Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

StarCraft 2


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Ben bişi daa istemeye karar verdim. Ama isteğim yukarıdaki sıralamanın eşitlenmesiyle ilgili. Turnuva turnuva dolaşan bir zerg oyuncusu battle-netteki protoss oyuncusuna yenilmesin.
Mesaj tarihi:
Zerg nasıl küçük ya hehehe.
Oynayan oynuyor valla. Ayrıca çok pis bir ırk kendileri. Irkçılık yapıyorum. O kadar pis o kadar ahlaksız ki, her şey beklenir onlardan. Bir zerg, terran gibi anlaşılır değiller. Böyle grup halinde geliyor, ortalığı birbirine katıyor, ne olduğunu anlamıyorsun.

SC2'de Zerg'ler daha da pis yapılmış gözüküyor.
Baneling lan... baneling. Ühühüh.
Mesaj tarihi:
Size ödev 500 tane random replay indiriniz. Youtube dan da 100 tane replay izleyiniz. Youtube dan pro oyuncuların battle net oyuncularına karşı oynadıklarından da biraz izlerseniz iyi olur.Zerg oynayan pro oyuncunun battlenet oyuncusuna karşı zorlandığını hatta yenildiğini görüceksiniz.Buna karşılık pro oyuncunun terran veya protossla oynadığı zaman zerg ırkını kolaylıkla yendiğini görüceksiniz.Replaylari izleyiniz sonra değerlendirmenizi yapınız. Lost Temple hariç bütün haritalar eşit haritalardır zaten.Oynayan oynuo çok pis ırk karmaş gurmaş gelio gibi yorumları bırakacağınızdan eminim.
TERRAN is THE BEST RACE.
Mesaj tarihi:
zerg oynayan pro oyuncu bnette terran ve protoss'a karşı zorlanıyor...

hmm peki kespa sıralamasında niye birinci sırada zerg var?

demek ki bnette toss ya da terran oynayanlar pro toss ya da terranlardan daha iyi oynuyorlar :P
Mesaj tarihi:
zerg diğer ırklara karşı, eğer işlerini biliyorlarsa biraz zayıf kalıyo bence de. ama protoss elektrik atıyo terran tank koyuyo kadar basit değil tabi ^^. sc2 de dönüşümüz korkunç olacak =P
Mesaj tarihi:
abi ben bunu hiç anlamadım, anlamayacağım. nasıl zayıf kalıyorsunuz ya?

oyunun en başında bir kere haritayı domine etme imkanınız var. boxer'dan itibaren hiç bir terran bu yeni dandik haritalar haricinde mainde mineral bitmeye yakın hariç exp almıyordu, alamıyordu.

aslında düzgün oynasanız öttürüyorsunuz ortalığı. budur, işi bilen zerg kespa'da birinciliğe oynar.
Mesaj tarihi:
cok abuk haritalarda var choke pointlerle dolu, ama nerdeyse bütün haritalar rakibinizin geniş alandan gecmesini gerektiriyo.

e sen doğru anda doğru yerde doğru unitlerle olmıycaksan yapıcak bişey yok.

ki aslında macrosu en güclü ırk zerg.
Mesaj tarihi:
starcraft gibi, her maçın binlerce farklı şekilde gelişebileceği bir oyunda ciddi ciddi şu ırk güçsüzdür tartışmasına girecek kadar kendimi deneyimli ve bilgili görmüyorum sadece şu ana kadar gördüğüm zerg vs terran/protoss maçlarında maçın t/p avantajına gelişmesinin daha olası olduğunu gözlemledim ama ne kadar doğrudur yanlışdır bilemem =) ama tabi ki en önemlisi iyi oynamak, rakipden iyi oynadıktan sonra her şey olur.
Mesaj tarihi:
öle gözüküyo, su anda vulture gibi hızlı hraket eden ve cizgi şeklinde sladıran (cizgideki herşeye vuruyo) bi unite, var bide nomad var ucuo repair yapıyo vede yere 2 veya 3 ceşit ıvız zıvır bırakıyo bunlardan biride mine işte yazmıştım sanırım yukarda detayını
Mesaj tarihi:
tunca said:
starcraft gibi, her maçın binlerce farklı şekilde gelişebileceği bir oyunda ciddi ciddi şu ırk güçsüzdür tartışmasına girecek kadar kendimi deneyimli ve bilgili görmüyorum sadece şu ana kadar gördüğüm zerg vs terran/protoss maçlarında maçın t/p avantajına gelişmesinin daha olası olduğunu gözlemledim ama ne kadar doğrudur yanlışdır bilemem =) ama tabi ki en önemlisi iyi oynamak, rakipden iyi oynadıktan sonra her şey olur.

Bu tespiti yapmak için deneyime gerek yok.İzlediğin replayler sonucunda da bu tespiti kolaylıkla yapabilirsin.
Thraine_Numeheru said:
high tempların elektiriğine karşı bi savunması yok zergin o kötü yoksa çok güzel bir ırk.

Aslında high templar a karşı Queenin broodlingi kullanılabilir.Ama Queenin mana sorunu ve upgrade sorunu yüzünden tercih edilmediğini düşünüyorum.Zerg oyuncuları queen parası yerine başka üniteler basıyor, updrade yapıyor.
huun said:
abi ben bunu hiç anlamadm, anlamayacağım. nasıl zayıf kalıyorsunuz ya?

oyunun en başında bir kere haritayı domine etme imkanınız var. boxer'dan itibaren hiç bir terran bu yeni dandik haritalar haricinde mainde mineral bitmeye yakın hariç exp almıyordu, alamıyordu.

aslında düzgün oynasanız öttürüyorsunuz ortalığı. budur, işi bilen zerg kespa'da birinciliğe oynar.

Mineral bitmeye yakın exp almak ya da alamamak ? Böyle bir şey söz konusu olamaz Terran için. Zerg in durumuna gore terran ın exp e cıkma süresi değişebilir sadece. Ama vessel a gerek kalmadan Terran kolaylıkla exp e çıkabilir.Yani expe çıkma süresini siz tahmin edin.Terran için ve diğer ırklar için zor olan 3 üncü expe çıkmaktır ve korumaktır.
Mesaj tarihi:
albatross said:

huun said:

oyunun en başında bir kere haritayı domine etme imkanınız var. boxer'dan itibaren hiç bir terran bu yeni dandik haritalar haricinde mainde mineral bitmeye yakın hariç exp almıyordu, alamıyordu.

Mineral bitmeye yakın exp almak ya da alamamak ? Böyle bir şey söz konusu olamaz Terran için. Zerg in durumuna gore terran ın exp e cıkma süresi değişebilir sadece. Ama vessel a gerek kalmadan Terran kolaylıkla exp e çıkabilir.Yani expe çıkma süresini siz tahmin edin.Terran için ve diğer ırklar için zor olan 3 üncü expe çıkmaktır ve korumaktır.


mineral bitmeye yakın exp almak ya da alamamak. söz konusu olamaz... zerg'ün durumuna göre expe çıkma süresi değişebilir sadece.

evet ben de farklı birşey söylemiyorum zaten, zerg'ün durumuna göre expin süresi değişir. zerg ünite olup üstüne akıyorsa almazsın expi çünkü oyunun ortasına kadar 2 base'i birden korumak aslı astarından pahalıya gelen bir konu olur terran için. korusa bile burnunu base'den dışarı çıkaramaz, kapanır kalır. zerg'de aptal değil, içerde kalan terranı görünce haritada her bir yeri alır.

sorarım sana: turnuva maçları seyri hoş geçsin diye choke pointlerin arkasında kolay alınabilecek natureller konduğundan beri zaten 4 marinele exp alan terran kuşağı, expolayan zerg karşısında aciz kalmadı mı?



I have noticed on certain maps like python its fairly easy for zerg to keep 3 gases. 2 of them in their main base, and the third one in another starting location and can be easily defended with 2-3 lurkers on top of ramp. Later in the game they can safely expo down that other starting location making them 4 gases total and can support massive ultra ling forces which gives terran lots of trouble.

My question is by the time terran can safely move out is when muta harrass becomes weak, and zerg is in process of making hydras and lurkers. The other time to move out is when your first vessel pops out.

I find it extremely difficult to kill the 3rd expo of the zerg by moving out when the muta harrass becomes weak because of muta ling comb can easily delay the attack, while lurkers comes out just in time to finish off the attack leaving terran behind.

The other time when vessel comes out zerg would have tooken its 4th gas, below the other starting location's ramp with nydus and 3-4 lurker +defiler there for defense. Which makes it again extremely hard to break.

I'm wondering if its a possible strategy on python for example to try and match expos with zergs? like perhaps you can secure your 2nd nat while take another island expo. The only flaw i see in this is that zergs can use all their minerals at once while terran's is stocked up...

PS: I've seen some reps on python where zerg takes their 3rd gas, and terran moves in to their main and destroys kills them, but i really see that as luck in where zerg was greedy in a part of the game and lost their advantage, or screwed up muta micro and losing half their mutas without doing damadge. Never have i seen where terran moves out with mnm & tanks to zerg's main if zerg played everything perfectly, then they would have muta lings waiting outside your base and probably lurkers by the time your tanks come out, making the initial attack even harder.


Cevabı basit:

your vessel is too late and you need to build more stuff, the timing should work out. Try to get your vessel out before 11 min
Mesaj tarihi:
zerg oynaması en zor ırktır.
ancak oynayan birisine (iyi oynayan demiyorum, gosu hiç demiyorum) karşı defans yapmak çok daha zordur.

elbette 2 zerglinge karşı 2 zealot savaşınca zerglinglerin üstün gelmesini bekleyemeyiz, ama bu yüzden de en güçsüz ve en kötü ırk denmesi sadece bilgisizlikten kaynaklıdır.

zerg çok pis bir ırktır. ve bu pisliği kullanabilen bir oyuncu, haritayı dominate eder, rakibini canından bezdirir ve kolayca oyunu kazanır.
ama tutup da protoss taktiğiyle oynamaya kalkarsan, kazanamaman normal :D
Mesaj tarihi:
huun said:
albatross said:

huun said:

oyunun en başında bir kere haritayı domine etme imkanınız var. boxer'dan itibaren hiç bir terran bu yeni dandik haritalar haricinde mainde mineral bitmeye yakın hariç exp almıyordu, alamıyordu.

Mineral bitmeye yakın exp almak ya da alamamak ? Böyle bir şey söz konusu olamaz Terran için. Zerg in durumuna gore terran ın exp e cıkma süresi değişebilir sadece. Ama vessel a gerek kalmadan Terran kolaylıkla exp e çıkabilir.Yani expe çıkma süresini siz tahmin edin.Terran için ve diğer ırklar için zor olan 3 üncü expe çıkmaktır ve korumaktır.

mineral bitmeye yakın exp almak ya da alamamak. söz konusu olamaz... zerg'ün durumuna göre expe çıkma süresi değişebilir sadece.

evet ben de farklı birşey söylemiyorum zaten, zerg'ün durumuna göre expin süresi değişir. zerg ünite olup üstüne akıyorsa almazsın expi çünkü oyunun ortasına kadar 2 base'i birden korumak aslı astarından pahalıya gelen bir konu olur terran için. korusa bile burnunu base'den dışarı çıkaramaz, kapanır kalır. zerg'de aptal değil, içerde kalan terranı görünce haritada her bir yeri alır.

sorarım sana: turnuva maçları seyri hoş geçsin diye choke pointlerin arkasında kolay alınabilecek natureller konduğundan beri zaten 4 marinele exp alan terran kuşağı, expolayan zerg karşısında aciz kalmadı mı?



I have noticed on certain maps like python its fairly easy for zerg to keep 3 gases. 2 of them in their main base, and the third one in another starting location and can be easily defended with 2-3 lurkers on top of ramp. Later in the game they can safely expo down that other starting location making them 4 gases total and can support massive ultra ling forces which gives terran lots of trouble.

My question is by the time terran can safely move out is when muta harrass becomes weak, and zerg is in process of making hydras and lurkers. The other time to move out is when your first vessel pops out.

I find it extremely difficult to kill the 3rd expo of the zerg by moving out when the muta harrass becomes weak because of muta ling comb can easily delay the attack, while lurkers comes out just in time to finish off the attack leaving terran behind.

The other time when vessel comes out zerg would have tooken its 4th gas, below the other starting location's ramp with nydus and 3-4 lurker +defiler there for defense. Which makes it again extremely hard to break.

I'm wondering if its a possible strategy on python for example to try and match expos with zergs? like perhaps you can secure your 2nd nat while take another island expo. The only flaw i see in this is that zergs can use all their minerals at once while terran's is stocked up...

PS: I've seen some reps on python where zerg takes their 3rd gas, and terran moves in to their main and destroys kills them, but i really see that as luck in where zerg was greedy in a part of the game and lost their advantage, or screwed up muta micro and losing half their mutas without doing damadge. Never have i seen where terran moves out with mnm & tanks to zerg's main if zerg played everything perfectly, then they would have muta lings waiting outside your base and probably lurkers by the time your tanks come out, making the initial attack even harder.


Cevabı basit:

your vessel is too late and you need to build more stuff, the timing should work out. Try to get your vessel out before 11 min



sorarım sana: turnuva maçları seyri hoş geçsin diye choke pointlerin arkasında kolay alınabilecek natureller konduğundan beri zaten 4 marinele exp alan terran kuşağı, expolayan zerg karşısında aciz kalmadı mı?

cevap : Aciz kalmadı. Kendinde söylemişsin 4 marinele exp e çıkan terran; Ne güzel işte expe çıkmak için 4 marine basması yeterli. Bu tür haritalar terranın işine gelir.Exp alması zor olan Terran ırkına bir 4 marine ile alabileceği bir exp hediye ettiğiniz için mutlu olur. Zerg in ise bu tür haritalarda ki avantajı mass muta dır. Terran, turret sayesinde bu atağı hafif sıyrıklarla atlatmaya çalışır bi süre base’ ine kapanır. Marine lerin atack upgradi bittiğinde veya yeterli adam bastığında ancak base inden çıkabilir.

Attığın ingilizce mesajda da Python haritasında zergin avantajlı olduğunu ilk gelen muta saldırısı güçsüz olsa bile marine mediclerin dışarıya çıktığını ama 3 üncü expi yok edemedikleri yazılmış.Fakat böyle bir durum zergin değil terranın işine gelir.Zaten ilk muta atağının başarısız olması Terranın daha erken exp e çıkmasına neden olur. Terran muta+linleri alıcak adam sayısına ulaştığında rahatlıkla lurkerlar gelmeden exp e çıkacaktır.Exp alındıktan sonra gelicek lurkerların sayısı da savunulabilecek azlıkta olucak; yalnızca terranı bir süre base'inde tutmaya, expleri korumaya yeterli olucaktır. Çünkü bütün harcamalar mutalara ,3üncü expe belki de dronelara gitmiştir.

Az exple, az adamla dahi çok şey yapabilmesiyle, saldırılara verdiği esnek yapısıyla [binaları kaldırmak- rampa üstünde duran bir tankla base' i korumak dark templer a karşı mayın ve daha bir sürü], drop çeşitliliğle [ clifflere veya base'e tank-goliath-m+m-scv droplamasıyla], droplara karşı en başarılı ırk olmasıyla, yaptıklarını en iyi gizleyen düşmanın yaptıklarını en iyi gören ırk olmasıyla, saldırılarının hayvan; savunmasının kaya gibi olmasıyla, birimlerini iyileştirmesi ve tamir etmesiyle, binalarının sağlamlığı ve observer görevi yapmasıyla, ilerleyen oyunlarda diğer ırklara göre özellikle zerg e göre daha avantajlı olmasıyla, base'ini barraks ve supply ile kapatması ve içeride düşmanına göstermeden cinlik peşinde olmasıyla, işçilerinin rushlarda elleri öpülesi varlıklara dönüşmesi ve rush a karşı savunmada kapıdan farksız olmalarıyla, bana göre en iyi ırk terrandır.

Forum demek, kendi görüşlerin karşıdakiyle uyuşmadığı zaman ona bilgisiz veya noob demekse ben bu tartışmayı daha fazla yapmak istemiyorum.
gg
Mesaj tarihi:
bana görede en hızlı rakibine göre unite değiştirebilen, en hızlı minerali uniteye ceviren, en hızlı pop'unu tazeliyen, nydus canalla defiler gezdiren, base'i doğal detectörlerle dolu olan zergdür oyunun en sağlam counterattack tutan ırkıdır.

yanı konuşur dururuz.

ingilizce kısmını nasıl öle yourmladın anlamadım, özetle 3. zerg exp indirmek için terran vessel şart haritanın doğası gereki defiler/lurker'ı cok daha hızlı cıkıyo zerg. bu noktada zerg'un daha cok mineral ve gaz topluyo olması nasıl terranın lehine anlamadım acıkcası
Mesaj tarihi:
said:
Forum demek, kendi görüşlerin karşıdakiyle uyuşmadığı zaman ona bilgisiz veya noob demekse ben bu tartışmayı daha fazla yapmak istemiyorum.
gg


Ben noob falan demedim, böyle bir imada bulunduğumu düşündürecek bir sözüm varsa da özür dilerim.

Konu şu bir kere daha özet geçip konuyu kapatırım. Sen 4 marine ile natureli aldığın zaman zerg 3. expini alıyor. sorun şu ki sen terran olarak turret basıyorsun ya da elindeki marineleri ikiye ayırıp bunker falan basıyorsun. bırak expten gelecek minerali, mainden gelen minerali bile expini korumak için harcıyorsun bir süre. e bu sırada zerg lurkerını çıkıyor, hydrasının upgradelerinden birisini bitiriyor. sen bu durumda üssünden çıktığında tam donanımlı zerg ordusu buluyorsun karşında.

halbuki 2 brx academy açsan exp almak yerine, oyun başında zergü en azından bol sunken basmaya zorlarsın. adam da 3. hatchery'i erken basacaksa mecbur içeri basıyor.

olay bence bu. ha sen değişik şeyler olur diyorsan doğrudur olabilir. fazla alınganlık göstermeyelim :D
Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...