Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

manuele alışmak


Valeron

Öne çıkan mesajlar

matama said:

bunun anlami bir sonraki asamada daha ucuz araclardada kalkacak demektir.


Haklısın ama, biz de ...

Valeron said:

gene verceğim para 25-30 bin lira 2.el dizel yani bi audi-mercedes-bmw yapmıcam gene fiat,ford,kia,vw gibi araçlar arasında yapılcak seçimim


... diyen adama bir öneri sunmaya çalışıyoruz. Belki 5-10 sene sonra ancak gelişip yerleşecek olgular ilgi alanımıza girmiyor yani, tersine burada 3-5 senelik orta sınıf arabalarla ilgileniyoruz. "Manuel mi kaldı ahah" diye çıkıntılık yapılacak bir durum yok :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Manuel'den vazgeçmemi destekleyecek mertebede tatmin edici bir otomatik şanzıman, erişebilirliğim kapsamında olmadığı için mecburiyetten manuel devam etmeyi tercih edenlerdenim.

6 ileri bir manuel şanzıman beni oldukça uzun süre memnun edecektir.

Yıldız'da oturup da oduncular yokuşunu her akşam çekme derdim olsaydı eğer tork konvertörlü bir araç seçerdim. Bazı manuel şanzımanlar kalkış destek sistemiyle donatılmış oluyorlar ki bu da oldukça memnun edici oluyor.

Kısacası; manuel ile yola devam :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

düz vites. her gün bağdat caddesinden iş çıkışı geçmiyosanız düz vites dabiki
otomatiğe elimi bile sürmem. kontrolde hissedemiyorum kendimi bi kıl kapıyorum çok garip ögh
50 yaş sonrası geçerim

said:

Bazı manuel şanzımanlar kalkış destek sistemiyle donatılmış oluyorlar ki bu da oldukça memnun edici oluyor

aovvv o nasıl oluyo ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Ben haftanın 2 günü annemlere geçerken görüyorum trafiği(Çamlıca gişeleri çıkışından-Atatürk cd-Göztepe halı saha güzergâhı). Onun harici otobanı veya E5'i kullanıyorum ki akar bir trafik var. Otobanda 6ncı vitesin eksikliği kendisini yüksek devir ve uğultu olarak gösterdiği için özlemle anıyorum :)

Okul zamanı 4 sene Audi 80 otomatik kullandım ilk deneyim olarak. Sonra bu aracı devraldım pederden ve daha yokuşta(Yıldız oduncular dâhil) el freni kullanmışlığım yoktur. Ama aşınan debriyaj 'bana pek güvenme artık' demeye başladı.

Bende vitesi boşa alıp bekleme alışkanlığı olmadığı için ayağım hep debriyajdadır, kaldı ki uzun yolda bile ayağımı debriyajın üstünde tutarım. Yol düz olduğu için durunca ayapımı frenden de çekmem. Bu koşullarda da 2 ayak full aktif oluyor. Yan etkisi ağırlıklı Atatürk cd trafiğinde hissediliyor :P

Babamdaki multitronik şanzımanı kullanıyorum ve gaz tepkisinde gecikme hissediyorum. Çok kısa bir süre, sürüşü etkilemiyor ama manuel sonrası fark ediyor insan. Bir de motoru kompresyona sokma şansı olmayınca alışmış kişiler için nahoş durumlar olabiliyor.

Yokuşta kaydırmama özelliği bazı manuel VW araçlarda mevcut diye biliyorum hatta Renault bile Scenic modeline koymuştu yanılmıyorsam.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Bende vitesi boşa alıp bekleme alışkanlığı olmadığı için ayağım hep debriyajdadır, kaldı ki uzun yolda bile ayağımı debriyajın üstünde tutarım.
Saygılar.


Kullanmadığın zaman debriyaja basma, boşu boşuna bitirirsin ne kadar basmıyorum hafifçce koyuyorum sansanda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Basmak değil de teğet pozisyonda bekletme diyelim. Arada neredeyse 5mm mesafe falan tutuyorum. Bazen dellenip ani sollamalarda falan vites küçültmek gerekiyor falan, sol ayağı kaldır oradan getir bu tarafa falan uğraşmak istemiyorum :P

Bir de diğer VW araçları bilmem ama Audi'nin debriyaj ve fren pedal mesafeleri oldukça uzun. İnsana dozajlama imkânı veriyor ;)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ne kadar uzun olsa o "üstünde tutma" hikayesi ince ince yer baskı balatayı, tamamen havada kasılı tutuyorsan ayrı da destek diye üstüne bile dayamamak lazım. Tercih ve bütçe meselesi tabii, "%10 daha fazla aşınsın ama zevkimden olmayayım" da diyebilirsin :)

Oranları adam gibi ayarlandıktan sonra isterse 8 vites olsun, daha az gürültü, daha az motor zorlanması işte ne güzel. Manuel viteste insanı yoran yüksek vitesler arasında geçiş yapmak değil ki, dur-kalk yapmak. Bende de 6 ileri manuel var, sonra lazım olup 5 vitesli arabaya binince 120-130'da inlemeye başlıyor, yok yere çok daha büyük rahatsızlık bence.

Bende de var kalkış destek sisteminden, iyi hoş ama adamlar bir switch koyma gereği duymamış, yer yer rahatsızlık veriyor. Bayırda geri parkederken mesela, kavramayı kendim yakalıyorum ama arabanın yakaladığımı anlaması ileri gidişe göre daha uzun sürüyor, saniyelerce el freni çekiliymiş gibi kasılıyor ve salmıyor bu sefer, yer yer bu yüzden stop bile ettiriyorum ve/veya balata kokuyor ortalık. Bazen de ayağımın ayarı kaçmasın diye kapatasım geliyor ama malesef :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@baggio bana sen cevap yazma hocam muhattap olmiyalim

manuel vitesin devri bitti, belki pahali falan ama gelecek bu sonucta, sonra rahatligi cabasi, surekli performanstan bahsedilmiste sanki herkes yaris yapiyor acayip tek gidis tek gelis yollarda sollamaya yapiyor(istanbulda tek gidis gelis yol bile kalmadi)

acikcasi biraz daha para biriktir rahattan kacma, istanbulda manuel vites almak cidden artik sacmalik. bu hizla zaten normal vites arabayi satmakta zor olacak ikinci elde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arkadaşta sport şanzıman paketli 1.6 astra var. Tiptronik tarzı bir şanzımanı var, gaza gelmek istediğinde sport modu seçip kopuyor.

Bu dediğim adam haftada en az 1 kartinge giden, yolda bolca makasa giren, agresif kullanan bir adam.

BU adam bile otomatik seçtiyse, İstanbul içi bu şanzıman olayını anlamış demektir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...