Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Activision Blizzard, Kotick ve Tippl


Sam

Öne çıkan mesajlar

Sam said:

starcraft 1 ve 2 ayrı oyunlar. brood war ilkinin expansion'ı. 2 kendi başına tek bir oyun.


sc2'yi gormeden buna nasil karar veriyorsun iste onu soruyorum. isimden mi yola cikiyorsun? neye dayanarak 1 ve 2 ayri oyunlar diyorsun? oyun motoru farkli diye mi ayri oyunlar gibi geliyor sana?

karakterler ayni, senaryo birbirinin devami, bence starcraft tek oyun, 1-2 filan diye bizi kazikliyorlar. vermeyelim para filan, sc1 almis herkese sc2'yi beles yollasinlar. expansion icin verilen paralar da iade edilsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

derken bomba geldi

Sam said:

tunca said:

E durum böyle olunca her bir campaign'in yapım süresi hayli artıcak.

buna inanan var mı cidden? duyan da sanki gökdelen inşa ediliyor sanır. :p


demek ki sorunun temeli sen bu islerin cok kolay oldugunu dusunuyorsun sam. eger gokdelen insa edilmiyor olsaydi ortalik kaliteli rts'den gecilmezdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tunca said:

ahahah evet abi aslında sc2 ayarında oyun yapmak gayet basit bişi o yüzden yıllardır uğraşıyolar.

7 yılda 100 milyon $, yüzbinlerce işgünü ve bir oyunu çıkaramıyorlar, bunun tek bir örneği yok bilgisayar oyunları tarihinde.
Mum_Chamber said:

demek ki sorunun temeli sen bu islerin cok kolay oldugunu dusunuyorsun sam. eger gokdelen insa edilmiyor olsaydi ortalik kaliteli rts'den gecilmezdi.

hayır o kadar zor ki, bundan daha zor birşey yok dünyada. dünyanın en zor işi. sıfırdan atom bombası yapmak daha kolay.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi allah aşkına bi düşün böyle oyunları yapmak kolay olsa, çok daha fazla bu kalitede oyun olurdu. adamların tek campaign'den kazanacağı paranın bile haddi hesabı yok. yazılım olaylarında işletim sistemlerinden sonra en zor şey düzgün oyun yapmak. 3 campaign'in de şu an olacağı gibi kaliteli ve farklı bir şekilde yapılmasını bekleyecek olsak kafadan 2 senesi var oyunun çıkmasına.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu isin standardi belli. Gidin alin son senelerde cikan belli basli RTSleri. Hatta alin size liste:

Command And Conquer 3-4
Red Alert 3
Supreme Commander 1-2
Company of Heroes
Dawn of War 1-2

Bu oyunlarin campaignlerini oynayin. Starcraft2 cikinca bir de onun campaignini oynayin. Eger Starcraft2'nin ilk campaigni uzunluk ve kalite olarak bu oyunlarin campaignlerinin belirgin bicimde altindaysa haklisiniz, bizi soymuslar. Yok degilse, gayet normal bir sey yapilmis.

Elbette buna dayanarak butun RTSlerin campaignlerinin cok kisa oldugu da iddia edilebilir. Ama o da takdir edersiniz ki sadece Blizzard icin degil, butun firmalar icin gecerli olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tunca, neye dayanarak bu iddiada bulunuyorsun ben onu anlamıyorum, benzer örnekler yok. e bu yıllanan şarap da değil, 7 yıl geçti ama 2 daha lazım diyelim. gameplay desen aynı görünüyor, level design desen bunlar böyle yıllar alacak şeyler değil. zaten bilumum yabancı sitelerde millet bu kadar paranın bir rts oyununda neye kullanıldığını anlayabilmiş değil, ss olsun video olsun bakınca sc remake gibi. devasa mmo'lar daha az bütçeyle, daha az zamanda yapılıyorken sc2'nin tümü için "yetişmedi" diyen adam ya kazıklıyordur ya da bu adamlar günde 8 saat altın simli çörek yiyip 2 saat çalışıyor.

ha ayrıca bu campaign'i baştan sona oynayan mı var ki "şöyle kaliteli böyle içerikli" deniyor devamlı, onu da anlamadım.

komutan, burada eleştirilen husus bu hareketin tek maksadının insanlara 180$ ödetmek olduğu. terran camp =/= sc2
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

görücez abi bilmiyorum tabi ki tam olarak nasıl olarak farklı olacağını ama sc1'de olacağı gibi map editorle yeni map yapıp üzerine düşman koyup savaştırmayacaklarına eminim. ayrıca bu işin saf oyun yazılım ksımı dışında cinematic'i var, battle.net entegrasyonu var, achivment'ı var, multiplayer dengesini bozmayacak şekilde yeni ünite eklemesi var, yaratıcı düşünme kısmı var şu an aklıma gelmeyen tonla uygulaması zor detayı var yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya tunca yapma rica ederim, 218763173516251976 tane tümden değişik üniteli, 15-20 kişiyle 1-2 yılda yapılıp bedavaya sunan modlar olmaz o dediklerin zaman ve para alıyorsa böyle. bahanelere nasıl inanmışsınız hayret ediyorum.

achievement ne yahu, bana versinler yarın sabaha yazar kağıda veririm lol
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

olay kaç tane ünite kaç tanesi farklı kaç tane bölüm olması değil, o belki de en basit kısmı. O ünitelerin gerçekten farklı olup oyun dengesini bozmamaları mesela önemli olan şeylerden biri. Oyun'un "polished" olması, akışkan olması, her unsur'un birbirini tamamlayıcı olması ne bilim galaxy editor gibi bir editorunun olması nooblara da prolara da hitap etmesi vs. bunlar göründüğünden çok çok daha zor işler. oyuna bütün olarak bakıp ta bu ve birçok başka etkeni bu kadar iyi uygulayabilen firma yok. Oyuna bir bütün olarak bakılması gerek. Adamlar da finansal açıdan ellerinden geldiğince mükemmeliyetçi bir kafa yapısıyla yapıyorlar bu işi. ki mod diyosun, mod dediğin olay bir oyunun engine'ini 0dan yapmaktan kat kat kolay bir iş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tarihe not düşüyorum, 2. ve 3. oyunların campaignleri map editorle yapılmış mapler gibi olcak, tek fark yeni üniteler koyacaklar, multi için mecbur yapılacak bol bol cinematic olacak ve kalanı da eye candy tarzı şeylre olur, tuncanın abarttığı gibi 2. oyun fps 3. oyun futbol oyunu olmayacak
ha bunun campaign ve diğer 2 campaign devrim yaratacak nitelikte farklı olursa oturur bu lafımı yerim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mum_Chamber said:

Sam said:

achievement ne yahu, bana versinler yarın sabaha yazar kağıda veririm lol


awww

bu kadar yüzeysel bakmanda zaten sorun. kağıda yazar verirsin bunlardan kaç tanesi uygulanabilir olur, kaç tanesi yazılırken harcanak vakte değer, sonra bunların artwork'ü var, vereceği ödüller var, her birinin benzer olmaması var. olayın zorluğunu anlamak için biraz yazılım bilgisi ve daha önemlisi büyük proje yapımı, şirket yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak gerekiyor. ben olsam şöyle yapardım niye böyle yapmıyorlar demek kolay. ben zaten adamlar mükemmel falan demiyorum ama işini en iyi yapan firmalardan biri kesinlikle. o nedenle eleştiri yaparken, eleştiri yapılan konunun yapımında sizin farkında olduğunuz zorlukları olduğu gibi farkında olmadığınız da tonlarca güçlük olduğunu bilmek gerekiyor. gökdelen yapmak kadar zor değil, veya atom bombasını icat etmek kadar zor değil evet ama çoğu durumda en az onlar kadar zaman isteyen bir iş kaliteli oyun yapmak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

achivement gibi en basit olaylardan birinde bile senin farkında olmadığın zorluklar olduğunu göstererek, asıl zor kısımlarda ve oyunun bütünlüğünde çok daha büyük zorluklar olabileceğini ve sandığın kadar kolay/kısa bir iş olmadığını anlatmaya çalışıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...