Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dead State - Indie Zombie RPG


axedice

Öne çıkan mesajlar

Eski troika/obsidian çalışanı Brian Mitsoda ve yine eski obsidiancı Anne Carlson'ın kurduğu doublebear productions, yeni ZRPG oyunlarını açıkladı.

http://www.rockpapershotgun.com/images/10/aug/ds1.jpg

Genel bi özet geçmek gerekirse oyun falloutlar gibi post apoc bir senaryoya sahip. Yaşanan zombi felaketine zamanında cevap veremeyen dünya, kıt kaynakların çok değerli hale geldiği bir korku filmine dönmüş durumda. Zombiler klasik filmlerden bildiğimiz gibi yavaş ve aptallar, özellikle sayıları azken öldürmek görece kolay. Oyunun ana teması yaşanan zombi felaketinden sağ kalan gruplar arasındaki hayatta kalma ve güç savaşı. Kaynaklar kısıtlı, insanlar paniklemeye meyilli ve zombiler her an sizi de yemeye gelebilir.

http://www.rockpapershotgun.com/images/10/aug/ds4lg.jpg

Oyun doublebear adında bir indie stüdyo tarafından yapılıyor. Brian Mitsoda bloodlines ın hikayesini yazan eleman (romero, malkavian dialogları vs. hep mitsodanın işi), Annie ise NWN2 ve MotB'da çalıştıktan sonra SoZ'in baş yazarı oluyor, daha sonra Brianla birlikte iptal edilen projeler yüzünden Obsidiandan ayrılıyorlar. Oyun Age of Decadence'tan tanıdığımız Iron Tower Studios (ki bu da bi indie grup zaten) tarafından destekleniyor, hatta grafik motoru yine AoD gibi Torque ve AoD elemanları bu projeye de yardım ediyor.

said:
RPS: Can you elaborate on your vision of zombies? What are you trying to evoke in the game? What kind of things have influenced you?

Brian Mitsoda: On paper, our zombies are really not supposed to be threatening. They’re dumb, they’re slow, they’re unorganized – your very basic shambling corpse. They’re only dangerous when you forget about them. Make too much noise, get cornered, ignore them – that’s when they get dangerous. Most games deal with a Night of the Living Dead scenario where you have to survive one night, one wave, one map. We’re dealing with a long-term zombie threat, where you have to worry about keeping people fed, friends getting bit and infected while scavenging, and the desperation of other human beings. Honestly, the game is not about the zombies, but about how people react to a crisis and what they are willing to do to other human beings and even members of their group to stay alive or protect their own. The zombies are just a cause, like economic collapse or a massive earthquake, and it’s really the human self-preservation instinct and the survivor mentality that we’re interested in portraying.


RPS: Care to talk a little about the difference between human and zombie opponents, in terms of how they work in game? I especially like a the genre-staple of a firefight against humans where the gun-shots attract zombies.

Brian Mitsoda: Assuming you’re not hitting a human hideout, humans you meet out in the field are likely to be in small groups, ready to confront you for the same resources or just because. Some of them were working in a frozen yogurt shop up to a few weeks ago, and others might have been hardcore gang-bangers with access to heavy weaponry. Humans are faster than zombies, better armored, and a lot more likely to kill you one-on-one. They might actively seek you out or they might try to stay hidden. Just like our allies, they have their own overriding combat imperatives. They’re unpredictable, which makes them dangerous.

Zombies, on the other hand, are unorganized. They could be anywhere, but their behavior is predictable – they are attracted to noise and will attack the first human they see. They don’t care about sides, so if your opponents are using loud guns, the zombies will go after them. If you can use the zombies to your advantage, you might be able to take on a larger force – and there are some items/strategies that can help with this – but it’s a gamble. It’s generally never a good idea to invite zombies into an area you want to explore. And don’t forget – enemies (and allies) killed by zombies will get back up!


Tanıtım söyleşisinin tamamı ve daha fazla ss için http://www.rockpapershotgun.com/2010/08/25/a-blood-red-state-dead-state-revealed/#more-36965


Gerek konusu, gerekse sistemiyle son derece ilgi çekici bir oyuna benziyor. ME2 gibi rezil rpg hibridlerinin döndüğü bi ortamda grafikleri o kadar iyi olmasa da biraz zeka içeren oyunlar iyi bi değişiklik olur.

FAQ : http://www.irontowerstudio.com/forum/index.php/topic,1466.0.html

Forumlar : http://www.irontowerstudio.com/forum/index.php/board,11.0.html
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nileppezdel said:

turnbased said:

nileppezdel said:

Oha süper süper süper. Tam istediğim şey! Çabuk çıksın! =)


nereye tam istediğin şey, yalancı fallout3boi seni.


zrpg istiyorum ben mal zombie shooter'lar yerine. O atmosferi hissettirecek oyun lazım RE serisi ve L4D serisinden ziyade..

ya nil, RE serisi mal zombie shooter mı abicim? hani ara ara bilmeden konuşuyosun da, lütfen yapma.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Muhtemelen tüm RE'leri oynamışımdır ya. Saygı duyarım da orada sadece bir anda yaratık çıkacak atmosferi var. Ama ne bileyim bi 28 days later filmindeki survival atmosferi yok. Yemek bulma derdi falan yok mesela, barınacak yer bulma derdi yok. Öldüre öldüre ilerliyorsun.

Bu oyun anladığım/umduğum kadarıyla sadece zombi öldürmekten ibaret yapmayacaktır zombie apocalypse survival temasını.

@Sam: Atmosferleri iyi ama dediğim gibi survival sadece zombileri öldürüp A noktasından B noktasına koşup helikopter gelmesini beklemekten ibaret olunca yeterli olamıyor. İnşallah umduğumu verir bu oyun..

Biliyorsunuzdur belki, minicik bir oyun vardı zrpg denebilecek, siyah ekran üzerine yeşil piksellerle çiziliyordu hatırladığım kadarıyla. Spor salonlarını temizleyip kendimizi geliştiriyorduk, zamanında yemek bulamazsak açlıktan ölüyorduk. Zombilerle uzun süre kapışınca ve yanına zombiler yaklaştıkça gerginlik seviyemiz artıyordu ve ateş edince ıskalamaya başlıyorduk. O minicik oyunda bunlar varken bunları bir zrpg'ye koysalar işte müthiş olur gibi geliyor. Bakalım.. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

meh, turn based olacakmış. menzil dışındaki zombilerin herbiri sonraki turn'de dibimize gelecek kesin. ilgim azaldı.


Ahhaha abi nası bi önyargı bu? Menzil dışındaki tüm zombiler tek tek hareket edene kadar ömür biter (aka fallout junkieleri) desen bi yere kadar -ki o olay için de simültane hareket koyacaklar galiba zombi gruplarına-, ama action pointlerinin düşük olacağı net olan zombiler nasıl gelsin senin yanına bi turnde?

Ama pardon, turn based oyun yeterince next-gen AWSUM değil sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

AWSUM meselesi değil bu, turn-based oyunun doğasında olan bir sorun. rpg demiyorum hatta oyun diyorum o nedenle, stratejisinde de aynı mesele var.

shotgun var elinde diyelim, şimdi ateş eden dağı taşı vuracaksın. yaklaşsan ap kalmayacak ateş etmeye birden fazla. yerinde dursan sonraki turn'de gene başına çullanmış olacaklar. kaça kaça ateş edeyim dersen de etrafın sarılacak muhtemelen. kestirebiliyorum nasıl olacağını zaten oynadık turn-based zilyon tane oyun.

tabii bütün olayın yanına yaklaşamadan vurmak olan bir oyunda daha da fena. bir de tedavi edilmeyen enfeksiyon filan kapılacak tam load'a abanılacak oyun gibi duruyor.

turn-based severek oynarım da sistemin yetersiz kaldığı noktaların real-time strateji ve rpg olmayan bir devirde de farkındaydım. yeterince oynayan herkesin farkında olması lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Special ve atası gurps dahil olmak üzere bütün rpg sistemleri turn baseddi, e haliyle bunların bilgisayar uyarlamaları da daima turn based oldu. Sistem yetersiz diyerek aslında son derece öznel olan bi yargıyı sanki nesnelmiş gibi anlatmaya çalışsan da ben aslında senin problemi çözdüm galiba sam. Sen rpgden anlamıyosun, konuya baya baya uzaksın.

Bahsi geçen olayın da çözümü var. Elinde shotgun varsa zombilerin sana yaklaşmasını bekleyeceksin. Ateş etmek için senin onların dibine girmene ve gereksiz yere ap harcamana gerek yok. Eğer daha uzun menzilli bi silahın varsa önce onu kullanacaksın. İlla ki gir çık yapayım diyosan spring attack benzeri featler ya da yüksek ap havuzu ve düşük ap sarfiyatlarına sahip karakterler yapıcaksın.

Hayır fena tactics de oynamıyodun, sisteme nasıl bu kadar uzak olabiliyosun ben hayrete düşüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya sistemin saçma olduğu gerçeğinideğiştirmez ki bu.. Sonuçta elinde shotgunla zombilere koşunca tetiğe basamayacak kadar yorulmazsın, zombiler de senin 3-5 adım atıp durmanı beklemezler, onlar da gelmeye devam ederler. Turn based'i real time ile harmanlayan sistemler iyi oluyor. Ne bileyim baldur's mesela tam anlamıyla turn based değil sonuçta, gayet güzel oynanıyor. Onun izinden gitseler yine iyi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nileppezdel said:

Ya sistemin saçma olduğu gerçeğinideğiştirmez ki bu.. Sonuçta elinde shotgunla zombilere koşunca tetiğe basamayacak kadar yorulmazsın, zombiler de senin 3-5 adım atıp durmanı beklemezler, onlar da gelmeye devam ederler. Turn based'i real time ile harmanlayan sistemler iyi oluyor. Ne bileyim baldur's mesela tam anlamıyla turn based değil sonuçta, gayet güzel oynanıyor. Onun izinden gitseler yine iyi...

aynı durumu baldur a uyarlarsak yine aynı şey olur. adam 6 saniye dolmadan bir sonraki atağını yapmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...