Absolut Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Manuelin keyfini ancak kuvettli bir otomatikle alabiliyorsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 kuvvetli otomatigin zevkini de daha kuvvetli bi manuelde alabiliyosun =D bkz s2000 =P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
chagy Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Hiç otomatik kullanmadım, geçen arkadaş içkiliydi ben kullanabilirdim, ama güvenemedim gece gece, taksi patladı bize. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 ickiliyken "patlamak" kelimesi daha ironik bir anlam kazaniyor sanirim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
chagy Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 ben içmemiştim ki, ben sürebilirdim elemanın arabasını. ümitköyden bahçeliye, taksiye binince patlıyor inan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Manuel kullanmış bir insan otomatiği neden kullanamasın ki, deneseydin keşke. Beş dakika falan her duruşta sol ayağını refleks olarak biryere basmak istiyorsun, sonra geçiyor işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 manuel vites mi kaldi , hala oturup duz vites arabami alsam diye sorguluyorsunuz tamam pahali belki ama ferrari manuel vites secenegini tamamen kaldirdi, diger spor arabalarda dual clucth a dondu tamamen bunun anlami bir sonraki asamada daha ucuz araclardada kalkacak demektir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 matama said: bunun anlami bir sonraki asamada daha ucuz araclardada kalkacak demektir. Haklısın ama, biz de ... Valeron said: gene verceğim para 25-30 bin lira 2.el dizel yani bi audi-mercedes-bmw yapmıcam gene fiat,ford,kia,vw gibi araçlar arasında yapılcak seçimim ... diyen adama bir öneri sunmaya çalışıyoruz. Belki 5-10 sene sonra ancak gelişip yerleşecek olgular ilgi alanımıza girmiyor yani, tersine burada 3-5 senelik orta sınıf arabalarla ilgileniyoruz. "Manuel mi kaldı ahah" diye çıkıntılık yapılacak bir durum yok :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Selam, Manuel'den vazgeçmemi destekleyecek mertebede tatmin edici bir otomatik şanzıman, erişebilirliğim kapsamında olmadığı için mecburiyetten manuel devam etmeyi tercih edenlerdenim. 6 ileri bir manuel şanzıman beni oldukça uzun süre memnun edecektir. Yıldız'da oturup da oduncular yokuşunu her akşam çekme derdim olsaydı eğer tork konvertörlü bir araç seçerdim. Bazı manuel şanzımanlar kalkış destek sistemiyle donatılmış oluyorlar ki bu da oldukça memnun edici oluyor. Kısacası; manuel ile yola devam :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Valeron Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 bi okuorm diorm ki otomatikte kal bi okuorum para böle ballandıra ballandıra yazmş diorm geç manuele ne zorlucak 2 yıl kullancan bu arabayı of ya Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
KahnX Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 düz vites. her gün bağdat caddesinden iş çıkışı geçmiyosanız düz vites dabiki otomatiğe elimi bile sürmem. kontrolde hissedemiyorum kendimi bi kıl kapıyorum çok garip ögh 50 yaş sonrası geçerim said: Bazı manuel şanzımanlar kalkış destek sistemiyle donatılmış oluyorlar ki bu da oldukça memnun edici oluyor aovvv o nasıl oluyo ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 22, 2010 paramecium said: 6 ileri bir manuel şanzıman beni oldukça uzun süre memnun edecektir. bu da manuelin manueli oluyor vites geçir geçir bitmiyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Selam, Ben haftanın 2 günü annemlere geçerken görüyorum trafiği(Çamlıca gişeleri çıkışından-Atatürk cd-Göztepe halı saha güzergâhı). Onun harici otobanı veya E5'i kullanıyorum ki akar bir trafik var. Otobanda 6ncı vitesin eksikliği kendisini yüksek devir ve uğultu olarak gösterdiği için özlemle anıyorum :) Okul zamanı 4 sene Audi 80 otomatik kullandım ilk deneyim olarak. Sonra bu aracı devraldım pederden ve daha yokuşta(Yıldız oduncular dâhil) el freni kullanmışlığım yoktur. Ama aşınan debriyaj 'bana pek güvenme artık' demeye başladı. Bende vitesi boşa alıp bekleme alışkanlığı olmadığı için ayağım hep debriyajdadır, kaldı ki uzun yolda bile ayağımı debriyajın üstünde tutarım. Yol düz olduğu için durunca ayapımı frenden de çekmem. Bu koşullarda da 2 ayak full aktif oluyor. Yan etkisi ağırlıklı Atatürk cd trafiğinde hissediliyor :P Babamdaki multitronik şanzımanı kullanıyorum ve gaz tepkisinde gecikme hissediyorum. Çok kısa bir süre, sürüşü etkilemiyor ama manuel sonrası fark ediyor insan. Bir de motoru kompresyona sokma şansı olmayınca alışmış kişiler için nahoş durumlar olabiliyor. Yokuşta kaydırmama özelliği bazı manuel VW araçlarda mevcut diye biliyorum hatta Renault bile Scenic modeline koymuştu yanılmıyorsam. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 paramecium said: Bende vitesi boşa alıp bekleme alışkanlığı olmadığı için ayağım hep debriyajdadır, kaldı ki uzun yolda bile ayağımı debriyajın üstünde tutarım. Saygılar. Kullanmadığın zaman debriyaja basma, boşu boşuna bitirirsin ne kadar basmıyorum hafifçce koyuyorum sansanda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Selam, Basmak değil de teğet pozisyonda bekletme diyelim. Arada neredeyse 5mm mesafe falan tutuyorum. Bazen dellenip ani sollamalarda falan vites küçültmek gerekiyor falan, sol ayağı kaldır oradan getir bu tarafa falan uğraşmak istemiyorum :P Bir de diğer VW araçları bilmem ama Audi'nin debriyaj ve fren pedal mesafeleri oldukça uzun. İnsana dozajlama imkânı veriyor ;) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Ne kadar uzun olsa o "üstünde tutma" hikayesi ince ince yer baskı balatayı, tamamen havada kasılı tutuyorsan ayrı da destek diye üstüne bile dayamamak lazım. Tercih ve bütçe meselesi tabii, "%10 daha fazla aşınsın ama zevkimden olmayayım" da diyebilirsin :) Oranları adam gibi ayarlandıktan sonra isterse 8 vites olsun, daha az gürültü, daha az motor zorlanması işte ne güzel. Manuel viteste insanı yoran yüksek vitesler arasında geçiş yapmak değil ki, dur-kalk yapmak. Bende de 6 ileri manuel var, sonra lazım olup 5 vitesli arabaya binince 120-130'da inlemeye başlıyor, yok yere çok daha büyük rahatsızlık bence. Bende de var kalkış destek sisteminden, iyi hoş ama adamlar bir switch koyma gereği duymamış, yer yer rahatsızlık veriyor. Bayırda geri parkederken mesela, kavramayı kendim yakalıyorum ama arabanın yakaladığımı anlaması ileri gidişe göre daha uzun sürüyor, saniyelerce el freni çekiliymiş gibi kasılıyor ve salmıyor bu sefer, yer yer bu yüzden stop bile ettiriyorum ve/veya balata kokuyor ortalık. Bazen de ayağımın ayarı kaçmasın diye kapatasım geliyor ama malesef :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Selam, Ayağımı debriyajda tutunca pek 'ufak da olsa' bir kavrama olacağını sanmam. Yoksa sanmam mı gerek : 332bin km'de bir araç için daha 2nci debriyaj balatasını kullanıyorum. 3üncü vakit gelmiş de olabilir artık :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 debriyaj pedalına koymayın ayagınızı basmanıza gerek yok ayak ağırlıgı yeter debriyaj balatasını yersiniz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 İlk yokus yukarı kalkış denememde balatayı bırakıyordum. 2.sinde lastigi bıraktım patinajdan. 3.sünde sorunsuz olmuştu. Hala nedense çok dik yerde durdum mu içim daralıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 her araç için gecerli degil bu uzerinde tutmayın tabi. benim scirocda gayet sert debriyaj, ve oldukca da derin. o yuzden ayagı ustune koydugunuzda paranin dedigi gibi 5mmlik bi esneme payi oluyo. vites atabilmek icin, yarım debriyaj yapmadıgımızı varsayarak, böğrüne kadar sokmak gerekli ayağı aracın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 İlla vites değiştirecek kadar basmanız gerekmiyor baskı ile balatanın temas etmesi için işte, mikro düzeyde de olsa sürekli temas ettirmiş oluyorsunuz, damlaya damlaya göl oluyor sonra. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 @baggio bana sen cevap yazma hocam muhattap olmiyalim manuel vitesin devri bitti, belki pahali falan ama gelecek bu sonucta, sonra rahatligi cabasi, surekli performanstan bahsedilmiste sanki herkes yaris yapiyor acayip tek gidis tek gelis yollarda sollamaya yapiyor(istanbulda tek gidis gelis yol bile kalmadi) acikcasi biraz daha para biriktir rahattan kacma, istanbulda manuel vites almak cidden artik sacmalik. bu hizla zaten normal vites arabayi satmakta zor olacak ikinci elde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Valla gayet açıklayıcı ve objektif şekilde diyeceğimi dedim ben, "dediklerine verecek cevabım olmadığı için şahsına olan hoşnutsuzluğumu bahane eder süper kıvırırım" gibi bir durum varsa tabii ki muhattap olmamak daha hayırlı :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Valeron Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2010 peh nası kafam karışıyo,manuelde seçenek çok fiyat az,ama otomatikte rahat,manuelde zevkli Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mathias Mesaj tarihi: Şubat 24, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2010 arkadaşta sport şanzıman paketli 1.6 astra var. Tiptronik tarzı bir şanzımanı var, gaza gelmek istediğinde sport modu seçip kopuyor. Bu dediğim adam haftada en az 1 kartinge giden, yolda bolca makasa giren, agresif kullanan bir adam. BU adam bile otomatik seçtiyse, İstanbul içi bu şanzıman olayını anlamış demektir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar