Marauder'ın ilacının stalker değil, charge upgradeli zealot olduğunu kavramakta lazım tabi =)) Elmayla armudu karşılaştırsak daha çok ortak yön çıkar stalkerla marauder'ı karşılaştıracağımıza ;) Tek ortak noktalarının ranged ve armored olmaları olduğunuda göz önüne alırsak =) All in 4 gate, stim ve concussive upgleri sayesinde engelleniyor çok rahat. O yüzden biraz daha ileriyi düşünerek stratejimizi o yönde kurmak lazım sayın tosslar =)
tamam da abi adam marauder marine 1 tane ghost ile geldiğinde bende charge upgrade i olmuyor ne yazıkki
×
×
  • Yeni Oluştur...