Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Uzakyol Vardiya Mühendisliği


Cthulhu

Öne çıkan mesajlar

gemi makineleri işletme mühendisliğiyle aynı bölüm bu.

güzeldir hoştur parada vardır ayrıca. 4. çarkçı olarak girersin geminin deniz suyunu içme suyuna çeviren alet ve 1 alet daha vardı senin sorumluluğunda olur.

2 sene görev yaptıktan liman müdürlüğüne gidip sınavına girip 3. çarkçı oluyosun. bu seferde sorumluluğunda olan alet sınıfı değişiyo falan filan diye 2. , 1. çarkçı oluyosun. her sınıf atladığında aldığın maaş da değişiyo tabiki. ortalama 1. çarkçının aldığı maaş 5000$+ dır.

ayrıca geminin büyüklüğüne göre 4. çarkçıyla 3. çarkçıda aynı görevi üstlenebiliyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DeadSkinMask said:

gemi makineleri işletme mühendisliğiyle aynı bölüm bu.

güzeldir hoştur parada vardır ayrıca. 4. çarkçı olarak girersin geminin deniz suyunu içme suyuna çeviren alet ve 1 alet daha vardı senin sorumluluğunda olur.

2 sene görev yaptıktan liman müdürlüğüne gidip sınavına girip 3. çarkçı oluyosun. bu seferde sorumluluğunda olan alet sınıfı değişiyo falan filan diye 2. , 1. çarkçı oluyosun. her sınıf atladığında aldığın maaş da değişiyo tabiki. ortalama 1. çarkçının aldığı maaş 5000$+ dır.

ayrıca geminin büyüklüğüne göre 4. çarkçıyla 3. çarkçıda aynı görevi üstlenebiliyo.
1. çarkçı olup 5000$ alana yazık yahu.
4. değil 3. olarak başlıyorsun benim bahsettiğim eğitim sonrasında, sınava giriyorsun tabi önce.

3. olunca 3k$ 4/1 çift maaş şeklinde bir para alıyorsun. tabi bahsettiğim sıvı tankerlerde, kuru yük gemileri bu şekilde değil yarıyarıya düşüyor maaşlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayrıca tanker gemilerinde (LNG, LPG) çalışmak normal kuru yüklere göre daha zor bildiğim kadarıyla. çünkü kuru yük gemiler bi tankere göre çok küçükler. tankerlerde 150000 DWT iken normal kuru yük gemilerinde 1500 DWT civarı. tabi hepsi aynı değil ama geneli böyle. (hiç değilse bize öğretileni asdsf)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

babam çarkcı başı.. yüksek denizcilik (şimdi itü ye bağlı) mezunuydu ben lise 1 bitiminde bölüm seçerken "senin mesleği yapaım mı?" dedim hani iş bağlantıları vs "sakın" dedi.. biraz ızdıraplı bir meslek "olacaksan kaptan ol" demişti

ha şöylede bir risk var dünya krizinden birinci derecede etkilenen meslek gruplarından biri bu denizcilik

makine mühendisi olursan zaten karada da iş bulaibliyorsun ayrıca.. yine babamdan örnek babam okulu bitirdiğinde direk denizde çalışmadı önce pfizer de çalıştı bir kaç sene, sornasında mustafa nevzat içal şirketinde oradan da denizcilik işletmelerine geçti

iyi yanı para harcamadığın için iyi birikiyor kötü yanı yorucu evden uzak abuk subuk ve leş gibi sanayi bölgelerine gitmen gerekiyor hatta likit tankerdeysen bir günde depolar boşaltılıp dolduruluyormuş ama parası iyi, kuruyük dersen yükü indirip bindirmesi 3 günü bulaibliyormuş yer yer o zaman şehirde geziniyorsun vs ama ücretler daha düşük kuruyüklerde

aile haytı kurman zor, keza ben 4 yaşındayken fln babam eve gelmiş kapıyı açmışım "anne bir amca geldi" demişim arkadamdan ablam gelip "aaa babam gelmiş" dediğinde babam olduğunu anlamışım :P sonra bir sene fln denize çıkmamış "çocuklar unutuyor beni" diye
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
bu topic için biraz geç olmuşta ben yine de yazayım ilerde birilerine lazım olur belki.

fakültemizde iki bölüm var. deniz ulaştırma işletme ve gemi mk. işletme. kısaca gv. ve mk. diyeceğim çünkü çalışma alanları bu şekilde.

gv. mezunu arkadaşlar adından da anlaşılacağı gibi geminin gv ddepartmanında sorumlu zabit oluyorlar. mesleğe uzakyol vardiya zabiti olarak başlıyorlar. 20 ay deniz hizmetinden sonra uzakyol 2. kpt. bir 20 ay sonra daha da uzakyol kaptanı oluyorlar.

mk. mezunu olanlar(yani ben :)) mk. departmanı sayılabilecek ama geminin yükleme/tahliye ve seyri hariç her türlü işten sorumlu bölümü oluşturuyoruz. uzakyol vardiya mühendisi olarak mesleğe başlıyoruz. 20 ay deniz hizmeti sonrası uzakyol 2. mühendisi bir 20 ay sonra daha da uzakyol baş mühendisi oluyoruz.

çalışma şartları aşağı yukarı belli olan bir meslek. uzakyol unlimited ehliyet aldığımız için, dünyadaki tüm gemilerde çalışabiliyoruz.

gemileri sınıflandıracak olursak kısaca tankerler, kuru yük&dökme yük gemiler, konteyner gemileri, cruiserlar, ro-rolar . hepsinin çalışma koşulları farklıdır. en çok risk tankerlerde alındığı için en yüksek maaşı o şirketler verir. sıralayacak olursak tanker>dökme>cruiser>konteyner/ro-ro şeklinde. en çok merak edilen maaş konusu tanker sınıfı gemiler için şu şekilde;
3.kpt/müh = 4000-5000 $
2.kpt/müh = 6500-8000 $
kpt/başmüh= 12000-15000$

yukarda verdiğim sıralamaya görede gemiler arası 500/1000 $ düşer maaşlar.

okul ortamına gelecek olursak, e malum gemi şartları falan filan göz önüne alınırsa, üniformalı ve hiyerarşik bir eğitim vardır okulda. gelenekçi bir yapısı var okulun.

şimdilik aklıma gelenler bunlar. bayramdan sonraya kadar buralardayım. herhangi bir soru olursa yardımcı olmaya çalışırım. sonra 5-6 ay gg:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Uzakyol vardiya mühendisiyim, yazılanları okudum ve bu gemi ve maaş ile ilgili atılıp tutulanlar gibi değil işin yüzü.
mesleğin eğitim kısmı açıklanmış fakat gemi koşulları denizcilik örf, adet ve aneleleri anlatılmamış.
diyeceğim o ki vay iyi para varmış diyerek yapılabilecek bir meslek değil, bağlılık, iş ahlakı, ve en önemlisi işi severek sabırlı olmaktır.
çalıştığınızın karşılığını hakederek veren ve diğer arkadaşımın da dediği ücretleri veren sayılı kurumsal şirketler mevcut ve hemen hadi gel sana 4000$ verelim demez kimse. ayrıca her şirkete de girmek kolay değildir, girseniz bile performans değerlendirmelerinden zayıf görülürseniz gemiden çeker şirketler.
severek yaparsanız denizciliğin ruhu başka bir yerde yoktur.
başarılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o her meslekte öyle. bağlantıların torpilin vs. yoksa zaman alır adam gibi para kazanmak.

yoksa vay mühendislikte iyi para var işte kayınço 5k maaş alıyor der biri ama iş hayatına girdiği ilk 1-2 sene katlandığı çalışma koşulları ve aldığı komik paralardan kimse bahsetmez.

en komiği de "hacıı turizmde iyi para var haa" derler bi gidersin 800-900 lira maaşlı, hem de sezonluk işi öpüp başına koyuyor millet. ama iyiysen çok fazla fırsat çıkıyor karşına o ayrı.

önemli olan alabileceğin para skalasının genişliği, iyiysen zaten kazanırsın parayı günü geldiğinde. bence bir mesleği seçerken çalışma koşullarını ve rahatlığını, sıkıcılık derecesini 1. planda tutmak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

internetteki bazı(iki üç yukardaki arkadaş gibi) insanlar hariç canlı olarak görüp konuştuğum kimse sakın ha yapma para alamazsın vs demiyor. Hepsi güzel maaşlı yapabileceğini düşünüyorsan sakın kaçırma falan diyor. o zaman bu internetteki insanlar ya aşırı noob ve becerememişler işi mesleğe bok atıyorlar ya da gelmesin kimse ne güzel eleman kıtlığı olunca maaş artıyor diye düşünüyorlar. bana artık öyle geliyor yani.

bi de lonely wolf msn vs bi şey versene sorun olmazsa. Karada olduğun zamanlarda soracaklarımı sorayım edeyim sana. Bu topik için geç değil yani, uzattım oklulumu seneye düşünüyorum ben bu eğitimi falan =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben Dokuz Eylül Üniversitesinde Deniz Ulastırma ve İşletme Müh. bölümünde okuyorum. okul bitince Uzakyol Vardiya Zabiti olarak cıkıyorsun.

Birde Gemi Makineleri İşletme Müh var onda da vardiya mühendisi olarak çıkıyorsunuz. Mesleğin içinden biri olarak diyebilirim ki meslek kolay bir meslek değil ama maddi olarak seni tatmin ediyor. Karaya geçme imkanların var evet ama karada iyi bir pozisyona geçmek ve bu meslekte iyi bir kariyer yapmak istiyorsan 5 ila 10 yılını bu meslegin deniz kısmına ayırıcaksın.

Mesleğin örf adetlerine uyarsan ve mesleki bilgin yeterli olursa bir meslek değil bir camia içinde saglam bir yer edinirsin. ve asla işsiz kalmazsın. zaten mezun olur olmaz sen işi degil iş seni bulur onu merak etme.

ama aile vs hayatın felç tabi bir süreligine. ama genç yaşlarda iyi para kazanırsın. Bazı arkadaslar yorum yapmışlar dökme daha ufak olur tankerler daha büyük vs diye öyle bir olay yok aslında. dökmeler asıl daha büyük gemiler olarak nitelendirilir. tankerlerde sadece ham petrol tankerleri 120000 dwt filndır kimyasallar 7000 civarlarında product ürün tasıyan tankerler ise 30 40 bin civarlarında. herneyse her geminin kendine göre zorlugu vardır.

bu işi sececek arkadasların iyi düşünmesini tavsiye ederim bu bir meslek degil bir yaşam biçimidir.

bir laf vardır denizcilik hayat kadınlıgına benzer o en güzel yıllarını sahibine satar denizciler ise en güzel yıllarını armatore satar.

özel mesaj atabilirsiniz bilgi almak isteyenler olursa yardımcı olurum..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...