Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Advertorial Olayı


Cin Ruhi

Öne çıkan mesajlar

Ne saçmalıktır abicim. PCNet dergisini okuyorum. Toshiba belleklerle ilgili benim sonradan advertorial olduğunu öğrendiğim bi yazı. Editörün yazısıymış gibi güzel güzel okuyosun vay filan. Görsel olarak da aynı editör yazısı. Editör amma da övmüş diyosun. Sonra aşağıda köşede küçük puntolarla *Bu bir advertorial'dır yazıyor.

Bilmiyom benimle aynı düşünceleri mi paylaşıyosunuz?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

advertorial yazmaları yine iyiymiş. bizzat tanık olduğum bir çok olay var, o gördüğünüz büyük büyük dergiler var ya, parayla ödül satıyorlar ürünlere mesela.

yıllar önce chip'te 50 den fazla modelin katıldığı, sony, nikon, canon gibi testisli markaların olduğu bir fotoğraf makinası testinde birinci PRETEC çıkınca testlere olan inancımı tamamen yitirmiştim zaten ben.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

reklam ile viral in farki var

reklam yapicak herkes tabi ama izlerken dicemki "lan herifin kendi urunu tabiki yamuk bisi soylemicek, tanitimini yapicak eksiklerinden bahsetmicek"

ama isin icine mouth to mouth girince delikanlilik bozuluyor

"bak X firmasinin sole bir urunu var ben kullandim cok sahane, hicbir eksisi yok soyle iyi boyle iyi"

diyicne biri dinliyorsun, vay demek urunun eksik bi yani yokmus bak tarafsiz biride bole diyor diyorsun

sonra viral cikiyor, adam tarafsiz degil ama sana tarafsizim diye yalan soyleyip reklamini yapiyor

isin kisasi

http://cdimg3.crunchyroll.com/i/spire1/01172008/0/5/c/9/05c91a99e9e1a0_full.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dergilerdeki testler zaten hep kolpa dolu. yurtdışından tercüme yapılan testler biraz daha iyi gerçi ama yine de yeterince işe yaradığını söyleyemem.

özellikle türk "donanım inceleme" yazıları şöyle oluyor, internetten bakıyorlar donanımın özelliklerine, biri 500, diğeri 600, o zaman 600 olan daha iyi, şak diye madalyayı yapıştırıyorlar.
sürücü problemiydi, görüntü kalitesiydi, görsel dizayndı felan önemli değil zaten test etmeden "test" etmiş oluyorsun.

reklam şirketleri de ayrı bir kolpa. "viral advertising" diye yeni bir trend çıkardılar. sanki "amatör kamera"yla çekilmiş gibi yapıp araya reklamı sokuşturuyorlar, "bakın aslında hayatınızın bir parçası bu" imajı sergilemeye çalışıyorlar, "çakal"lık yapıyorlar yani.
bu dergilerdeki "makale" süsü verilmiş "advertorial"lar da o hesap.

reklamcılığın etiği olmayınca her türlü dümeni çeviriyorlar tabii.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...