Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

iyi bir wizard nasil yaratilir...


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Merhaba...
DM'imiz biraz pvp'ye duskundur de o yuzden bızde pvp characterlerı yapmak zorunda kalıyoruz.. bana oyunda kalabılıcek hem hpsı hem a.c.sı hem D.C. sı fln yuksek bı char nasıl yapabılırım, hangı prestıge classları almam gerekır yazarsanız cok sevınırım... yoksa hayatta kalamıyorum malesef...
Mesaj tarihi:
POWERPLAY istiyosun yani.Çok ayıp:)
Wizardın her turlusu oyunda kalır onemli olna senin oyun şeklidir.Ben ne zaman yanar döner bi karakter yaratsam deli gibi ölüyorum.Önemli olan büyü seçimlerin ona dikkat et.Bi de oyunu nerde ve hangi edition oynuyosunuz onu belirtirsen daha rahat yardımcı oluruz
Mesaj tarihi:
iyi wizardın öyle hpye filan ihtiyacı olmaz :)
grudge gelir doldurur onun ilgi alanına giriyo daa çok.
bi red wizard nimbral wizard filan, ya da bi shapeshifter güzel şeyler olabilir. neden olmasın kü.[signature][hline]unity100, 18 Temmuz 2004 22:05 tarihinde demiş ki:
bababababababa ba. ahelogg ahelog hele hele helelehlelelee.
Mesaj tarihi:
hnnnggghhh biri wizard mı dedi? kaldırdınız olm beni yatağımdan. neyse.

öncelikle kesinlikle level adjustment sahibi karakterler seçmiceksin. hatta human oynicaksın. ilk levelda spellcasting prodigy(FR campaign setting ve Player's guide to faerun sanırım) gibi bi feat almak suretiyle hiçbi core race'de bulunmayan bi avantajı da yakalayabilirsin. ayrıca muticlassing en çok wizardı üzer. her spellcasting leveli değerlidir.

wizardın olayı bence adapte olabilme yeteneğidir. her classın yaptığı her işi yapar. ayrıca hiçbi classın yapamadığı mass destruction işiyle ilgilenir. bu yaklaşımdan dolayı elindeki opsiyonları azaltmanı ve specialist wizard oynamanı tavsiye etmiyorum.

wizard büyülerini saldırı(fireball), savunma(protection from elements) ve utility(fly) amaçlı büyüler olarak ayırabiliriz. wizardnın "theme" ine göre spellbookunu hazırlarken dikkatle seçmelisin büyülerini. tavsiyem her levela 1 ya da 2 saldırı amaçlı büyü DM'inizin sıklıkla karşına çıkardığı zorluklara göre gene 1 ya da 2 savunma amaçlı büyü ve her türlü duruma hazırlıklı olabilmeni sağlayan sayısız utility büyüsü doldurmalısın.

metamagic olayı süper bi olaydır. asla es geçme. wizard'ın sorcererdan "üstün" olmasnın nedeni metamagic avantajıdır. (sorcererlar quicken spell yapamazlar mesela full roundda metamagic uygulayabildikleri için. bunu pek kimse bilmez. daha doğrusu bilmek istemez;)) misal 10. level bi wizard 5. level büyü slotuna cone of cold yerine cold'a substitute edilmiş bi empowered fireball yerleştirirse 15d6 cold damage'a ulaşır. gayet ciddi bi durum bu :)

PRC olayına gelince. player's guide to faerundaki incantatrix 3rd. ed deki kadar abartılı olmasa da halen oldukça sağlam bi tercih. instant metamagic ve improved metamagic gibi özellikleri göz doldurucu. akabinde de archmage bütün wizardların takibetmesi gereken bi yol. bunun dışında hoşuna gidebilecek diğer prclere bakarken diikat etmen gereken şey spellcaster progressionının kesintiye uğramaması. yani her levelda +1 caster level alman.

son olarak wizard oynayan bir oyuncunun oynadığı karakterin yüksek int skoruna yakışır hareketler yapması beklenir. büyülerini ilk bakışta amaçlandıkları şeylerin ötesinde kullanabilmelisin. misal levitate büyüsünü sakat görünen bi köprüyü, arkadaşların üstünden geçene kadar tutmak için kullanabilirsin. ya da en basitinden alter self. en yaygın kullanımı kanat çıkarıp uçmaktır. fakat kör bi adam 3. bi göz çıkarıp görme yeteneği kazanabilir. ya da başının arkasındaki bi göz işine yarayabilir :)

alter self dedim de polymorph ve shapechange büyüleri de sooon derece kullanışlı büyülerdir. hatta son haliyle shapechange inanılmaz bişey oldu. artık gördüğün herhangi bi yaratığa büyün özellikleriyle dönüşebiliyosun (half/dragon, paragon, vampire, tarrasque) en basit opsiyon great wyrmlar. hiçbi 9. level büyü great wyrm red dragon breath'i kadar zarar vermez. (24d10 cone of fire!!!) ve sen bunu 1d4 roundda bir tekrarlayabilirsin. meteor storm haltetmiş :D üstüne tenser's transformation çektin mi gerçek bi red dragon gibi dövüşebilirsin :) ben archmagelere spell-like ability özelliği için shapechange öneririm mutlaka... kesinlikle favori büyümdür.

kafana takılan soru varsa zevkle yanıtlarım. :)[signature][hline]The search for an ultimate, unifying explanation for all things is a fruitless endeavor, a step in the wrong direction. This is why, in a universe of chaos, we must constantly adapt.
- Bene Gesserit Azhar Book


[Bu mesaj Grudge tarafından 31 Temmuz 2004 07:11 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
wizard dediğin hpsi ve acsi düşük olur zaten.
barbar mı bu öyle ortalarda tank gibi dolaşsın?
büyülerine sarılman lazım. AC gerekiyorsa koruma büyüleri kullan.
HP'ye gerek yok, ortaya iki yaratık summon et, HP niyetine onları kullan.
Büyücü olarak da uzaktan saldırmanı öneririm. Fireball, Magic Missile, Meteor Swarm gibi büyülerle..

Baldur's Gate oyunlarında güçlü rakiplere karşı kullandığım taktik:
İlk önce, önlerine Birkaç yaratık summon ediyorum, rakip o yaratıkla uğraşırken,
İkinci olarak ben rakibi güçsüzleştirecek büyüler yapıyorum. Mesela büyüye karşı direncini azaltıcak, rakibin üstündeki koruma büyülerini yokedecek şeyler, hatta slow büyüsü de işe yarar, özellikle bir yaratık sana hızlı geliyorsa..
Üçüncü olarak da, sonra magic missile, fireball gibi saldırı büyüleriyle rakibi patlatıyorum, çok da işe yarıyor tabi..

Ancak büyülerini dikkatle kullanman lazım, büyün bitince açıkta kalabilirsin..

Hatta dur, grudge'ın bir karakterini sunayım ortaya :)

said:
Grudge, 14 Aralık 2003 18:31 tarihinde demiş ki:
20 level capi dahilindeki en güçlü D&D 3rd. ed. karakterini açıklıyorum:
Wiz5/incantatrix 10/Archmage 5

Feats & Special Abilities:

1st- Spellcasting prodigy, Iron Will
3rd- Skill focus (Spellcraft)
5th- Empower Spell
6th- Spellfocus (evocation), Energy Substition (sonic), School specialisation (Abjuration)
7th- Send Away (+2 vs. outsiders)
8th- see ethereal 1 round/level
9th- Spellfocus (transmutation), strike ethereal (isterse büyüleriyle ethereali etkileyebiliyor)
10th- Twin Spell
11th- Hardy Spirit (immunity to death effects & energy drain)
12th- Energy admixture(sonic), instant metamagic 1/day (bir büyünün levelini yükseltmeden istediği bir metamagic feati ile kullanıyor)
13th- Improved metamagic (Metamagiclerin level modlarını 1 düşürüyor. yani twin spell 3 level yukardan yapılıyor)
14th- instant metamagic 2/day
15th- extend spell, persistent spell, drain item (itemların chargelarını emip kendini iyileştiriyor)
16th- high arcana:mastery of elements
17th- high arcana:spell like ability (shapechange)
18th- repeat spell, high arcana:Mastery of Shaping
19th- high arcana:spell-like ability (teleport without error)
20th- high arcana:arcane reach

sonuç: Arkadaş 9. level slotuna Empowered, Repeated, sonic admixtured, fireball ezberler. instant metamagicle twin spell yapıp büyüyü iki kere cast eder, gerekirse mastery of elementsle istediği başka bi energy tipine dönüştürür ve kendi parti elemanlarını dışarıda bırakarak ortama 2 round içinde
30d6+30d6+30d6+30d6 damage bırakır...

KA-KA-KA-KABOOMMMM...

said:
Grudge, 14 Aralık 2003 19:00 tarihinde demiş ki:
bu da 30. seviye büyücünün neden 50. level fighter'ı indireceğini gösterir tablodur...

21th-maximize spell
24th-improved spellcasting (10. level spell slotu)
27th-improved metamagic (metamagicleri 1 level daha aşağıdan yapıyor)
30th-improved spellcasting (11. level spell slotu) intensify spell (double maximum damage)

harekete geliyoruz efenim.
chain lightning alalım. bunu repeated, twin ve sonic admixtured bir şekilde 11. level slotumuza ezberleyelim. sonra instant metamagicle bu büyünün maximum damage'inin 2 katını vermesini sağlayalım. 2 round içinde tek bir hedefe 240+240+240+240, akabinde 30 hedefe de 120+120+120+120'şer damage bölüştürüyor...

pheww... kendimden iğrendim resmen :-p

ama tabii ben yalın wizardı tercih ederim :)[signature][hline]iyi kötü çirkin
Mesaj tarihi:
grudge un char da harbi wizardmış ha grudge baba bizde wizardız diye geçiniyoz valla büyüksün[signature][hline]Uzaklardan bir yerlerden bir çığlık duyarsanız bilin ki o çığlık ümidini yitirmiş birinin çığlığıdır o yüzden siz siz olun ümidinizi kaybetmeyin
Mesaj tarihi:
Yukarda yazan wizard kendi büyüsüyle ölmeye mahkumolur bence.Fazla abarık bi wizard da gerekmez.Mastery of counterspelling olan bi adam fireball'ı counter ettiği zaman ne olcak diye çok merak ediyom.Fazla güç iyi değildir hele ki günün birinde sana dönme şansı varsa
Mesaj tarihi:
iki wizardın karşı karşıya gelmesi durumunda counterspell pek bi işe yaramaz (yaramadı da :)). tek bir gerçek etken var iki birbirine denk büyücünün yenişmesi için. o da insiyatif. insiyatif elinde olan büyücü kazanır. counterspell falan olayı sadece bikaç round uzatır. iki güçlü büyücünün düellosu genelde 1-2 round sürer ya da surprise roundda biter.

ayrıca akıllı büyücü başka büyücülerle uğraşırken patlayıcı büyü falan kullanmaz. daha konvansionel metotlara başvurur. (shapechange(iron golem/iron colosus)/polymorph self(iri ve güçlü bir yaratık)+tenser's transformation. ardından labada lubada dal. başarı garantili bi yöntemdir:))

sanırım sorun şurda. karakterin makine gibi büyü yapması onun makine gibi hareket etmesini gerektirmez. o karakteri oraya kadar getiren bi oyuncu zaten bütün umutlarını tek bir büyüye ya da tek bir harekete bağlamaz. ama yeri geldiğinde de şovunu yapar :)

ps: mastery of counterspellingle sadece spell turningden dönen bi büyüyü geri döndürebilirsin. dolayısıyla bi area effect büyüsü olan fireball sadece counter olur. geri dönmez.
[signature][hline]The search for an ultimate, unifying explanation for all things is a fruitless endeavor, a step in the wrong direction. This is why, in a universe of chaos, we must constantly adapt.
- Bene Gesserit Azhar Book


[Bu mesaj Grudge tarafından 31 Temmuz 2004 23:38 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
DOgru counterspell cok etkilidir mage kapismalarda dm cok onemldidir bununla beraber Second editiondaki mage savaslari oldukca stratejik ve kafa patlatilmasi gereken savaslardir.[signature][hline]Cuce iste bildigin cuce
Mesaj tarihi:
Genel olarak Grudge'un wizard mantığına katılıyorum human olması,her levelda +1 spellcasting level alması ve diğer konular.Orda benim takıldığım nokta 3rd'teki en güçlü mage karakteri.Bence o karakter gerçekten başka güçlü bi wizardla karşılaşırsa 2 veya 3 roundta ölür.Bunun dışında sadece suprise round önemlidir.Diğer roundlarda benim kafamdaki wizardı ki kendisi counter özellikli bi wizard'dır kolay kolay öldüremezsiniz.FR baz alınarak karakterler açıklanmış.Campaing Settingteki improved counterspell ve reactive counterspell featlerine bakmanızı bir öneririm.Bunu archmage'in mastery of cuonterspelling ile birleştirirseniz derim ki hiç bi wizard kolay kolay duramaz karşınızda.Ne kadar da powerplay olsa çünkü kendi en güçlü büyüsüne karşı save atmaya mahkum kalacaktır.
Ben zate Magic oynarken de mavi ağırlıklı deckle oynarım:)


ps:Grudge'nin dediği area affect buyulerin turn olmaması doğrudur.Orzda yaptık bi hata affola
Mesaj tarihi:
eywallah abicim
diyelim ki counterspell büyücünü yaptın. bütün büyücüleri dövüyosun (ama bu büyücüleri dövmek için tek yol diil onu kabul etmelisin her halukarda.)
fekat geriye 8 tane core class ve zibilyarlarca monsterlar kaldı :) bütün encounterların 2 feat ve bir de special ability harcadığın wizard duellosu şeklinde mi olacak sence? ya da kariyerin boyunca kaç büyücüyle karşılaşıcaksın böyle uzun uzun düello neyin yapabileceğin? gel gör ki o beğenmediğin fireballar herkese (ya da herkesi mi desek ;)) eşit ölçüde yarıyo :D

işin aslı ve herkesin uzlaşacağını umduğum nokta için imzama bakn siz bence :)
[signature][hline]The search for an ultimate, unifying explanation for all things is a fruitless endeavor, a step in the wrong direction. This is why, in a universe of chaos, we must constantly adapt.
- Bene Gesserit Azhar Book


[Bu mesaj Grudge tarafından 01 Ağustos 2004 01:13 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
peki D.C. bakımından nasıl yukselebılırım.. DM'ımız bızı suan 9.lvl baslatıyor, napabılırım charımın costurmak ıcın..? suan ben boleyım: 5. lvl wızard/ 4 shadow adept . D.c: (necro) 25+spell level.. ben bu DC'ımı level 9'a gore daha nasıl yukseltırım..? cunku DM'ımınde D.C.lerı genelde bundan yuksek oluyor ve yaratıklarında genelde(deamon oldugu ıcın) SR oluyor?.. ve grudgenın dedıgı mage bır finger of death ıle level 9 adamım tarafından eger 32 'e fortıdute atamassa olur...
Mesaj tarihi:
greater sanctuary(Ölümsüz olduk) ardından mordakian's sword(aa bu da ölümsüz) çakılır, sonra izlemeye koyulunur..Olmadı mı epic spellerden hellball alınır, ekrandaki herkeze bir güzel 30dbilmemkaç küsürlü damage'ler koyulur.[signature][hline]MKC
İLYAS

bonus:zlorwf sen misin?
Zlorwf:senim(Soldat oynarken)
Mesaj tarihi:
büyülerinin save dcsini ancak spell focus ve greater spellfocusla arttırabilirsin. 1. leveldan spellcasting prodigy de alırsan biraz artar save dcleri. ayrıca spellpower özelliği olan prestige classlar (red wizard, elemental savant) mevcut. archmage de de spellpower var.

ps: o mage ölmez. death effectlere immune :) ama kalmadı öyle bi adam artık. 3.5de incantatrix değişti... bu durumda bi şekilde kendini koruyabilmesi lazım o magein. gerekli korunma büyülerini yapmak suretiyle tabii kü (spell turning vs...)

ps2: en bi min-maxer oyuncunun yarattığı karakterlere bile bilet kesecek bişeyler bulmak için bikaç saniye düşünmek yeterli. misal kodummu oturtan küsürüncü seviye bi fighter genelde mind effectlere ya da force cage gibi büyülere kapatır.bi mage in tek başına iron golem gibi bişeye karşı pek az şansı vardır gibi... biraz da parti olarak düşünmek lazım karakteri. partide deathward cast edecek birileri olması lazım mesela :)[signature][hline]The search for an ultimate, unifying explanation for all things is a fruitless endeavor, a step in the wrong direction. This is why, in a universe of chaos, we must constantly adapt.
- Bene Gesserit Azhar Book
Mesaj tarihi:
Yuüksek DC için ya red wizard ya da shadow adept olaman gerek.Zaten bunlardan birini seçmişsin.Burdan ötesi feat tercihine bakar.Ama adamın biri gelip bana 32ye save at ya da öl derse oha derim.Eninde sonunda playerların hepsi ölür ne yaparsan yap.En iyisi sen DMi yola getir de oyundan daha fazla zevk alın
Mesaj tarihi:
Magic of Faerun'un başındaki Khelben ustanın yazısını okuyup buyunun ne oldugunu ve nasıl davranamamız gerektıgını ıyıce bı anlıyoruz once...sonra ıyı bır background yazıyoruz masaustu kasıyorsak(unutmayınızkı en guclu tanrı DMdir)haa sayet software de kasıyorsak elbet backg. a gerek yok bunun yerıne grudgeın yenı model T3 lerınden bırını kullanabılırsınız su 5 level acm almıs genclerden...[signature][hline]Magic.Yes,I know you think you know what it is,and how it works.You don't.You are an ignored fool,just like all the others.

Khelben 'Blackstaff' Arunsun
Mesaj tarihi:
öyle demeyin yaw. misal biri size axe'in campaignindeki karakterim hakkındaki görüşlerini yazsın. Ilmatari monk oynuyorum. (Broken Ones olarak da bilinirler :D) bi sineği bile incitmiyo (walla)[signature][hline]The search for an ultimate, unifying explanation for all things is a fruitless endeavor, a step in the wrong direction. This is why, in a universe of chaos, we must constantly adapt.
- Bene Gesserit Azhar Book
Mesaj tarihi:
kelebekler uçuşuyor böyle ortamda... bahar kokuları saçılıyor gruptan. çiçekler, böcekler, sevgi, aşk... insanlar mutlu. bu gidişle savaşta orclara kılıç yerine güller atmayı düşünecek karakterlerimiz. :D[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
×
  • Yeni Oluştur...