Deacon Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2010 fede said: kesin mi haritayı görmemesi. çünkü adam dolaştırmadan orduyla giriyo adam direk ben ilk askeri bile basamadan. ya çok şanslı ya da ben çok kötü oynuyorum behind the scenes dvd'de bob fitch abimiz kendi ağzı ile söylüyor artık ai hile yapmıyor diye. scoutlanıyorsun :p
scorch Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2010 sabonis said: he observer çıktı ama ben söylemedim. töbe töbe. ayrıca öle bi zaman yok. ben gittiğimde tam yeni çıktı colossus. rakibin ne yaptığını bilip ona göre counter basıyor bence very hard. fast banshee yapsam bunları basmazdı kesinlikle. gg olur zaten o zaman otomatikman. hatta şimdi bi girip deneyeyim bakiim kapıyı kapayıp fast banshee yapınca ne basacak. uhm observer direk yapilabilio colossus icin gerekn bina oluşana kadar 2 tane observer cok rahat basabilirsin chronoboostsuz. çok normal yani bastıysa rep izledinmi nasi görmüş diye gerçi şu da var hard ai toss ile 99% colossus basio tam senin gittiğin ana denk gelmiş olabilir mi?
sabonis Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2010 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2010 e heralde biliyoruz obs nerden çıkıyor ala ala yav. gören de hiçbişe bilmiyoz sanıcak. izledim replay oradan biliyorum. ayrıca çıkabilecek en az zamanda çıktı colossus'u. bir obs bile çıksa, benim push'a yetişmezdi %90 colossus. bu arada benim base'ten sadece kapıdaki 1 rax'ı gördü probe ile geldiğinde. probe'u da normalde getirmiyor bile kapıya eğer kapı kapalıysa. ben depot indirince aşağı probe rampadan çıkmaya başladı, sonra da öldürdüm... bir oyun banshee gittim sadece 2 marine yaparak, mid game push yapmaya karar verdi robotics bay ve facility bile olmadan, bol stalkerlı.
_ILuVaTaR_ Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2010 of ya, scoutingi tam çözemedim hala sırf o yüzden kaybedip duruyorum. zerg/protoss ne çıkarıcak anlayamıyorum binalardan. bugün muta giden bi zerge yenildim mal gibi. bir de anladım ki lost temple da watch towerlar çok önemliymiş, tvt'de kuleyi kaptırdım adam tanklarla yerleşti çıkamadım naturaldan öteye kaybettim sonunda.
MarinZ Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Bende TvT'de tank+mau+viking kombosuna karşı zorlanıyorum. Anti taktiği olan?
_ILuVaTaR_ Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 malesef tank+viking antisi tank+viking yine :p rakibinden daha fazla vikinge sahip olup pushlamaya çalışıcan. daha yaratıcı bi fikri olan da olabilir ama benim yok hehe
scorch Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 ya zerg'i fln anlaması cok kolay ne yaptığını tek gaz cift gaz fast pool vs her türlü belli edio ne yaptığını, toss da azcok belli edio turtle yapıp void mi gidicek 4 gate mi yapıcak 2 gate zea push mı yapıyor vs hep belli, ama işte terran da cok olanak mevcut, direk tech lab yapıp, marine marauder yapıyormuscasına hareket edip reaper cıkabilio, reaperden marauder e gecicek gibi çat bina değiştirip siege geçebilio. scout etmesi en zor ırk terran extra bi scan lazım hep kullanmalık hani siz auu siege - viking gelio diye hazırlanırken daha toplanamadan marauder ile gelirse ağlıyorsunuz.
Mendoza Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Tank viking'e karşı taktik, tank viking yine ama önemli olan saçma sapan ataklar yapmamak. Savunmada kalacaksın, adama exp aldırmamaya çalışacaksın. Bu taktiğin en kötü yanı bölündüğünde fena dağılması. Exp olarak yakınını al, fazla bölünmemeye çalış. Adam uzaklarda exp seçerse git vikinglerle al hemen geri dön. Oraya tankları çekerse base'ine gir. Bunun dışında kesinlikle saldırma, geride kal. Adamı contain ettiğin sürece kazanırsın.
_ILuVaTaR_ Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 scorch said: ya zerg'i fln anlaması cok kolay ne yaptığını tek gaz cift gaz fast pool vs her türlü belli edio ne yaptığını, toss da azcok belli edio turtle yapıp void mi gidicek 4 gate mi yapıcak 2 gate zea push mı yapıyor vs hep belli, ama işte terran da cok olanak mevcut, direk tech lab yapıp, marine marauder yapıyormuscasına hareket edip reaper cıkabilio, reaperden marauder e gecicek gibi çat bina değiştirip siege geçebilio. scout etmesi en zor ırk terran extra bi scan lazım hep kullanmalık hani siz auu siege - viking gelio diye hazırlanırken daha toplanamadan marauder ile gelirse ağlıyorsunuz. bi söyleyiversene zergü, bana göre anlaması en zor olan o hehe. protoss'ta dediğin gibi 4gate yaptı mı doğal olarak anlıyorum da zergde direk kapanıyorum turtle yapıyorum ne geleceğini bilmediğim için :p terran da scanle anlaşılıyo, yada pushlarsa neyle pushladığından tahmin edebiliyorum neye gittiğini en azından ama zerg oyunlarında saçmalıyorum biraz.
Mum_Chamber Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 scorch said: ya zerg'i fln anlaması cok kolay ne yaptığını tek gaz cift gaz fast pool vs her türlü belli edio ne yaptığını, toss da azcok belli edio turtle yapıp void mi gidicek 4 gate mi yapıcak 2 gate zea push mı yapıyor vs hep belli, ama işte terran da cok olanak mevcut, direk tech lab yapıp, marine marauder yapıyormuscasına hareket edip reaper cıkabilio, reaperden marauder e gecicek gibi çat bina değiştirip siege geçebilio. scout etmesi en zor ırk terran extra bi scan lazım hep kullanmalık hani siz auu siege - viking gelio diye hazırlanırken daha toplanamadan marauder ile gelirse ağlıyorsunuz. zerg'in early game'de ne yapacagini anlamak mumkun ama oyun ilerledikce bir anda 8-10 tane hic beklemedigin uniteyle gelebiliyor. cok hizli adapte olabiliyor degisik kombinasyonlara. toss ve ozellikle terran'da oyun basinda acilis opsiyonlari cokken, oyun devam ettikce uniteler arasinda degisiklik yapmak cok zaman aliyor.
scorch Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 e tabii late game e kalırsa oyun zerg diziyor binalarını yan yana roach - hydralisk den - spire - infestor pit - spawning pool - ultralisk cavern, ha bunu yapabilecek zergin 3 tane falan aktif mineral hattı vardır income icin, ki sen buna izin vermişsen ztn (3+ baseli zerg) ztn oyunu kaybetmişsin demektir. virüs gibi düsün belli bir yayılma evresini geçtiğinde zerg critical mass olayına giriyor o saatten sonra micron fln hayvan gibi üstün değilse zerg e karşı direk ezer seni :) önemli olan early oyunda zerg'in speedling+mutalisk , zergling + baneling , roach + hydralisk vs gibi ne ile başladığını bilmek 1 tane gaz almışsa spawning pooldan önce A- speedling + mutalisk / B- baneling bust deniyordur zergling basmamışsa roach basıcaktır vs yani baya bi tekrarla anlayabiliosun az cok ne yaptığını 22drone de exp e cıkıyor mesela zerg optimum performans icin sanırım yada 28 miydi emin değilim , o sırada ztn base e scan atıp yada bi şeyler sokup fikir sahibi olmak zor değil ama exp cikana kadar 2 ihtimalin var işte roach veya speedling
huun Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 zerg'ün o yönünü iyi oyuncular bile çok az kullanıyor. yapacaksın her binayı, nasılsa üretimin hepsi hatcheryden geliyor. bi havadan, bi yerden, bi ling+bane geleceksin, hop ondan sonra muta+roacha çevireceksin yoracaksın rakibi. böyle böyle rakibin ordu kompozisyonunu kevgire çevireceksin.
scorch Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 az kullanılmasının sebebi, binalar faiş fiyat yapması uzun sürüyor ve zergler mass üretime geçemiyor eskisi kadar kolayca , roach 2 supply, hydra 2 supply + daha pahalı vs gaz ihtiyacı cok, hani öyle zengin modeli harcayamıyor bunu yapabilmesinin tek yolu 3 tane aktif base e sahip olmak ki, terran gibi bir rakibe karşı naturali bile korumak yeri gelince zor oluyor, siegeleri kapına dayayıp uzaktan indirio, speedling roach yapıosun siege avlamaya aşaadan hellion sokuyor, helion a dönüosun mutayla kafana vikingler biniyor falan. marauderleri stimpack açıp ileri geri microladığında rakip ztn oturup ağlamaktan fazlasını yapamıyorsun, roachler cacık oluyor, zerglingler surround edemiyor microlayan rakibi adam ztn hatchery e focus target yaparsa 10-20 marauderle ne olduğunu anlamadan bina inio fln komik şeyler oluyor, o yüzden 3 base e gidip alternatif arttırmak cok etkili olduğu kadar ZOR
Seele Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 az muta efektif degil cok muta köpek gibi gaz istiyor. exp korumak dendigi gibi öyle kolay degil.
_ILuVaTaR_ Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 ben zergden korkuyorum nedense ya tamam bundan sonra rahat bırakmicam sdf
Mum_Chamber Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 bence bu adapte olma isine girismeyen zerg oyuncusu "terran cok imba" dememeli. sonucta zergin en buyuk avantaji bu ambale etme olayi. hadi toss bir yere kadar gateway'den cesitlilik yapabiliyor da, terran'in 1 tane starport'u varsa biliyorsun ki air unit gelmeyecek. ya da tek bir factory yaptiysa biliyorsun ki mecha gitmeyecek. zerg icin katiyen boyle birsey soyleyemiyorsun. "binalar cok pahali" argumanina da katilmiyorum. oyunun amaci para biriktermek degil, mevcut kaynaklari rakibinden daha iyi kullanmak. eger 5 mutalisk basip surprise attack yaptiktan sonra terran'a 2-3 turret yaptirabiliyor, starport'a reactor cikmaya zorlayip viking bastirabiliyorsan zaten cok buyuk bir avantaj elde etmissin demektir. o spire'a verdigin 200-200'u de fazlasiyla cikarmissindir.
scorch Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 tamam da işte o tek base üzerinden 5 muta cıkayım dediğin zaman ekonomin çöküyor zerg ile, hani rakibe turret diktiriosun marine marauder basıo bisi yapıo herif baseini güvenceye alınca bilio ki sen mutalisk cıkmışsa ground army zayıftır , roach basamamışsın, hydra basamamışsındır. geliyor ve üzerinden geçiyor. exp alıp cıkmak zorunda kalıosun mutaliskleri ki dendiği gibi zerg ile exp korumak ciddi cok zor bi anda anlık şekilde expin gidiyor expinin gitmesi demek anında 50% oranında asker üretiminin yawaşlaması demek.
scorch Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 demek istediğim, terran dezavantajlı bir durumu cok daha kolayca avantajına cevirebiliyor, misal mass void basmış bir rakibe full marine ordusu ile bile caydırabiliyorsun yeri gelince , aynı şekilde mutalisk ordusuna da çok hasar verebiliyorsun. ve sen sırf marine bastığın icin ciddi bir gaz biriktirme şansın oluyor o marinelerin yanına siegeleri ekliyorsun ve bum bum bum eziyorsun zerg de dezavantajlı duruma düştüğünde makron rakipten kötüyse hic bir şansın yok gibi bişey.
screwy Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mendoza said: Tank viking'e karşı taktik, tank viking yine ama önemli olan saçma sapan ataklar yapmamak. Savunmada kalacaksın, adama exp aldırmamaya çalışacaksın. Bu taktiğin en kötü yanı bölündüğünde fena dağılması. Exp olarak yakınını al, fazla bölünmemeye çalış. Adam uzaklarda exp seçerse git vikinglerle al hemen geri dön. Oraya tankları çekerse base'ine gir. Bunun dışında kesinlikle saldırma, geride kal. Adamı contain ettiğin sürece kazanırsın.daha demin soyle bi oyun oynadım nerdeyse kanser oluyodum boyle bi oyun olabilir mi ya cirkin
Sparkcaster Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 zerg makrosu daha koaly ki, bütün üniteleri tek binadan yapıyosun
Desu Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Sparkcaster said: zerg makrosu daha koaly ki, bütün üniteleri tek binadan yapıyosun hmm. nedense macronun içinde ekonomoninin de, queenin larva injectionunun geciktirilmeden atılmasının da (hafife almayın ilk 5 dakikada babaannem de atabilir sektirmeden uzun macro oyunlarda asıl olay), ayrıca başka şeylerin de olduğunu belirtme ihtiyacı duydum birden.
deadwoll Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Ben 3 gün öncesine kadar shift'in ne işe yaradığını dahi bilmeden zerg oynuyordum, shift kullanmayı öğrenince 5 kat kolaylaştı oyun :P
scorch Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 Mesaj tarihi: Ağustos 30, 2010 shift ne işe yarıo ;p ayrıca eklemek gerekir ki zerg creep yaymak diye bir olay var birde micromu oluo macromu orasını bilemem ama bu kücük detay sizi oyunda tutunup tutunamayacağınızı belirliyor bazen..
Öne çıkan mesajlar