Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

[Lord of Ultima] Baslangic Tutorial ve Yerlesim Planlari


Azmodai

Öne çıkan mesajlar

diger buyuk allinace'in threadinde cok no lifer adma tartisiyor bu konulari, koydugum yerlesim planinin en optimal ve en rahat oldugunu soyluyorlar, su ana kadar ben de guzel sonuc aldim. Elbette resourcelarina gore, guzel geldiyse cizgi halindeyse oraya adapte etmek onceligin olmali, ama bu formatta sasmiyor yani belirteyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Geçen sayfada yazdığını söylüyorsan çok fazla bina var orada.
Bir resource için o kadar bina kurmak mantıklı mı?
O kadar geniş alan bulunabilir mi?

Bunların dışında kaybı olan bir düzen, daha iyisi var sanırım.

Ama benim istediğim açık araziye değil, doğal kaynaklardan da faydalanarak optimum düzeye ulaşmak. Bunun da bir standartı olamıyor, duruma göre çok değişebiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim dedigim sistem 100 kisilik allianceda herkes tarafindan uygulanip, hele binalar lvl 10 olduktan sonra feci optimal cozumler oneren bi sistem. Ayrica elbette 4 yani orman veya tas olan bir nokta bulursaniz, oraya focuslayacaksiniz... etrafina uyduracaksiniz verdigim duzeni. Mantik olarak dizdiginiz Resource binalarin arkasina cottage ve manufactoryleri dogru dizmek onemli, yoksa gerisi cok onemli degil.

Millet bu arada sehirlerini ozellestiriyor, onu da belirteyim. Bu ilk sehir benim resource sehrim olur meslea tahminen, ikinci kuracagim sehir de sirf askeri olur, resourcelarini yollatirim ilk sehirden. Daha sonra zaten kale falan kurup sehir ele gecirirken sehirlerin olur.

Korkutan tek sey pati gibi bir alliance 27 kusur kisi, ve oyle gruplar var ki 3 tane 100 luk alliancein allylari falan modunda herifler, ve bu tur bir gucun altinda ezilmemek cok zor. Bir buyuk abi bulmak sart yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

30 kişi kafa tutmak zaten zor, bir de bu yerleşimle imkansız oluyor zaten.

Şehirleri özelleştirmek iyi gibi görünse de dezavantajları var, bunlar oyun sonunda daha belirgin olacak ama en basiti orduyu şehirlere bölerseniz daha fazla orduyla saldırabilirsiniz. Sonuçta aynı anda yapabileceğiniz saldırının sınırı var.

Resource olarak özelleştirmek daha mantıklı duruyor. Şehrin yerleşimine göre o resource'a yoğunlaşmak lazım.

Saldırı için değil de savunma anlamında bir şehir özelleştirilebilir, orada da food'a yoğunlaşmak lazım. Hatta yeri gelicek food merkezli şehirden diğer şehirdeki ordular beslenmeye başlayacak.

Bu arada birlik istediği kadar kalabalık olsun, oyuna bağlı olsun da bu durum o düzenin doğru olduğunu göstermiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ugrasan ve kasan herifler istatistikleriyle, matematigiyle konusunca gayette dogru oldugu ispatlaniyor :) Genel bir duzen bu, resourcelariniz cok avantajliysa, mesela duz cizgi halinde bir odun veya tas olayiniz varsa mis gibi oluyor.

Maalesef SA nin private forumunda oldugu icin hesaplar direkt linkleyemiyorum, excel spreadsheetlerini her gun yeniliyorlar ama, son halini koyarim buraya. Duzen gayet iyi calisiyor ve su ana kadar basarili da oldum... ozellesme konusuna gelince de 100 binanin arasindan cidden bir cok olaya birden odaklanmak zor. Ana resource sehrin icin bir suru kule yapip duvarlarini kalin tutacaksin, ordularini da ele gecirdigin / kurdugun yeni sehirlerde kullanacaksin.


Eger resource dagiliminiz boktansa, dogru duzgun bir yerlesim yapamiyorsaniz onerdigim sistemi denemenizi tavsiye ederim, SS koymustum ilk sayfada, o herifinki gibi resource dagiliminiz varsa, zaten cok kasmaya gerek yok, en optimal cozum gozunuzun onunde.


Sercan Maalesef manufactoryler stacklenmiyor, 4 lu bir row oldugunda verdigim duzende 2 manufactory dikmekte fayda var hepsinin yararlanmasi icin alti ustlu.


R R R R R R
C M C C M C
R R R R R R


6 tane yan yana dizebiliyorsan en guzel dizilimlerden birisi bu elbet, ama ben henuz yan yana 6 tane resource binasini dogru duzgun dikecek yer bulamadim maalesef :) ne dikey olarak, ne de yatay.

Verdigim duzeni kullanmak tamamen size bagli, daha iyi bir duzen buluyorsaniz da tabiyi ki yazin buraya, ama kendi resourcelarinizi zaten dikkate alip ona gore dizilip yapmanizda fayda var, bina limitinizi maksimize etme acisindan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

daha önce verdiğin 30 binalıda bina başına 595 alabiliyorsun yalnış hesaplamadıysam. kabaca bir kaç şekilde denediğimde 640 ve 685 olabildiğini görmüştüm bu sayının. ayrıca oradaki screen shot'ta mükemmel yerleşim değil, daha iyisi olabilirmiş gibi geldi.

çok kafama takıldı, sınava çalışamıyorum (engineering economics :D ), sınavdan sonra dönücem doğru düzgün hesaplamalarla
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bi bahtsız bedevi benmiyim, yoksa genel bi durummu bilmiyorum da resource lar bende çok çok absürd şekillerde duruyo bi tane T şeklinde var, 2 kare sonra bi tane çizgi var, ortada göl var filan, düzgün formasyon uygulayacak yer bulamadım sağda solda bölük pörçük binalar kurdum. aradaki resource ları yıkmak ta 1 gün filan istiyo, yapamıyorum yani. önerebileceğiniz bir çözüm var mı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla bahsettigim layout bu:


su ana kadar hepimiz icin en ideal layout oldu, daha iyisi varsa tabi guzel olur.

tekrar ediyorum ama, kendi resourcelarina gore elbette degisiklik yapacaksin. Benim sehrim mesela 27 tane iron ve sadece 13 tane foresttan olusuyor. ciddi odun sikintim var ve anca bu sekilde optimize edebildim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sonra boyle bir teori var...

"Kylra" said:

The best side resource layout with no nodes that I have found is

C = Cottage
R = Resource Building
P = Processor


CCCC
RRRRRR
CPCCPC
RRRRRR


on the longer stretches. That's really only useful compared to the center if you have resources nodes in place of the cottages on the side though, and the center is still better. To beat the center with side plots, you need patterns like

N = Node


NNN
NRRRN
CRPRN
RCRN
N


and


NNN
RNRN
RPRN
RCRN


Very specific setups that don't always appear. An easy to spot good place is if you have 7 of the same node around a square. A single resource building built there alone will slightly more efficient that the center plot. 6 Nodes is a little under.

Farms are good for side building though. something like this seems great:

G = Grass
P = Pond
F = Farm
M = Mill


GGGGG
GFGFG
PFMFG
GFGFG
GGGGG


Though you'll have some wall clipping at some part of it.



bi de herkesin ortak karar verdigi sey en verimli yerin orta mekan oldugu ve 70 binanin mumkun olabildigince hepsinin oraya yermesmesinin en guzel oldugu. yukarida verdigim SS te adam dikey bir duzen kurmus, yatay yaparsan daha bile fazla bonus aliosun.

Resourclarina gore degisir tabi. Poff benim duzen boyle guzel olmadi valla, hatta tekrar yeni hesapla baslayasim var usenmesem sdhff. Kendi sehrimin SS ini almak istiyorum da ona da useniyorum :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hmm ilerde patlıycaksam eğer düzeltiyim.

zararın neresinden dönülse kardır diyip uygun bir şekilde, node ları şimdilik görmezden gelerek mümkün olduğunca formasyona göre inşa edip ilerde node ları ve yamuk diktiğim binaları imha etmemi mi tavsiye edersiniz, yoksa yeniden başlamamı mı?

yoksa sabredip oyunu öğrenebildiğim kadar öğrenip yeni server açılınca orada mı düzgün kurmam mı daha iyi olur? büyük ihtimalle şimdiki halimizle end game e oynamıycaz dimi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yalnız şu üstteki formasyon biraz fazla şans istiyo gibi geldi. aşırı şanslı olmadığın sürece imkansız gibi birşey oyun başında buna göre gelişmek.

6x3 hiç gölsüz ve node ların seyrek olduğu bir alan bulmak lazım, ki pek yok.

yapmak için ancak şey olabilir, başlangıçta diğer bölgeleri uydurabildiğin kadar uydurucaksın da 1-2 bölge boş bırakıcaksın, sonra yeterince gelişince boş bıraktığın bölgedeki engelleyen node ları temizleyip orayı 0 dan kurucaksın filan... yoksa çok zor, aşırı şanslı olmak lazım.

bunun yerine onu ikiye bölüp 3x3 lük

RRR
CPC
RRR

bölgeleri yapsak kaybımız ne kadar olur mesela? bir tek
RRRRRR
CPCCPC
RRRRRR
düzeninde orta üst 2 ve alt 2 deki 4 tane R, 1 C bonusu kaybediyo. bu çok büyük bir kayıpmı? ya da
RRR
CPCC
RRR şeklinde gitsek, bir C nin maliyeti ne kadar kayıp yaratır?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...